برگزاری کنکور شبانه ورود به موسسه تحصیلات عالی
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۷    ۱۳۹۳/۶/۵ کد خبر: 78311 منبع: پرینت

امتحان کنکور شبانه ورود به موسسه تحصیلات عالی با شرکت بالغ بر دو هزار داوطلب در دانشگاه هرات برگزار خواهد شد.

هیات وزارت تحصیلات عالی که غرض برگزاری امتحان کنکور شبانه به هرات سفر نموده است در دیدار با سید فضل الله وحیدی والی هرات ضمن اعلام این خبر گفت: این امتحان در فضای کاملا شفاف برگزار می شود.

والی هرات نیز بر فراهم ساختن تسهیلات بیشتر به محصلان, توسعه ساحات سبز و تقویت امور آکادمیک تاکید نمود و خواهان جدیت استادان و مسوولان دانشگاه در امر برگزاری امتحان در فضای شفاف شد.

داکتر عبدالظاهر محتسب زاده رییس دانشگاه هرات می گوید: این امتحان ساعت نه صبح روز چهارشنبه 5 سنبله با حضور 2354 داوطلب در دانشگاه هرات برگزار می شود.

از میان اشتراک کنندگان این آزمون 1626 تن پسر 728 تن دیگر دختر هستند. مسوولان دانشگاه هرات می‌گویند که از این میان، 750 تا 800 تن، جذب بخش شبانه دانشگاه هرات می‌شوند. بخش شبانه دانشگاه هرات سال گذشته ایجاد گردیده و فعالیت خود را در 4 دانشکده و 7 دپارتمنت آغاز کرد. در این بخش هم اکنون نزدیک به 2000 تن در این بخش مشغول تحصیل هستند. دانشکده‌های ساینس، شرعیات، تعلیم تربیت و ادبیات از جمله دانشکده‌هایی اند که میزبان متقاضیان امتحان کنکور شبانه در دانشگاه هرات، هستند. این امتحان قرار است امروز در هرات راه اندازی شود.


صمدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است