لاوروف: با روسیه نباید با زبان زور صحبت کرد
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۲۹    ۱۳۹۳/۶/۴ کد خبر: 78293 منبع: پرینت

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: صحبت کردن با روسیه با زبان تهدید، تحریم و اتمام حجت، غیرسازنده و غیرقابل قبول است، مواضع مسکو در مورد بحران اوکراین کاملا واضح است، ولی غرب چشم خود را به روی واقعیات بسته است.

خبرگزاری «ایتارتاس» نوشت: روسیه هیچ تمایل ندارد که در مسیر افزایش وخامت اوضاع گام بردارد و امیدوار است که آمریکا و اتحادیه اروپا و دیگر کشورها به صدای عقل سلیم گوش داده و با روسیه با زبان تهدید و تحریم صحبت نکنند. این مطلبی است که «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه اختصاصی خود با مجله «Russia Beyond the Headlines» که صبح امروز در روزنامه «The Daily Telegraph» به چاپ رسیده، عنوان کرده است.

لاوروف یادآور شده است: «تلاش برای حل و فصل هر وضعیت بحرانی از طریق اعمال تحریم‌های یک‌جانبه و خارج از چارچوب شورای امنیت سازمان ملل، تهدیدی برای صلح و ثبات جهانی است. چنین تلاش‌هایی غیرسازنده بوده و در مغایرت کامل با اصول و ضوابط بین المللی قرار دارد».

وی تاکید کرد: «صحبت کردن با روسیه و بطور کلی با هر کشوری با زبان تهدید، اتمام حجت و اقدامات محدود کننده یک‌جانبه به هیچ عنوان قابل قبول نیست. پاسخ ما به تحریم‌های یکجانبه آمریکا، اتحادیه اروپا و برخی کشورهای دیگر متوازن و متناسب بوده و مطابق با حقوق و تعهدات روسیه در چارچوب توافقات بین المللی، از جمله مطابق با قوانین سازمان تجارت جهانی است».

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین یادآور شد که مقامات مسکو اخبار منتشره از سوی رسانه‌های گروهی غربی در مورد شایعات مربوط به عبور نیروهای نظامی روسیه از مرز اوکراین را بخشی از جنگ اطلاعاتی ارزیابی می‌کنند.

به گفته وی، متاسفانه رسانه‌های گروهی غربی همچنان به انتشار شایعات و اخبار بی پایه و اساس در مورد دخالت روسیه در بحران اوکراین ادامه می‌دهند که نمونه بارز این دروغ پردازی حمله توپخانه اوکراین به کاروانی از تجهیزات زرهی روسی است که بر اساس این ادعا وارد خاک اوکراین شده بود.

لاوروف یادآور شد: «دو روزنامه انگلیسی حتی ادعا کرده بودند که همکاران خود آنها به چشم این حادثه را دیده‌اند. ولی حتی وزارت امور خارجه آمریکا نیز رسما اعلام کرد که اطلاعاتی که این مساله را ثابت کند، در دست ندارد.»

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از این مصاحبه به مقامات کی‌یف توصیه کرد تا بازی نظامی خود در شرق اوکراین را متوقف کرده و از این توهم دست بردارد که قادر است با «جنگ علیه ملت خود» خواهد توانست بحران عمیق در کشور را حل و فصل کند.

وی با تاکید بر اینکه مواضع مسکو در رابطه با اوضاع اوکراین کاملا واضح است، افزود: ما خواهان صلح و ثبات در اوکراین هستیم که تنها از طریق گفتگوهای گسترده ملی با شرکت نمایندگان همه مناطق و نیروهای سیاسی این کشور امکان پذیر است و این دقیقا حرفی است که روسیه در تمامی مذاکرات بین المللی پیرامون اوضاع اوکراین زده است. در دیدار اخیر وزرای امور خارجه روسیه، اوکراین، آلمان و فرانسه در برلین هیچیک از طرفین با اجرای توافقات 17 آوریل در ژنو مخالفتی نکرد. ولی این مساله جای بسی تاسف دارد که آمریکا و اتحادیه اروپا ازهر اقدامی، هرچند اشتباه، از سوی دولت اوکراین، حمایت کرده و چشمان خود را به روی حقایق بسته‌اند».

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سلام برای همه کسانیکه این متن وا مطالعه میکنند!!!
مردم دنیا باید بدانند که در صورت یک قطبی شدن جهان هیچ کشور,
هیچ مملکت,هیچ دولت استقلال وآزادی را احساس نخواهد کرد.
متوازن شدن روسیه در سیاست بین المللی باعث خواهد شد
تا دیگر ملل دنیا در مقابل بی عدالتی ها ودکتاتوری ها آواز بلند
کنند.
پس بدین لحاظ تجاوزات امریکا وهم پیمانانش را تقبیح کرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است