دوباره به خانه اول برگشتیم
درحالی که حامد کرزی، صادق مدبر و یان کوبیش دم از برگزاری مراسم احتمالا پرطمطراق تحلیف ریاست جمهوری در کمتر از یک هفته باقی مانده و تاریخ تغییرناپذیر 11 سنبله می زنند؛ فضل احمد معنوی، محمد محقق، عطا محمد نور و عبدالله به تهدیدهای خود مبنی بر ترک روند انتقال قدرت و ایجاد حکومت موازی می افزایند 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۹    ۱۳۹۳/۶/۴ کد خبر: 78289 منبع: پرینت

پس از همه کشمکش های مضحک و مفتضح انتخاباتی و جار و جنجال های بی موردی که جایگاه افغانستان را در جامعه جهانی تنزل داد و همه رفت و آمدهای واشنگتن به کابل که برای برگرداندن اوضاع به حالت عادی صورت گرفت... دوباره به خانه اول برگشتیم.

سریال قهر و آشتی های ناشیانه عبدالله و تیم نامنسجم اش از کمیسیون مستقل انتخابات، کوران رقابت های انتخاباتی، ارگ ریاست جمهوری و نظارت بر گدام های تفکیک و تفتیش آرا، که بسیاری گمان می بردند به آخر رسیده است با هشدار امروز مسوول فنی ستاد انتخاباتی اصلاحات و همگرایی نشان داد که بازی دوباره از سر گرفته شده است.

فضل احمد معنوی، هشدار داد که درصورت عدم پذیرش مطالبات این تیم مبنی بر ابطال آرای تقلبی و خروج آن ها از روند شمارش، ناظران همیشه معترض و همه جا ناراضی عبدالله عبدالله بار دیگر (و شاید برای آخرین بار) روند بازرسی آرا در کمیسیون مستقل انتخابات را ترک می کنند.

با گذشت هفته ها از لایحه ای که برای تایید و ابطال آرا ازسوی سازمان ملل متحد در نظر گرفته شده بود و لایحه 5 ماده ای که اعضای بلندپایه تیم اصلاحات و همگرایی تنظیم کرده و خواستار مطابقت آن در روند تفتیش و تفکیک آرا شده بودند بالاخره چینی بند زده شکست و طرفین بر خواست خود پای فشردند.

روند انتخابات ریاست جمهوری که از 16 حمل تا کنون قریب به 5 ماه از زمان، هزینه و انرژی مردم ملکی را به خود اختصاص داده است در جریان کش و قوس های فراوان اینک به خمیرمایه ای تبدیل شده است که با هر ناخنک نامزدهای پیشرو و تندروهای تیم شان به شکلی در می آید و به سمتی می خزد.

عبدالله رهبر سابق اپوزیسیون و نامزد ادوار گذشته انتخابات ریاست جمهوری ثابت ساخته که مرد ماندن و مرد میدان نیست، او می آید و می رود و نمی ماند اما دردسرهایش برای مردم ملکی هواداراش، برای سربازان امنیت ملی، برای کارمندان کمیسیون های انتخاباتی و جامعه مدنی باقی می ماند.

درحالی که حامد کرزی، صادق مدبر و یان کوبیش دم از برگزاری مراسم احتمالا پرطمطراق تحلیف ریاست جمهوری در کمتر از یک هفته باقی مانده و تاریخ تغییرناپذیر 11 سنبله می زنند؛ فضل احمد معنوی، محمد محقق، عطا محمد نور و عبدالله به تهدیدهای خود مبنی بر ترک روند انتقال قدرت و ایجاد حکومت موازی می افزایند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   افراد قبیله پرست فاشیست به دموراسی ایمان ندارند در طی تاریخ فغانستان دایم از ظلم و ستم بالای اقوام غیر پشتون دریغ نکرده اند . به همین خاطر فضل احمد معنوی، قانونی ، استاد محمد محقق،سپهسالار عطا محمد نور و د اکتر عبدالله فرزند شجاغ وطن این فاشستان قبیله پرست را خوب می دانند که قدرت را به افراد غیر پشتون واگزار نمی کنند.تهدیدهای شان برحق است اکثریت مردم از این فرندان دلیر خود حمایت می کنند.و ایجاد حکومت موازی هزار در صد حمایت وپشیبانی می کنند.

>>>   ازین همه شف شف گفتن بهتر است که یکبار شفتالو بگویند. یعنی اگر بنده (عبد) رئیس جمهور نشوم، هیچ راه حل دیگری را نمپزیرم.
واقعاّ این دو نفر آبروی که نداشتیم را نزد جهانیان ریختند. شرم خوب است، اما اینها اصلاّ از کوچه شرم نگذشته اند.

>>>   جناب دکتر عبدالله که نمیداند در روند کمسیون باقی بماند یا برود.وهمیشه در حال تذبذب است چگونه میتواند سکان رهبری یک کشوری مثل افغانستان را بدست گیرد؟!!!

>>>   خدا بخیر کند انجام این کار را و بهتر است که این ... محقق و عطا ظلمت حکومت موازی خود را اعلان کنند که هم از داخل از دو طرف دولت جدید و طالبان و هم از خارج از دو طرف مجامع بین المللی و قوتهای ناتو و آمریکا مورد ملامت قرار گیرند و بیشتر رسوا شوند. انان بی شرمانه ادعای دروغین میکنند انان بقا و زندگی خود را در قدرت میبینند در غیر ان دست مردم افغانستان به یخن و گردن شان میرسد و پرسان شهادت قریب ۷۰۰۰۰ کا بلی ویرانی و غارت شهر کابل در سال های ۱۳۷۱ قتل عام و چور افشار دعوت از قوت های خارجی برای بمبارد نمودن شدید مناطق پشتون نشین در سال ۲۰۰۱ ثروت های میلیارد دالری از درک قباله فروش وطن غصب زمین ها و ملکیت های مردمی و هزاران...دیگر هر یکی از این دزدان باید چندین بار اعدام شوند و دارای شان مصادره شود.
راستگوی کابلی

>>>   به نظربنده حقیرادامه ضعیت اپوزیسیون برای جلب آرای آینده بدون شک موفق میبودچون کسانی هم که مانندجناب کرزی ارعهده تعهدات برآمده نتوانسته اعتبارکامل به اپوزیسیون تعلق میگرفت. اما باتصمیم حکومت موازی خودرازیرضربه همه قرارمیدهندشایددریک هفته همه چیز را از دست بدهند.
قره

>>>   اگر در برابر تجاوز شوروی جهاد ومقاومت نمیکردی کشورت اشغال وناموست پامال ودارای هایت ملی وکمونیزم حاکم سرنوشت کشور میبود واگرجهاد کردی وتا اندازه ای توان دست وپا زدیم وکوشش نمودیم تا قشون سرخ درینجا جا خوش نکند وبرود وما ازاد باشیم وارام ومصروف زندگی عادی باز هردو ابر قدرت از همان روزگاران اول به توافق رسیدند که نه خیر این ملت باید سرکوب شود ومجازات گردد واسمش هم تفنگ سالار وجنگ سالار گذاشته شود
اگر دربرابر پنجابی ها وطالب و... مقاومت نمیکردی و به این تجاوز صحه میگذاشتی وراضی میبودیبازهم ایالت پنجم بودیم وگورنر ها برای ما از اسلام اباد انتخاب میشدند وارگ ریاست جمهوری را اسمش گورنر هاوس میبود ورئیس منتصب هم کورنر خوانده میشد وچون ندانسته ونا خواسته در برابر قشون سیاه قرار گرفتیم وندانستیک که این برنامه ای جهانی بوده ودست جهان گشا های بزرگدرین معامله دخیل بوده که تا هنوز مجازات میشویم ومیکشند ومی بندند وتبعید مینمایند
اگر به دموکراسی رو نمی اوردیم وبه نیروی مردممعتق نمیشدیم وبه صدای خارجی ها که گفتند هدیه ای خوبی به شما اورده ایم که شما را سعادت مند میگرداند لبیک نمیگفتیم به جرم تفنگ سالار و... مورد تعقیب ومجازات قرار منیدادند حال که به دروغ های انها باور نمودیم به پای صندوق های رای رفتیم وارای خودرا به صندوق ریختیم تقلب کردند ومهره های خودرا در صدر اوردند وبالای دموکراسی وازادی و... یک قلم خط بطلان کشیدند
اگر به تقلب تن درمیدادیم انچه کمیسیون متقب وهمراهان وگردانندگان گفتند قبول میکردیم ایمان وجدان واستقلال ما زیر سئوال میرفت وتاریخ ومستقبل ما خدشه دار میشد واگر نشدیم ونه پذیرفتیم مورد ملامت سنگ وچوب مغرضین ومعاندین قرار گرفتیم. پس تو بگو چه کار کنیم
نیم جان از نیم روز

>>>   سلام : اگر اینها واقعا این در فکر منافع ملی، و مردم باشند و خدمت گذار به وطن خدمت کردن که فقط بعنوان رءیس جمهور نیست. در افغانستان هزاران جا برای خدمت وجود دارد. معلوم است که اینها در فکر خودشان جیب شان و شکم شان هستند. ریاست جمهوری در واقع یک مسئولیت بزرگ است نه یگ قدرت رئیس جمهور در پیشگاه خداوند و مردم افغانستان مسئول است. کاش طالبان که همیشه مردم مظلوم و بی چاره را ترور می کند همینها را ترور کند تا این همه آبروی اینتخابات و سیاست مدار نرود.
/ق/

>>>   ایجاد واعلام حکومت موازی غلبه بر شیطان وجلوگیری از بروز بهران است دوام کشمکش و چانه زنی های برای ملیت های محروم ستم کش خالی ازخیر نیست قبول حکومت قلابی که از اثر تقلب سازمان یافته گماشته کان ارگ بعد از قتل فهیم با خون سردی از جانب متقلبین راه اندازی شد هدف شان رسمیت دادن به حکومت طالبانی است مردم ان دوره سیاه را فراموش نکرده اند اشرف غنی که به هیچ دین و ائینی باورمند نیست برای اغفال مردم مسلمان ما در جریان کمپائن انتخاباتی خود همراه شیاد کمونست اتمر حج عمره رفت این مناسک دینی خود را میتوانست غائبانه چندی پیش حضور خانواده یهودی خود انجام میداد تا انها را هم باور و هم عقیده خود میساخت از اغاز این گونه چانه و فریب را در ساختار حکومت وحدت ملی بکار برده هنوز هم محیلانه ابلیسانه با تقلب ار زوی رسیدن به مسند کرزی که برایش اماده گی گرفته دارد او میتواند این حکومت وحدت قومی را با همقطاران با وفای خود مانند اتمر سلطان زوی و غیره زی زاده گان داشته باشد و داکتر عبدالله حکومت وحدت ملیت ها را ایجاد نماید افغانستانی بنام شمالی و جنوبی دشته باشیم ارا می مردم جرم نیست این گزینه اخرین خواست همگانی میباشد مرزی

>>>   عطا جان ،محقق...معنوی، وعبدالله شمایان خیال میکنید که درافغانستان تنها شما هستین این گپها هیچ بدرد نمیخورد همه تان مزدر ونوکر آمریکا و غربی ها هستین ناحق درامه بالای مردم بیچاره جور نکنید حالا چیره اصلی شمایان را همه شناخته به جز چاپلوسان تان وجیره خوران تان بگوید ومردم...که انها همیشه درهر حکومت به نفع خود کار میکنند همه تان از طرف شب دریک خانه هستین خنده و... خوری و بر روز اینده تان پلان جور میکنید درخیال قدیر باشید درخیال ربانی باشید درخیال ... فهیم باشید ودیگرااز هم دستان تان که درجهنم هستند کاین قدر پول ودارای ودالر چی کرده توانست که برای شما کند بدا به حال تان دراین دنیا درزندان ودراودنیا روی سیاه درجهنم . خانه زندان دفتر زندان بیرون زندان موتر زندان ... براین زندگی که شمادارید .
م.ی

>>>   سلام . . . این ملت بیچاره و بلا کشیده تا که بوده آمده از شر شهرت طلبان و تفنگ بدستان عذاب میکشیده است ، حالا دیده میشود که قلم بدستا ن نیز به ا ن علاوه شده بجای آنکه هر چون و چرائی با بیطرفی کامل، علت و انگیزه ان نیز جستجو و استدلال گردد با لغزش سلیقوی سفید و سیاه هر دو به گور زده شده و یک رنگ نامرعی و گمراه کننده پدید میآید همین است که این پروسه طولانی تر شده میرود. از آغاز اگر ریگی بکفش نبودی و راستکاران و راست پردازان بودی، چنین بدر ازان میکشید. امید است عزیزان آزرده نشوند. من یک مهاجر ناقبول شده (25) سال است که از وطن دور استم و هیچ یکی را حتی از صفوف جوانب مدعیان ریاست جمهوری را نمیشتاسم و به من هیچ چیزی نمیرسد- مگر آنکه با فرارسیدن امنیت و میسر شدن کار بوطن عزیز بر بگردم.

>>>   عبداله گک قندولک از صحبت هایت معلوم میشه کی بازی را خو باختی ولی خبردار کی باخت را قبول نکنی الی خو غیرازین هم نامت از داکتر عبداله با گلمرجان /سریشی/ تغیرنمود

>>>   گل مرجان را بگو که جان کیری آمد باز قبول میکند، تا که جنگسالار است مردم آزار است
غیرت خراسانی از پوهنتون کابل

>>>   لطفآ از این دیگر زیاد این مردم بچاره رنج دیده را رنج ندین هردو نام زاد ریاسیت جمهوری از همین خاک است وقتی نیست که قدرت طلبی نمایندیا که جادا تصمیم بگیرند ترس از خداکنن با هم جور آمد کنند دست را بادست هم دهند این مردم بیچاره از این باران نجات دهند اگر واقعآ اولادی واقعی این خاک هستین . اگر این که خائن این خاک هستین . باز هم نامید نیستم چونکه کسی را داری که از همه این ها بهتر است وخواهد یک روز رسید که خائین روسیه و مردار شود. انشاالله .

>>>   داکتر عبدالله مکلف است از رای واعتماد چند میلیون مسلمان رنج کشیده وطن همان مردمیکه قبلاً درقطار ملت واحد افغانستان به حساب نمی آمدند دفاع کند این امانت برای دکتور عبدالله از طرف مردم سپرده شده ومردم خواهان بازگرداندن امانت خویش هستند فکر میکنم در عصر کنونی به شهروندان افغانستان شرم است که از طرف اشخاص وافراد مجهول الهویه (اشرف غنی ها)که هیچ گونه پایگاه اجتماعی واعتباری نزد مردم سلحشور افغانستان ندارد مورد توهین قرار گیرند.
قسمیکه هواداران اشرف غنی در کمیسیون رای مردم را دزدیدند وتیم اصلاحات وهمگرائی برای اولین بار شجاعانه خائنین را به مردم معرفی کرد وحال مردم از عبدالله میخواهند باید از رای وعزت مردم دفاع کنند.
محمدلطف الحق "مسلم"

>>>   تمام کسانی که به عبدالله رای داده اند تصادفی نبوده اینها خواهان حکومت قوی مرکزی و مبارزه علیه فساد بودند و حال خود تیم عبدالله به فساد مبدل شده ، اینها نه تنها به کسانی که به اشرف غنی رای داده اند بلکه به کسانیگه به خود تیم عبدالله رای داده اند اهانت میکنند. بخدا اگر انتخابات دوباره دایر شود اگر 200000رای بیشتر ببری ، حال همه چیر و همه کس را خاین و متقلب گفته سر خر مست سوار شده ناز و نخره میکنید کمی شرم از مردم ترس از خدا داشته باشید.

>>>   برادران محترم
تجزیه افغانستان بهترین کزینه برای خارج شدن از این بحران است چون فارسی/دری زبان هیچ گاه با پشتو زبانان سازگاری ندارند و نخواهند داشت و اگر میخواهید زندگی بهتر داشته باشید طرفدار تجزیه باشد تا کشور تان ترقی و رشد کند در غیر آن همیشه در جنگ خواهند بود.
کابلی

>>>   برادر تيم اصلاحات مي خو اهد در دولت اينده به همين تر تيب چند چو كي را نصيب خو يش كند ديگر كدام مو ضع نيست چرا اينقدر درد و سر مي دهد خود را
كمال از كابل

>>>   من نمی دانم این تیم اصلاحات می خواهد چه طور دولت موازی درست کند. همین محقق عبدالله وعطا بودند که موقع طالبان کل کشور زارها کردند ورفتن از ملت افغانستان می خواهم لحظه فکر کنند آیا رهبران تیم اصلاحات می تواند دولت موازی تشکیل دهد. کل افغانستان هم خبر داره که این بار ازبک با پشتون ها خواهد بود ودر 24 ساعت عبدالله وهم کارانش از کشور فرار خواهند کرد

>>>   همه جادکان رنگ است همه رنگ می فروشند
دل من به شیشه سوزد همه سنگ می فروشند
ببین حال دیارمارا دل کس به کس نسوزد
که دراین دیار، غزال چوچه اش را به پلنگ می فروشد
مسئله کشورما دقیقا همان حالتی پیدا کرده که بعد از آزاد سازی کشور ازدست شوروی قدیم به خود گرفته بود. همه به نفع خود پا فشاری داشتند ودیگران را نفی می کردند، وبد بختانه نتیجه اش را شاهد بودیم که میلیونها افغانی ما بیخانه مان ، مهاجر ، کوشته ، ویتیم وبی سرپرست شدند.اینک بازهم همان قدرت طلبان واز خدا بی خبر ان وگرگان گذشته به لباس میش ظاهر شده وداره ملت بیچاره ومظلوم ماره به بد بختی و ذلت می کشانه .اما ملت یک پارچه ما بیدار است واجازه نمی دهند که بار دیگر قربانی قوم ، منطقه ، سمت و گروه شوند و نگذارند که بار دیگر قربانی قدرت طلبی و جاه طلبی آنها شوند. من هم به حیث یک محصلین جوان ای کشور از سیاست مداران می خواهم بس است اگر شما شرم نداری و خجالت نمی کشید و از شکم گرسنه مردم خبر ندارین و از خدا نمی ترسید اقلا مرد باشید وای سریال تلویزیونی را تمامش کنید زجر مردم بیچاره بس است .

>>>   تا زمانی که قانون اساسی و قانون انتخابات زیر پا گذاشه شود، ره رفته به سوی ترکستان است. و هرکس ساز خودش را خواهد زد. لذا راه حل، برگشت به قانون و بس.
420 از هرات

>>>   جناب معنوی صاحب:
عبدالله ره خو خدا شرمانده بود او معنوی..کی بگوید ... بچیش تو یک کمی علمیت داشتی اوره هم مثلی شیطان بر باد دادی و رفتی ده صف...چون عبدالله، محقق، عطا گگ و... بیا همین حالا اظهار پشیمانی کن دیر نشده و بگو که همگرایی یعنی خمگرایی، و ندگرایی و قوم گرایی

>>>   کابلی جان ب...:
افغانستان یک کشور واحد است و خواهد بود اگر تو و معتصبین مثلی تو نمی توانند با پشتونها ی شیرمردان تاریخ بسازند راه تا ن به چهار طرف باز است مایان حاضر استیم شما را با مسلمانان چین و یا فرانسه تبادله نمایم و اگر هر کسی دیگر از هر ملیت با ما میسازد مثل هر پشتون و تاجک وغیره اقوام برادران ما خواهند بود

>>>   گل مرجان بچیم خواندن گل زمان برایت شگون خوب نداشت حالی بریش بگو که برای اشرف غنی بخواند تا تو ببری

>>>   برادران عزیز از این گپ های که درفرهنگ افغانان وجود ندارد پرهیز کنید . اخر این همه رهبران بزرگ ما هستند . دیروز که طالبان کوردل بالای وطن ما و شما به کمک پاکستان رزیل حمله کرده بودند . همین بزرگان بودن که دفاع کردن . بگذارید انشالله که در بین خود جور میایند . یک مطلب را به یاد داشته باشین هرکس که حق خود را خواست مردم ما میگه که او ادم خوب نیست . در اینده تاریخ قضاوت خواهدکرد .بااحترام
نجیب الله
برادر شما از بلخ

>>>   در هر صورت ملت افغان بازنده است از قرار معلوم هر دو كانديد به دزدي و تقلب محكوم شده اند يكي دونيم ميليون راي تقلبي دارد و ديگري يك مليون راي تقلبي دارد. تقلب ذاتا جرم است و شايد در قانون جزاي افغانستان جزايش هم معلوم باشد. براي ملت ديگر فرقي نميكند كه كرزي سر قدرت باشد با تمام فسادش يا اشرف غني يا عبدالله اگر اختيار دوباره به ملت داده شود هرسه را دار ميزند و رهبري جديد عاري از هر نوع جرم و حنايت را خودش انتخاب ميكند. در نتيجه تفتيش ارا همينقدر معولوم ميشود كه دزد درجه يك كي بوده است و دزد درجه دوم كي خواهد بود واي به حال ملت شريف ما كه بعد از قرن هابه كمك خارجي ها مجال انتخاب زعيم ملي خود را ميابند ولي اين هم خورد و بورد ميشود.
كلك راست گوي از خير خانه

>>>   اولا صرف كب موضوع ؟ بالاى معنوى صاحب
كه قوانين انتخابات را خوب از ديكران ميداند جون قبلا ريس كميسون انتخابات بوده
و ايا نكفته بود در دوران رياستش ؟
محال است و مجال است كمان است كه اكر تقلب صورت بيكيرد ووو
و حالى هم ايا اين سخن كويي بودنش از طرف تيم اصلاحات باز هم سخن هايش جدى است
هاها خنده اور است

>>>   شما هیچگاه حکومت موازی جور کرده نمی توانید. چونکه وابستگی دارید.ودیگر هیچ کس خودرا به کشتن نمیدهد.

>>>   مازغفــــــلت رهزنان راکاروان پنداشتیم
ریگ خشک دشت راآب روان پنداشتیم
ای سردمداران شیفته قدرت ای کسانیکه باسرنوشت مردمان بازی میکنیدآنقدرمصروف بازارخودهستیدکه حتی اگرازآسمان بلائی به سرتان فرود بیاید خبر نخواهید شد منتظر غضب خداوند(ج)هم باشید چرا که به حق تان مظلومین چنین دعا میکنند:
بترس ازآه مظلومان که هنگام دعا کردن
اجابت از در حـــــــق بهر استقبال می آید
به راستی بترسید چونکه آه مظلومان دیر یا زود دامنگیرتان خواهد بود آنوقت چه خواهید کرد. قرار باشدکه در هر چهارسال با سرنوشت ملت ستم دیده افغانستان بازی شود پس برگزارنشدن انتخابات بهترین گزینه خواهد بود دیگر انتخاباتی در افغانستان دایر نمیشود و نخواهد شد اگر دایر هم گردد شخصاً خودم در یک ولسوالی نمیگذارم که انتخابات برگزار گردد شایدمثل من صدها کس پیداخواهد شدکه مانع انتخابات دیگر در افغانستان شود.
بهیر گرزیوانی

>>>   اشرف غنی احمدزی را به دست داشتن در بحران‎های در منطقه بهسود ولایت میدان وردک به عنوان عنصر مشکوک ذکر کردند

>>>   پشت بچه ترسنانک نگردید خانه های همه شان تثبیت شده ودر ظرف 10 دقیقه گرفتار میشود هیچ تشویش نداشته باشید این یک بهانه بخاطر برگشتاندن اموال زمین ورشود های بزرگ هم یک بهانه شده میتواند .
پولیس استخبارات حارنوال و ارگانهای عدلی تصمیم خود قبلا گرفته است.
اینکه یک غالمغالی براه انداخته از آینده خود مترسد با هرکدام زره زره حساب میشود .
از طرف داران احمد ضیا مسعود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است