بُز غم جان بُرده، قصاب غم پی !!!
ما آمریکاییها هیچ نیازی به تعیین تکلیف از سوی دولت کابل برای ماندن در افغانستان نداریم، همانگونه که بدون اطلاع و هماهنگی آمدیم، هر وقت بخواهیم بدون هماهنگی می رویم و تا هر وقت بخواهیم می مانیم. اگر تاکنون هم ماندیم برای دلسوزی و خدمت به افغانستان بوده نه قصد و غرض شخصی!!! 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۱۳    ۱۳۹۳/۶/۴ کد خبر: 78287 منبع: پرینت

در حالی که هر روز بحران انتخاباتی وارد مرحله جدیدی می شود و هر روز ساز جدیدی از سوی ارگ و نامزدها و کمیسیون انتخابات کوک می گردد که باید به آن ساز رقصید، مقامات کاخ سفید به گونه ای سخن می گویند که گویا در کشور ما همه چیز رو به راه شده و فقط مانده است مساله پیمان امنیتی کابل- واشنگتن.

جناب مارتین دمپسی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا که برای تحویل فرماندهی نیروهای آمریکایی از جوزف دانفورد به فرمانده جدید این نیروها یعنی جان کمپل وارد کشور ما شده در مراسم این تحویل قدرت، گفت: کاخ سفید به چارچوبی مشخص و قانونی برای حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان پس از سال 2014 نیاز دارد. اگر توافقنامه‌ای که به نیروهای نظامی آمریکا اجازه دهد در سال 2015 در افغانستان بمانند، وجود نداشته باشد، نیروهای ما در شرایط مطلوب به 120 روز نیاز خواهند داشت تا تمام افراد خود را از افغانستان خارج کنند.

جنرال دمپسی اظهار داشت: از لحاظ قانونی نیروهای ما مکلف به خروج قطعی از افغانستان در سال 2015 نیستند، بلکه حضور خود را بر اساس حسن نیت دولت میزبان در چارچوب برنامه اعلام شده استوار می‎سازند.

( به این معنی که ما آمریکاییها هیچ نیازی به تعیین تکلیف از سوی دولت کابل برای ماندن در افغانستان نداریم، همانگونه که بدون اطلاع و هماهنگی آمدیم، هر وقت بخواهیم بدون هماهنگی می رویم و تا هر وقت بخواهیم می مانیم. اگر تاکنون هم ماندیم برای دلسوزی و خدمت به افغانستان بوده نه قصد و غرض شخصی!!!)

وی خطاب به دولتمردان کابل اظهار داشت: بن‌بست انتخابات باید به زودی حل شده و رییس‌جمهور جدید با آغاز کار خود پیمان امنیتی کابل- واشنگتن را امضا کند زیرا در صورت به‌ پایان‌ نرسیدن تنش‌های انتخاباتی و امضا نشدن پیمان امنیتی میان کابل و واشنگتن، نیروهای نظامی آمریکا تا پایان سال جاری میلادی افغانستان را ترک خواهند کرد.

اینگونه که جناب دمپسی سخن می گفت، گمان می رود که آمریکایی ها نیازی به امضای این پیمان ندارند چون مانند سیزده سال گذشته سرخود هستند و خودمختار هر کار بخواهند انجام می دادند، حال این همه اصرار برای امضای این پیمان امنیتی برای چیست، هنوز معلوم نیست؟

سخنان مغرورانه این مقام نظامی آمریکا نشان می دهد که رییس جمهور آینده هیچ حق انتخابی ندارد و ناچار است که پیمان امنیتی کابل - واشنگتن را امضا کند تا براساس آن 9800 سرباز آمریکایی تا پایان سال 2016 در کشور ما باقی بمانند و کاخ سفید به آن چیزهایی دیگری که می خواهد، در افغانستان دست یابد.

این اظهار نظر دمپسی نشان می دهد که آمریکایی ها هیچ غم و غصه ای از بحرانی که خود بر سر انتخابات ریاست جمهوری افغانستان آورده اند، ندارند! برای آنها هیچ اهمیت ندارد که کشور ما در این چند ماهی سومین انتخابات ریاست جمهوری به بحران کشیده شده چند میلیارد دالر صدمه دیده است! آنها فقط می خواهند منافع آنها تامین شود. به قول معروف " بُز غم جان بُرده، قصاب غم پی " . مردم ما چند ماه است که اسیر نتیجه انتخابات شده اند، آن وقت آمریکایی ها در فکر پیمان امنیتی خود هستند که خودشان می گویند هیچ پایبندی به آن ندارند.

در پاسخ به کسانی که می گویند تقلب در انتخابات چه ربطی به آمریکا دارد، باید گفت: تجربه سیزده سال گذشته نشان داده در افغانستان آب از آب تکان نمی خورد مگر اینکه آمریکاییها بخواهند. کجا شخصی چون ضیاءالحق امرخیل یا امثال وی می توانستند دست به تقلب گسترده در نتیجه انتخابات بزنند، تا آمریکا نخواهند.

آمریکاییها خود این بازی را شروع کردند، خود آن را به چالش کشیدند، خود برای آن توافق نامه مشخص نمودند و این خود آمریکاییها هستند که رییس جمهور و نظام آینده را در کشور ما تعیین می کنند. این واقعیت است غیر قابل انکار.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هرچه باشد هزارمرتبه از پاكستانيها بهتر هستند ما كه نميتوانيم يك انتخابات را سربراه سازيم خوب است يك قوت بزرگ بالاي سرما باشد تا در وقت كه لازم باشد گوش تابي دهد

>>>   جنرال دمپسی اظهار داشت: از لحاظ قانونی نیروهای ما مکلف به خروج قطعی از افغانستان در سال 2015 نیستند، بلکه حضور خود را بر اساس حسن نیت دولت میزبان در چارچوب برنامه اعلام شده استوار می‎سازند.( به این معنی که ما آمریکاییها هیچ نیازی به تعیین تکلیف از سوی دولت کابل برای ماندن در افغانستان نداریم، همانگونه که بدون اطلاع و هماهنگی آمدیم، هر وقت بخواهیم بدون هماهنگی می رویم و تا هر وقت بخواهیم می مانیم. اگر تاکنون هم ماندیم برای دلسوزی و خدمت به افغانستان بوده نه قصد و غرض شخصی!!!)معنایی که شما آوردید با جمله دمپسی مطابقت ندارد ...

>>>   این غرب ها هستند که انتخابات را توسط مزدوران داخلی چون امرخیل به گند کشاندند, و بوی گند آن مردم مارا مریض ساخت. مردمیکه تازه میخواستند به عنوان شهروند بوی گوارای مردم سالاری را استشمام و حرمت گذاشتن به رای و علاقه خود را از این طریق احساس کنند, اما این چپاولگرایان چی کردند؟؟؟

>>>   اگر دو سطر آخری متن شما درست باشد، پس معلوم شد که شما حالا از خواب طولانی بیدار شدید و فهمیدید. تا هنوز که دیر نشده است بروید و با مخالفین دولت مُلحق شوید و بمقابل امریکائی های جنایتکار و مسلمان کُش بجنگید؟
حق شناس

>>>   تطبیق قانون اساسی وقوانین جاری درافغانستان برخارجیان موجوددرکشور باید کاملابانظارت قوای عدلی وقضایی وامنیت ملی ومجلسین انجام شود .اینکه نظارت نمی شود اهمال وخیانت ونقض قانون است وباید انتقادهای جامعه مدنی ومردم عامه واحزاب ونهاد های سیاسی وروشنفکران منسجم وفراگیر باشد.
نواندیشان بلخ .شیوا

>>>   آنچه را که دولت مردان افغانستان در طول 13 تا 14 سال آخر انجام دادند نمایانگر اینست که در اصل رهبران افغانستان در فکر ملت و کشور خود نیستند.
از همه مهم تر باید گفت که تا اینکه ما از خود رهبر دلسوزی در راستای آبادی و بهتر شدن ملت و مردم خود نداشته باشیم اگر تمام کشورهای دنیا به همکاری به اینکشور جنگ زده بیایند باز هم مانند امروز بعد از 14 سال حکومت باز هم توان پرداخت یک هفتگی کارمندان خود را ندارد.پس مهم این است که ما باید کسی از خود و در فکر آبادی و امنیت ملت رنجدیده خود داشته باشیم. گله از دیگران درست نیست در صورت رهبران ما به مراتب بیغرض از دیگران هستند و تنها فکر چور و چپاول خود هستند و بس
کارانوس سیرت فیض آباد بدخشان

>>>   یک ترانه بسیار زیبا و دلنشین ایرانی است که میگوید:
آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو
خون جوانان ما، می‌چکد از چنگ تو
ای ز شرار ستم، شعله به عالم زده
امن و امان جهان، یک‌سره بر هم زده
بر سر هر خرمنی، در دل هر گلشنی
آتش بیداد تو، صاعقه‌ی غم زده
ثروت انبوه تو، خون دل توده‌هاست
کین تو بر سینه‌ها، دِشنه‌ی ماتم زده
دزد جهان‌خواره‌ای، دیو ستم‌باره‌ای
عقرب جرّاره‌ای، روبَه مکّاره‌ای
جور و جفا در تو هست، مهر و وفا در تو نیست
زهر بلا در تو هست، شهد صفا در تو نیست
در همه دور زمان، چون تو ستم‌کاره نیست
عامل هر فتنه‌ای، صلح و صفا در تو نیست
آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو
خون جوانان ما، می‌چکد از چنگ تو
در همه گیتی به پاست نائره‌ی جنگ تو
گوش جهان خسته از، طبل بدآهنگ تو
مظهر شیطان تویی، دشمن انسان تویی
ای همه اهریمنی، سرحد فرهنگ تو
رسم تو عصیانگری، کار تو ویرانگری
تیره شده عالم از، حیله و نیرنگ تو
دشمن هر ملتی، موجب هر ذلتی
سایه‌ی هر وحشتی، فتنه‌ی هر امتی
جور و جفا در تو هست، مهر و وفا در تو نیست
زهر بلا در تو هست، شهد صفا در تو نیست
در همه دور زمان، چون تو ستم‌کاره نیست
عامل هر فتنه‌ای، صلح و صفا در تو نیست
آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو
خون جوانان ما، می‌چکد از چنگ تو

>>>   مردم این وطن همیشه از دست وطن فروشان بز بودن اگر این رهبران ... باشد خدامیداندکچندین نسل این وطن رول بزرا بازی کند گرچی کرزی گفته ماشیر هستیم ام شیر پیر وکمزور .
مسافرجبری

>>>   باتشکر از نویسنده محترم به تیم همگرایی تاکید میکنم که لطفاء خودرا با حرکت اب همگون سازید از خر جهل پایین شوید وبمبارزات مدنی سیاسی ادامه دهید 5 سال دیگر حوصله کنید فعلاء شرایط به نفع تان نیست این وطن را صد پاره نکنید ونام تان را درتاریخ سیاه ننویسید ( نمیتوانید هم) چراکه همین لحظه که ذهن من باشماست نان مفت بیگانه در معده شماست .داد خواهی های سیاسی رابه دو نسل بعد بگذارید زیرا نسلی که درصحنه داریم هم با غذای بیگانه که عاملش شما پدران ناکاره بودید رشد کرده است.
م.ا.کابل

>>>   دبل عبدالله باید یک دوکان عطاری را در کابل باز کند دیگر ازش چیزی جور نمیشود
احمد از مزارشریف

>>>   م.ا. کابل از کجا میدانی شما از خر جهل بالا نشده اید که میگویی از خر جهل پایین شوید؟

>>>   آقای م .ا . کابل
در طول صد و پنجاه سال اخیر که نام کشور به افغانستان تغییر یافته نام .. ها در تاریخ سفید بوده است؟دلیل فقر و قوم گرایی و تعصب و قتل و غارت و اختطاف و طالبانیزم چیست؟ در همین گفتار خود به مخالفان خود توهین میکنید و آنها را مزدور بیگانه مینامید خوب است اگر کسی شما را مزدور پاکستان و آمریکا بنامد!؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است