اگر غفلت شود باز کابل را کباب می کنند!
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۶    ۱۳۹۳/۶/۴ کد خبر: 78270 منبع: پرینت

در بین جامعه، اصناف گوناگونی وجود دارد که بعضی نقش فربه و برخی نقش لاغر دارند برای امنیت، امید و رفاه مردم. آنها عبارتند از هنرمندان، قشر مدنی، سیاست مداران، آهنگران و غیره از این صنف ها دو طیف هستند که نقشی نقاشانه و بسیار با اهمیت دارند که عبارتند از:
الف: هنرمندان: مانند نویسندگان، تصویر‌گران، خنیاگران و ...
ب: جامعه مدنی که ممکن است خیلی از اصناف را در خود داشته باشد چون گاهی گستردگی زیاد دارد مانند کشور های مترقی آلمان و فرانسه ولی در کشور ما اگر یک نظر به گذشته اندازیم این دو قشر، منفعل و غافل از زیر پوست وطن بوده اند. نمی دانستند که بر شهر چه می گذرد، از حال مردم احوال نمی‌گرفتند.

البته مدنی‌ها وجود نداشته اگر داشته به حساب نمی‌آمده اما هنرمندان کم نبودند در عین حال حضوری حاشیه‌ای و کم رونق داشتند و بیشتر در خدمت و ابزار کار سیاسیون بودند و برخی در دنیای خلسه و درون خود سر فرو برده و در آن بحر بی کران غرق می شدند چون دنیای هنرمند بخصوص دنیای درون؛ جهان دریاوار و پرجلالی است اگر هنرمند از پنجره درون به بیرون نبیند، به مردم تعهد نداشته باشد و دغدغه مردمی به سر نپرورد در تنبور و طرب و عیش و نوش گم می شود به ویژه اگر درون روحانی و پاکیزه نداشته باشد.

ما اگر محمود طرزی و تعداد کمی را ازمیان هنرمندان برداریم دیگر چیزی به نام هنرمند فعال باقی نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ماند. آقای طرزی یک هنرمند فعال است تا یک رجل سیاسی او سیاست را غلام فرهنگ می دانست قلم انداز ماهر‌ند بود. سیاست مدار اگر قلم دار نباشد انتظار تفکر منظم از او نمی رود برای این که قلم قایم به لوح کاغذ هست و ماندگار، گفتار قایم به هوا است ناپایدار.

وی با واژه ها بیگانه است چون کرگدن در جنگل تنهایی راه می رود درخت خوش ثمر راهش را با تک شاخ روی دماغش بر میدارد! نمونه اش را در زمان طالبان کابل بیاد دارد.

اکنون در این خلا قدرت و طولانی شدن انتخابات شعبده شیطان بنام داعش سر بر آورده به حدی که نماینده پالمان از آنها سخن می زند این نام نحس را به نیکی می برد میل نکبت بار را رنگ نگار می زند!

باتوجه به این که درخاک ما بارها داعش دشنه خورده اما این کافی نیست می طلبد جامعه‌ی مدنی، هنر‌مندها و در راس آنها روحانیت آگاه، در بستر فرهنگ عمل نمایند خطر داعش را به جوانان تفهیم نمایند از باب خوش تر بودن گفتن سر دلبران که گفته آید در حدیث دیگران. چون مردم به دولت داران اطمینان ندارند زیرا آزموده را آزمودن خطا است. سرزمین ما هرچه کشیده از سیاست مداران طمّاع کشیده مردم این را خوب می دانند.

خدا بخیر کند اگر باز حاشیه نشینی و غفلت بر جماعت فوق الاشاره مانند جامعه مدنی و... صورت بگیرد طالبان، باز کابل را کباب می کنند.


علی اکبر آل مولا


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   فعلا کرزی واشرفغنی وکمیسیون انتخابات باتقلب ملیونی شان کابل نه بلکه تمام افغانستان را پطرول پاشیده اند ونمیدانند که افغان ها مردمانی هستند که صادق و از صداقت و راستی خششان می آید ولی از دروغ و دزدی و تقلب زیاد نفرت دارند اگر این رای های تقلبی ملیونی ایکه بالاتر از نفوس ولایات در صندوقها رای پر کردند پاک نشود هر لحظه امکان آن میرود که تمام افغانستان را یکباره آتش بگیرد و اولین کسانی که افغانستان را به طرف بحران بردند و تقلب کردن چوب سوخت این قیام ملی و مردمی میباشد که در راس کرزی و بعدا هم کمیسیون انتخابات

>>>   کاش این متن را عبدالله اعطا ومحقق بخوانند تا بدانندکه اگر حکومت خودرااعلان کنند طالبان دروازه های کابل را میشکنانند.
م.ا.کابل

>>>   دلالان سیاسی که از سیاست فقط وندگیری را بلد اند و اینک از سالهای 70 تا حال به ناز و کرشمه صاحب قدرت بودند و جز پر کردن جیب خود و اهانت به مقدسات ملی چیزی دیگر از اینها دیده نشده است میخواهند یا انتخابات به نفع اینها باشد یا اینکه باز خشم میکنند و قهر میکنند و ناز و بغاوت .با این اداهای خود این نازدانه ها یک بار دیگر باعث آمدن طالب های میشوند و کشور را مانند سالهای هفتاد به بحران برده خود میگریزند.
کابورا

>>>   جناب م ا از کابل :
بیغم باش چند روز بعد جنگ هند وپاکستان بخیر درگرفنتی است وپاکستان مجبور است ملاعمر را به مردم افغانستان تسلیم کند درغیر آن ملت افغانستان هم با پاکستان درگیر میشوند که پاکستان ابدا نمیتواند دردوجبهه بجنگد ومجبور میشود تا ملای کور را تسلیم ما کند وبرای همیش از شر تروریست ها خلاص شویم یا اینکه پاکستان دراثر این جنگ 4 توته شده واز نقشه دنیا حذف میگردد زیرا صدراعظم جدید هند قسم خورده که نقشه پاکستان را ازجهان گم میکند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است