نامزدان برای درج شکایت 24 ساعت مهلت دارند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۲    ۱۳۹۳/۶/۴ کد خبر: 78246 منبع: پرینت

عبدالرحمن هوتک معاون کمیسیون انتخابات٬ دوشنبه ۳سنبله در نشست خبری که درمورد آغاز روند ابطال آرا داشت٬ به رسانه ها گفت: بیش از 5900 چک لیست وارد سیستم جمع بندی نتایج شده است.

آقای هوتک٬ ازتلاش ها به خاطر مشروعیت بخشی روند انتخابات اظهار کرد: به خاطر مشروعیت انتخابات تلاش های جدی صورت گرفته است و در حدود 270 کارمند کمیسیون انتخابات در حالت تفتیش آرا هستند.

همچنین معاون کمیسیون انتخابات٬ از آمادگی افزایش کارمندان کمیسیون انتخابات و همکاری تیم تکنیکی هر دو نامزد ریاست جمهوری٬ یاد آورشد و تاکید کرد، کمیسیون به خاطر افزایش تعداد کارمندان خویش آمادگی داشته و بازرسی صددرصدی به خاطر تامین شفافیت است. عبدالرحمن هوتک افزود: ما نیاز بیشتر به همکاری تیم تکنیکی هر دو نامزد ریاست جمهوری داریم.

همچنان نماینده سازمان ملل متحد اظهار امیدواری کرد و گفت: نامزدان ریاست جمهوری می توانند تا 24 ساعت شکایت های خود در زمینه ابطال آرا در کمیسیون شکایت های انتخاباتی درج کنند.

سخنگوی این کمیسیون می گوید: در صورتی که هر کدام از نامزدان ریاست جمهوری نسبت به روند تفتیش و ابطال آرا شکایتی داشته باشند می توانند در مدت 24 ساعت شکایت های خود را در این کمیسیون ثبت کنند.

به گفته وی شکایت های آنان به گونه علنی رسیدگی خواهد شد.

این در حالی است توافق سیاسی میان دو نامزد برای ایجاد حکومت وحدت ملی با پا در میانی سازمان ملل متحد و آمریکا ظاهرا روند تفتیش و ابطال آرا را کمرنگ ساخته است.

این اولین نشست مطبوعاتی کمیسیون انتخابات٬ بعد از شکست بن بست انتخاباتی است که از روند بازرسی و ابطال آرا خبر می دهد.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   شیر و خط را بکار ببرند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است