برگزاری کارگاه آموزشی محو خشونت علیه اطفال
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۰    ۱۳۹۳/۶/۴ کد خبر: 78244 منبع: پرینت

کارگاه آموزشی سه روزه زیر نام محو خشونت و لت و کوب فیزیکی علیه اطفال در تالار کنفرانس‌های معاونت امور اجتماعی وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولان تدویر یافت.

به گزارش وزارت کار و امور اجتماعی، در این کارگاه‌ آموزشی، محترم استاد واصل نور مهمند معاون امور اجتماعی، وزارت کار، اموراجتماعی، شهدا و معلولان، محترم داکتر ابراهیمی رییس عمومی تنظیم و تامینات اجتماعی، نمایند‏گان 13 ولایت هرات، ننگرهار، بلخ، قندوز، هلمند، میدان وردک، پروان، غور، کنر، غزنی، پکتیا، لوگر و قندهار اشتراک ورزیده بودند.

نخست محترم استاد واصل نور مهمند معاون امور اجتماعی پیرامون موضوع صحبت نمود و در مورد خشونت علیه اطفال و پروژه سایواک معلومات داد و افزود: وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولان وظیفه‌ اصلی و اساسی خود می‌داند که در زمینه‌ محافظت اطفال آسیب پذیر و آنهایی‌ که مورد خشونت قرار می‌گیرند کار نماید تا بتوانیم آنها را از مشکلات زیاد زندگی که از خانه تا مکتب و از مکتب تا اداره و در کوچه و بازار دارند نجات دهیم.

وی گفت: نظر به گزارش‌دهی و ارزیابی شبکه‌ محافظت اطفال در معرض خشونت‌ها در همین 13 ولایت بیش‌تر بوده است. مانند: جلال آباد، اسلام قلعه و قندهار خشونت زیادی دیده می‌شود به ویژه در مورد 5 بخش عمده‌ی سوء استفاده‌ جنسی و جسمی، لت و کوب فیزیکی، کاراطفال، ازدواج‌های پیش از وقت و قاچاق اطفال. بنابراین از نمایندگان محترم، خواهران، برادران و روسای محترم می‌خواهیم که توجه‌ جدی در مورد محافظت اطفال نمایند تا یک محیط سالم را برای اطفال بسازیم.

سپس محترم ابراهیمی در مورد اهداف و ساختار پروژه‌ سایواک روشنی انداخت و معلومات خود را پیشکش نمود.

پروژه‌ سایواک ابتکار آسیای جنوبی برای خشونت در برابر اطفال می‌باشد. این استراتژی اطفال در معرض خطر، نخستین بار در سال‌های 2004 و 2005 به سطح منطقوی بنام سارک در اسلام آباد به میزبانی دولت پاکستان راه اندازی شد و نخستین نشست آن در جولای 2006 در پاکستان دایر شد و در نوامبر سال 2012 تا 2016 سایواک به حیث عضو رسمی سارک پذیرفته شد.

اعضای سایواک در تمامی کشورهای عضو سارک با تشکیلات رسمی و لایحه‌ وظایف منظور شده به فعالیت آغاز خواهند کرد.

گفتنی است که تیم ملی سایواک افغانستان در سال 2013 در این کشور ایجاد و شروع به فعالیت نموده‌ است.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   واقعاً به نظر میرسد که سایواک نهاد خوبی خواهد بود ولی نمیدانم دفترمرکزی سایواک در کابل در کجا موقعیت دارد تا اکرخدا خواسته باشد یک امرخیری را با ایشان بخاطر اطفالی که دریک منطقه ازشهرکابل بود وباش دارند وکسی ار حال واحوال نا به هنجارآنها خبر ندارد با ایشان شریک ساخته تا باشد ایشان نیز از خدمات سایواک درعرضه آموزش وپرورش برخوردارشوند تشکر لطفاً آدرس دفتر مذکور را در کابل به ایمل آدرس من ارسال نمائید تشکر
داکتر عبدالرقیب جویا آمر عمومی ترویج وبازاریابی ریاست خدمات مالداری وزارت زراعت افغانستان واقع سناتوریم دارلامان باز هم تشکر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است