این بار نیویورک تایمز بر آتش انتخابات دمید
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۱    ۱۳۹۳/۶/۴ کد خبر: 78240 منبع: پرینت

در حالی که نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و دسته های کاری آنها به شدت در حال رای زنی برای عبور از بحران انتخابات بوده و در کنار تفتیش آرا در صدد رسیدن به یک راه حل سیاسی هستند، باردیگر یکی از رسانه های غربی آتش بیار معرکه شد و در طی یک افشاگری نادر از تقلب بیش از دو میلیون رای پرده برداشت و مدعی شد که در صورت تفتیش درست آرا داکتر عبدالله برنده است.

واقعیت این است که متاسفانه غربی ها با افغانستان و بحران انتخابات در این کشور بازی می کنند. دموکراسی مورد نظر غربی ها یعنی اینکه شخص مورد نظر و سرسپرده آنها باید برشانه های مردم سوار باشند ولو اینکه این شخص مثل حُکام عرب از طریق وراثت و نسل به نسل شاه باشند یا از راه های انتخابات صوری ومتقلبانه به قدرت رسیده باشند.

اکنون یک سال می شود که افغانستان گرفتار مشکل انتخابات شده است و هر روز غربی ها فیلمی بازی می کنند و پرده دیگری را باز می نمایند. در دور اول انتخابات، سفیر و دیپلومات های آمریکا در خانه داکتر عبدالله آمد و او را رییس جمهور آینده افغانستان خطاب کرد و خواهش کرد که دور دوم انتخابات را باید تیم اصلاحات قبول کند به خاطری که هیچ منطقی ومطالعه جامعه شناختی نمی پذیرد که نامزدی با سی و یک درصد رای بتواند از رقیبی که بیش از چهل وپنج درصد رای دارد، پیشی بگیرد. زمانی که انتخابات به دور دوم برده شد دیگر غربی ها و شُرکای منطقه ای شان، تمام قد پشت سر نامزد رده دوم ایستادند و دالرهای سعودی ها بود که تیم تحول وتداوم را سرپا نگهداشت. سفارت های انگلستان و آمریکا در کابل مرکز توطیه علیه انتخاب مردم افغانستان شده بود و در یک تبانی همه جانبه کودتای بزرگی علیه مردم صورت گرفت و میلیون ها رای گوسفندی(تقلبی) وارد سیستم های کمیسیون انتخابات شد.

وقت که تیم اصلاحات با کمیسیون انتخابات قطع رابطه کرد و مشکلات بعد از شمارش آرا ظهور کرده بود، طی یک مذاکره فشرده نمایند های هردو نامزد توافق کرده بودند که بخشی از آرای که مشکوک و از مناطقی که مستندات تقلب در آنجا وجود دارد باید باز شماری و طبق طرزالعمل مورد قبول طرفین باطل شوند ولی در این زمان بود که فرشته نجات افغانستان؟! جان کری از راه رسید و در یک اقدام طرفدارانه وغیر مستقیم پیشنهاد باز شماری وتفتیش کُل آرا را داد و تازه تیم تحول تداوم خبر شد که کِری جان چه خدمتی کرده است!

اکنون در مرکز کمیسیون اگر مثلا ده تا رای از تیم تداوم تقلبی تخشیص داده می شود، حتما شش تای دیگر با همسویی کارمندان کمیسیون با ناظران تیم تداوم، از تیم اصلاحات تقلبی حساب می گردد.

در چنین شرایطی که نامزدان انتخابات و دسته های کاری آنها در کمیته های سیاسی در صدد پیدا کردن یک راه حل سیاسی برای بیرون رفت از بحران انتخابات هستند و تقریبا مُحرز شده بود که در انتخابات امسال با این وضعیت که پیش آمد، دکتراشرف غنی برنده انتخابات است و باید طبق توافق برای تیم اصلاحات طی یک طرزالعمل مشخص در دولت وحدت ملی جایگاهی تعریف می شد که نیویورک تایمز بار دیگر در آتش بحران افغانستان دمید و گزارش کرد که اگر آرای تقلبی بیرون کشیده شود داکتر عبدالله برنده است.

در انتخابات افغانستان بیش از دو میلیون رای تقلب شده است. این سخنی جدید و کشفی عجیبی نیست که نیویورک تایمز ادعا کرده است. هرکسی که اندکی در انتخابات افغانستان دقت کرده باشد، می فهمد که چه گذشت ولی نگرانی از این جا است که به چه دلیل آمریکایی ها در دوره اول و بعد از انتخابات و حتی آمدن جان کری حامی تیم تداوم وتحول بود و اینک که باید سرنوشت انتخابات با همه مشکلات اش مشخص می شد و طرفین در یک توافق سیاسی برای آینده کشور برنامه ریزی می کردند، یک بار دیگر فریاد منفور نیویورک تایمز بلند می شود که طبق گزارش های ما و تحلیل گران مستقل در انتخابات امسال افغانستان بیش از دو میلیون رای تقلب شده و اگر درست تفتیش شود عبدالله برنده است!

باید نخبگان سیاسی افغانستان و نامزدان ریاست جمهوری به عنوان فرزندان این میهن و ملت به حال رقت بار این مردم و مملکت ترحم کنند و نگذارند بیش از این غربی ها با سرنوشت ما بازی نمایند.


مطهری


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   نویسنده محترم کور هم میداند چه گپ است . اشرفغنی در روز روشن دزدی نموده ، شما قضاوت کنید اگر عدالت تامین شود کی برنده است؟

>>>   اقای مطهری اول خو نیویارک ټامیز همچو راپور راتاحال نشرنکرده ولی بازهم اګر نشرکرده باشد انها میداند که با پخش همچو یک خبر عبدالله ... شاید باز حکومت موازی رااعلان کند وخودرا برنده اعلان کند وامریکا درهمچو یک جو سیاسی اب راګل الود کند وخودشان ماهی بیګیرند
عثمانی توکلی از انقره

>>>   اگر به انتخابات افغانستان نظر اندازیم...خراب ترین انتخابات جهان بوده ومیباشد که تاریخ بشر نظیر آنرا ندیده ورییس جمهوری که ازین انتخابات بیرون شود نه یک رییس جمهور بلکه یک دزد یک متقلب ویک خاین ملی خواهد بود من متیقن هستم که مردم افغانستان وبلخصوص نیروهای دفاعی این کشور نباید از همچو یک رییس جمهوری که با تقلب به میان آمده باشد اطاعت کنند وهرافغان وظیفه ایمانی ووجدانی دارد تا اگر توانست اینگونه رییس جمهور متقلب را مردار کند تا درآینده هیچ کسی جرات نکند که درین کشور تقلب وخیانت کند یک رییس جمهور متقلب نه قابل احترام میباشد ونه اطاعت از آن بالای ما افغان ها واجب می باشد.
ما همه مردم افغانستان شاهد هستیم که دردور دوم انتخابات اشتراک مردم به مراتب کمتر ازدور اول بود ولی این کمیسیون کثیف انتخابات با بسیار بیحیایی ودیده درایی همه مردم افغانستان رادروغگو کشیده ونسبت به دور اول یک ملیون رای بیشتر را اعلان کرد چون ما عملا به چشم خود اشتراک مردم رادرانتخابات دوردوم دیده بودیم حیران ومتعجب شدیم وهر لحظه دل ما میشود که کمیسیون انتخابات را باتمام پرسونل شان به آتش بکشیم.
این تقلب را کی کرده ؟ خود کارمندان بسیار عالیرتبه کمیسیون انتخابات (امرخیل) هرکاره این انتخابات و دیگر کمشنر ها مانند یک زن یا پول گرفتند ویاترسیدند دین ملی اسلامی ووطنی خودرا ادا نکردند وبه مردم افغانستان نگفتند که ما بخاطر تقلب ملیونی درین انتخابات استعفی میدهیم بسیار برایشان جای عزت وافتخار بود که استعفی خود رااعلان میکردند مگر نکردند وشامل جرم ملی وخیانت ملی شدند .
حالا پاک کردن این تقلب یک امر غیر ممکن است یگانه علاج آن باطل کردن این انتخابات وبه محاکمه کشانیدن همه کارمندان این کمیسیون است دیگر هیچ راه وچاره وجود ندارد حکومت ایتلافی زیر نام وحدت ملی کشور را به طرف تباهی وتجزیه میکشاند ویا هم انتخابات دور اول باید معیار قرار داده شود درغیر آن آینده افغانستان را بسیار تاریک میبینم وخداوند کرزی را در ته ترین دوزخ جای دهد که انتخابات افغانستان را به طرف بحران برد وافغانستان را به تباهی وبربادی سوق داد وتاهنوز امر خیل بزرگترین متقلب این دور انتخابات بدون کدام تحقیق محاکمه آزاد میگردد مردم افغانستان عقل داند شعور دارند باید حکومت وکرزی که امرخیل را به این پست معرفی کرده بود به محاکمه هم روانش میکرد ملت ومردم افغانستان نتیجه تحقیق امرخیل را حالا کاردارند نه ده سال بعد دولت باید برای ما معلومات میداد که نوار صوتی تیم داکتر عبدالله درست است وحقیقت دارد یانه اگر دارد داکتر عبدالله برنده اعلان شود اگر ندارد اشرفغنی برنده اعلان شود چرا کرزی وحکومت وکمیسیون انتخابات مانند هزاران قضیه ملی ودزدی ملیارد هادالر ازین کشور این دوسیه را هم به روز آخرت واگزار کردند درحالیکه ملت نتیجه این تحقیق را حالا میخواهند نه صد سال بعد.
درد دیده

>>>   دوسال پیش یک خارجی بلند پایه درباره داکتر عبدالله گفت که به هیچ وچه غرب برایش اجازه در راس دولت داده نخواهند شد.علت را ارتباط تنگاتنگ با ایران و روسیه وانمود ساخت .در روسیه با نماینده خاص کابل ضمیر .که حتی یک روز قبل از انتخابات با عبدالله در منزلش بازدید نموده مکاری مالی نیز ارایه داده.
دره یی

>>>   از نام مردم هر دو کاندیدا انقدر استفاده نمودند که ما از مردم بودن و انسان بودن خود پشیمان هستیم هر دو کاندیدا که خود را پروفیسور و نابغه ها می دانند همینقدر نمی دانند که برایشان شاید سه ملیون نفر رای داده باشد اما در این ملک بدبخت سی ملیون نفوس زندگی می کند این طور نمی گویند که طرفداران ما یا کسانیکه برای ما رای داده اند همیشه می گویند که مردم افغانستان از رای شما ما دفاع می کنیم شما بد می کنید که از رای مردم دفاع می کنید این مردم باید جمع شوند و هر دوی شما را در چوک بدار بزنند شما... هستید مثل که زرداد... داشت که...هر دوی شما...و این ملک را به بد بختی می برید کمی وجدان اگر باشد و واقعا" 20% به این مردم شما احترام و تمایل داشته باشید بسیار می توانید برای این مردم خدمت کنید . خدمت هر دوی شما استعفا دادن در همچو حالت است .

>>>   او برادر کدام پروفیسور کدام دانشمند خیله گفت خیله خند باور کرد اشرفغنی تاهنوز الفبای قرآن را یاد ندارد ولی این همه طرفدارانش باوجود اینکه خوب میدانند که این بابای یهودشان تاهنوز قرآن را خوانده نمیتواند یک یهودی اسراییلی است باز هم از ایشان حمایت دارند (صم بکم عمیا فهم لایرجعون) هستند

>>>   نیویار ک تایمز به دستور سیاه با دوتیر یک نشان را زد.از رسوایی کوچی غنی و ارگ و کمیسیون متقلب همه مردم کشور و دنیا آگاه بودند و متقلبین هم مستند رسوا شدند- حال نیویارک تایمز میخواهد که تیم اصلاحات و همگرایی را نیز با ترفند های استخباراتی خود شامل متقلبین نماید و بد نام سازد. اگر چنین است/ پس روی کدام سند از طرف تیم اصلاحات تقلب صورت گرفته؟؟؟
ویس هروی

>>>   بهتر خواهند بود دراخرین مرحله انتخابات لغو وانتصابات تحقق یابند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است