جلسه اداری وزارت امور سرحدات و قبایل دایر گردید
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۸    ۱۳۹۳/۶/۴ کد خبر: 78236 منبع: پرینت

جلسه اداری وزارت امور سرحدات و قبایل تحت ریاست محترم داکتر محمد اکرم خپلواک و با اشتراک محترم عبدالمالک صدیقی معاون مسلکی، محترم الحاج محمد یعقوب احمدزی معاون جرگه ها و امور قبایل، سیدا حمد حقبین معاون مالی و اداری، ننگیالی قلاتوال معاون بررسی فنی و مسلکی سرحدات، مشاوران و روسای این وزارت دایر گردید.

به گزارش این وزارت، وزیر امور سرحدات و قبایل بعد از تلاوت آیات متبرکه قرآن عظیم الشان سخنرانی نمود و گفت: از روز 28 اسد با مراسم شاندار در وزارت تجلیل گردید که من از زحمت کشی های تمام معاون صاحبان، روسا و کارمندان اظهار قدردانی می نمایم و آرزومند خدمات بیشترشان می باشم.

محترم خپلواک گفت: در تجلیل از این روز بعضی مشکلات موجود بوده که در مراسم آینده باید درنظر گرفته شود. متعاقبا خپلواک در رابطه به تجلیل از 9 سنبله روز همبستگی برادران پشتون و بلوچ سخنرانی نمودند و اظهار داشتند که به منظور تدویر سمینار روز همبستگی برادران پشتون و بلوچ آمادگی لازم گرفته شده است مگر بازهم به منظور تجلیل بهتر از این روز هدایات لازم برای مسوولان مربوطه ارایه گردید.

متعاقبا رییس دفتر مقام وزارت پیشنهاد در رابطه به تدویر بهتر از ایام ملی پیشنهاد نمودند که به منظور تدویر سیمینار ها و تجلیل از روزهای ملی یک کمیسیون تحت ریاست یکی از معاون صاحبان و عضویت سایر روسا دایر گردد تا همه باهمکاری همدیگر در تدویر محافل همکار گردند.

سپس محترم خپلواک گفت: این پیشنهاد خوب است اما ما این کار را قبلا نیز انجام می دادیم. بعد رییس تعلیم و تربیت گفت: با همکاری معاونت تکنیکی وزارت معارف کار موسسه را به نام بایزید روشان به پایان رسانیده ایم و در چند روز آینده در تعمیر جدید لیسه رحمن بابا درس ها شروع می گردد. وی افزود: وزارت امور سرحدات و قبایل برای طلاب مناطق ناامن کشور به علاوه اینکه زمینه تحصیل را مهیا نموده است و برای آن عده محصلان که از لیسه های رحمن بابا، خوشحال خان و پیرمحمد کاکړ فارغ می گردند همچنان زمیه تحصیل نیمه عالی شان را در این موسسه نیز مهیا می نماید.

متعاقبا محترم خپلواک برای عبدالمالک صدیقی معاون مسلکی و رییس تعلیم و تربیت هدایت نمود تا از تعمیر جدید لیسه رحمن بابا دیدن نمایند و گزارش مکمل آن را ارایه نمایند.

سپس رییس منابع بشری در رابطه به تقرر ماموران جدید در بست های خالی و تشکیل وزارت، معلومات ارایه نمود که مورد تایید اعضای جلسه واقع گردید.
در پایان جلسه در مورد حل مشکلات عایده محصلان قبایلی برای الحاج محمد یعقوب احمدزی معاون جرگه ها و امور قبایل و داکتر خوشحال روهی مشاور این وزارت وظیفه سپرد تاهرچه زودتر مشکلات محصلان متذکره را حل نموده و به مقام وزارت گزارش ارایه نمایند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است