وقتی داعش به تعبیر خواب متوسل می‌شود!
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۸    ۱۳۹۳/۶/۴ کد خبر: 78225 منبع: پرینت

گروه تروریستی داعش اخیرا به " تعبیرخواب " روی آورده است و از آن به عنوان سلاحی مانند سلاح‌های نظامی استفاده می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،" تعبیرخواب " و" رویا " یکی از مهم ترین سلاح هایی است که گروه تروریستی داعش دقیقاً از آن مانند کلاشینکوف و آر.پی.جی و حتی خمپاره اندازها و کمربندهای انفجاری استفاده می کند.

استفاده داعش از سلاح " تعبیر خواب " مساله عجیبی نیست، چرا که این موضوع در ادبیات منشا این گروه تروریستی یعنی تشکیلات "القاعده" وجود داشته است.

روزنامه "الحیات" چاپ لندن نوشت: در روزهای گذشته صفحه ای در پایگاه اجتماعی توییتر ایجاد شده است که تخصص آن در زمینه تعبیر خواب برای طرفداران گروه داعش درجهان است که این صفحه " دار الارقم " نامگذاری شده است.

این صفحه تا زمان نوشتن این مطلب، حدود 6 هزار طرفدار پیدا کرده است.

در نگاه اول به نظر می رسد که این صفحه "سناریوی یک داستان کمدی و یا طنز " است، و بیشتر قهرمانان آن را زنان تشکیل می دهند و فردتعبیر کننده خواب، قهرمانی است که پست های خود را با اطمینان و جدیت تمام می گذارد. وی گمان می کند که به خوبی تعبیر خواب می داند و بین هر آنچه که افراد درخواب می بینند ، با گروه داعش به آسانی ارتباط برقرار می کند.
شخص تعبیر کننده در صفحه دارالارقم که " بشارت و وعده و وعید دادن به مردم " را خوب یاد گرفته است، بیش از 3 هزار پست در طی چند ماه نوشته است که براساس سوال های خصوصی افراد از او ، پاسخ های متفاوتی به تعبیرخواب های آن ها داده است.

درمیان کسانی که خواهان تعبیر خوابشان شده اند، یک دختر بیست ساله آرزوی خود را نوشته است و او درپاسخ به او گفته است که " تا زمانیکه داعش وارد شهر ریاض عربستان نشود، وی ازدواج نخواهد کرد".

وی از طرفدارانش خواسته است که به درگاه خداوند برای تعجیل در ازدواج کردن وی دعا کنند.!

این درحالی است که برخی از کاربران طرفدار داعش مدعی شده اند که در خواب رسول اکرم (ص) را دیده اند و پیامبرخواهان تشدید درگیری ها و جنگ شده اند و به آن ها (عناصر داعش) وعده پیروزی و فتح همه جهان را داده است.

صفحه " دارالارقم " این خواب ها را " رویاهایی بزرگ " توصیف کرده است.

تعبیرکننده خواب که طرفدار داعش است، با ادعای ستاره شناسی، پیش بینی کرده است که در ریاض ، باران تابستانی ببارد.

وی پیش بینی کرده است که خلافت البغدادی هفت سال به طول بیانجامد.

تعبیرکننده خواب برای یکی از کسانی که خواب دیده است ، علیرغم " کوتاهی در عبادت " ، مجوز ورود به بهشت صادر کرده است.

وی درباره بروز عشایری جدید که با داعش خصومت کنند، هشدار داده و در مقابل به این گروه بشارت داده است که به سه کشور عربی یورش خواهد برد.

"حمود العتیبی" کارشناس امور تروریسم گفته است " گروه های تروریستی همواره تلاش می کنند تا در تعامل با طرفداران خود ، جنبه عاطفی و روانی را درنظر بگیرند و بدین وسیله منافع خود را تامین کنند.

وی درگفتگو با الحیات اظهار داشت: این گروه ها به ویژه داعش با بهره برداری از مساله طایفه ای و استفاده از نقطه ضعف دختران و پسران جوان برآنان تاثیر می گذارند.

العتیبی تاکید کرد سرکردگان این گروه به خوبی می دانند که نقاط ضعف جوانان چیست و با بهره برداری از این نقاط ضعیف ، تلاش می کنند تا آنان را به سوی خود جذب کنند و افکار آنان را تاحت تاثیر قرار دهند و آنان را از تفکر عقلانی دور کنند تا به داعش بپیوندند و بدون سوال و پرس و جو ، اقدامات این گروه را انجام دهند.

گروه‌های تندرو خواب ها و تعبیرخواب ها را برای بستن تفکر جوانان و سوق دادن آنان به سمتی که خود می خواهند و برای رسیدن به اهداف خاص خود ، به کار گرفته اند.

این کارشناس مسایل تروریستی گفت این مساله نشانگر مشکلی دیگر است و آن نبود بعد تربیتی و عقلانی در جامعه ماست و درنتیجه این خرافه ها بروز پیدا کرده است و برخی از مبلغان تلاش دراین زمینه را آغاز کرده اند تا جاییکه برخی از آنان مدعی شده اند که ملائکه درکنار عناصر گروه های مسلح در سوریه و عراق می جنگند که این مساله به منزله به بازی گرفتن دین و استفاده از دین برای رسیدن به منافع دنیوی است.

وی تاکید کرد که داعش به شدت برای تاثیرگذاری درجنبه عاطفی و غیره تلاش می کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است