حمایت ۱۹۰چهره‌ هالیوودی از جنایات صهیونیستها
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۹    ۱۳۹۳/۶/۴ کد خبر: 78220 منبع: پرینت

در پی شدت گرفتن فشارها بر سینماگران هالیوودی که به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اعتراض کرده‌ بودند، ۱۹۰ نفر از چهره‌های شاخص این صنعت سینمایی طی بیانیه‌ای از اسراییل اعلام حمایت کرده‌اند.

در حالی هفته‌ها از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه می‌گذرد، روز به روز بر آمار افراد معترض به این جنایات افزوده می‌شود، از گروه‌های مردمی گرفته تا چهره‌های شاخصی سیاسی، اجتماعی و هنری.

اعتراض جمعی از فیلمسازان اسراییلی در جشنواره فیلم اورشلیم و عدم حضور کارگردانی آمریکایی در این جشنواره جزء اولین اعتراضاتی بود که در جمع هنرمندان بین‌المللی شکل گرفت.

این فیلمسازان صراحتا جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و اعلام کردند که اکنون زمان سکوت و صحبت‌ کردن درباره فیلم و فیلمسازی نیست بلکه آنها قصد دارند از این پس دوربین‌هایشان را به سمت مردم مظلوم غزه بچرخانند.

یکی دیگر از اعتراضات که پس از اعتراض فیلمسازان اسراییلی، در عرصه سینمای بین‌الملل سر و صدای زیادی به پا کرد، اعتراض تعداد زیادی از سینماگران اسپانیایی از جمله زوج هنری مشغول در هالیوود، «پنلوپه‌کروز» و «خاویر باردم» و همچنین کارگردان برنده دو جایزه اسکار «پدرو آلمودوار» بود.

نام این سه نفر در جمع سینماگران اسپانیایی معترض سر و صدای زیادی به پا کرد، آنچنانکه در کمتر از 24 ساعت نام این سه تن در لیست سیاه هالیوود قرار گرفت.

اگرچه هالیوود ریپورتر در گزارشی تحت عنوان «قانون اول: در هالیوود درباره هر مطلب سیاسی می‌توانی صحبت کنی... مگر غزه» تلویحا به این مطلب اشاره کرد که سرنوشت‌سازان یهودی هالیوود، از گناه کسانی که تاکنون با مردم فلسطین همدردی کرده‌‌اند می‌گذرد و آن را به حساب عدم آگاهی‌اشان از این قانون می‌گذارد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است