چرا بی‌بی‌سی به داعش «تروریست» نمی‌گوید؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۴۷    ۱۳۹۳/۶/۴ کد خبر: 78219 منبع: پرینت

ما موظف نیستیم که بر روی گروه‌ها و جریانات ارزش‌گذاری کنیم و چون این گروهک خود را دولت اسلامی‌می‌نامد ما هم از همان واژه برای آنها استفاده می‌کنیم.

حدود سه سال است که پس از اینکه بیداری اسلامی‌در کشورهای شمال آفریقا و برخی کشورهای غرب آسیا شروع شد و حاکمان دیکتاتور این کشورها از ترس فروپاشی تاج و تخت خویش دست به دامان اربابان غربی خود شدند، آمریکا و دیگر متحدانش نسخه جدیدی از تروریست‌ها و گروه‌های تکفیری را که سالها در آستین خود پرورش داده بودند را رو کردند.

این گروه‌ها که از جبهه النصره و ارتش آزادی‌بخش در سوریه بر ضد دولت این کشور به مبارزه پرداختند تا داعش که این روزها به نام اسلام وحشیانه‌ترین تجاوزها و جنایات را در حق مردم عراق از هر دین و آییتی حلال می‌شمرد. وجه مشترک تمام این گروه‌ها دست پروده بودن آنها توسط آمریکا و نوکران منطقه‌ای آن است. جنایات این شبه انسان‌ها تا حدی است که بسیاری از مجامع بین‌المللی از شورای امنیت سازمان ملل گرفته تا گروه‌های طرفدار حقوق بشر در غرب نیز صدایشان در آمده. البته باید یادآوری نمود که این صداها از آن زمان که حملات داعش علیه ایزدی‌ها که یک اقلیت زرتشتی در شمال عراق هستند و به ویژه پس از سر بریدن یک خبرنگار آمریکایی توسط یک تروریست انگلیسی عضو داعش بیشتر شده است و حتی صحبت‌هایی از همکاری انگلیس و آمریکا با ایران برای مبارزه با داعش به گوش می‌رسد.

در این میان سیاست‌های خبری رسانه دولتی انگلیس قابل تامل به نظر می‌رسد. این بنگاه خبرپراکنی از ابتدای حملات گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق تاکنون هیچگاه از عنوان «گروه‌های تروریستی» برای آنها استفاده نکرده و همواره از اسامی‌خنثی و مجهول مانند «پیکارجویان»، «دولت اسلامی»، «خلافت اسلامی»، «مخالفان» و … استفاده کرده است؛ در صورتی که در بسیاری از برنامه‌ها به صورت غیرمستقیم و تلویحی بر تروریست بودن آنها اعتراف کرده‌اند. این امر تا جایی غیرمعقول بوده که اعتراض بسیاری از انگلیسی‌ها و حتی کارمندان بی‌بی‌سی را نیز در پی داشته است.

پس از فشارهای فراوان مخاطبان بی‌بی‌سی فارسی بالاخره صادق صبا رییس این شبکه تلویزیونی در برنامه‌ای با اشاره به اعتراضات مخاطبان خود گفت: … ما موظف نیستیم که بر روی گروه‌ها و جریانات ارزش‌گذاری کنیم و چون این گروهک خود را دولت اسلامی‌می‌نامد. ما هم از همان واژه برای آنها استفاده می‌کنیم …

نقض سخنان صادق صادقی نژاد (صبا) را به راحتی می‌توان با یک جستجوی کوچک در سایت این شبکه پیدا نمود، جایی که این رسانه دولت انگلیس گروه‌هایی مانند حماس و جهاد اسلامی‌و حزب‌الله لبنان را که در دفاع از کشور و وطن خود در برابر دشمن صهیونیستی به مبارزه می‌پردازند را گروه‌های تروریستی می‌خواند.

البته این سری از اقدامات این شبکه نباید جای تعجب داشته باشد، زیرا گروه‌های تروریستی مانند داعش اکنون مورد حمایت‌های اطلاعاتی سرویس‍های جاسوسی انگلیس MI6 هستند و بیش از ۴۰۰ نفر از اتباع انگلیسی در عراق در کنار تروریست‌های دیگر نقاط جهان مردم مظلوم عراق را به خاک و خون می‌کشند.

لیلی ابوالحسنی یکی از سردبیران بی بی سی نیز چندی پیش در جواب اعتراض مخاطبان به این جعل عنوان گفته بود که اگر یکی از مسوولان رسمی‌کشورها این گروه‌ها را تروریست بنامند ما نیز از این عنوان استفاده می‌کنیم، در حالی که مقامان رسمی‌عراق و سوریه و بسیاری از کشورهای زخم خورده از این گروه‌ها مدت‌ها است که عنوان تروریست را برای این گروه‌ها به کار می‌برند.

گفتنی است، صادق صبا تا پیش از پیوستن به بی بی سی و زمانی که در ایران بود از کمونیست‌های دوآتشه بوده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی‌به انگلیس مهاجرت کرده و اکنون در جهت منافع روباه پیر فعالیت می‌کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چون خود دولت انگلیس با همکاری امریکا و اسرائیل این گروپ تروریستی ره جور کرده! BBC مزدور هم کدام چاره ای جز اطاعت ندارد.درمورد صادق صبا تشویش نکنید.پدرش باغبان سفارت انگلیس بود و انگلیس غلامان و نوکرانی چون صادق صبا و لیلی جان بسیار دارد.اینها نشد یک گروپ دیگر.همیش عده ای در بدل پول شرف خود ره میفروشند و میشوند مزدور... دشمن.
.

>>>   چون انگلیس مادر داعش است وداعش چوچه انگلیس است پس چرا برای چوچه خود تروریست بگوید این کار احمقانه را کسی می کند نعوذ بالله .اسرائیل هم چوچه انگلیس است ببینید هیچ وقت بی بی سی نمی گوید که اسرائیل تروریست است فقط فلسطینیها را تروریست خطاب می کنند.
ابر مرد راه پیامبران خدا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است