روند باطل سازی آرا با خوشبینی ها و بدبینی ها
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۱    ۱۳۹۳/۶/۳ کد خبر: 78211 منبع: پرینت

سرانجام پس از روزها انتظار، روند باطل سازی را به عنوانی گامی به سوی پایان انتخابات، ام‌روز آغازشد.

به گزارش یک، باطل ساختن آرا، اکنون سرنوشت‌سازترین مرحله‌ی انتخابات به شمار می‌رود که نتیجه‌ی آن، رییس‌جمهور آینده را مشخص می‌سازد.

آغاز این روند با موجی از خوش‌بینی‌ها و بدبینی‌ها روبه‌رو شده‌است.

نهادهای ناظر بر انتخابات، هشدار داده‌اند، برای یک پایان قناعت‌بخش، باطل ساختن آرا نباید به ابزاری برای امتیازگیری مبدل شود.

مسوولان این نهادها هشدار داده‌اند، هرگونه تنش و جنجال در این روند، ممکن است پذیرش نتیجه‌ی نهایی انتخابات را دشوار سازد و افغانستان را به جایی که تازه آغاز کرده بود باز گرداند.

جانداد سپین‌غر، رییس دیدبان انتخابات افغانستان درباره‌ی پی‌آمدهای پرتنش شدن این روند نگران است.

او هشدار داده، اگر روند باطل ساختن آرا همانند روند بررسی آرا به مثل یک ابزار امتیازگیری نگریسته شود، پیامد جبران ناپذیر خواهد داشت.

بررسی آرا از همان آغاز شدنش، با جنجال‌ها و کشمکش‌های فراوانی به همراه بود. این‌بار انتظارها همین است تا کمیسیون‌های برگذارکننده‌ی انتخابات، جدی‌تر عمل کنند.

ذکریا بارکزی، رییس دیدبان دموکراسی افغانستان به این باوراست که کمیسیون‌های انتخاباتی باید کارشان اکنون با جدیت بیشتر انجام دهند؛ به‌ویژه که انتخابات به حساس‌ترین مرحله‌اش رسیده است.

در کل افغانستان شاید حساس‌ترین روزهایش را می‌گذارند؛ از یک‌سو از مهلت زمانی رییس جمهورکرزی برای انتقال قدرت تنها هشت روز مانده است و از سویی هم مهم‌ترین مرحله‌ی انتخابات آغاز شده است.

شاید این تنها گذار قناعت‌بخش از این مرحله است که افغانستان را می‌تواند، به مقصداش برساند؛ مقصدی که رسیدن به آن، هم زمان زیادی گرفت و هم قربانی‌های فراوان تحمیل کرد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   عجب مضحکه ای شده است. رئیس جمهور معمولا با شمارش رای انتخاب می شود اما در کشور ما رئیس جمهور با ابطال رای انتخاب می شود!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است