یک ضایعه جبران ناپذیر
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۲    ۱۳۹۳/۶/۳ کد خبر: 78173 منبع: پرینت

با تاسف اطلاع حاصل نمودیم که استاد بزرگ موسیقی و ادبیات کشور، مسحور جمال، دیده از جهان پوشید.

روحش شاد و یادش گرامی باد!
استاد جلیل احمدمسحور جمال در سال ۱۳۲۴خورشیدی ( ۱۹۴۵ ميلادی ) در شهر کابل متولد شد. اولين آهنگ محترم مسحور جمال با مطلع وفا می کنی يار جفا می کنی، رضای تو به ما می کنی در ۱۳۴۲ خورشیدی از راديوی افغانستان پخش شد.

وی در سال ۱۳۶۷ لقب کارمند شايسته فرهنگ افغانستان را به دست آورد.

استاد مسحور جمال که در دیار غربت حیات بسر می برد شب 2 سنبله 1393 به اثر بیماری سرطان در شهر هارنهم کشور هالند وفات نمود. این ضایعه جبران ناپذیر را به همه هموطنان هنر پرور خویش، اهالی دیار فرهنگ وادب، اقارب و دوستان استاد عزیز تسلیت عرض می داریم.

جلیل احمد مسحور جمال، ابر مرد موسیقی رزمی، حماسی، حزبی، میهنی، معلم و دانش آموز، آموزگار و خردمند مردی از تبار هنرمندان ناب و بی همتا، نابهنگام ترک مان کرد.

چنین شخصیت هایی دیگر تاریخ هرگز نزایید، صد آه و هزاران حیف


آوای زنان افغانستان


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ای...! که درخواب غفلت هستی جبران ناپذیری مرگ یک رقاصه در کجای آن است کسیکه بخاطرخوش گذرانی حتی ترک وطن کرده است.

>>>   روحش شاد باد !
یادم است در ایام که در سال دهه 60 سرباز بودم بار ها در عملیات های محاربوی با آهنگ های میهنی این هنر مند با دشمنان کشور دست وپنجه نرم کرده ام .
عشق پاک این میهن همچو خون به رگ هایم .......

>>>   روحش شاد باد جنت فردوس نصیب شان باد مرد عالمی بود
قلندرشاه

>>>   این وطن هم عجب است یک... وفات میکند وآنرا جبران نا پذیر میگویند در حالیکه طلوع هر روز 100 ... تربیه میکند چی تفاوت میان جمال واینها وجود دارد و مرگ را نباید نا بهنگام گفت چون خداوند تعیین کرده که انسان چی زمانی میمیرد مضمون بی مفهوم ادبیات بی مفهوم و...
ننگرهاری

>>>   نمیدانم این شخص در علم فقه بسیار خوب بود ویا در منطق ویا اینکه مجتهد بود .افسوس به حال ما بیخبر از حال خود که همه را متعلق به دنیا میدانیم واز عاقبت خود بیخبریم .باید درگذشت یک عالم مجتهد ویا فقه یی را ضایع دانست نه کسی را که شب وروزش غرق موسیقی و...مستی باشد .
حقیقت

>>>   هنرمند همیشه در خدمت مردم است ، بنآ مرگ شان برای مردم ضایع بزرگ است . جنت فردوس نصیبش ، اهنگ آی هیواده تل آزاد اوسی آزاده ، و سایر اهنگ های میهنی اش به دل های انسان های وطنپرست چنگ میزند.
پردیس

>>>   به کسانی که اینقدر سخت نقد کرده اند:
عالی جنابان!آیا در تمام شؤنات زنده گی تان همینقدر با دقت و وسواس مواظب اعمال وکردار تان استید وآیا هیچ واجبی را ترک و هیچ گناهی را مرتکب نمی شوید؟؟؟آیا شما هرگز به موسیقی گوش نمی دهید؟
آیا تمام اعمال تان مطابق فرمایشات اسلاماست؟ ودر کل آیا شما امر به معروف را از خود تان آغاز کرده و مرتب اعمال تان را نقد و اصلاح می کنید؟؟!
با آنکه جواب را من و خواننده گان عزیز می دانیم... ولی حوالت تان می کنم به وجدان خود تان!
لطفأ کمی جنبه داشته باشید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است