گرانقیمت ترین بازیکنان جهان فوتبال
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۳۰    ۱۳۹۳/۶/۲ کد خبر: 78132 منبع: پرینت

هزینه‌های سنگینی که رئالی‌ها در فصول گذشته انجام داده‌‌اند، باعث شد ارزش 11 نفر اصلی آنها که در دیدار مقابل سویا در فینال سوپرکاپ اروپا به میدان رفتند نزدیک به 500 میلیون یورو باشد.

اگر چه پنجره نقل و انتقالات تابستانی حدود 2 هفته دیگر باز است، با این وجود تا همین الان هم تعداد زیادی نقل و انتقال بازیکنان شاخص در سراسر قاره اروپا با مبلغ بسیار سنگین انجام شده است.

بارسلونا هزینه سنگینی برای خرید لوئیس سوارز پرداخت کرد، پاری‌سن‌ژرمن پول زیادی برای داوید لوئیز خرج کرد، منچستر‌سیتی پول نقد زیادی برای الیاکیم مانگالا داده در حالی که منچستریونایتد لوک شاو را به گران‌ترین دفاع چپ جوان تاریخ تبدیل کرده است. در جای دیگر، رئال مادرید پس از شکستن رکورد گرانترین خریدها با کریستیانو رونالدو و گرت بیل در سال‌های اخیر، با پیشنهادات وسوسه‌انگیز تونی کروس و جیمز رودریگز را به تیم خود آورد تا ارزش تیم خود را بیشتر افزایش دهد.

هزینه‌های سنگینی که رئالی‌ها در فصول گذشته انجام داده‌‌اند، باعث شد ارزش 11 نفر اصلی آنها که در دیدار مقابل سویا در فینال سوپرکاپ اروپا به میدان رفتند نزدیک به 500 میلیون یورو باشد. با بیل، رونالدو و جیمز، مادرید 3 بازیکن خلاق دارد که برای هر کدام از آنها حداقل 80 میلیون یورو پرداخت کرده است، با این حال آنها برای خط دفاعی خود کمتر هزینه کرده‌اند، منطقه‌ای که پی اس‌جی برای آن اهمیت بیشتری قائل شده است.

سایت گل نگاهی انداخته به گرانقیمت‌ترین بازیکنان در هر پست براساس مبلغی که برای انتقال آنها پرداخت شده است، ارزش کل تیم گرانقیمت‌ترین بازیکنان در هر پست، در حال حاضر به 668 میلیون یورو می‌رسد. درون دروازه، جان لوئیجی بوفون، دروازه‌بان یوونتوس به عنوان گران‌ترین دروازه‌بان تاریخ قرار می‌گیرد که در تابستان سال 2001 با یک انتقال 51 میلیون یورویی از پارما به یوونتوس پیوست. در سمت راست خط دفاعی، دنی آلوس مدافع بارسلونا قرار دارد که در سال 2008 با مبلغ 35 میلیون یورو از سویا به تیم فعلی خود یعنی بارسلونا پیوست. پاری‌سن‌ژرمن، داوید لوئیز را به گرانقیمت‌ترین مدافع جهان تبدیل کرد، زمانی که در اوایل این تابستان آنها با پرداخت 50 میلیون یورو به چلسی، این بازیکن تیم ملی برزیل را به خدمت گرفتند.

فقط منچسترسیتی بیشتر از این مبلغ برای الیاکیم مانگالا در هفته گذشته خرج کرده است. آنها برای خرید تنها 67/56 درصد از حق مالکیت این بازیکن، 5/30 میلیون یورو به پورتو پرداخت کردند، یعنی قیمت کل خرید این بازیکن 53 میلیون یورو است. لوک شاو، بازیکن تیم ملی انگلیس به عنوان مدافع چپ در این لیست قرار می‌گیرد، او در همین تابستان با مبلغ 37 میلیون پوند از ساوتهمپتون به منچستریونایتد پیوست. اولین هافبک دفاعی در سیستم 3-1-2-4 که ما برگزیده‌ایم، خاوی مارتینز از بایرن‌مونیخ است که با مبلغ 40 میلیون یورو در سال 2012 از آتلتیک بیلبائو به بایرن‌مونیخ پیوست و اکسل ویتسل، ستاره تیم ملی بلژیک هافبک دیگری است که در زنیت سن‌پترزبورگ توپ می‌زند و همین مقدار برای روس‌ها هزینه داشته است. او در سال 2012 از بنفیکا به این تیم پیوست.

بعد از نمایش درخشان خامس رودریگز در جام جهانی، او با 80 میلیون یورو از موناکو به رئال مادرید منتقل شد تا تبدیل به گرانترین هافبک هجومی دنیا شود. در مثلث خط حمله، 3 ستاره از لالیگا حضور دارند، مهاجمانی که بالاترین هزینه برای خرید آنها، در تاریخ پرداخت شده است. رئال‌مادرید برای خرید گرت بیل از تاتنهام در تابستان گذشته مجبور به ریخت‌وپاشی نزدیک به 100 میلیون یورو شد. آنها قبلا برای خرید کریستیانو رونالدو از منچستریونایتد 94 میلیون پوند پرداخت کرده بودند. بازیکن جدید بارسلونا، لوئیس سوارز، آخرین بازیکن این فهرست است که در همین تابستان با مبلغ 88 میلیون یورو از لیورپول به بارسلونا پیوست. تعدادی از بازیکنان معروف نیز حضور در این لیست را از دست دادند. با این وجود مبالغ شگفت‌انگیزی برای خرید آنها هزینه شده است. از جمله این بازیکنان می‌توان به زلاتان ابراهیموویچ، کاکا، ادیسون کاوانی، رادامل فالکائو، فرناندو تورس، نیمار، هالک، سرجیو آگوئرو، خوآن ماتا و تیاگو سیلوا اشاره کرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است