بالاخره دزد چه کسی است؟
روزانه با چند صندوق‎ خالی در کمیسیون مواجه می‎شویم که برگه‎های رای‎ بطور بسته بندی و دست‎نخورده در آن‎ها ریخته شده و در دفتر مرکزی کمیسیون برای این صندوق‎ها اوراق نتایج ساخته‌اند 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۰۰    ۱۳۹۳/۶/۲ کد خبر: 78127 منبع: پرینت

نمایندگان تیم اصلاحات و همگرایی در محل بازشماری آرا مدعی هستند که روزانه در روند بررسی آرا با صندوق‎های فاقد رای مواجه می‌شوند که در دفتر مرکزی کمیسیون انتخابات بیش از 500 رای از این صندوق‎های خالی، به سود تیم رقیب‌شان تحول و تداوم محاسبه می‌شود.

ناظران تیم‌ انتخاباتی داکتر عبدالله علاوه بر صندوق‌های خالی از آرای تانخورده نیز در روند بازشماری آرا خبر می‌دهند به این نحو که: روزانه با چند صندوق‎ خالی در کمیسیون مواجه می‎شویم که برگه‎های رای‎ بطور بسته بندی و دست‎نخورده در آن‎ها ریخته شده و در دفتر مرکزی کمیسیون برای این صندوق‎ها اوراق نتایج ساخته‌اند که این نتایج تقلبی است.

نمایندگان تیم عبدالله تاکید می‌کند که باید تمامی صندوق‌های خالی باطل اعلام ‌شود زیرا کمیسیون انتخابات و تیم رقیب آن‌ها، دلیلی مبنی بر درست بودن برگه‌های نتایجی‌ که در دفتر مرکزی از صندوق‎های خالی ساخته‌اند، ارایه نکرده‌اند.

از طرف دیگر افزایش صندوق‎های خالی نگرانی تیم تحول و تداوم را نیز افزایش داده و آن‌ها نیز کمیسیون انتخابات را متهم می‎کنند که شب‌هنگام صندوق‏‎های آرا را خالی کرده‌اند. یعنی این صندوقهای خالی با آن برگه های رای دهی سفید، صندوقهای پر با برگه آرای تکمیل شده بوده ولی اعضای کمیسیون انتخابات این صندوقها را خالی کرده اند و برگه های رای دهی سفید داخل آن گذاشته اند!!!!

سخنی که کمی غیر معقول است به ویژه اینکه کمیسیون انتخابات این موضوع را به شدت رد کرده و تاکید نموده: ادعای دستکاری صندوق‎ها نادرست است زیرا تمامی 600 برگه‎ رای‌ درون این صندوق‎ها وجود دارند ولی سفید هستند که در برخی موارد این اوراق سفید نیز در برگه ی نهایی نتایج گنجانده شده اند.

حال باید دید حرف کدام طرف صحیح است. اصل این موضوع را که نمی توان انکار کرد، صندوقهای رای خالی با 600 برگه رای دهی سفید که به نفع نامزد مشخص لیست آن رد شده است. می مانند دو اتهام یکی کمیسیون انتخابات و دیگری تیم تحول و تداوم که درنهایت چاره‎ای جز پذیرفتن مسوولیت این صندوق‎های تقلبی توسط یکی از این دو جناح وجود ندارند.

به هر حال که بنا به گفته مقام های کمیسیون انتخابات، ابطال آرا از فردا دوشنبه سوم سنبله آغاز خواهد شد و این کمیسیون تلاش می‌کند تا جمع بندی نتایج هرچه سریعتر به پایان برسد و نتیجه روند بررسی و بازشماری آرا بزودی اعلام شود.

ببینیم تا از این بازشماری مجدد آرا چه نتیجه ای حاصل می شود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   نتیجه این است که نابغه دوم دنیا صابت کرد در دوزی دروغ گوهی قبیله پرستی قوم گراهی و تقلوب نابغه است شرم آور است و کمیسوین باید جواب گوباشد این بود بی طرفی شان ؟

>>>   امان از اوغو!
... خسته شده ایم.جناب اشرف غنی به جای این که با این رای های تقلبی به ارگ برود؛ بهتر است که خود را با شول بند خفه نموده، هم خود را و هم مردم را از این چوکی های تقلبی نجات دهد.
زلمی از بدخشان

>>>   هموطنان عزیز:
معلوم است کسیکه سابقه دزدی، چورو چپاول دارد، دزد است اگر طرفداران همگرایی باز هم نفهمیدند برایشان یک نقل میدهم دهه 70 بیت المال را کی غارت کرد، 75000 باشنده گان بیگناه کابل را کی به خاک وخون کشید، روزانه صد راکت بین کی ها تبادله میشد و ... البته که... خداوند (ج) این گروه ... را به قهرو غضب خود گرفتار نمایند نمیدانم این چگونه وجدانی است که در زیر سایه تعصب هیچ بیدار نمیشود، از...سابق هیچ گیله نیست آنها تمام عمر شان در... گذشته متاءسفم به جوانانی امروزی که با وجود کسب تعلیم وتحصیل کور کرانه تیم ... را پیروی می کنند. عزیزان چشمان تان خوب باز نمایید دقیقاً فکر نمایید دهه 70 هیچ رهبری خوبی وقهرمان نداشتیم قتل و خونریزی قهرمان ندارد به امید بیدار شدن وجدان افراد فریب خورده شر و فساد

>>>   زلمی بچیم دزدی وتقلب کاری، کاری شما و رهبران تان بود سقاو با دزدی لقب خادم دین رسول الله را گرفت... لقب قهرمان را برای دیگانها کسب نمود، ربانی چوکی را ... بسته کرده به کولاب برد، دبل عبدالله هر روز خواب رنگارنک میبیند و آرزوهای محال و ناممکن دارد یک کمی فکر کن بعد برخود بخند شرم است برایتان افعانستان عزیز مار شرماندید، خداوند دیگان ها را هدایت کند

>>>   اگر یک انسان برابر یک زره یادانه گال ایمان وجدان ضمیر اخلاق داشته باشد اعتراف میکند که ملیون هارای تقلبی به نفعش برامده این صندوق های خالی این برگه های سفید وبرآمدن بوت چبلی قطی های نصوار وارکین از صندوق های رای دهی اشرفغنی نه تنها اشرفغنی رادرجهان رسوا وخیله خند ورسوا ساخت بلکه کرزی کمیسون انتخابات وهمه مردم افغانستان را نزد جهانیان ریشخند ساختند آیا میشود باصندوق های پر از چبلی چبلک قطی نصوار ارکین وصندوق های خالی رییس جمهوری خوب وخدمت گاری داشت ؟ که هرگز نه این دزدان رای مردم خاین ترین وظالم ترین دزدان جهان هستند وملت افغانستان هرگز یک رییس جمهور متقلب یک حکومت متقلب را که به اثر رای های چبلی وچبلک وقوطی نصوار وارکین وصندوق های خالی رییس جمهور شود هرگز نه بالای ما حکومت کرده میتواند ونه هم خدمت.
مردم افغانستان بایک قیام عمومی میتوانند از پیروزی این تقلب کاران جلو گیری کنند.
مااز اول میدانستیم که اشرفغنی هیچ رای ندارد تمام رایش تقلبی ودزدی است زیرا تیمی که نتواند معاونین خودرا درنیمی از افغانستان درکمپاین ها با خود ببرد چگونه رای میداشته باشد همان بود که بجای برگه های رای صندوق های خالی یا اوراق سفید یا قطی نصوار یا چبلی وچلک وعیره چیز ها از صندوق هایشان بیرون میشود که اگر غیرت همت وایمان داشته باشند باید خودرا غرغره کنند مگر چکنیم که اشرفغنی 50 سال قبل پرزه جات غیرت افغانی خودرا درغرب واسراییل کشیده نه ایمان دارد ونه غیرت ونه وجدان به همین اساس است که خودرا دانشمند دروغین معرفی کرده ولی اشرفغنی کسی هست که تاهنوز قرآن کتابی که ما مسلمان ها وافغان ها به آن ایمان داریم را نمیتواند بخواند پس شرم ننگ وعیب است برای کسانیکه از یک دانشمند دروغینی که تاهنوز قرآن را خوانده نمیتواند حمایت میکنند زیرا آنها هم مانند اشرفغنی هستند نه درقصه دین هستند ونه از ایمان نه از اسلام ونه از وطن
تواب

>>>   زلمی جان سلام بر شما وتمامی دوستان وهموطنان نثار باد:
مثال گربه وبینی است، هرکه هرچه گفت ونوشت همه باور کردیم اتهام بستن مجهول به ادرس هرکس خیلی ساده است.ولی تثبیت واثبات ان خیلی دشوار.جناب که متن را تحریر نموده چرا کمی مشخص تر با شماره صندوق ومحل انرا ذکر ننموده است قضاوت یک جانبه باعث تحریک نفرت دربین ملت شده واعمال شیطانی را پیشه کرده است.
قادری

>>>   هرچه شود بازهم نتیجه انتخابات روشن است تقلب به حدی نیست که بیشتر ازیک میلیون رای باطل شود شاید دراخر کار معلومات که از منبع موثق بدست دارم درحدود ۱۸۰۰۰۰ رای از تیم اصلاحات وهمګرایی باطل شود ودر حدود ۲۳۰۰۰ رای تیم تحول وتداوم باطل اعلان ګردد که درنهایت بازهم تیم تحول وتداوم برنده میدان خواهد بود
علی احمد کواهدامنی ازکمیسیون انتخابات

>>>   روزها گذشته میرود دیوانگی و جفنگ گویی چکره های تیم...بیشتر شده میرود. اینها نه آراده مردم احترام دارند و نه از روز محشر ترس دارند و نه هم باور چون اگر باور میداشتند بیت المال را به این اندازه چور میکردند.
نیلوفر

>>>   سلام: - بس است بخدا کور کر خورد کلان زن و مرد همه میدانند وازتمام مسائیل باخبر هستند ازاین بیشتر مردم را زجر ندهید بیاید با کمال افتخار عتراف کنیم همه چیز را و هر یک بگویم که من از طرف کیها مامور به تقلب کاری شده بودم تا بلاخره به نقطه نهای که سازمن دهنده اصلی است رسیده و روی انرا سیاه به بازار بگردانیم تا پندی باشد برای کسانیکه منبعد با سرنوشت این ملت مظلوم و بیچاره بازی نکنند وسلام

>>>   ببینید عزیزان این آدم های فعلی کشور ما افغانستان اند اگر خوبند و بدند افغانی های خودمان اند. عدالت واقعی را تنها خدای متعال برسر بندگانش روز قیامت انجام می دهند در دنیا همه را مختار آفریده نه مجبور. این را نیز بدانیم که در کل جهان عدالت واقعی اجرا نمی شود.
پس کمتر به این ایرادها و بهانه ها دامن بزنیم به خاطر این انتخابات خیل خسارات زیادی به عموم مردم وارد آمده اند. الآن با از خود گذشته گی سیاسیون و طرفداران شان کنار بیایند. تمامی ما دست به دست هم دهیم مردم خود را باسواد کنیم قوانین اسلامی را اجرایی کنیم دوره های بعدی این جور ماجراجویی تکرار نشود یا این گونه تکرار نشود. کل نفوس افغانستان را شناسنامه دار کنیم و هرکه شرکت می کند در شناسنامه آن مهر زده شود که کسی به فکر تقلب نگردد و پلیس و افراد مطمئن را در کمسیون انتخابات بعدی بگذاریم که واقعا خداترس و با ایمان باشد که هیچ کس فکر بد به او نداشته باشد و ما باید آدم های بدی خودمان را خوب درست کنیم نه اینکه هر روز برچسپ بد به او بزنیم و هما خوب فعلی خود را بد درست کنیم. تنها راهی ایراد درست نیست ایراد درعین اینکه برنامه دار باشد احلوال عموم را در نظر بگیرند نگاه باز به جامعه داشته باشیم نه اینکه همه ایراد باشیم و به فکر عموم نباشیم خسارت هارا کمتر توجه کنیم.
ع.غ

>>>   تاهنوز ابطال آرا نه نهایی شده ونه شروع لطفا پیش گویی نکنید

>>>   دوستان این زلمی همان اجمل پنجشیری است که چون به آن نام ... بی آب شد حال نام عوض کرده

>>>   علی احمد جان همراه همین دروغ شاخدارت معلوم کردی که از کوهدامن زیبا ومرد خیز نیستی چرا نام کوهدامن رابد میکنی ...
همین قدر دروغ وتقلب که تیم...جان کرد بس نیست

>>>   سلام ما هم به زلمی جان از بدخشان برسد اما بعد باید بگویم کی گروه گت و ود ادعا داشت که دوملیون رای تقلبی به سود تیم حریفش در صندوقها ریخته شده . اگر نصف آن راهم ثابت بسازند گپ شما درست است اما چیزی که حال میبینیم نه گپ یک ملیون دو ملیون رای تقلبیست بل گپ 500 تا 600 رای تقلبی به میان است. این را هم اگر باطل اعلان کنند باز هم عبدلله انتخاب نخواهد شد و اگر عبدلله نتواند تقلب را ثابت بسازد بیشک خلیلی - آمر خلیل و مخصوصا مردم افغانستان حق خواهند داشت که از وی شکایت داشته باشند.

>>>   کمیسون نا مستقل تقلبکار از چندین مدت است که برای مردم توسط دوغگوی کمیسون وعده ابطال ارای تقلبی را میدهند ولی تاکنون که یک رای تقلبی گشیده نشده بل حتی رسیدگی به ان نهایی نگردیده است ملت خوب میدانند که کمیسون نا مستقل انتخابات کاملاًاز طرف تیم تداوم خرید واجیر شده وجرییت انراندارند که رای تقلبی که خودشان به نفع اشرف غنی در صندوق ها تخته کرده اند دوباره انرا خارج سازند واین را هم میدانند در صورتیکه ارای تقلبی از ارای پاک ملت جدا شود صد فیصد اشرف غنی بازنده است رای تقلبی است که اشرف غنی را برنده میسازد نه رای مردم .

>>>   خیلی جالبست که شرکای و انتخاب کننده گان کمیسیون متقلب و چپاولگر انتخابات یعنی تیم تقلب و تداوم چپاول - کمیسیون خود ساخته خود را متهم به دزدی آرای خود مینمایند/ و میگویند که درصندوقهای خالی شان دستبرد زده شده؟؟؟ههههههه

>>>   هموطنان گرامی:
آقای قادری درست میگوید. نویسنده میخواهد بازار خود را گرم کند. اگر به اخبار چینل های مختلف گوش دهید میابید که صندوق های خالی مربوط کدام ولایات است و به سادگی میدانید که به نفع هر دو کاندید میباشد. تقلب هردوی شان کرده اند اما چپاولگران و غارتگران حرفوی را مردم افغانستان خوب میشناشد و ضرورت به شرح بیشتر نیست. ما خوش میشویم که همه رای های تقلبی از لست کشیده شود و اگر واقعیت برملا گردد کاملا مطمئن هستم که تیم اختلاف زیادتر از 10 در صد رای را نخواهد داشت.
احمد

>>>   دوستان اثبات تقلب درهمه جای دنیا مشکل است زیرا روزانه در پیشرفته ترین کشور های جهان تقلب چالش دارد صد ها هزار افغان ما با پاسپورت های تقلبی درهمه ای جهان نرفتند وامروز ده ها هزار پاکستانی با پاسپورت تقلبی افغانی وهم چنان ده ها هزار افغان با پاسپورت تقلبی پاکستانی درکشور های عربی وخلیج کار میکنند ملیون ها جریب زمین دولتی وشخصی باقباله تقلبی غصب شد وفعلا بلند منزل ها درآن آباد شده فعلا هزاران خانه اسناد تقلبی دارد وهزاران قضیه از سالهادرسارنوالی ومحاکم افغانستان میگردد اما فیصله نمیشود هزاران نفر با اسناد تقلبی بالای خانه های مردم ادعا کرده اند وصاحبان اصلی خانه را ازخانه شان به کمک پول بیرون کرده اند وخودشان خانه را تصاحب کرده اند پیدا کردن تقلب یک کار غیرممکن است درافغانستان اما منحیث یک مسلمان من شهادت میدهم که دردوردوم انتخابات به مراتب مردم کمتر اشتراک نمودند زیرا ما همه افغان ها شاهد هستیم اگر بواسطه تقلب یک حکومت تقلبی ویک رییس جمهور تقلبی به وجود آید نه اطاعت از آن لازم است ونه باید اوامر آن قبول شود زیرا یک دزد میباشد که توسط خیانت ودزدی رای مردم به حکومت میرسد به این اساس هیچ افغان ازین گونه حکومات تقلبی اطاعت نمیکند وحق هم دارد اگر رییس جمهور دزدی کند وتقلب کند پس مردم عوام باید چه کنند وحکومتی که به اثر تقلب به میان آید افغانستان را خراب ویاهم تجزیه کند یک رای داشته باشد اما پاک مردم قبول میکنند اما ملیون ها رای داشته باشد ولی ناپاک مردم قبول نمیکنند ونافرمانی از حکومت تقلب کار ورییس جمهور تقلب کار برای ما افغان ها فرض میگردد تا به اشتباه خود پی برده ودرآینده با تقلب هیچ کاندیدی نتواند بالای این مردم حکومت کند اگر رییس جمهور متقلب یاحکومت متقلب ودزد رای مردم هرمجرمی را بگیرد مجرم ادعا میکند که ازما کرده خو شما دزد تر وخاین تر وخراب تر هستید وحکومت های تقلبی ودروغین نه قدرت میداشته باشند ونه هیچ کاری ازدست شان می آید وصد فیصد متیقن هستم که رییس جمهوری که بواسطه تقلب به میان آید اگر درقطی عطار هم پت شود مردم افغانستان آنرا مردار میکنند ولو هزاران بادیگارد هم داشته باشد

>>>   دو نفر دزد باهم جنگیدند - سر تقسیم بهم جنگیدند.
حال فکر کنم که پولهای وعده داده شده -به کمیسیون دزدان انتخاباتی ازطرف کوچی غنی یهودزی به تقلبکاران کمیسیون داده نشد و آرای تقلبی ریخته شده- دوباره از طرف دزدان کمیسیون بیرون کشیده و ازطرف شاه دزدان متقلب یعنی کوچی غنی متهم به دزدی آرای تقلبیش میشوند؟؟؟؟؟ویا اینکه دزدان کمیسیونی وظیفه خود را در پر نمودن صندوقها ی تقلبی بطور احسن انجام نداده اند و صندوقها را نظر به بیکاره گی و تنبلی پرکاری ننموده و صندوقهای خالی را بحساب پر شمار نموده اند/ تشت رسوایی -متقلبان انتخاباتی و شرکای تداوم وچپاولش از بام افتید.
سیمین


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است