حامد کرزی: رییس جمهور جدید می آید و زود می آید
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۳۶    ۱۳۹۳/۵/۳۰ کد خبر: 77967 منبع: پرینت

محترم حامد کرزی رییس جمهوری اسلامی افغانستان با شماری از استادان دانشگاه شیخ زاید ولایت خوست دیدار کرد.

در این دیدار که قبل از ظهر امروز در ارگ ریاست جمهوری انجام شد، محمد رسول باوری رییس دانشگاه شیخ زاید، جنت زی و داکتر باچازار ابدالی به نمایندگی از دیگران صحبت کردند.

محمد رسول باوری گفت که دانشگاه شیخ زاید ولایت خوست ۱۲ سال قبل به اساس فرمان رییس جمهور ایجاد گردید و حالا از جمله دانشگاه های نامدار کشور می باشد.

وی افزود که این دانشگاه دارای ۱۵ دانشکده و در حدود ۹ هزار محصل بوده که توسط ۲۰۰ تن استاد تدریس می شوند و همین اکنون ۴۰ تن از این استادان مصروف تحصیلات در مقطع های ماستری و دوکتورا در خارج از کشور می باشند.
جنت زی به نمایندگی از شورای علمی این دانشگاه طی صحبتی گفت که ما جوانان خویش را در دانشگاه شیخ زاید با روحیه وطن دوستی مورد آموزش قرار میدهیم.

سپس رییس دانشگاه شیخ زاید و هیات رهبری آن دانشگاه، سند استادی افتخاری دانشکده های علوم اجتماعی آن دانشگاه را به پاس تلاش های خستگی ناپذیر و خدمات رییس جمهور در راستای تاسیس و پیشرفت دانشگاه متذکره، به رییس جمهور کرزی اهدا کردند.

رییس جمهور کشور پس از استماع صحبت های مسئولین و استادان دانشگاه شیخ زاید ولایت خوست ضمن تشکر از اعطای استادی افتخاری به وی، گفت: امروز دانشگاه شیخ زاید با اهدای استادی افتخاری برای من افتخار بخشید، عزتی که انسانها با تعلیم و تلاش زیاد به آن میرسند و آن لقب استادی است. این افتخاری است که همه انسانها آرزوی بدست آوردن آنرا دارند.

حامد کرزی گفت: تعلیم از بزرگترین نیاز جامعه ماست و پیشرفت و ترقی در تعلیم، قوت بزرگ برای افغانستان میدهد.

رییس جمهور کرزی گفت که از پیشرفت هایی که در دانشگاه شیخ زاید و از اینکه در آن از تمام نقاط کشور محصلین مصروف فراگیری تحصیلات عالی هستند و یک افغانستان کوچک تعلیم، تربیه و آموزش در این دانشگاه ساخته شده، خرسند است.

رییس جمهور با اشاره به نتایج انتخابات ریاست جمهوری گفت: " نتیجه انتخابات را هر چه زودتر می خواهیم. رییس جمهور جدید می آید و زود می آید! زمان ریاست جمهوری و حکومت من تکمیل شده است زیرا مردم افغانستان برای پنج سال برای من رای داده بودند و زمان آن رای تکمیل شده است. مردم افغانستان به رییس جمهور جدید رای داده اند و رییس جمهور جدید تا ده الی پانزده روز ان شاالله می آید. به همان تاریخ معین که یک ماه از من خواسته بودند که برای شان دادم، دیگر تمدید نمی گردد. ما هر چه زودتر نتیجه انتخابات را می خواهیم و در این تلاش هستیم که در همان وقت وعده شده، انتخابات به نتیجه برسد."

در این دیدار دوکتور عبیدالله عبید وزیر تحصیلات عالی، داکتر رنگین دادفر اسپنتا مشاور امنیت ملی و سرمحقق زلمی هیوادمل مشاور علمی و فرهنگی نیز حضور داشتند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   لیسه ای عرب ها بی کیفیت است چی رسد به دانشگاه !.آنهم دانشگاه شیخ زاید !!

>>>   بابا آمد بابا در باران آمد بابا سوار بر اسب آمد.
جناب کرزی صاحب اینقدر قاطع میگوئی که رئیس جمهور جدید میآید و زود هم میآید تو ره خدا بگو این رئیس جدید کیست؟ بگو مردم را ازنگرانی نجات بده.
نکند دوباره خودت مراسم تحلیف انجام بدهی و مدت دوزاده سال دیگر هم رئس جمهور باشی
خوب صلاح با شماست چون قصاب هستی، هم گوشت بدست شماست و هم چاقو.
م - ترکمنی

>>>   فکر کنم شیخ زاید از ان ...عربی باشد که این قدر امکانات را در این دانشگاه دارد. مردم ما از اسمهای عربی می ترسند چون هر جا پای آنان رسیده تروریسم همراهش آمده و کشتار مردم آسان گشته است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است