متن بیانیه 15 روزه رییس جمهور
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۳۴    ۱۳۹۳/۵/۳۰ کد خبر: 77966 منبع: پرینت

محترم حامد کرزی رییس جمهوری اسلامی افغانستان در بیانیه پانزده روزه رادیویی خویش گفت که مردم افغانستان دو روز قبل در ۲۸ اسد نود و پنجمین سالگرد استقلال کشور شانرا تجلیل کردند.

رییس جمهور کرزی با اشاره به فداکاری های بی شمار و حمایت بی دریغ مردم افغانستان و اراده شاه امان الله خان برای بازپس گیری استقلال افغانستان گفت " استقلالی را که امروز داریم ثمره تلاش ها و میراث پر افتخار مردم ما است."

حامد کرزی در این بیانیه خاطر نشان کرد که در دهه اخیر قرن گذشته، قشون سرخ شوروی سابق بر افغانستان تجاوز کرد و پس از آن، مداخلات آشکار و پنهان در کشور ما استقلال ما را به خطر مواجه ساخت. اما، هموطنان ما مشترکاً خاک خویش را از اشغال شوروی و از این مداخلات آشکار و پنهان آزاد ساختند. این میراث مبارک آزادی را نسل های آینده ما نیز به خاطر خواهند داشت.

رییس جمهور افزود که بدون شک عزت، آزادی و استقلال افغانستان مدیون دو اصل می باشد، یکی ایثار و قربانی هر فرد این کشور و از هر خانه و دوم اتحاد، اتفاق و وحدت ملی مردم ما که از تجاوز اول انگلیس تا امروز هر خانواده افغان برای خاک خویش قربانی داده و این قربانی برای کشور ما آزادی و افتخار را نصیب کرده است.

حامد کرزی ضمن تاکید بر اینکه مردم افغانستان با اتحاد و وفاق ملی و به قیمت خون آزادی کشور شانرا کسب و حفاظت کرده اند، گفت "امیدوارم که برای ترقی، پیشرفت و آبادی کشور دست به دست هم دهیم و به کاروان توسعه و انکشاف جهان خود را به زودترین فرصت برساینم."

رییس جمهور گفت که این کار تنها و تنها در آموزش نسل جوان، عمومی سازی تعلیم در کشور و تقویت احساس مسئولیت در مقابل وطن و هموطنان نهفته است.

رییس جمهور در اخیر بیانیه رادیویی اش گفت: من یقین کامل دارم که این احساس به طور کامل در مردم ما وجود دارد و اطمینان دارم که به بازوی جوانان ما و اراده قوی مردم ما، افغانستان بزودترین فرصت ممکن حرکت مداوم خویش را به سوی ترقی و انکشاف ادامه خواهد داد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حامد کرزی خوب بیدار باش باین بازی سیاسی و کودکانت و خیانت ملی ات با خرم و ردک دادرس ودیکر غلامان پنجابی مانند مرد که در وقت شستن خرابی میکند عاید حالت نشود به گمان اغلب در تعمیر جدید سلامت نخواهی نشست.
حاجی صبور

>>>   تمام خرابیهای انتخابات بخاطر درقدرت باقیماندن کرزی است. کرزی لیاقت محکمه شدن راهم ندارد .با اینهمه سابقه ای کشتار مردم واطفال شان توسط طالبان وکرزی او باید مستقیما بدار زده شود. وحاق آویز گردد.وهمه سرمای که از دزدی بدست آورده و باید به مردم تعلق بگیرد.
جان محمد ازغزنی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است