بهتر است پاکستان با ما جنگ علنی داشته باشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۴۶    ۱۳۹۳/۵/۲۴ کد خبر: 77474 منبع: پرینت

پاکستان تهدید کرده که اگر افغانستان به خواسته های وی جواب مثبت ندهد به این کشور حمله ی نظامی خواهد کرد. این در حالی است که شورای امنیت ملی چندی پیش اعلام کرده بود که مدارکی دارد که نشان دهنده ی حضور نظامیان و مشاوران پاکستانی در میان صفوف طالبان است. همچنین شورای امنیت ملی حملات پاکستان بر مناطق سرحدی افغانستان را تجاوز آشکار خوانده و گفته است که در آینده حملات پاکستان را بی پاسخ نخواهیم گذاشت. چه عاملی سبب شده که پاکستان این گونه برای افغانستان خط و نشان بکشد؟

داوود کلکانی عضو مجلس نمایندگان در برنامه فراخبر گفت: تهدید پاکستان برای افغانستان مساله ی جدیدی نیست. مقامات پاکستان از بدو تاسیس، عمق استراتژیک را تعقیب کردند و همیشه درصدد این بودند که افغانستانی فقیر، ضعیف و زیر حمایت پاکستان وجود داشته باشد.

وی افزود: همان طور که در گذشته وقتی حزب خلق و پرچم نتوانست کشور را اداره کند روس ها وارد خاک افغانستان شدند، پاکستان هم توسط جنگ های نیابتی طالبان نتوانست در افغانستان حاکمیت کند بنابراین درصدد حمله ی آشکار به این کشور است. حمله های اخیر پاکستان نیز علیه طالبان پاکستانی بوده و طالبان افغانستانی در پاکستان حفاظت شده و به کشور ما صادر می شوند.

کلکانی اظهار داشت: پاکستان از وضعیت نابسامان انتخاباتی و وجود مشکلات امنیتی و وجود روابط سرد با امریکا به علت عدم امضای موافقتنامه ی امنیتی، سوءاستفاده کرده تا به صورت علنی کشور ما را تهدید کند و هم خاک ما را مورد بمباردمان های قرار دهد.

به باور داوود کلکانی حکومت افغانستان طی این 13 سال با سیاست های مقطعی که در قبال پاکستان اتخاذ کرد زمینه ساز جرات گرفتن پاکستان علیه کشور شد. ما فرصت های بسیار خوبی را در این سال ها از دست دادیم. افغانستان بنا بر ضعف سیاسی و دیپلوماتیکی که داشت نتوانست از موقعیت طلایی خود استفاده کرده و پاکستان را سر جای خود بنشاند.

عضو مجلس نمایندگان تصریح کرد: بهتر است پاکستان با ما جنگ علنی داشته باشد تا هر چه زودتر ستون پنجم این کشور در درون ارگ و حکومت افغانستان شناخته شوند. وجود این افراد در درون ارگ و حکومت باعث شده تا کنون نتوانیم موقف قوی در قبال تجاوز پاکستان داشته باشیم. موقف رییس جمهور کرزی در حمایت از پاکستان در زمانی که امریکا علیه طالبان پاکستان قصد حمله داشت بیانگر چندمساله است ممکن است بخاطر تعهدات کرزی به پاکستان باشد و هم ممکن است برای جلب توجه پاکستان باشد.

وی در ادامه گفت: حلقه ها و گروه هایی در گرد رییس جمهوری، در سطح رییس جمهوری و مشاوران و مقام های بلندمرتبه ی ارگ است که وابسته به استخبارات و آی اس آی پاکستان هستند. تا وقتی که حکومت افغانستان اهمیت امضای موافقتنامه ی امنیتی با امریکا را درک نکند این تهدیدها تداوم خواهد داشت.

کلکانی پاکستان را دشمن دیرینه ی افغانستان خواند و گفت: در طول تاریخ ثابت شده که پاکستانی ها دشمن دیرینه ی مردم افغانستان هستند زیرا این کشور همواره با عناد، خصم و دشمنی با ما رفتار کرده است. سیاست حکومت در این 13 سال نشان داده که همسویی با منافع پاکستان دارد.

نماینده مجلس افزود: اردوی افغانستان اردویی شجاع است و ملت افغانستان همواره تجاوز بیگانگان را پاسخ داده است. همان طور که در دهه های گذشته اشغالگران جواب دندانشکن ما را دریافت کردند پاکستان نیز به همان سرنوشت دچار خواهد شد بنابراین بهتر است پاکستان این اشتباه را تکرار نکند. دولت افغانستان نیز همان گونه که سردار داوود خان فراخوان عمومی علیه پاکستان اعلام کرد باید چنین موضعی در قبال پاکستان بگیرد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سردار داوود خا یک شخصیت ملی گرا بودنه قومگرا در فرا خوان عسکر احتیاط در 24 ساعت هم به مراکز سوق و اداره حاضر شدند و نظامیان مرزی پاکستان تماماً از محل های خود فرار کرده بودند در داخل پاکستان در هراس حمله افغانستان بودند و بگفته خودشان پتان راضی و برای چندین روز با وصف تصمیم عدم حمله از جانب افغاستان که از اثر عذر وزاری پاکستانی صورت گرفته بود با انهم مرزبانان پاکستانی جرییت برگشت را نداشتند ودر حراس بودند در رژیم های بعد داوود خان هم اینقدر جسوانه در خاک ما دست درازی کرده نمیتوانستند اما بعد از رسیدن جناب کرزی بکرسی ریاست جمهوری پاکستانی های ازادانه وبی شرمانه هرچه دلشان خواسته در وطن ما دست های ناپاک شان را دراز میکنند وکرزی یکروز دوست وکروز دیگر پاکستان را دشمن بمردم جلوه داده ولی در مورد قطع مداخلات پاکستان از ذرایع ممکنه استفاده نکرده وگذاشته تاپاکستان با دست دراز هرچه دلشان بوده عمل کنندوطلبان مزدر ای اس ای را هم بخواست پاکستان وهم با اندیشه قومگرایی جناب کرزی از زندانه ها گروپ گروپ بدون هیچ نوع ضمانت رها گرده تا ملت را بخاک وخون بکشانند وامیال پاکستانی ها را براورده سازند جناب کرزی یکروز هم تصمیم درست منحیث ریس جمهور در قبال پاکستان نگرفته اگر گرفته بخاطر انحراف اذهان ملت بوده نه جلوگیری وقطع مداخل پاکستانی ها مقصر همه دست درازی های پاکستان وزمینه سازی ان ریس جمهور حامد کرزی میباشد و باید جوابگوی ان باشد.

>>>   پاکستان = همسایه ها !! اغلب سیایون برای اشاره به دخالت های پاکستان بی آنکه از پاکستان نام بگیرند می گویند " همسایه ها در افغانستان دخالت می کنند". چرا صرف نمی گویند"همسایه در افغانستان دخالت می کند"؟

>>>   حالی خو بسیار مخفی است؟؟؟؟!!!!! کلکانی صاحب پهلو بگردان که صبح است!!!!!!!

>>>   آقای کرزی ثابت میسازد که با پاکستان معاملات مزه دار دارد در زمانیکه نیروهای ناتو میخواست به پاکستان حمله نمایند اولین شخص که در مقابل ناتو استاد شد آقای کرزی بود و پاکستان را برادر خواند در حالیکه پاکستان همه روزه به فرق افغان ها سنگ آرد مینمایند. بلی آقای کرزی در طول حکومتش نقاط مثبت نیز دارد که نباید نادیده گرفت ولی بشتر از کار های نیک کارهای شرم آور نیز انجام داده قاتلین طالب را به عناوین مختلف طالبان تند رو طالبان سست رو برادران وخواهران ناراضی از زندان رها کردن حالا چه امید است که منتظر فرمان آقای کرزی باشیم.
فروتن از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است