احتمال اعزام افغان ها به اوکراین برای شرکت در جنگ
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۴    ۱۳۹۳/۵/۲۳ کد خبر: 77398 منبع: پرینت

با افزایش جنگ و درگیری در شرق اوکراین، و "عدم توقف آن علی رغم تقاضای سران برخی از کشورها"، احتمال شرکت افغانستانی ها در این جنگ داده شده است.

گفته می شود این افغانستانی ها از افغانستان سازماندهی خواهند شد و با حمایت کرزی به اوکراین اعزام می شوند.
اگرچه اعزام نیروهای افغان به اوکراین برای شرکت در جنگ، رسما از سوی هیچ مقامی اعلام و تائید نشده اما کارشناسان این احتمال را رد نمی‌کنند.
چندی قبل در یک فایل ویدیویی یوتیوب هم مردی که ادعا می کند افغانستانی اصیل است از شرکت اش در جنگ علیه دولت و ارتش اوکراین خبر داد.
او گفته به خاطر ظلم و ستمی که به مردم شرق اوکراین می شود علیه دولت و ارتش اوکراین تفنگ به دست گرفته و جنگ می کند.
گزارش های هر روز رسانه های داخلی و خارجی می رساند که حملات ارتش اوکراین علیه مردم شرق این کشور ادامه دارد.
تعداد زیادی از ساکنان شرق اوکراین که روس تبار هستند کشته، زخمی و آواره شده اند.
روسیه چندین بار از دولت اوکراین خواهان توقف درگیری و آتش بس شده است.

پوتین می گوید اوکراین شهروندان کشور خود را هدف قرار می دهد و این نقض حقوق بشر است.
حمله ارتش اوکراین بر ساکنان روس تبار شرق این کشور پس از آن شدت گرفت که شهر کریمه به روسیه ملحق شد.
بعد از الحاق کریمه به روسیه ساکنان شرق اوکراین نیز خواستار برگزاری یک رفراندوم شدند تا با اکثریت آراء به روسیه بپیوندند.
اما اوکراین دولت جدید تشکیل داد و نه تنها به خواست ساکنان شرق این کشور توجهی نکرد بلکه حمله به آنان را هم شدت داد.
اوکراین حتی تهدید کرده و گفته است که کریمه را از روسیه پس خواهد گرفت.

سخنان تهدید آمیز مقامات اوکراین واکنش گسترده جهانی را به دنبال داشته و مورد انتقاد سران کشورهای زیادی از منطقه قرار گرفته است.
حتی حامد کرزی رییس جمهور افغانستان الحاق شهر کریمه به روسیه را چون خواست مردم بوده، قانونی اعلام کرد.
این موضع کرزی آمریکا را به شدت ناراحت کرد، اما رئیس جمهور افغانستان از موضع خود هرگز عقب نشینی نکرد.
کرزی حتی قراردادی را که با یک شرکت اوکراینی برای خرید چندبال هواپیما امضا کرده بود را لغو کرد.
کارشناسان می گویند حمایت کرزی از الحاق کریمه، به منظور نزدیکی به کشور‌های قدرتمند منطقه است تا از راه گسترش روابط منطقه‌ای بدیلی در برابر وابستگی اقتصادی و نظامی ‌افغانستان به غرب پیدا کند.
با این همه، حالا کارشناسان اعزام نیروهای افغانستانی به اوکراین را برای شرکت در جنگ علیه ارتش این کشور بعید نمی دانند.

محمد حیدری


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جان جان گل گندم کور خود بینای مردم ! از این نوده پیوند کنید که شفتالوهایش برابر به خربوزه به بار آید . ما افغانستانی ها که خودمان یک عالمی از پریشانی بنابر کمبود افراد و دکتورین با تجربۀ نظامی داریم چطور ممکن است که برای مبارزه با یک کشوری که نه هم دین ما استند و نه هم نژاد ما عسکر بفرستیم تا برای کی و چرا کشته شوند. بهتر است از نیروی که اگر به اکراین فرستاده میشود در جنگ علیه تروریزم القاعده و تکفیری های وهابی استفاده گردد. و یا به فلسطین بفرستیم شان حداقل مسلمان که استند .
بهاء

>>>   حمایت ریس جمهور افغانستان کرزی از الحاق شهر کریمه به روسیه نه تنها امریکا را ناراحت کرده بلکه این موضوع بعد ازپخش شدن در مطبوعات حکومت اوکراین را هم خشمگیر کرده و حتی سفیر افغانستان در اوکراین چندین بار به وزارت خارجه اوکراین خواسته و به الفاظ سخت مقامات روبرو شد. حتی به بسته کردن سفارت در اوکراین هم تهدید شد.
مهاجر در اوکراین

>>>   اقای کرزی وقت ات به اخر رسیده و مردم بی ګناه افغان را به کشتن روان مکن اګر غیرت داری ... دوستان و برادران طالب ات واعضای فامیلت را به جنګ مقدس اوکرین روانه کن که مردار شوند و خودت یک ... استی که به جزایت خواهی رسید
بصیر نظری

>>>   این افغانها چرا با طالب نمی جنگد و کشور خود را از شر آنان نجات نمی دهد که به اوکراین فرستاده شده و آنجا جان خود را از دست بدهد. اوکراین و روسیه چه ربطی به مادارد آنان پیش از این مردم ما را بدبخت کردند و حالا ما باید به کمک آتان خود را کشتن بدهیم!

>>>   ما از جدای طلبان حمایت میکنیم و حاضر هستیم علیه سیکولاریست ها و کپیتالیست ها بجنگیم.
ابومرشد الهوفیانی

>>>   میگویند که سفیراوغانستان دراوکراین خوده ده پای اوکراین ها انداخت وگفته بود به لیاض عیسا از اینجه مره خارج نکنین که اول مه ده اوغانستان نمیرم واگر برم مره ده اونجه کسی جوالی هم نمیگیره چرا که مه ازهیچ خود حق سه تا هزاره ها ره خوردیم

>>>   ضرورت نیرو از افغانستان در جنگ اوکرائین دیده نمیشود. اگر شرق اوگرائین و یا دولت روسیه به نیروی افغانها ضرورت پیدا نماید. ما افغانها با کمیت یکصد هزار نفر که در خاک روسیه و اوکرائین زنده گی میکنیم حاضر به رفتن و اشتراک در جنگ با اوکرائین میباشیم.

>>>   از کرزی... که من می شناسم هرچه می آید.
خاکسار خردمند
پلخمری

>>>   قصه یک زاغ و چهل زاغ را حتمآ شنیده اید. پس همینقدر اشاره منحیث تبصره کوتاه ما را بس است!

>>>   آقای ابو مرشد شما میتوانی بروی ولی ما ترجیح میدهیم طالبان تروریست را ریشه کن کنیم و طعمه ... کنیم انشاءالله

>>>   ﻣﺮﺩﻡ ﺷﺮﻕ اﻭﻛﺮاﻳﻦ ﻣﻮﺭﺩ ﻇﻠﻢ ﻓﺎﺷﻴﺴﺖ ﻫﺎي ﺟﻨﺎﻳﺘﻜﺎﺭ ﺑﻪ ﻛﻤﻚ ﻏﺮﺑﻴﻬﺎ و اﻣﭙﺮﻳﺎﻟﻴﺴﻢ ﻗﺮاﺭ ﺩاﺭﻧﺪ ﺣﻖ ﺷﺎﻥ ﻫﺴﺖ ﺗﺎ اﺯ ﺧﻮﺩ ﺩﻓﺎﻉ ﻛﻨﻨﺪ ﺑﻼﺧﺮﻩ ﺳﻴﺎﺳﺖ ﻇﺎﻟﻤﺎﻧﻪ و ﺟﻨﺎﻳﺘﻜﺎﺭاﻧﻪ ﻫﻴﻮﻻﻱ اﻣﭙﺮﻳﺎﻟﻴﺴﻢ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﺑﻪ ﺷﻜﺴﺖ ﻣﻮاﺟﻪ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ و ﺩﻭﺭاﻥ ﺣﻜﻤﺮﻭاﻱ ﺁﻧﻬﺎ ب ﭘﺎﻳﺎﻥ ﺧﻮاﻫﺪ ﺭﺳﻴﺪ.
م.س. م ﻫﺮاﺕ

>>>   جوانان افغانستان شاید از سر فقر و درمانده گی و گرفتن اندک دست مزدی به اکرین می روند نه بخاطر حمایت جدای طلبان چنانکه جوانان بی پناه وطن در خاورمیانه نیز به همین علت حضور دارند در جنگ میان ارمنستان و آذربایجان از آذری ها همایت کردند علت اصلی فقر و درماندگی بود نه حمایت از مسلمانان آذری اگر حمایت از مسلمان که مورد ظلم واقع شده لازم است از بین 50 کشور اسلامی فقط جوانان افغانستان این ضرورت را درگ کردند بقیه هیج مسئولیتی نداشتن آواره گی و فقر در اثر بی کفایتی حاکمان از یک سو از سوی دیگر برادران (به ظاهر )دین دوست ما که خود را طالب می نامند اوضاع وطن را چنان تیره تار کرده که که در این تارکی امکان هر گونه رشد و شکفای را به مشکل جدی موجه ساخته و چهره ای دین را چنان قبیح و زشت معرفی کرده که مردم جهان را به اسلام بدبین نموده اند علت اصلی شرکت جوانان ما در جنگ اکراین(اگر صحت داشته باشد) اینهاست. البته شرکت افغانه در جبهات اسلامی جزءالعله است

>>>   حامد کرزی میخواهد بعد از ختم ریاست جمهوری اش نقشی را بازی کند که گرهارد شرودر صدر اعظم سابق آلمان بازی میکند.شرودر که روابط نزدیک با پوتین داشت، نیز در آخر دوره ریاست جمهوری اش ،روابطش با جورج بوش روی مسُله جنگ عراق خراب شد و در نتیجه در انتخابات باخت و مرکل صدر اعظم شد. اما شرودر نظر به روابط نزدیکش با پوتین در یکی از کمنی های مشترک گازبروم روسیه و آلمان به حیث رییس مقرر شد. بعد از پیروزی مرکل در انتخابات،روابط آلمان و امریکا رو به خوبی نهاد،اما روابط آلمان و روسیه نیز نظر به موجودیت گرهارد شرودر خوب بود. تا اینکه مسُله جنگ اوکراین شد و حالا نظر به تعزیرات اقتصادی غرب علیه روسیه و تعزیرات اقتصادی روسیه علیه غرب، روابط شان چندان خوب نمیباشد. اما در سیاست امکانات هر چیز میرود. امکان این نیز وجود دارد که روسیه ازین موقع استفاده نموده گاز خویش را به قیمت بالا بالای چین بفروشد و امریکا در صورت قطع گاز روسیه به اروپا، گاز خویش و خلیج فارس را به قیمت بالا بالای اروپا بفروشد.چنانچه همین حالا یک کمپنی مشترک روسی و امریکایی در قطب شمال در زمینه استخراج نفت و گاز قطب شمال یکجا با هم کارمیکنند.

>>>   جناب ابومرشدالهووفیانی! آیاخودمیدانیدچه میگویید؟ وقتی شما ضد کپیتالیست یعنی ضد سرمایه دار میجنگید پس کار کمونیست را انجام میدهید چون کمونیست ضد سرمایه دار است. وقتی شما ذعامت 49کشور کفر را پذیرفته چند قران غنیمت دانسته اید پس مزدور سکولار هم هستید. این جنگ شماچه رنگی خواهدبود؟

>>>   کرزی صاحب واقعا تصمیم درست گرفتن .
نقیب الله از کابل

>>>   طالبان همیشه به دنبال جنگ است خوب است که به اکراین بیروندجنگ کنندما ازطلبان خسته شدیم امنیت وآرامش می خواهیم
کابل

>>>   این کار بی سابقه نیست در گذشته هابیز افراد حزب اسلامی را تنظیم نموده به جنگنگرنو قره باغ فرستادند که هنوز یک تعداد زیاد همان افغانها در اذربایجان موجود هستند البته این افغانهای بیچاره را به یک طرف جنگ می فروشند وظاهرا سرباز هارا به دفاع از اسلام ویا کمک به مظل.مین می فرستند ولی سردمداران پول هنگفت از حجانب مقابل اخذ مینمایند اگر اقای کرزی افغانها را به جنگ اوکراین به دفاع از جدای طلب ها می فرسد کسی نیست که از کرزی بپرسد کندز وکنر وهلمند را چه کردی که به او.کراین نیرو می فرستید؟
تبنگ چی

>>>   کرزی یک چهره شناخته شده است وخودش مزدور بیگانه است از او توقع کارنیک نداشته باشیم
داود

>>>   ولا عجب است آقای کرزی دوست و دشمن خودش را نشناخته است قاتلین مردم افغانستان را برادرانش میخواند ، او همچنان از اشغالگران روسی پوتینی فاشیستی که خیال احیای امپراتوری تزاری روسی را در سر دارد حمایت میکند ،میخواهد افغان ها برای کشتن در جنگ به حمایت از اشغالگرانی که درگذشته های‌ نه چندان دور کشور ما را نیز به بهانه کمک های اننترناسیونالیستی تحت تاخت و تاز قرار داده بود و سبب بد بختی های ذیادی برای مردم وکشور ما شده بود؛بفرستد

>>>   مزدران همیشه در جستجوی مزد هستند پس چه توقع باید داشت تشکر از حسن نیت آقای کرزی که تا آخرین لحظات حکومتش استفاده مینمایند
کابل

>>>   مرگر مردم اوغو ستان غیرمزدور بیگانه بودن وجنگ کاری دیگری هم بلدند ؟؟ اگر کاری دیگری یاد دارند شما بخدا قسم تا نام نگیرید

>>>   ﻣﺮﺩﻡ ﺷﺮﻕ اﻭﻛﺮاﻳﻦ ﻣﻮﺭﺩ ﻇﻠﻢ ﻓﺎﺷﻴﺴﺖ ﻫﺎي ﺟﻨﺎﻳﺘﻜﺎﺭ ﺑﻪ ﻛﻤﻚ ﻏﺮﺑﻴﻬﺎ و اﻣﭙﺮﻳﺎﻟﻴﺴﻢ ﻗﺮاﺭ ﺩاﺭﻧﺪ ﺣﻖ ﺷﺎﻥ ﻫﺴﺖ ﺗﺎ اﺯ ﺧﻮﺩ ﺩﻓﺎﻉ ﻛﻨﻨﺪ ﺑﻼﺧﺮﻩ ﺳﻴﺎﺳﺖ ﻇﺎﻟﻤﺎﻧﻪ و ﺟﻨﺎﻳﺘﻜﺎﺭاﻧﻪ ﻫﻴﻮﻻﻱ اﻣﭙﺮﻳﺎﻟﻴﺴﻢ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﺑﻪ ﺷﻜﺴﺖ ﻣﻮاﺟﻪ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ و ﺩﻭﺭاﻥ ﺣﻜﻤﺮﻭاﻱ ﺁﻧﻬﺎ ب ﭘﺎﻳﺎﻥ ﺧﻮاﻫﺪ ﺭﺳﻴﺪ
م.س. م ﻫﺮاﺕ

>>>   همین برادران ناراضی خودت را روان کو مه وطن پاک شود . باز فرزند بدخشانی.تخاری و فاریابی ره راه گوم نکن. از خودت و بسته قومت دفاع میکنند بس است
بدخشانی

>>>   افغانستان ازین...جنگی زیاد دارد!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است