حمایت دوباره حامد کرزی از طالبان و زندانیان
رییس جمهور کرزی با سخنان خود شگرد جدیدی را به طالبان ارایه کرد و آن اینکه اگر از این پس حملات و انفجارهایی را سازمان دادند مسوولیت آن را به عهده نگیرند و خود را پاک و مطهر نشان دهند 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۱    ۱۳۹۳/۵/۷ کد خبر: 76442 منبع: پرینت

محترم حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان در روز عید سعید فطر پس از ادای نماز عید در سخنانی کوتاه حملات هراس افکنان درماه مبارک رمضان را دشمنی با خداوند دانست و گفت که در این ماه ظلم زیادی بر مردم کشور شد و این کار دشمنان فراموش نخواهد شد.

رییس جمهور افزود: امسال به نام طالبان در ماه رمضان به پیمانه بیشتری به ملت افغانستان ظلم شد. در مساجد بمب منفجر شد، در مساجد انفجار شد. فرزندان مسلمانان در حالی که روزه داشتند، شهید شدند. به بزرگان طالبان می‌گویم که اگر شما این ظلم را کرده‌اید، هیچ حرفی در این مورد نداریم. ملت افغانستان یک روز حساب آن را خواهد کرد. اما اگر شما نیستید، بگویید که شما این ظلم را نکرده‌اید.

محترم کرزی همچنین از ورود تعداد زیادی تروریست خارجی به کشور خبر داد و اظهار داشت: تروریست‌های خارجی به پیمانه‌ای وسیع وارد افغانستان شده‌اند، حملات نیروهای تروریستی در کشور کم بود، ولی با آغاز شمارش آرا حملات افزایش یافته است به نحوی که حملات تروریستی که در دو ماه گذشته اتفاق افتاده، در 13 سال گذشته سابقه نداشته‌ است.

حامد کرزی ضمن بیان اینکه نیروهای امنیتی داخلی با جدیت، غیرت و همت از کشور دفاع کرده‌اند و قربانیان زیادی نیز داده‌اند، یکبار دیگر از طالبان خواست جنگ با مردم افغانستان را تمام کنند، باعث زمینه سازی حضور تروریست‌های بین‌المللی در کشور نشوند و زمینه ناامنی را فراهم نکنند؛ به خانه‌های خود بازگردند و با خواهران و برادران دیگر با عزت زندگی کنند.

رییس جمهور همچنین ابراز امیدواری کرد که بعد از اعلام نتایج انتخابات، حکومت جدید آغاز به کار کند و کارهای توسعه‌ای به قوت و شدت ادامه یابد.

وی در ادامه افزود که از لیبی تا پاکستان، جهان اسلام در رنج است. هر روز در کشورهای اسلامی صدها نفر کشته می‌شوند، به‌خصوص مردم غزه این روزها بسیار بی‌رحمانه کشته می‌شوند و در هر ساعت یک کودک در غزه جان می‌دهد.

در پایان نیز جناب کرزی برای افغانستان، جهان اسلام و تمام مسلمانان صلح، امنیت و ترقی آرزو کرد. گفته می شود رییس جمهوری با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از زندانیان به مناسبت عید سعید فطر موافقت کرده است. حامد کرزی همچنین طی دستوری با اشاره به افزایش تلفات غیرنظامیان در عملیات‌های ارتش، از فرماندهان امنیتی خواست تا در عملیات‌های نظامی نزدیک به مناطق مسکونی از سلاح های سنگین استفاده نکنند.

اما درباره سخنان رییس جمهور باید گفت: قبلاً هم وی چندین بار به طالبان گفته بود که آمدن نیروهای خارجی به افغانستان و ناامنی ها در کشور بنام طالبان تمام می شود و آنها باید ثابت بکنند که در ناامنی ها دست ندارند و با تروریزم همکاری نمی کنند و از طالبان خواسته بود که اعلام کنند که در سرنوشت مردم احساس مسوولیت می کنند. مخاطب کرزی کسانی است که افغانستانی هستند و ناخواسته به دام تروریست جهانی و سازمانهای استخباراتی افتادند. بهر حال این مسایل بارها مطرح شده و متاسفانه تا به حال نتیجه ای در بر نداشته است چون طالبان حتی به فتوای علمای مذهبی هم اعتنا نکردند.

هرچند برخی معتقدند اینکه کرزی به طالبان گفته اگر شما حملات را انجام نمی دهید اعلام کنید که شما نیستید، خواسته به نوعی اظهار کند که شاید طالبان عامل تمام حملات نباشند و کسانی از نام طالبان سوء استفاده می کنند و به این طریق راه گریزی برای این گروه باز کرده کند. اما باز هم مثل همیشه جرات نداشت عاملان اصلی ناامنی در افغانستان را معرفی کند.

از طرف دیگر رییس جمهور کرزی با سخنان خود شگرد جدیدی را به طالبان ارایه کرد و آن اینکه اگر از این پس حملات و انفجارهایی را سازمان دادند مسوولیت آن را به عهده نگیرند و خود را پاک و مطهر نشان دهند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کرزی صاحب خودت همراه اشرفغنی در قهر وغضب خداوند گرفتار شوی ، هر دو شما عسکر بیچاره وطن را به کشتن و مرگ روان میکنید و وقتی طالب را از صحنه جنگ می آورند بنام زبان ، منطقه و تعصب رها می دارید. اگر چنین اهدافی دارید پس جنگ احمقانه را فراموش کنید. چند سال است شما با طالب جنگ دارید، سربازان و مردم شهید میشوند وحالا شما میگویید این طالبان خارجی است . برادر معنی طالب داخلی و خارجی چیست. هر کسی از دست بیگانه تسلیح وتمویل شد بیگانه است، حتی جناب عالی شما واشرفغنی . فکر نشود به کدام جناح دیگر تبلیغ میدارم بلکه هر دو شما افتخار رهایی طالب را از قید زندانها دارید.

>>>   ملا عمری و جود ندارد- خود کرزی ملا عمر است

>>>   اقای کرزی تاچه وقت طالب اندیشی ئطالب پروری میکنید همیش سخنگوی طالبان از تل وکشتار مردم در قضایای رخ داده شده با افتخار یاد میکنند وخودت به طالبان توسعه میکنید که از کشتن ملت که ترا ریس جمهور ساختند انکار کنند اما طالبان برادران ناراضی مزدور شما از خود اراده ندارند انها اجیران ای اس ای پاکستان اند به گپ خودت عمل چه بلکه اعتنا هم نمیکنند تا اخرین روز های قدرت خود دست از حمایت طالبان بر نمیداری ویک روز هم به خون ریختن مردم ما غم شریکی نکرده ای بکدام دردوغم ملت خود منحیث ریس جمهور توجه کرده ای همیش در 13 سال حکومت خود بزبان وقومت کمک رسانی بی دریغ کرده ای ایا ریس جمهور همین طور عمل میکند ملت از دست ظلم وجفایت به فغان رسیده فردای خلع قدرت ات نزدمردم چه جواب خواهید داد اگر ملت را ضعیف تر از خود میدانی اما خالق توانا وعادل این همه ظلم وناروای ترا انتقام خواهد گرفت وعده الله ج حق است منکرش کافر مطلق .

>>>   در برابر حمایت وپشتیبانی اقای کرزی از طالب انها نیزپاداشی خوبی دادند که حشمت خان را به شهادت رسانیدند گویا انها به اقای کرزی تفهیم نمودند که ما قوم ووطن نداریم فریب ما را نخوریدما به زبان نرم ومهربانی های کسی نیازنداریم از ما غیر از جفا وناروای دیگر توقع نکنیدچون ما در اختیار خودنیستیم ببخشید ومعذرت مارا قبول نماید اما کرزی ودیگر نیشنلیست های حرفوی هدف خود را مقدس میدانند وچنان مینمایند که اگر طالب مزدور است اگر احمد وای را به شهادت میرساند ویا حشمت کرزی را و... سرو جان ما فدای طالب باشد بازهم پشتون است اقای سید خیلی وداود داود را همین کرزی ها به جرم قتل طالب به شهادت رسانیدند اقای اشرف غنی در مزار شریف به اواز رسا اعلان کرد که ما انتقام خون طالب های را که در دشت لیلی به قتل رسیده اند گرفتنی هستیم که به واکنش تند والی بلخ مواجه گشت دران وقت والی بلخ در جواب گفت طالب برای تقسیم نمودن حلوا درینجا نیامده بود بلکه بخاطر کشتن مردم ما امده بود در حالیکه والی بلخ نه به قتل ان طالب ها دست داشت ونه هم رضائیت داشت که ان جنایت کار ها به ان شکلی که کشته شدند به قتل برسند ولی در برابر عکس العمل غنی بایدچنین میگفت
تا اینجا که میرسیم باز راه از پیش ما گم میشود وگرنه حشمت کرزی واشرف غنی وحامئد کرزی همه طالب هستنند ولی این نوع کشتار را قتل خودی باید نامید دیگر تعبیری ندارد
تبنگ چی

>>>   کرزی و خلیلزی دو عامل منطق قبیلوی بودند که بهترین فرصتی را که کشور برای آباد شدن و مردم سالار شدن بدست آورده بود، فدای اهداف قومی و قبیلوی، و فدای برادران ناراضی خود نمودند۰ این گروه سالها منافع علیای کشور را فدای منافع قوم و قبیله خود کرده اند۰
آسمائی

>>>   اقای کرزی با ازاد کردن طالبان از محبس به ترورستان اجازه داد که قتل کنند و سر ببرند چون خود اقای کرزی ترورست وهمکار تروریست است شخصی که از کشتن مردم افغانستان لذت برده و می برد و ترورستان و قاتلین ملت ما را برادر خطاب می کند از نظر قانون اساسی کرزی باید توسط پالمان استظاع میشد و بحیث...ملی به اشد مجازات یعنی اعدام محکوم میشد اما با این پارلمان که اکثر انها قاچاق ارد و شراب و تیل و غصب زمین و کشتن مردم مشغول استند کرزی بهترین ریس جمهور در مملکت فاسد و بقای فساد برایشان است اما جوانان که در دنیای انقلاب و بهار ممالک عرب باعث ازادی مملکت خود شدند در افغانستان یافت نمی شوند زیرا بی... بی همت ترین جوانان افغان استند که در سال نه تظاهرات کردند و نه مقاومت نشان دادند در مقابل بی عدالتی و کشتار و بی کاری و غریبی و عمل انتحاری و سر بریدن مردم بی ګناه و این جوانان غیرت فروخته حق اشتراک سیاسی را در اینده ندارند و باعث بزرګترین خیانت به ملت شدند
بصیر نظری

>>>   برو بخیر رفتی به یک نام بد طالب چی است که ازاوسخن میزنی.
م.ی

>>>   کرزی صاحب باور نمی کند که ترور، وحشت وادم کشی های بیرحمانه علیه مردم بی دفاع کار طالب هاست. انها خود مسئولیت دهها مورد انفجار، انتحارو ویرانکاری های بیرمانه را پذیرند، اما کرزی صاحب دست بردار نیست و همین می گوید بگوئید ما نیستیم. خدایا تو کرزی را بیش ازین نشرمان وبه او چشم بینا عطا کن تا حقایق روشن تر از افتاب را دبده بتواند و بیش ازین خود را نشرماند.
فرزانه از قصبه خانه سازی، کابل

>>>   شنیده میشود که اقای کرزی بعد از توافق عبدالله واشرف غنی به وسا طت اقای جان کری این شعر را زمزمه نموده است
خدا ان ملتی را سروری داد
که تقدیرش بدست خویش بنوشت
به ان ملت سروکاری ندارد
که دهقانش برای دیگران کشت
...کسیکه از هلیکوبتر خارجی در میدان بگرام پیاده گردیده ومدت سیزده سال با حمایت خارجی ها به ارگ ریاست جمهوری نگهداشته شده ودر سال 2009 با وجود تقلبات گسترده همین اقای کری دست اورا بعنوان برنده ای انتخابات بالا نمود واین همه تقلب های گسترده فعلی نتیجه ای همان حکومت مبتنی بر تقلب است مگر این شعر اقبال ان زمان در حافظه ای اقای کرزی نبود که میخواندند درواقع ایشان میگویند هر چیز برای من حلال است وهمه چیز برای دیگران حرام میباشد وایشان به زبان حال میگویند شما شیوه وراه ورسم غلا می را نمی دانید اصلا ما برای این کار ساخته شده ایم وما درین راه ورسم ورواج هایش پخته شده ایم ما اگر الحاق کریمه را به روسیه به رسمیت شناخته ایم ویا به فلسطینی ها 600000 دالر کمک نموده ایم باجازه ای ارباب انجام میدهیم تا شما به مر حله ای ما میرسیداز کاروان عقب میمانید
بیدل

>>>   جناب کرزی ازخانواده خدش نمی تواند دفاع کند برادرش راکشتن نتوانست عامل قتل برادرش را مجازات کندحال بچه کاکایش راکشتن کسی که ازخاندان خدش نتواند دفاع کند چتورمی تواند ازیک مملکت دفاع کند بجای ریس جمهور کرزی من بودم استعفانمی دادم خدکشی می کردم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است