حال می توان فهمید تسلیحات طالبان از کجا می آید
واقعیت این است که این تسلیحات در افغانستان گم نشده اند، بلکه این تجهیزات بصورت غیر مستقیم و با واسطه دلالان به دست شبه نظامیان طالبان رسیده و در این میان نام دولتمردان کابل بد شده است 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۳۵    ۱۳۹۳/۵/۷ کد خبر: 76440 منبع: تسنیم پرینت

گزارش جدید دفتر سربازرس ویژه بازسازی افغانستان نشان دهنده ناکامی پنتاگون در ردگیری بیش از ۴۰ درصد از سلاح‌های گرمی است که در اختیار نیروهای امنیتی افغانستان قرار داده شده است.

به گزارش روزنامه آمریکایی «واشنگتن تایمز»، گزارش ارایه شده توسط سربازرس ویژه بازسازی افغانستان که روز دوشنبه منتشر شد، نشان می دهد که خطای دو سامانه اطلاعاتی پنتاگون که تسلیحات ارسال شده به افغانستان را ردگیری می کنند، منجر شده است که وزارت دفاع آمریکا در نظارت بر بیش از 40 درصد از سلاح های گرم به ارزش 626 میلیون دالری که دولت واشنگتن در اختیار نیروهای امنیتی افغانستان قرار داده است، ناکام بماند.

بر این اساس، از بین 474 هزار و 823 هزار شماره سریال تسلیحاتی که در پایگاه داده ای این سامانه های اطلاعاتی به ثبت رسیده است، 203 هزار و 888 شماره و یا حدود 43 درصد از آنها گم شده و یا دارای نسخه های کپی هستند؛24 هزار و 520 شماره سریال تسلیحات آمریکایی در افغانستان نیز در پایگاه های داده ای تکرار شده اند آن هم بیش از یک بار و از طرف دیگر، برای 50 هزار و 304 شماره سریال تسلیحاتی دیگر، هیچ تاریخ ارسال و یا تحویلی ثبت نشده است.

واشنگتن تایمز نوشت که اگرچه دفتر سربازرس ویژه بازسازی افغانستان در شرایط فعلی نمی تواند بگوید که آیا در این برهه زمانی، این تسلیحات به کشورهای همسایه از جمله پاکستان ارسال شده اند یا نه اما روش های ناقض پنتاگون در ردگیری تسلیحات آمریکا منجر شده است که نگرانی دولت واشنگتن درباره احتمال دسترسی شبه نظامیان و گروه های تروریستی به تسلیحات پنتاگون قوت بگیرد.

«جفری براون» مدیر ارشد حسابرسی در دفتر سربازرس ویژه بازسازی افغانستان در این باره، اعلام کرده است که تسلیحات آمریکایی خیلی راحت ممکن است وارد بازار سیاه و خرید و فروش غیرقانونی و یا هر کشور دیگری شوند.

در این خبر آمده است که پنتاگون در طول یک دهه گذشته، تسلیحات و تجهیزات مکمل آنها به ارزش بیش از 747 هزار دالر را در اختیار نیروهای امنیت ملی افغانستان قرار داده است.

پایگاه خبری «یو اس نیوز» در پوشش این خبر نوشت که در شرایطی که ارتش آمریکا برای خروج از افغانستان بعد از بیش از یک دهه جنگ آماده می شود، خطر رسیدن تسلیحات آمریکایی به دست شبه نظامیان در منطقه وجود دارد؛ عقب نشینی کامل نظامیان آمریکایی از افغانستان تا پایان سال 2016 احتمالا کار را برای دولت کابل سخت تر خواهد کرد زیرا کابل در حفظ وظیفه شناسی نیروهای امنیتی و پولیس ملی که با تسلیحات تامین شده توسط آمریکا تجهیز شده اند با مشکلات بیشتری روبرو خواهد شد به خصوص اگر درگیری علیه شبه نظامیان تشدید پیدا کند.

بر اساس نوشته این پایگاه، از طرف دیگر، ممانعت از قاچاق این تسلیحات از افغانستان نیز دشوارتر می شود زیرا دولت کابل یکی از فاسدترین دولت های جهان است و مقامات امنیتی رشوت خوار آن می توانند با همکاری قاچاقچیان، به فروش تسلیحات نظامی برجای مانده از حضور آمریکا در این کشور بپردازند.

این از اظهار نظر رسانه های غربی!!! اما واقعیت این است که این تسلیحات در افغانستان گم نشده اند، بلکه این تجهیزات بصورت غیر مستقیم و با واسطه دلالان به دست شبه نظامیان طالبان رسیده و در این میان نام دولتمردان کابل بد شده است.

بر کسی پوشیده نیست که طی همه ی این سالها طالبان همانند دیگر گروه های شبه نظامی که در کشورهای اسلامی می جنگند، مجهز به پیشرفته ترین سلاحها به خصوص تسلیحات اسراییلی بوده اند. اما متاسفانه کسی حاضر نشده تا اعتراف کند که این تجهیزات را خود مقامات نظامی خارجی تقدیم طالبان می کنند تا هم درگیری ساختگی ایجاد کنند و ناامنی. تا بدین طریق زمینه ساز حضور دایمی آمریکاییها در افغانستان باشند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   من يكبار ديگر در اين روز مبارك نابودي و بر بادي كرزي را از خداوند متحال خواهانم چراكه اين قاتل مردم افغانستان در روز عيد هم از طالبان به ضد مردم بيچاره ما بشتباني خود را اعلام كرد وبه زخم مردم نمك ميپاشاند همين پاكستاني هاي مسلح كه در داخل كشور ما شدند تو خيرات كشور هاي غربي را در دهن انها انداختي کرزي تروريست

>>>   این یک حقیفت روشن ازگذشته ها است که حامیان طالبان CIA و ISI پاکستان است زیرا این مراجع همان طوریکه حامیان مالی طالبان به همکاری سعودی وقطر هستند حامیان سلاح مدرن نیز می باشند
حیران

>>>   عامل اصلی ناامنی ها و چنگ های داخلی در کشور، پاکستان است. آمریکا نیز به دلیل اتحاد استراتژیک که با پاکستان دارد از جنایات پاکستان چشم پوشی میکند.
ضمنا تمامی تسلیحات سالم آمریکایی در اختیار پاکستان قرار می گیرد و در عوض کپی از تسلیحات آمریکایی در اختیار نیروهای امنیتی افغانستان. شاهد این ادعا اسلحه های آمریکایی است که درست کار نمیکند. برادر من پلیس است 20 روز پیش برای شکار فتیم و از اسلحه ایشان که آمریکایی است استفاده کردیم، اما از 20 شلیک توسط این اسلحه کمری فقط هفت های آن جواب داد و بقیه اش ناکام. این در حالی است که اسلحه مشابه روسی آن بعد 300شلیک حتی یک بار هم قفل نمیکرد.
جواد از غزنی

>>>   پول تسلیحات طالبان را کرزی اشرف غنی وکریم خرم تامین می کنند.

>>>   کرزی اشرف غنی کریم خرم ذاخیلوال احدی اعضای اصلی گروه تروریستی طالبان وارتباطی های امریکاوطالب ها اند

>>>   از چوکی دار وزارت خانه تا رییس جمهور همه غرق در فساد هستند.

>>>   اکثر این سلاح از طرف مقامات به اصطلاح امنیتی ... به شورای نظار واعضای جمعیت اسلامی در شمال داده شده است.
وکیل از مزارشریف


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است