صحبت سیاسی در روز عید ممنوع!
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۳۵    ۱۳۹۳/۵/۶ کد خبر: 76429 منبع: پرینت

وزارت امور اسلامی و ارشاد عربستان در بحبوحه تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه و جنایات داعش در عراق و سوریه، از خطبای مساجد و مصلاهای مکلف به برقراری نماز عید سعید فطر خواست در خطبه‌های خود از پرداختن به امور سیاسی و "ناراحت‌کننده" خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، روزنامه "الاقتصادیه" عربستان نوشت: وزارت امور اسلامی و ارشاد عربستان از خطبا و ائمه جماعت خواسته است، خطبه عید فطر را تنها به همین مناسبت اختصاص دهند و از طرح مسائل و امور سیاسی بپرهیزند.

از سوی دیگر "شیخ عیسی الغیث" عضو مجلس شورای عربستان به الاقتصادیه گفت: لازم است مردم روز عید شاد باشند و مسایل ناراحت کننده برای آنها یادآوری نشود.

وی تاکید کرد که خطبا و ائمه باید به دستورات و فرامین طرف‌های ذی ربط در خصوص مناسبت‌ها پایبند باشند زیرا این امر یکی از شرایط حضور آنها در این منصب هاست.

عضو مجلس شورای عربستان تصریح کرد که شرعی، عقلی و منطقی نیست که در چنین مناسبت‌هایی مسایل ناراحت کننده به مردم یادآوری شود.

وی در توجیه سخن خود در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان جشن و پایکوبی کرد در حالی که مردمانی در این دنیا اندوهگین و مصیبت زده هستند، گفت: هیچ مانعی در این زمینه وجود ندارد زیرا در زمان پیامبر(ص) هم صحابه در اعیاد جشن وشادی به پا می کردند و این در حالی بود که گروه‌هایی به جهاد می‌رفتند و شماری از آنها شهید و زخمی می‌شدند.

نکته تامل برانگیر این است که مقامات و طرف‌های ذی ربط عربستان در حالی این سخنان را به زبان می‌آورند که مردم غزه با وحشیانه ترین حملات نظامیان رژیم صهیونیستی مواجه هستند و آمار شهدای غزه که شمار زیادی از آنها زن و کودک هستند، از مرز 1000 نفر گذشته است و از سوی دیگر مردم عراق و سوریه بر اثر جنایت های هولناک عناصر گروه تروریستی داعش، شادی عید را از یاد برده اند.

عربستان که به حمایت آشکار و همه جانبه از تروریست‌های داعش در سوریه و عراق متهم است و با همین حمایت‌ها، سوریه به ویرانه تبدیل شده، هزاران نفر به کام مرگ رفته و آواره شده اند، نه تنها اندوهی از دریای اندوه مسلمانان فلسطین، سوریه و عراق نمی کاهد بلکه اینک به صراحت از خطبای عید فطر خواسته است که به فکر شادی مردم در روز عید باشند و با ذکر مسایل سیاسی و مشکلات مسلمانان خاطر آنها را مکدر نکنند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است