تصویب قانونی دیگر برای مشروعیت از دست رفته
اعضای پارلمان و سنا زنان و مردانی هستند که مردم ملکی دل خوش کرده به هزار نوع وعده و وعید آنان را بر کرسی های مجلسین نشاندند تا واسطه ای میان ملت و دولت باشند و حقوق مردم را از ارگ نشینان بستانند 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۱    ۱۳۹۳/۵/۵ کد خبر: 76361 منبع: پرینت

در این بحبوهه انتقال قدرت و قطع بخش قابل توجهی از کمک های خارجی و از همه مهمتر اختلاف ناتو و امریکا در ماندن و رفتن از افغانستان که همه و همه بر زندگی عامه تاثیر گذارده؛ اعتراضات مردم ملکی نسبت به قانون امتیازات و مصونیت وکلای مجلس آخرین اعتراض در گلو خفه شده بود.

پس از آنکه تنی چند از اعضای سنا بنابر وجدان کاری و اخلاقی یا مصلحت و در نظر گرفتن شرایط اعتراضات و تظاهرات علیه این قانون، آن را فعلا رد نمودند؛ دیری نپایید که کمیته مشترک پارلمان و مجلس سنا با کمی تعدیل سرانجام آن را به تصویب رسانیدند.

از ابتدا هم مشکل لاینحل فقط حقوق مادام العمر 25 درصدی از حقوق اصلی وکلا در زمان بازنشستگی یا بازماندن از دوره های بعدی مجلس یا گرفتن دو محافظ از بودجه دولتی نبود اما اوضاع به گونه ای ترسیم می شود که گویی با حذف این دو ماده کمیته مشترک پارلمان و سنا حق تصویب این قانون را داشته اند.

زمانی که ترجمان های نیروهای اروپایی امریکایی از ترس جانشان پس از خروج ناتو به این کشورها پناهنده شدند تا در امان بمانند موجی از تنفر و بیگانگی مردم ملکی را فرا گرفت تا بدان ها بفهماند که ناامنی، فقر، فساد و اعتیاد در افغانستان برای همگان است و نمی بایست خود را از این آلام منفک کرد اما...

اما نمایندگان مجلس و سنا ترجمان ها نیستند، اعضای پارلمان و سنا زنان و مردانی هستند که مردم ملکی دل خوش کرده به هزار نوع وعده و وعید آنان را بر کرسی های مجلسین نشاندند تا واسطه ای میان ملت و دولت باشند و حقوق مردم را از ارگ نشینان بستانند.

نمایندگانی که با رسیدن به کرسی های پارلمان و سنا خود را مقروض و مدیون زورمندان محلی و برخی زورگویان ارگ یافتند روال را بر فساد و رشوت و تصویب قانون های ناقص و یک جانبه گذاشتند تا بتوانند بدین وسیله کرسی های لرزان خود را برای دوره های بعد نیز حفظ نمایند.

پارلمانی که مشروعیت و محبوبیت مردمی خود را مدت ها پیش از این در قبال قرابت با ارگ و کابینه از دست داده است اینک در مرخصی 45 روزه تابستانی خود فارغ از زنجیرهای فقر و فساد و ناامنی و سردرگمی سیاسی مردم ملکی، برای تصویب قانون امتیازات و مصونیت های اعضای مجلس و سنا جشن می گیرد.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ضرب المثل هست، که شخصی به شتر گفت چرا گردنت کج هست؟شتر در جواب گفت کجایم راست است که گردنم راست باشه.حال از افغانستان کدام نهاد و کدام قشر و کدام مردمش دروست کار هست که مجلسش دروست کار باشه همه دنبال فرصت طلبی هستند، همه دنبال ریاست و قدرت هستند، همه دنبال مطرح کردن خود هستند، همه دنبال پر کردن جیب خود فامیل هستند، شما بیآورید یک نمونه که بخاطر ملک و ملت از حق مسلم خودش گذشته باشد.هرکدام طوری ادعاد می کنند که اینگار تمام افغانستان بدهکار و قرض دار او میباشد.
م - ترکمنی

>>>   این ... که همیشه غایب هستند خوب است از بودن آینها کرده نبودن شان خوب است

>>>   این قانون مشروعیت ندارد.
حمزه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است