یک نسخه خطی قرآن به آرشیو ملی سپرده شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۰    ۱۳۹۳/۵/۵ کد خبر: 76331 منبع: پرینت

حامد كرزی ریيس جمهوری اسلامی افغانستان يک نسخه خطی قرآن کریم، دست نویس یک باشنده زابل و همچنان دو جلد قرآن شریف دیگر را که در سفرش به جمهوری اسلامی ایران به وی به عنوان تحفه اهدا گردیده بود، جهت حفظ و نگهداشت به آرشیو ملی سپرد.

به گزارش ریاست جمهوری، در محفلی که به این مناسبت در ارگ انجام شد و در آن حضرت صبغت الله مجددی و داکتر سید مخدوم رهین وزیر اطلاعات و فرهنگ حضور داشتند، رییس جمهور کشور قرآن کریم دست نویس مولوی بخت جمال الفی توخی باشنده ولایت زابل را که به وی هدیه شده بود و همچنان دو جلد قرآن کریم دیگر را که در جریان سفرش به جمهوری اسلامی ایران از سوی مقام های آن کشور به وی اهدا شده بود، جهت حفظ و نگهداشت و در دسترس قرار گرفتن ملت، به خانم معصومه نظری رییس آرشیو ملی سپرد.

گفتنی است که قرآن کریمی که به قلم مولوی بخت جمال الفی توخی نوشته شده است، دارای یک متر و ۲۵ سانتی طول و یک متر عرض می باشد.

همچنان در این محفل داکتر سید مخدوم رهین وزیر اطلاعات و فرهنگ یک نسخه چاپی قرآن عظیم الشان را که توسط یک تن افغانستانی به اسم بختیاری خطاطی و میناتوری شده بود، به رییس جمهوری اسلامی افغانستان اهدا کرد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است