انگلیس با تمام توان خود به افغانستان باز می گردد
پس از دورغ آشکار ارتش انگلیس مبنی بر خروج کامل نیروهای انگلیسی از کشور ما، اکنون همه چیز برعکس شده و انگلیس به جای خروج نیروهایش، نیروهای تازه نفس مجهز به پیشرفته ترین تسلیحات را به افغانستان می فرستد 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۹    ۱۳۹۳/۵/۵ کد خبر: 76321 منبع: پرینت

پس از دورغ آشکار ارتش انگلیس مبنی بر خروج کامل نیروهای انگلیسی از کشور ما که قرار بود با تعطیلی پایگاه موسوم به استرگا 2ˈ که مرکزی مخفی در ولایت هلمند بود، انجام شود، اکنون همه چیز برعکس شده و انگلیس به جای خروج نیروهایش، نیروهای تازه نفس به افغانستان می فرستد.

وزارت دفاع انگلیس روز شنبه اعلام کرده: اسکادران 31 ˈ یا ˈگلداستارˈ ، که مجهز به هواپیماهای ˈتورنادو جی آر 4 ˈ می باشد، قرار است جایگزین اسکادران ˈای ایکس ˈ مستقر در پایگاه هوایی قندهار شود.

در گزارش وزارت دفاع انگلیس به نقل از سرهنگ ˈریچارد یتسˈ فرمانده ˈاسکادران 31 ˈ آمده است : این برای اولین بار طی 95 سال گذشته است که این اسکادران وارد خاک افغانستان می شود. ˈ اسکادران 31 ˈ برای اولین بار در سال 1919 میلادی در جریان عملیات مشترک نیروهای انگلیسی و هندی علیه نیروهای افغانستانی بکار گرفته شد.

اسکادران 31 از جمله نیروهای عملیاتی انگلیس در جریان جنگ خلیج فارس در سال 1991 میلادی بود و در حال حاضر نیز دارای گشت های منظم هوایی برفراز خاک عراق است. این اسکادران هوایی همچنین از جمله نیروهایی بود که در جریان عملیات ناتو علیه یوگسلاوی سابق، مشارکت داشته است .

ˈتورنادو جی آر 4 ˈ که هواپیمایی رادار گریز است و از سال 1990 میلادی در عملیات های مختلف به کار گفته شده است، به عنوان یکی از پرسرعت ترین جنگنده ها ارتفاع پایین با داشتن قابلیت حمل موشکهای هوا به هوا، هوا به زمین و با قدرت شناسایی بسیار دقیق اهداف زمینی، شناخته می شود.

براساس گزارش وزارت دفاع انگلیس، ˈاسکادران 31 ˈ که بزودی اعزام خواهد شد، به مدت چهار ماه در افغانستان مستقر خواهد بود. اما معلوم نیست چنین نیروی پیشرفته ای به چه منظور در خاک کشور ما مستقر می شود.

شکی نیست که خارجی ‌ها همانند آمریکا و انگلیس به مردم افغانستان خیانت های بسیاری کرده اند و به روشنی دیدیم که غربی ها با شعارهای نابودی فقر، مقابله با تولید مواد مخدر و امنیت به افغانستان آمدند اما با خیانت به ملت و کشور ما ، خود عامل اصلی مشکلات بودند.

سالها است که برخی از واقع بین های سیاسی و معتقد به اصول اسلامی، فریاد می زنند که در کشور ما نه مخالفی وجود دارد و نه دشمنی. بلکه اینها همه بازی های سیاسی و نظامی است که غربی ها و عرب ها برای کسب منافع بیشتر، بر روی مردم از همه جا بی خبر ما به اجرا گذاشته اند و تعدادی را نیز اجیر کرده اند که به نام تحلیلگر و آگاه و کارشناس، این بازی دروغین را به جلوه های واقعی بدل نمایند تا بتوانند چند صباحی دیگر به غارت و تسلط خود بر کشور ما ادامه دهند.

و گرنه ده هزار نیروی شبه نظامی طالب چه بود که سیزده سال علیه آنها صدوپنجاه هزار نیروی نظامی خارجی تا دندان مسلح از 50 کشور جهان بجنگند و هنوز هم نابود نشوند!!!

واقعیت قضیه این است که غربیها فقط چشم به گنجینه های خدادادی کشور ما بسته اند و پس از اتمام آن باز هم ما را سالها به دلیل حضور تجاوزگرانه خود، قرض دار خواهند دانست و مجبور به پرداخت وام هایی که امروز خودشان در افغانستان حیف و میل می سازند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کار بسیار عالیست... همیشه نیازی به آدم داره تا اونو راهنمای کند. شکوه ی ما از انگلیس نیست هرچه... زشتی هست از خود ماست.

>>>   عجب کاری کرده اگه اینکار را نمی کرد جای نگرانی بود
امیر

>>>   ما مردم بیچاره فارس نمی فهمیم دروغ را و نمی توانیم بخوریم سوگند دیگران مردواره قرآن میخورند زن واره دالر دزدی میکنند کافر واره انتحار میکنند و نامرواره تقلب .
هنوز کجاست چقدر دختر ها را از سرزمین گرم سیر هلمند قندهار پکتیا و پکتیکا با خود نکاح کرده اند هنوز آن راز ها افشاء نگردیده اند .با احترام
سید امید انتظار کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است