رییس جمهور آینده هم طالب است و هم آمریکایی!
چه عبدالله و چه اشرف غنی اگر بخواهند در دولت آینده رییس جمهور باشند باید هم گوش به فرمان کاخ سفید باشند و هم منافع طالبان را به عنوان مهره های تحت اختیار آمریکا در نظر داشته باشند 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۸    ۱۳۹۳/۵/۵ کد خبر: 76317 منبع: پرینت

رییس جمهوری آمریکا در تماس تلیفونی با دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری از عبدالله و اشرف غنی خواست تا پایان بررسی آرای انتخاباتی وحدت ملی را حفظ کنند.

باراک اوباما ضمن تشکر قدردانی از این دو شخصیت به خاطر توافق برای تشکیل دولت ملی، از آنها خواست تا به توافقی که در حضور جان کری وزیر خارجه ی آمریکا انجام دادند پایبند باشند تا گذر زمان مشکلات و اختلافهای موجود را بر طرف کند.

بلافاصله بعد از نشر خبر این گفتگوهای تلیفونی باراک اوباما با دو نامزد انتخابات، جناب ملا عمر نیز در پیامی از داکتر عبدالله و اشرف غنی احمدزی خواست تا پیمان امنیتی میان کابل - واشنگتن را امضا نکنند.

رهبران نادیده ی طالبان در پیام خود پیش از عید فطر گفت: گمان می‌کنیم زمانی که تمام مهاجمان خارجی از افغانستان خارج شوند کشور مقدس اسلامی و رژیم مستقل پیروز خواهد شد. حضور شمار محدودی از نیروها تحت هر عنوانی که باشد به معنای ادامه اشغال و جنگ است.

ملاعمر بار دیگر حمایت خود را از حمله به مقام‌های دولتی و سربازانی که تحت حمایت آمریکا، کشور ما را اشغال کرده‌اند، اعلام کرد و اظهار داشت که طالبان باید از افزایش تلفات غیرنظامیان جلوگیری کرده و با آن‌ها دوست باشند تا بتوانند قلب و روح آن‌ها را تسخیر کنند.

ملا عمر در سخنانش به روند صلح که تا زمان انتخاب رییس جمهوری جدید متوقف شده، اشاره‌ای نکرده است. اما آنچه که رابطه چندین ساله ی طالبان و کاخ سفید نشان داده حاکلی از آن است که هر دوی اینها نقش مستقیم در تعیین دولت آینده دارند.

با این توضیح که چه عبدالله و چه اشرف غنی اگر بخواهند در دولت آینده رییس جمهور باشند باید هم گوش به فرمان کاخ سفید باشند و هم منافع طالبان را به عنوان مهره های تحت اختیار آمریکا در نظر داشته باشند. در غیر اینصورت موفقیت آنها بسیار کمرنگ خواهد بود.

اینکه ملاعمر می گوید حضور خارجی ها در افغانستان به معنای جنگ است، صحیح می باشد چون آمریکا هدفی جز این ندارد می خواهد طالبان ناامنی ایجاد کنند و به بهانه ی این بی ثباتی آنها سالیان بیشتری را در کشور بی در و بی پیکر ما به غارت و چپاول مشغول باشند.

لذا این سخن گزافی نیست اگر بگوییم رییس جمهور آینده هم طالب است و هم آمریکایی! حال در این میان چه مقدار منافع مردم هم در نظر گرفته می شود موضوعی است که باید ببینیم چقدر رییس جمهور جدید قصد دارد مانند کرزی عمل کنند. چونکه کرزی نیز هم طالب بود و هم آمریکایی. به قول معروف هم به نعل می کوبید و هم به میخ. در این میان مقدارکی هم خدمت به وطن کرد که اظهار نظر در این رابطه مربوط به مردم می باشد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این ملاحمر نام چاد پوش رهبر گروه طالبان کی است چرا چهره زشت خود را نکایان نمیکند تا ملت ما انرا چهرتاً بشناسد مردم ما عاشق چهره منحوس ان نیستند اما میخواهند که یکبار این عروس چادر را از روی اش دور کند وخود را برای مردم کشور ما بزبان خودش از طریق رسانه های نصویری نمایان سازد چند تنکه هم روی نماگی برایش داده میشود گرچه مردم میدانند که ملاعمر اسم مستعار یکی از اشخاص برجسته ای اس ای پاکستان است که رهبری طالبان را به عهده گرفته وهداف شوم ای اس ای را دستور کار قرارداده اند .

>>>   برادران یک جیزی را که من برای شما بگو یم و این آنست که در قران امده است که کا فر دوست مسلما ن نمی شود و در هر کشوریکه رفته اند آن کشور دایم بی امنیت بوده است و بهتر همین است که همه دست با هم بدهم و کشور را از این حا لت نجات بدهم تا به کی احتیاج کشورهای خارجی با شم شما یک دفعه کشور ایران را فکر کنید که در در قصه شرق و نه در قصه غرب است ملت یک پارچه ومتحد استند ما و شما گا در فکر کشورهای خا جی هستیم بخاطر یک دو روز زندگی که به مشل اب میگذرد همیشه خو د را بخدا بسپایند خداوند می گو ید دو چیز را اگر شما بخواهیند یا نه من برای شما می دهم یکی روزی و دیگر مرگ را دیگر وقت تان را نمی گیرم
سعد احمد از کابل

>>>   برادر گرامی کدام طالب کدام ملا عمر و کدام صلح:
تمام اینها در اغفال قرار دادن مردم بیچاره است و قسمیکه انگلیس به امریکا گفته است که زور بیجاه نزن پشت رای تقلب و تخطی نگرد افغانستان از من است و من از 200 سال بدینسو بالای نوکر دیرینه خود کار و مصرف کردیم تا که من هستم هیچ قدرتی در دنیا نمی توانند که کرزی اشرف غنی احدی و یا قوم های شانرا بازنده بسازند.با احترام
سید امید انتظار کابل

>>>   عجب پس اسم مبارک این دولت که متشکل از آمریکا و طالبان هست چه میگذارند؟بنظرم اسمش را بگذارند «الإمارات الطالبیة تحت السلطة الأمریکیة».
خلاصه ما افغان ها زور پرست و اجنبی پرست هستیم و هیچ وقت نشده است که یک افغانی از عقل و خرد خودش برای مصالح کشور و مملکتش استفاده کند بلکه گوش بفرمان اربابان خود هستیم.
م - ترکمنی

>>>   مداخله مستقيم امريكا در انتخابات افغانستان به وضاحت نشان داد كه افغانستان مستعمره امريكا بوده وهيچ استقلاليت نارد.
مردم افغانستان كه بعضا ازطرف بعضي ها گوسفند خطاب ميگردد انقدر پريشان شده اند كه اصلا در فكر ساست وحكومت نيست.
دو نفر رقيب با پروگرام هاي ضد ونقيض باهم ساخت وبافت نموده يكجا ميشوند وكلا در پارلمان براي خود معاش وامتيازات مستعمري تصويب مينمايند وزرا در صدد انتقال بول شان به خارج هستند وبعضي ساده ها كمپاين يكنفر خاص را ميكند وبالإي ان افتخار هم مينمايد بي خبر ازاينكه كانديدان هر شب باهم نشسته ومصروف عياشي خود ميباشند.بعضي ها فكر ميكرد اشرف غني احمدزي ملايكه است اخر ديده شد كه به قومانده امريكا أزهر چيز گذشت.
نوروز

>>>   ازنویسندگان تقاضا دارم که اول خط نوشتن رایادبگیرندبعدانظربدهند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است