افغانستان، ای سرزمین من!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۸    ۱۳۹۳/۵/۴ کد خبر: 76263 منبع: پرینت

ای سرزمین من!

بیرق تو از سه رنگ سیاه، سرخ و سبز تشکیل شده است که هرکدام ازخود نشانگر دورانی است; دوران سیاه و ظلمانی، دوران جنگ و خونریزی و دوران صلح، صفا و صمیمیت و تو ای کشور زیبای من براساس ترتیب رنگ های بیرق خود از دو دوره تاریکی و خون گذشته ای و حالا دوران صلح و ثبات در تو می باشد ولی افسوس ای کشور عزیز من که نه تنها این واقعیت وجود ندارد، بلکه عملا ما می بینیم که تو تا هنوز در دوران تاریکی، توحش و خونریزی قرار داری.

چون می بینیم هر روز انفجار، انتحار، جنگ، قتل، غارتگری، چور و چپاول پیکر مجروح تو را مجروح تر و مردم تو را مظلوم ترکرده و آواره دیار غربت نموده است.
واقعا چرا نمی گذارند رنگ سبز بیرقت که صلح و صفا است به حقیقت مبدل شود؟ آیا مقصر این امر کیست؟ تو خود زبان نداری تا جواب این سوال را دهی و الاقطعاناله ی تو و شکایت تو از سردمداران و تیکه داران حکومتی، مسوولان بی احساس و انسان های کوردل تو بود که همیشه نگذاشتند عشق و صفا، صلح و صمیمیت درتو جان بگیرد و تا توانستند برای تخریب پیکر بی جان تو تلاش ورزیدند.

حقیقتا آیا آزادی اعضای گروه تبهکار طالب توسط رییس جمهور و برادرخواندن آنها، تخریب صلح نیست در صورتیکه با آزادی خود جان چندین تن از افراد بی گناه را می گیرد؟ آیا زیاده خواهی اعضای پارلمان کشور تخریب کننده پیشرفت و ترقی نیست؟ در حالی که مردم این کشور قوت شبانه روزی خود را ندارند و حتی خود حکومت ما برای اداره حکومت دست تکدی و چشم امید به کمک های کشورهای خارجی دارند و آیا این بی خردی و بی عقلی نیست و باعث عقب ماندگی کشور نمی شود که بااین وضعیت خفقانی حاکم درکشور بزرگان مانمی توانند به آرای مردم احترام گذاشته و رییس جمهور برنده را اعلام کند؟

واقعا کشور من، نمی توانم باورکنم که فلسفه رنگ سبز بیرقت یک روز به حقیقت مبدل بشود، دیگر تاریکی رنگ سیاه خون رنگ سرخ بیرقت فراگیر شده و بودن رنگ سبز آن بی معنی.

کشور من!
اگر اینگونه نیست، پس چرا باید مردم بیگناه تو در سراسر قلمرو ات به خاک وخون کشیده شود؟ چرا روزی درکابل، یک روز در وردک، روزی هم در دایکندی، مزار، پکتیکا و غور و...انفجار، انتحار، توحش و بربریت از مردم بی گناه تو قربانی بگیرد؟ واقعا کشتار مردم بیگناه و مظلوم مردم غور توسط حیوان صفتان طالب (برادران ناراضی رییس جمهور) دیگر اوج توحش رانشان می دهد، واقعا از عمق دل برای این وضعیت متاسفم!

کشورمن!
دیگر رنگ سبزبیرق تو برای من وجود و معنی ندارد.
تسلیت به همه مردم افغانستان!


بشیر محمدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بیرق ما چی خوب قشنگ است سیا ٫سفید وسبزه رنگ است این بیرقی که شمانام بردم بیرق قبیله ای است رنگ تاریک دارد نه سبز به رنگ سبز میماند نه هم سرخ ش سیای آن سیاتر از تجاوز آشکرا پاکستان است سیاتر از سگوته گرزی در این باره است حدف شوم تیم قبیله ای اشرف غنی است
ملنگ میهن

>>>   یک عده در اوج مظلومیت و یک عده ای دیگر در اوج قساوت و ناجوان مردی.یک عده صرفا به خاطر مساله ی نژادی و مذهبی به صورت بی رحمانه و مظلومانه از میان سایر اقوام جدا می شوند و دست و پا بسته به رگبار بسته می شوند، بدون این که بازخواستی وجود داشته باشد. یک عده ای دیگر مثل ... آزادند و هرکاری که دلشان خواست انجام می دهند، نه مجازات می شوند و نه از خدا می ترسند.
زلمی از بدخشان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است