مخالفان 15 غیر نظامی هزاره را کشتند
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۲۲    ۱۳۹۳/۵/۳ کد خبر: 76244 منبع: پرینت

مخالفان مسلح دولت 15 غیر نظامی را تیر باران کردند.

افراد مسلح ناشناس سه موتر مسافران ملکی را در یکی از مناطق دور دست ولایت غور متوقف کرده و تعداد 15 مسافر این موترها را تیر باران کردند.
در میان مسافران سه زن و یک کودک نیز حضور داشته اند که همه شان به قتل رسیده اند.

در همین حال گفته می شود که در میان مسافران نعمت الله رضایی مشاور والی غور نیز بوده که شامل کشته شدگان می باشد.
قربانیان این رویداد همگی از ملیت هزاره هستند.

گفته شده است که در میان کشته شده ها اعضای یک خانواده به چشم می خورد که شامل داماد، عروس، مادر و خواهر داماد بوده اند.

از این سه موتر دوعراده آن به سوی کابل و یکی دیگر آن از کابل به چغچران مرکز این ولایت در حرکت بودند که در منقطه ولسوالی های لعل و سرجنگل توقف داده شده بودند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مخالفان چیست دیگر ، باید تروریستان ... و... خواند
نصیراحمد هلمند

>>>   مردم شریف وطندار اگاه وهوشیار باشند تروریستهای مزدور جنگ وجدال بین قومیتها را در دستور کار دارند.انها نه به کودکان وزنان ونه انسانیت رحم میکنند انها عوامل اسراییل جنایتکار هستند وبا همدستی شیوخ عرب وامریکا عناصر پست مثل داعش وطالبان را بخدمت گرفته اند
.اچک زی از هالند

>>>   بارها گفته ام، تا زمانی که این تروریست ها و تریاک کشتگرها و انتحاری ها و مزدور های پاکستان و عربستان از سایر اقوام جدا نشوند، این اوضاع ادامه دارد.
زلمی از بدخشان

>>>   ...طالبان توریست و آدمکش اند.... ترویست بدتر و خطرناکتر اند. لفظ مخالفان به آنها توهین به شرف، خدا، پیغمبر، اولیا و اسنانیت است. طالبان ... و تروریست جانی اند. دیگر لفظ مخالف را لطفاً استعمال نکنید. تنها در افغانستان کرزی لفظ برادر را برای قاتلان و ترویستان اسعمال میکند. خدا تخت و بخت کرزی را به دوزخ فرو میبرد انساالله.
حاجی فقیر غورات

>>>   این ... چیزی به نام خانواده رو درک نکردن و بدون پدر زندگی کردن حق دارن این کار رو بکنن
فقط این وسط هزاره مظلوم است که باید قربانی قومیت و مذهبش بشه ای هزاره کی به عقل میای
هزاره نژاد از غرب خراسان قدیم

>>>   آن از سر بریدن شیعه ها در سوزمه قلعه ی سرپل و این هم از این موج تازه شیعه کشی.

>>>   اینها کار تروریستهای مزدور و دشمن مشترک همه اقوام افغانستان است دشمنان افغانستان قصد دامن زدن جنگ قومی را دارند
اما دشمنان بدانند که ملت افغانستان همه یک پارچه و متحد هستند و نسبت به توطئه و نقشه شوم شان آگاهند

>>>   به روان ایشان درود می فرستیم و این جانیان قرن را لعنت الله ابدی. وطنداران باید بدانند که این یک توطیه دشمنان است که همه تروریست ها را از سوریه تا عراق و افغانستان و پاکستان به خاطر اختلاف بوجود اورده اند این حامیان تروریست ها می خواهد خاورمیانه جدید ایجاد کند تا هرچی دلشان می خواهد بکنند
هاشم مزارشریف

>>>   ... به لعین ها که در شب 27 ما ه روزه شب قدر همه را شهید کردند برای خود جهنم برای شهدا بهشت را هدیه کردند

>>>   اولآ این 15نفرهمه گی ازملیت هزاره نیست دونفرآن ازاهل تسنن است که وحشیانه ازطرف تروریستان وغلام پاکستانی شهید گردیدند . دوم این حادثه را من ناشی ازغفلت رهبری ولایتی غور به خصوص قوماندان جدید امنیه ورئیس امنیت ملی , اردو ونظم عامه میدانم زیرا همه امکانات فعلآ‌درغورموجود است متاسفانه برعلیه دشمنان استفاده نمیشود ویک گروه کوچک همه روزه دراطراف شهرفیروزکوه رفت وآمد دارند وازموجودیت آن تمام ارگانهای امنیتی ومردم محل اگاهی دارند ولی متاسفانه تدابیری گرفته نمیشود واقدام به خاطرسرکوب آن گرفته نمیشود . و لااقل از طریق هوای باید محلات تجمع این... وخانواده های شان تهدید شوند . در افغانستان فقط همه اجرات مسئولین به محکوم کردن و ابراز تسلیت ودادن پول اکرامه خلاصه میشود وبس. همین خاطر است که دشمنان روز بروز قوی و با روحیه تر عمل می کنند.
نعیمی

>>>   سید نعمت الله رضایی از قوم سادات و چهار تن از کشته شدگان از قومیت سادات بودند.

>>>   خدا لعنت کند این ... جنایتکار را..
اینها سالهاست که مردم مظلوم هزاره را میکشند....
خدایا بفریاد این مردم مظلوم برس
یکی بخاطر قومیت یکی بخاطر مذهب.

>>>   کدام مخالفان؟؟؟همان مخالفانیکه برای کریم خلیلی و دوستم و ضیا مسعود و دانش و غنی کوچی مصروف پرکاری صندوقهای رای دهی در انتخابات بودند و به گفته کوچی غنی که آنها را دسته -دسته از زندانها بیرون نموده.
بهسودی

>>>   هرگاه 14 نفر بی گناه در غور تیرباران میشود کسی اعتراض نمیکند
هرگاه 80 نفر در پکتیکا کشته میشوند کسی نام از اسلام نمیبرد
هرگاه کامله و همراهانش در مسیر جاغوری تیر باران می شوند، کسی گلو ندارد که صدای اسلامی بکشد!
هرگاه جنرال خلیلی در مسیر جاغوری کشته میشوند کسی نیست که بپرسد چرا؟
هرگاه کندکی در تخار قتل عام میشود کسی همدردی اسلامی ندارد.
اما هرگاه یک فلسطینی کشته میشود
...زیادی به جاده های کابل میبرایند...
خدا یا چه شده این مردم کشورم را؟
آیا زمانیکه اینها در نماز آیه ( ایاک نعبد و ایاک نستعین ) را میخوانند به آن عمل کرده اند؟؟؟
خدایا اینها را کمی به راه راست هدایت کن
قبل از...به قلب اینها حس هموطن بودن را نهادینه ساز!
این مردم را در زنجیر نگهمیدارند.
هموطنان عزیز حادثه های دلخراش و کمر شکن اخیر را که در ولایات نامبرده ذکر شده است
از صمیم قلب به شما و خانواده های شهدا تسلیت عرض میدارم.

>>>   شورای مبارزان اسلامی به رهبری اسکندر خراسانی عمل شنیع و مذبوحانه تروریستان کور دل را به شدید ترین الفاظ محکوم کرده و آنرا قتل عام افراد بیگناه و بی دفاع میداند و هرگونه نظریه مبنی به رنگ دادن مذهبی و قومی به این طور مسایل عمل زشت دانسته و از مردم افغانستان میخواهد برادری و دوستی همیشگی خود را مردانه وار همانند گذشته حفظ نمایند چون این کار به واسطه اعمال چهارضلعی خبیثه پاکستان - امریکا - انگلستان و اسرائیل انجام شده جهت دامن زدن به جنگ فرقه گرایانه که خوشبختانه میان مردم شریف افغانستان کاملا بعید است .
احمدفهیم پروانی

>>>   کرزی صاحیب برادرانت باز هم مردم شریف هزاره را تیرباران میکنند(اما چرا)
آیا مردم هزاره جرم شان چیست
مردم هزاره هیچ وقت به افغانستان خیانت نکرده اند همیشه در پیشرفت کشور
نهایت تلاش خود را انجام داده است
ویکی از باوفا ترین مردم بری کشور به حساب می آید
اما برادران انتهاری توچه
اینها مخالف دولت نیست بلکه اینها مخالف پیشرفت افغانستان است
اگر اینها مخالف دولت می بود تو نهایت لطف را در حق آنها کرده ی
اما چرا اینها آدم نميشود
چرا به کشتار بزدلانه خود پایان نمی دهد
محمد علی حیدری ازاروزگان فعلا درایران

>>>   خدایا شیعیان و هزاره های افغانستان تا بکی به دست کسانیکه خودها را پیروی سنت پیامبر و خلفا میداند قتل عام شود وظیفه دولت در این خون های به ناحق ریخته شده چیست؟ تا بکی دولت بازهم از طالبان میخواهد بیاید در ترور شهروندان هزاره بیاید سهم داشته باشد. مسلمانها شمارا به خدا و پیامبر و قرآن بس کنید اگر مرد هستید غیرت دارید بروید فلسطین که هموطنان اهل سنت را به نا حق در سرزمین شان به خاک و خون می کشد از انها دفاع کنید.
کاظمی از تهران

>>>   اگرواقعا طالبان مسلمان هستند برود به غزه درمقابل یهودهای افراطی جنگ کند اگرهم کشته شود شهید میشود نه اینکه مقابل مسلمان افغانستان جنگ کند اگرجنگ هم بکند کشته شود مرتد خواهد شد واین 15نفر بیگناه را کشتن درماه مبارک رمضان هیچ منطقی قبول نمیکند وروزآخرت درحضورخدای متعال ترورستان چه جواب خواهد داد.
قره ازبلخ

>>>   شهید شدن 15 تن از ز هموطنان عزیز را به خانواده های داغ دار شان تسلیت عرض می کنم.
برای شهدای عزیز طلب اجر و پاداش و برای خانواده های داغدیده شان علو مقام و درجات بهشتی را خواستارم.
مرگ بر دستان آلوده مزدوران امریکا و اسراییل جنایتکار.
از مسئولان امنیتی کشور خواهانیم این قاتلان بی رحم را به سزای اعمال شان برسانند.
قربانعلی کاظمی از ایران

>>>   اینها همان برادران کرزی هستند که نامشان طالب است. وطالب همان القاعده و داعش هم همان القاعده است. وجناب کرزی 12سال مردم را بنام آزادی و دموکراسی بازی داد. کرزی خلیل زاد و اشرف غنی مهره های مطرح شده همگی دست پرورده های یهود هستند که جناب کررزی معموریتش حمایت غیر مستقیم از طالب میباشد... بر کرزی دروغگو.
ابراهیم از هرات

>>>   ... بر این تروریست های ... که همگی آنان پدران کرزی بوده که هر بار بعد از دستگیری توسط فرزند نکتایی پوشش از زندان رهایی می یابند تا بار دیگر به جنایت ها و اعمال وحشیانه شان ادامه دهند . و رهبران هزاره که به خاطر حفظ چوکی و اندوختن مال و منال بیشتر دم فرو بسته اند .تا کی باید شاهد اعمال ... یک قوم جاهل و بی فرهنگ که بویی از مدنیت و انسان بودن نبرده اند باشیم ؟و هزاره ها که تمام اسلحه هایشان را داوطلبانه به دولت فاشیست تحویل دادند تا کی بایستی شاهد کشتار های جمعی باشند .
امیر _ استرالیا

>>>   هموطنان عزیز آگاه باشید و بدانید که دشمن در صحنه نبرد کاملا شکست خورده و اینک در صدد اختلاف انداختن بین اقوام شریف افغانستان هستند امروز کسانی که در غور هزاره ها را تیرباران میکنند همان کسانی هستند که دیروز در پکتیکا'خوست'هلمند'قندهار و ...پشتونها را قتل عام کردند اینها همان کسانی هستند که دیروز در تخار'بدخشان'قندوز 'بغلان و ...برادران تاجیک ما را به خاک و خون کشیدند و اینها همان کسانی هستند که دیروز در جوزجان'فاریاب 'بادغیس برادران ازبک ما را به خاک و خون کشیدند من به عنوان یک برادر کوچک از شما خواهش میکنم فریب دشمنان را نخورید و با متحد بودن پلان دشمنان را بر باد دهید
علی رضایی

>>>   قاتلین آنها امریکائی های جنایتکار تحت نام طالب هستند که خدا لعنت شان کند.
حق شناس

>>>   خداوند هميشان را رحمت نصيب كند ؟ برادران اندر كرزي بالاي هيچ كسى ترحم ندارند، اعمال انها به مانند ... است كه بنام ترحم چيزي را نميشاسند وفقط وفقط دستور باداران خود را عمل ميكند وبه ان عمل حيوانى خود ميخواهند اسلام عزيز را بدنام كند ؟
عبدالله ريحان

>>>   این بار ننگین ذلت را تا کجا خلیلی کور فهم وکور اندیش به دوش میکشد برادران ناراضی کرزی بنام هزارهء که تو هستی همه را تیر باران نمودند آیاانتظار بهتری از کوچی زی بدل می پرورانی
باریک بین

>>>   تنها راه حل این است که به مردم اسلحه بدهند تا خودشان جواب این کارها را بدهند اگر این شهدا زن و بیری خلیلی بود شاید اینطور بی...نبود اگر غیرتی هم در خلیلی مانده باشد

>>>   لازم است برای همدردی باخانواده های شهدا اقوام دیگراین جنایت راشدیدامحکون کنند،تاهدف کثیف طالبان که ایجادجنگ قومی است نقش برآب شود.خدا ل... کنداین گروه ... ونامردطالبان را.کشتن انسان های ملکی غیرمسلح بسیارکارزشت وبی غیرتی است...
( مهدوی)

>>>   ازخداوند برایشان جنت فردوس خواهانم وبرای بازمانده گان شان صبرجمیل تمنادارم .. کسانیکه این عمل را انجام میدهند گروه صهیونستی هستند اینها ازخلا حکومت ضیعف استفاده مکنند وجزتفرقه انداز درمیان اقوام دیگروظیفه ندراند اینها نسل داعش هستند که هیچ رحم برطفل وخانم ندارندخصوصا درماه مبارک رمضان ..... ایا این قتل ها به گوش این رهبران تشنه قدرت میرسد که هنوز هم دعوا برسرچوکی دارند مرگ به این گروه صهیونستی افغانی ...... خداوند هرکس را که درافغانستان قوم پرستی .. تفرقه اندازی ... نژادی پرستی ...... مکنند به روی حبیب اش تباه شان کند.
نورالرحمن کابل

>>>   اين كاري فقغد و فقغد خرم است هر وقتكه خرم به جهنم فرستاده شود هزاره كشي در افغانستان پايان ميايد ، اين همه قتل ها توسط راپور هاي خرم داده ميشود كه كي كوجا ميرود و بعد بي...طالب اقدام ميكنند.

>>>   خدایان محکوم گر که در راس آنان بانکی مون و اوباما قرار دارد درجهان زیاد است از بزدلی بعد از جنایت زیر لب زمزمه میکنند این کار را محکوم میکنیم این جنایت کاران درجواب شان میگه به فلان ما که محکوم میکنید. اگر واقعاً مرد میدان هستید اگر اسکندرهای خراسانیید در از بین بردن ادمکشان اقدام کنید. این یعنی چی ؟ محکوم میکنیم ، تقبیح میکنیم. آنان با این زبان آشنائی ندارند. جواب شان دستگیری وفقط اعدام است دیگر هیچ راهی وجود ندارد. نفرین بر حکومت معاف گر وقوم پرست کرزی و پشتونیزم. حیف یک نفر اقوام دیگر که قربانی جهل چندصدساله پشتون ها شده اند. ترا قسم بخدا بغیر ازپشتون ها درجنایات وکشتارهای فعلی کشور انتحارگر و تخریبکار از اقوام دیگر یکنفر تا حال دیده ودستگیر شده است؟؟؟ وای وای ازجهل پشتون.
با احترام حقیقت گو ازهلمند.

>>>   اين آدم کش ها همان برادرهای کرزی که ناراضی بودند وکرزی آنها را اززندان آزاد کردند کار آنهاست واکنون مردم مردم بیدفاع را دربیابانها قتل عام می کنند این ها همان طالبانی هستند که اکنون درتمام آتش ظلم وآدم کشی جنایت را به وجود آورده وبه هیچ کسی رحم نمی کند .
حق گو

>>>   متآسفانه سال هاست که مردم متدین هزاره از درد قتل و کشتار و غارت تروریسم و چپاولگران رنج می برند، مردم هزاره در افغانستان شبیه مردم مظلوم فلسطین است که در وطنش نیز امنیت ندارند. شما تاریخ را مطالعه کنید و ببینید که کدام روز مردم عزت مند هزاره زندگی راحت داشتند.
هرکی روی کار آمدند بر این مردم ظلم کردند، «الیس صبح بقریب» به امید پروزی مستضعفان عالم بر مستکبران کافر.
بامیانی

>>>   به شهدای گلگون کفن بهشت برین و بر قاتلین هزار لعنت . هرکه در کشور عزیزمن زندگی میکند افغان است و برای من عزیز است مگر اینکه جانی و وطنفروش نباشد. لعنت بر کسانیکه به تفرقه قومی و مذهبی دامن میزند، کشور ما با گردهم امدن و هم پذیری نیاز دارد این تروریست های کور گاه ی 30 تن از جوانان ولایت لغمان را به یک بارگی به قتل میرسانند ( در ولایت فراه) و گاهی مردم غزنی را واینک عزیزان هزاره ما را به شهادت رسا نیده اند و روی سیاه خودرا سیاهتر ساختند و زمینه شر اندازی افراد منفور و تفرقه افگن را مانند زلمی بدخشی و یا اجمل پنجشیری و عصمتیان که به نظرم هر سه یک نفر است مساعد ساختند.
پردیس

>>>   برادران این همه همان مردم مسلح منطقه هستند که قبلآ بنام طالب بودن حالا به دستور برادران انگلسی امریکای خود به نان داعش مردم را به قتل میرسانند گروه داعش یعنی ضد بشر دشمن خدا و رسول دشمن مسلمانان پس به هیچ چیزی دیگری فکر نکنید فقط قبلآ طالب بودن فعلآ بنام داعش یاد میشود واین گروه از طرف امریکا بخاطر تهدید ایران و برادران اهل شیعه افغانستان اولا برای طالبها بسیارجای شرم وخیلی خجالتی او طالبهای مزدور حال دیگر مردم بالای شما اعتماد نمی کند شما ضد بشر هستید برای تمام برادران سنی و برادران شیعه یادآور میشوم فریب این گروگک مزدور را نخورند این هم مثل طالبها در نزدیک زمان انشا الله از بین میروند شما مردم با عزت افغانستان فقط متحد شوید

>>>   به روان پاک این شهدای عزیز درود می فرستیم. انشاءالله خدای منان آنها را با پیامبر(ص) و اهلبیت طاهرینش محشور نماید... به طالبان جنایتکار و مزدور که با این جنایت فجیع بیش از پیش هویت کثیف خویش را آشکار کردند و عدم پایبندی خود به ارزشهای اسلامی و انسانی را نشان دادند که در ماه مبارک رمضان مردمان بی گناه را به خاک و خون می کشند... بر این جنایتکاران جنایت پیشه.
حسنی - قم- ایران

>>>   برادر این اولین بارنیست که اینها انسانهای به گناه رابجرم ملیت ومزهب میکوشن اینها منافقین وترورستان کوردل هستن که مخاهند درافغانستان نیز مثل کشورهای دیگرشیعه کوشی راه بیندازند مرگ برمنافقین کوردل

>>>   این جنایات پلان شده ویک نوع قوم کشی است.باور کنید اگر اینها به صورت رسمی به قدرت برسند حادثه المناک یکاولنگ را در تمام افغانستان تکرار میکنند متاسفانه! این برادران هزاره که امروز با دشمن اصلی خود یکجا هستند بزودی پشیان خواهند شد ولی پشیمانی.........
فواد

>>>   درود خدا بر شما
جواب کلوخ انداز را باید با سنگ داد و الا نشستن و آه و ناله کردن فایده ندارد و کسی هم نیست که دلش به حال ما بی سوزد. بنا بر این نتیجه کار همین است که هست. اگر کدام راه دیگر به ذهن شما می رسد شرم نکن و بگوه . از یک قوم هرچه کشته بشود آه کسی بلند نمی شود و اگر از همه اقوام در این بین کشته بشود, آه همه و ناله همه در می آید پس راه همان است که گفته شد.اگر باور نداری امتحان کن. این نکته را باید گفت: صبر هم اندازه دارد. اگر شما جلوی دیوانه هایتان را نگیرید و مسئله بارها تکرار شود, ما هم دیوانه داریم.پس بهتر است که برادروار در کنار هم زندگی کنیم . و زندگی را برای هم تلخ نکنیم.
غمخوار

>>>   متاسفم از این که در قسمت های از این خبر سانسور صورت گرفته خبر درست این است که:طبق اعتراف والی غور، طالبان پشتون،پس از جدا کردن مسافران هزاره ازمسافران غیر هزاره،هزاره ها را شکنجه می دهند،سپس می کشند،ولی غیر هزاره ها را آزاد می کنند.

>>>   چرا انکار می کنید که بگوید تروریست های طالب؟ این جنایت ها مشخص در زیر سر طالبان تروریست هستند چه بهواهید و یا نخواهید.
روف همدم کابل

>>>   درود بر شهیدان ماه ضیافت ننگ و نفرین بر این ... تمامی کسانی که آنان را می شناسند و افشا نمی کنن

>>>   ... بر آنهاییکه در رکاب کرزی و کوچی غنی قدم میزنند- اما جز قوم قبیله نیستند.
آمین

>>>   برادر اسکندر خراسانی یک شخص شریف است و همیشه مردم را دعوت به ایستاده گی و خیزش علیه جنایتکاران نموده است او مانند من و تو انسان بیرون از حکومت است و هیچگاه به تنهایی خود هیچکس نمیتواند در برابر اینقدر جنایتکاران و جانوران ایستاده گی کند این وظیفه تک تک افراد ملت است نه وظیفه شخصی اسکندر خراسانی و حرف آخر کرزی هم جاسوس عربها و غرب و امریکاست و طالبان هم پس گناه اش نیست که بر برادران واقعی خود برادر خطاب کند . عزیز الرحمن سهاک

>>>   همه بدبختی های اوغانستان از وقتی شروع شد که از ایران بزرگ جدا شد و بدبختی و فقر و قتل و غارت و عقب ماندگی و خشونت و طالبانیسم نصیب خراسان زمین شد خداوند لعنت کند انگلیس پلید را که باعث و بانی این توطئه شد روزگاری این جا سرزمین رودکی و سنایی و فردوسی و مولوی و جامی و عطار و خیام و بوعلی سینا و بوریحان بیرونی و جوزجانی و خواجه عبدالله انصاری و صدها شاعر و دانشمند نامی بود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است