یک چهارم کودکان آمریکا در فقر به سر می‌برند
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۵۷    ۱۳۹۳/۵/۱ کد خبر: 76153 منبع: پرینت

درحالیکه مقامات دولت واشنگتن مدعی احیای وضعیت اقتصادی این کشور هستند، گزارش‌های جدید حاکی از افزایش نرخ فقر میان کودکان آمریکایی است.

بنیاد «آنی کیسی» در گزارش جدید خود از افزایش نرخ فقر میان کودکان آمریکایی خبر داد و نوشت که یک چهارم کودکان آمریکایی در خانواده ای زیر خط فقر فدرال زندگی می کند.

بر این اساس، روی هم رفته 16.3 میلیون کودک آمریکایی در فقر زندگی می کنند و 45 درصد نیز در خانواده هایی به سر می برند که درآمد آنها به زیر 200 درصد از خط فقر فدرال می رسد.

در این گزارش سالانه که عنوان آن «کتاب داده های آماری کودکان» نام دارد، اطلاعاتی پیرامون وضعیت اقتصادی، آموزشی، سلامتی و حمایت های خانوادگی از کودکان آمریکایی جمع آوری و این طور نتیجه گیری شده است که بی عدالتی بین کودکان عمیق و به طور سرسختانه ای پایدار است.

این گزارش در حقیقت کیفرخواستی علیه آمریکا است آن هم در شرایطی که 6 سال از وقوع بحران مالی این کشور در سال 2008 میلادی می گذرد؛ درحالیکه دولت «باراک اوباما» رییس جمهور آمریکا و رسانه های این کشور مدعی احیای وضعیت اقتصادی هستند، شرایط زندگی برای اکثریت قریب به اتفاق جمعیت آمریکا همچنان رو به وخامت است.

در این گزارش خاطر نشان شده است که درصد کودکان فقیر آمریکایی در سال 2012 میلادی به 23 درصد رسید که این رقم در مقایسه با 16 درصد ثبت شده در سال 2000، شتابی سریع داشته است؛ برخی از ایالت های آمریکا در این بین شرایط وخیم تری دارند و تقریبا بیشتر آمریکایی های جنوب این کشور بیش از 25 درصد از فقر سراسر آمریکا را تجربه می کنند.

در این گزارش آمده است که این شرایط محصول سیاست طبقاتی بی رحمانه ای است که دولت واشنگتن در تمام سطوح به کار گرفته است؛ درحالیکه تریلیون ها دلار در اختیار وال استریت قرار دارد اما باز هم رشد اقتصادی آمریکا با رکود مواجه و اجرای برنامه های اجتماعی تضعیف و ارائه خدمات عمومی نیز نابود شده است و این در حالی است که بهای بسیاری از اقلام اساسی زندگی در آمریکا رو به افزایش است.

در این بین، فرصت های شغلی ایجاد شده نیز پاره وقت و یا با درآمد پایین هستند.

«لورا اسپیر» یکی از نویسندگان این گزارش در بنیاد کیسی بر این باور است که: نرخ فقر کودکان به اشتغال والدین و میزان حقوقی که به آنها پرداخت می شود، بستگی دارد و مشاغل موقت و کم درآمدی که در این اقتصاد در حال ایجاد شدن هستند، به اندازه کافی برای خارج کردن کودکان از فقر مناسب نیستند.

در این گزارش آمده است که کاهش فرصت اقتصادی برای والدینی که مدرک دانشگاهی ندارند در کنار نابرابری های رو به رشد به این معناست که فرصت زندگی کودکان به طور روز افزون توسط موقعیت اجتماعی و اقتصادی والیدن آنها، محدود شده است؛ در این بین، درصد کودکان آمریکایی که در جوامعی با فقر شدید زندگی می کنند به طور چشمگیری افزایش داشته است به طوریکه 13 درصد از کودکان در جوامعی بزرگ می شوند که بیش از 30 درصد از ساکنان آن فقیر هستند.

این در حالیست که این رقم در سال 2000 میلادی، 9 درصد به ثبت رسیده است.

داده های آماری از وضعیت اقتصادی کودکان آمریکایی بعد از آن گزارش می شود که گزارش سالانه ماه آوریل سال جاری میلادی نیز حاکی از آن است که یک پنجم کودکان این کشور در خانواده هایی زندگی می کنند که به طور منظم چیزی برای خوردن ندارند؛ در این بین، درصد خانوارهای آمریکایی که امنیت غذایی ندارند، از 11.1 درصد ثبت شده در سال 2007 میلادی به 16 درصد در سال 2012 رسیده است.

بر اساس این گزارش، 16 میلیون کودک و یا 21.6 درصد از آنها، غذایی کافی برای خوردن ندارند؛ نرخ عدم امنیت غذایی در آمریکا تقریبا دو برابر نرخ اتحادیه اروپا گزارش شده است.

در انتهای این گزارش آمده است که با توجه به کاهش خودکار بودجه که در اوایل سال 2013 میلادی توسط اوباما امضا شد، اجرای 5 درصد از بیشتر برنامه های مبارزه با فقر دولت فدرال آمریکا به مدت یک دهه متوقف شده است.

از زمان اجرایی شدن کاهش خودکار بودجه در آمریکا تحت عنوان «مصادره»، هم کنگره آمریکا و هم دولت تخصیص هزینه برای تامین کوپن های مواد غذایی را در دو نوبت جداگانه کاهش داده اند و در عین حال، ارایه مزایای بیکاری به بیش از 3 میلیون نفر از افرادی که مدت هاست بیکار هستند را نیز متوقف کرده اند.

انتظار می رود که ادامه اجرای این اقدامات در آمریکا، صدها هزار کودک دیگر را نیز گرفتار فقر کند.

بنیاد کیسی یک سازمان خصوصی است که هدف از آن کمک به تامین آینده ای بهتر برای کودکان محروم در آمریکا است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است