فراخوان لیبرمن برای حمله تمام عیار به نوار غزه
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۲    ۱۳۹۳/۵/۱ کد خبر: 76142 منبع: پرینت

آویگدور لیبرمن وزیر خارجه رژیم اسراییل خواستار حمله تمام عیار هوایی و زمینی به نوار تحت محاصره غزه شده است.

این اظهارات در حالی بیان شد که نیروهای ارتش رژیم اسراییل برای حمله تمام عیار به نوار غزه آماده می شوند.

لیبرمن روز سه شنبه (۱۰ سرطان) با صدور بیانیه ای خواستار تکرار عملیات موسوم به «سپر دفاعی ۲» در نوار ساحلی غزه شد. اظهارات وی اشاره به تهاجم اسرائیل به کرانه باختری طی دومین دور انتفاضه فلسطین در دهه ۲۰۰۰ میلادی بود.

آخرین تهدیدهای تل آویو در حالی بیان می شود که جسد سه نوجوان مفقود شده ی اسراییلی در کرانه باختری پیدا شده است.

موشه یعلون وزیر جنگ رژیم اسراییل جنبش حماس اسلامی را مسوول مرگ این افراد دانسته و وعده داده است که تل آویو به ربودن مبارزان جنبش مقاومت حماس فلسطین ادامه خواهد داد.با وجود این حماس هرگونه دخالت در مفقود شدن این نوجوانان را رد می کند.

نیروهای رژیم اسراییل از زمان ناپدید شدن این نوجوانان در اواسط ماه ژوئن چندین فلسطینی را کشته و صدها نفر دیگر از جمله اعضای مجلس حماس را دستگیر کرده اند.

جنگنده های رژیم اسراییل طی چند روز گذشته بیش از ده بار مرکز و جنوب غزه را هدف حملات هوایی قرار داده اند.

رژیم اسراییل مدعی است این حملات را به تلافی موشک هایی که از غزه شلیک می شوند انجام می دهد. با وجود این، فلسطینیان هیچگونه پهپاد، جنگنده و یا حتی سامانه موشکی پیچیده ای برای حمله به اسرائیلی ها در اختیار ندارند.

نوار غزه از ژوئن سال ۲۰۰۷ میلادی در محاصره رژیم اسرائیل قرار دارد. محاصره غزه شرایطی را در این منطقه به وجود آورده که به کاهش استانداردهای لازم برای زندگی و افزایش بی سابقه فقر و بی کاری برای ساکنان آن منجر شده است.

رژیم آپارتاید اسراییل حقوق اساسی نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰ هزار فلسطینی ساکن غزه را نادیده گرفته و آنان را از آزادی تردد، برخورداری از شغل با دستمزد مناسب و همچنین بهره مند بودن از امکانات بهداشتی و آموزشی لازم و کافی محروم کرده است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است