انتقال 110 معتاد به شفاخانه جنگلک
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۳    ۱۳۹۳/۵/۱ کد خبر: 76091 منبع: پرینت

وزارت مبارزه با مواد مخدر 110 معتاد بی سرپناه را جمع‌آوری کرده و جهت تداوی به شفاخانه 300 بستر جنگلک انتقال داد.

به گزارش وزارت مبارزه با مواد مخدر، به تاریخ 29 سرطان سال جاری، وزارت مبارزه با مواد مخدر، وزارت صحت عامه و وزارت کار اموراجتماعی با همکاری نیروهای امنیتی، 110 معتاد بی‌سرپناه را از ساحه پل سوخته شهرکابل جمع‌آوری نموده و جهت درمان به شفاخانه جنگلک انتقال دادند.

در این برنامه که به رهبری وزارت مبارزه با مواد مخدر انجام شد، محمدعثمان فروتن رییس برنامه های وزارت مبارزه با مواد مخدر گفت: تیم های ساحوی با معتادان جمع آوری شده صحبت کرده و آنها داوطلبانه حاضر به تداوی شدند. مدت ابتدایی تداوی 45 روز می‌باشد و بعد جهت آموزش حرفه به وزارت کار اموراجتماعی معرفی می‌گردند و این مراقبت تا دو سال ادامه دارد تا مریض به شکل کامل صحت یاب شود.

ایشان علاوه نمودند: در کنار برنامه های دیگر، عرضه خدمات برای معتادان جستجوی زمینه های کاری، برنامه‌های آگاهی عامه به‌شکل منظم ادامه دارد و از تمام نهادهای اجتماعی به‌خصوص خانواده‌ رسانه های محترم خواهشمند هستیم تا این معضل ملی را تحت پوشش همه‌جانبه قرار داده تا از به دام افتادن هموطنان ما در این معضل جلوگیری صورت گیرد.

در نشستی که در شفاخانه جنگلک برگزار گردید، مشکل برگشت دوباره‌ تداوی شدگان به اعتیاد، یک مشکل جهانی خوانده شد و درصدی آن در مقایسه به دیگر کشورهای جهان کم خوانده شد و همچنان مشکل دیگر آن قبول نشدن معضل اعتیاد به عنوان یک مرض از طرف جامعه به‌ خصوص خانواده ها می‌باشد وگر نه ما شاهد این همه معتاد در شهر نمی‌بودیم بلکه خانواده هایشان باید آنها را به شفاخانه به‌خاطر تداوی می‌آوردند.

قابل یاد‌آوری است که شفاخانه 300 بستر جنگلک خاص مریضان بی سرپناه بوده و این مریضان به شکل منظم از مناطق مختلف شهرکابل جمع‌آوری شده و به این مرکز انتقال داده می‌شوند که در ماه جاری هم 225 مریض بی‌سرپناه بعد از تداوی از این مرکز مرخص گردیدند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   من خودم یک معتاد مواد مخدررا به ان شفاخانه غرض تداوی بردم در انجا به ده ها مریض خواهش بستر شدن را داشتند اما مقامات میگفتند که ما بستر خالی داریم لیکن اعاشه و اباطه ان را نداریم بروید در اینده خبر بگیرید انها صرف به 70 نفر خرچه داشتند من با مریضان ( معتادین ) در تماس شده انها میگفتند که هر هفته دو بار به اینحا امده حاضری میدهیم ولی داخل بسترنمیشویم افغان پیپر باید یک خبر نگار خویش را به انجا بفرستد تا معلوم گردد که گپ از چی قرار است
محمد داود لطفی کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است