علمای هرات دوره آموزش حقوق بشر دیدند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۷    ۱۳۹۳/۵/۱ کد خبر: 76090 منبع: پرینت

در ادامه تدویر برنامه‌های آموزشی کمیسیون حقوق بشر، کارگاه آموزشی سه روزه‌ای برای علما و روحانیون ولایت هرات برگزار شد.

به گزارش کمیسیون حقوق بشر، این دوره آموزشی که در آن 30 تن از علما و روحانیون شهرک جبریل ولایت هرات حضور داشتند در مقر مدرسه علمیه عرفان واقع در شهرک جبریل تدویر یافت. در آغاز مسوول بخش تعلیمات کمیسیون حقوق بشر در هرات بطور کلی درباره اهمیت حقوق بشر و نقش علما و روحانیون در ترویج فرهنگ حقوق بشر سخنانی ایرد نمود.

سپس، کمیسیون حقوق بشر بطور کامل به اشتراک کنندگان معرفی گردید، سپس راجع به مسایل مختلفی از جمله مفهوم حقوق بشر، اهلیت ازدواج، شناخت طفل، دین دموکراسی و حقوق بشر و اسلام و معلولیت بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

اشتراک کنندگان در این دوره سهم فعال داشتند و به ایشان فرصت داده شد تا نظرات و دیدگاه‌های خود را به صورت آزادانه بیان کنند.

سپس چند تن از علما از این اقدام کمیسون حقوق بشر اظهار قدردانی نموده راجع به مسایل مختلف حقوق بشر و نیز چگونگی فعالیت‌ها و صلاحیت‌های کمیسیون سوالاتی مطرح نمودند که پاسخ‌های قناعت بخش از سوی برگزار کنندگان دوره ارایه گردید.

در قسمت ارزیابی و نتیجه‌گیری، علما و روحانیون شهرک جبریل ضمن تقدیر و تشکر از کمیسیون حقوق بشر خواهان آن گردیدند تا در آینده نیز برای سایر خطبا و ملا امامان، چنین دوره‌های آموزشی دایر گردد تا آنها نیز با نحوه فعالیت و صلاحیت‌های کمیسیون حقوق بشر بیشتر آشنا شوند.

آنها همچنان وعده کردند که در خطابه‌ها و موعظه‌هایشان پیرامون حقوق بشر صحبت همه جانبه نمایند و مردم را با حقوق بشر، بیشتر آشنا سازند.

این علما و روحانیون همچنین وعده سپردند تا با کمیسیون بطور داوطلبانه همکاری دایمی خواهند داشت.

در آخر، دوره آموزشی با قرایت دعا به پایان رسید.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است