تصویب یک لایحه برای یک دزدی آشکار
ناگفته پیداست که در پارلمانی فاسد و رشوت خور و بدنبال حقوق مادام العمر، در دادستانی بیگانه با عدالت و دردهای مردم ملکی و در ارگی خالی از ابزار و ادوات و املاک دولتی برای حکومت آتی، والی ها و شهردارها بدون کوچکترین ابایی خود را به خوان گسترده غارت و یغمای کابل می رسانند 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۸    ۱۳۹۳/۴/۳۱ کد خبر: 76070 منبع: پرینت

در حکومتی که مردمی، محبوب، با کفایت و مطلوب باشد نیز در روزهای آخر ترس از غارت و فساد و پاک کردن نشانه های رانت خواری ومفسده وجود دارد؛ چه رسد به حکومتی سراپا آلوده به فساد و بی کفایتی و دست نشانده امریکا و مغایر با آرمان های ملی.

ارگ ریاست جمهوری کابل گذشته از این که با رفت و آمد وزاری امور خارجه و سفرای کشورهای مشترک المنافع در روند انتقال قدرت در مرکز توجه و صدر اخبار منطقه قرار دارد؛ اما خزانه خالی و ثروت ملی به یغما برده شده در خانه دولت نیز چندی قبل سر تیتر رسانه ها را به خود اختصاص داد.

خبر فروش ادوات و ابزار دولتی، تقسیم و تسهیم سرمایه های ملی و غارت ثروت عمومی توسط کابینه و ارگ نشینان که ارگی خالی و خزانه ای خالی تر، به همان سرعت که پخش شد به سهولت با سکوت جریان های درگیر به حاشیه رانده شد تا اینک از زبان زلمی زابلی دوباره به متن مطبوعات بازگردد.

رییس کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی، از گزارش شکایات واصله از 34 ولایت کشور مبنی بر فروش زمین و املاک دولتی توسط والیان و شهرداران خبر داد که در اکثریت قریب به اتفاق موارد نیز همراه با غصب زمین بوده است.

آنچه که تحت عنوان "دزدی آشکار" در سایه رو به سیاهی حکومت حامد کرزی برای سوء استفاده از مقام و منصب در فروش املاک و ادوات دولتی و امتیاز گیری های شخصی در جریان است چیزی نبوده و نخواهد بود مگر همدستی دزد و قافله برای مبهوت کردن مردم ملکی.

ناگفته پیداست که در پارلمانی فاسد و رشوت خور و بدنبال حقوق مادام العمر، در دادستانی بیگانه با عدالت و دردهای مردم ملکی و در ارگی خالی از ابزار و ادوات و املاک دولتی برای حکومت آتی، والی ها و شهردارها بدون کوچکترین ابایی خود را به خوان گسترده غارت و یغمای کابل می رسانند.

از یک سو، قطع کمک های خارجی و کاهش سرمایه انکشافی، از دیگر سو اتکای بیش از پیش مردم به حضور و مداخله مستقیم غرب و شرق در اقتصاد و سیاست این سرزمین و با همه این احوال شکاف عمیق دولت و ملت گوشزد می نماید که تصویب لایحه حفظ اموال فرهنگی و دولتی در کشاکش منازعات سیاسی راه بجایی نخواهد برد.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هموطنان عزیزحکومت دزدی کراسی نامش را جورکردن برای این که کسی چیزی گفته نتانه پارلمان دزد وزیران دزد قوماندن های دزد والیان دزد خداوند همه اینها راشرماتده هرچیز دارند ولی شرم ندارند آزادی ندارند قفس های طلایی خانه های شان قفس های طلایی موتر های شان ازاین کرده بدبختی که یک زندانی ندارد اگر کسی بداند بعضی شان دور ازاولاد های خود واز فامیل های خود فایده درکجا است ازین ها کرده بد بخت دردنیا نیست فکر میکنند بوریای قیامت راجمع میکنند خبر ندارد که مثل ... صاحب فهیم در زیر کمپل نفسش را میگیرد .مثل که کور باشند و کر هنوزهم درخیانت الوده هستن.
مسافرجبری

>>>   همه دزدان وغارتگران وباند های مافیایی دست به دست هم داده درین دوران کرزی چور کردند درین روز ها هیچ کاری در ادارات دولتی نیست همه در غم انتقال مال تارج خود اند.احترام
عبید گل جان.قند.

>>>   فاسد ترين و بى كار امد ترين و بدنام ترين دوره بارلمان همين دوره است كه برياست ابراهيمى است بايد كفت ابراهيمى اين...افغانستانى با برادران جباول كر جون والى تخار و يكى كه در وزارت حج كار ميكرد كه تا ده افغانى هم ميبود بايد از خود شان باشد از اين رياست ابراهمى با اين بارلمانش جه ساخته است

>>>   برادران محترم همه ملت افغانستان میدانند کشور دست نخورده طی 13 سال غارت شد مرکز کابل وزیر اکبر خان فرقه عسکری ریشخور در مکز کابل به هزار ها ساختمانهای مجلل حتا پول ساخت انها از کمکهای خارجی به ملت فقیر کمک شد ان ساختما نها ساخته شد فقیر فقیر تر دز ها سروت منترین شدن 13 سال پیش اب در بسات نداشتند همین ادم ها دم از خدا پیعمر میزنند به کوچک ترین حرف انحرافی اعترض می کنند نان چاشت در خان با جوجه سوخاری میل میفر مایند در بیرون روزه هستند شما قضاوت کنید این ملت فقیر روزی 100 نفر در حال حاضر شهید میدهند 5000 هزار افغانی به بازمانده ان میدهند 99900 دلار خودشان میخورند من فکر نمیکنم دمکراسی امریکاهی رفای به این ملت بیاورد دزدهای سر کردنه قانون و پول روی هوا میزنند تا اجرا شود یا بخزانه برسد رفته به جیب ارگ نشینها نماینده محترم و غیره غیره ملت افغانستان رفای زندگی 100 سال دیگر انتظار بکشند
کود بای امریکاهی

>>>   اگر این لایحه به تصویب رسد ،وکیلان پارلمان رسوای عام و خاص خواهد شد و مردم دیگر در انتخابات پارلمانی اشتراک ضعیف خواهد داشت
اجمل(پنجشیری)

>>>   خدایا به برکت روزه مبارک دعا مارا قبول کو! مامردم رنجدید ه افغانستان را ازشر پارلمان چیان خاین ,کیسه بر وخاین که همیشه درپی حقوق مادام العمر خوداند, نجات دهد. این وکلای امتیاز طلب آن قدر بی حیا و بی چشم اند حتی ازموکلین خود هم رشوه میگیرند.نابود ی چینین وکلای رشوه خور وامیتازطلب مانند اینست که دانه سرطان ازوجود انسان های مظلوم این کشور محو میگردد.
(محمدامین ازولایت کندز)

>>>   جمع کردن موزی خوردن غازی . باشد اولادهای...شان باز.کته کته خرج کنند وادم بکشتد وزن ودختر مردم را ازار بدهند چون بیسواد هستن دیگر کار کرده نمیتوانند چرا حالا از ترس مکتب خوانده نمیتوانند باز فردا این پیسه خلاص شود باز ...را خودشان دو میزند که...مرا درمکتب داخل میکردی وپیسه نمیدادی حاجت بما وشما ضرورت نیست.
م.ی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است