قانونی به سیاست مدارا و مصالحه اعتراض کرد
اعتراض علنی و رسمی محمد یونس قانونی در برابر این بازی باخت باخت اولین اعتراض علنی و رسمی از درون ارگ ریاست جمهوری در پایتخت است که امید آن می رود تاثیر بسزا و پایداری از خود برجای نهد تا شاهد کمرنگ ترین خدمت از حکومت به آخر رسیده کنونی باشیم 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۵۶    ۱۳۹۳/۴/۲۸ کد خبر: 75862 منبع: پرینت

از زمان سیاست نرم و مصالحه و مدارای حامد کرزی تاکنون اکثریت قریب به اتفاق ارگ نشینان، اعضای کابینه، اعضای شورای عالی صلح و دیگر دست اندرکاران مذاکره با طالبان، اعتراض عملی یا زبانی نسبت به این رویه در قبال مخالفان مسلح و گروهک های تروریستی نداشته اند.

محمد یونس قانونی که به تعادل و سیاست منطقی شهره است از زمان انتخابش به جانشینی جنرال مارشال فهیم امیدواری های بسیاری را نسبت به تاثیر مثبت و مطلوب در روند حکومت نسبت به خود برانگیخت و البته تاکنون نیز اظهارنظرها و موضع گیری های مورد قبولی از خود به نمایش گذاشته است.

از ابتدای انتصاب وی در معاونت اولی رییس جمهور یعنی ایستادن در سمت راست حامد کرزی همچون مقامات و مناصب گذشته اش در پارلمان و وزارت امور خارجه از قانونی انتظار می رفت سیاست خود را در قبال طالبان همچون زمان انجام وظیفه در جنگ مجاهدین ادامه بدهد اما تاکنون برخورد قاطعی اتخاذ نکرده بود.

امروز برای نخستین بار پس از ماه ها انتظار مردم و هواداران محمد یونس قانونی و ماه ها اعتراض علنی و غیرعلنی مردم ملکی از تلفات مالی و جانی، سرانجام مهر سکوت بر لبان معاون اول ارگ شکست و وی صراحتا و رسما مخالفت و نارضایتی خود را با سیاست مدارا و مصالحه اعلام داشت.

در اصل پیوستن طالبان زندانی که با ماه ها چانه زنی و امتیازدهی شورای عالی صلح با شورای کویته دوباره به صفوف مخالفان مسلح هیچ جای تردیدی نیست همچنین نسبت به تلفات روزافزون جان و مال و ناموس مردم ملکی بدست این بنیادگرایان افراطی اتفاق نظر وجود دارد با این حال...

با این حال اعتراض علنی و رسمی محمد یونس قانونی در برابر این بازی باخت باخت اولین اعتراض علنی و رسمی از درون ارگ ریاست جمهوری در پایتخت است که امید آن می رود تاثیر بسزا و پایداری از خود برجای نهد تا شاهد کمرنگ ترین خدمت از حکومت به آخر رسیده کنونی باشیم.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   باز این دیګه میخواد چه بګوید و چه میخواهد در عوض از امریکا بګیرد؟

>>>   اعتراض علنی و رسمی محمد یونس قانونی در برابر این بازی باخت باخت اولین اعتراض علنی و رسمی از درون ارگ ریاست جمهوری در پایتخت است که امید آن می رود تاثیر بسزا و پایداری از خود برجای نهد تا شاهد کمرنگ ترین خدمت از حکومت به آخر رسیده کنونی باشیم
عصمتیان

>>>   جناب محترم قا نونی صا حب !
کفته اند :به هر رنکی که می خواهی جامه می پوش
من از طرز خرامت میشنا س__م
جناب محترم !
این شمابودید که در کنفرانس بن حکوت را پایه کذاری نمودید
شما وزیر داخله کشور بودید وبا اشتراک داکتر صا حب عبد الله که وزیر خارجه بود اولین پیمان را با خارجی ها امضا نمودیدتا در کشور ما هر انچه را که می توانند انجام بدهند (سند موجوداست )
شما با ید شکر خدارا ادا نما هید که به اخرین ارزوی تان که پست معاونیت ریاست جمهوری بود رسیدید دیگر از عمر سیاسی شما چیزی با قی نمانده است لطفا صحبتهای تانرا کنترول کرده بیان نما هید در غیر از ان جای پای در جامعه ندارید . مردم حساب پولهای جمع شده گچگول معرف را از شما میخواهند واز امضای پیمان ویا توافق نامه در زمان تصدی وزارت داخله را به مردم پاسخ خواهید داد
تاریخ هیچ گاه مسخ نمی شود . زیرا مردم حافظه شانرا از دست نداده اند
ک.م از کابل

>>>   گ.م از کا بل
اگر میخواهی تحلیل گر خوب باشی باید اول سواد خواندن نوشتن رایاد بگیری!!!
(نماهید)نه عزیزم (نمایید)(حافظه شانرا) نه عزیزم (حافظه شان را)

>>>   یادتان است چند روز پیش در فیس بک خود نوشته بود من از کسی نمی ترسم من در زیر دود باروت کلان شده ام من اینم ومن ان ام او خود را معاون کرزی نگفت او گفت من جانشین فهیم استم یعنی چهره اصلی خود را بر ملا کرد.او یک شخص ملی نیست ونباید در حکومت وحدت ملی سهیم باشد.
اجمل پینجشیری

>>>   جناب قانونی صاحب! وقتی کرزی از روی مصالحه به افراد بی سواد و کم دانش حزب جمعیت چوکی و مقام عنایت مینمود چرا صدای تان نمیبرآمد؟؟؟
شمال


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است