آیه ای که شما را از بیماری ها در امان نگه می دارد
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۰۶    ۱۳۹۳/۳/۳۱ کد خبر: 74150 منبع: پرینت

مصطفی لعل شاطری: یکی از مشکلاتی که امروزه دامنگیر قشر گسترده ای از انسان ها گردیده، بیماری های گوناگون است، اما جالب است بدانید نسخه ای بسیار آسان برای رهایی از این مشکل از سوی ائمه اطهار( علیه السلام) برای جامعه بشری در نظر گرفته شده است که بی شک عمل بدان آثار بسیار مفید و سودمندی در پی دارد!

در این باره روایت شده است که امیرمؤمنان على بن ابى طالب (علیه السلام) به فرزند خود امام حسن (علیه السلام) فرمودند:پسرم! آیا دوست داری به تو چند نکته بیاموزم که به کمک آنها از طب و مراجعه به طبیب بى نیاز گردی؟ امام حسن (علیه السلام) عرض نمود: بله، اى امیرمؤمنان.

حضرت علی (علیه السلام) فرمودند: بر سفره منشین ، مگر آن که کاملا گرسنه باشی و از سفره بر نخیز، مگر در آن حال که هنوز میل خوردن داشته باشی و جویدن غذا را کامل انجام ده و نیز در جایی دیگر بیان می دارند: هر کس در گرسنگى کامل غذا بخورد، غذا را خوب بجَوَد، در حالى که هنوز میل خوردن دارد، غذا را وا گذارد و چون احساس قضاى حاجت کرد، آن را محبوس ندارد، به هیچ بیمارى اى جز بیمارى مرگ، مبتلا نمى شود و همچنین امام على (علیه السلام) در پاسخ به این پرسش که: چرا در قرآن، هر دانشى جز دانش طب وجود دارد؟ فرمودند: همانا در قرآن، آیه اى است که همه طب را یک جا در خود گردآورده است: وَکُلُواْ وَاشْرَبُواْ وَلاَ تُسْرِفُواْ؛ بخورید و بیاشامید و اسراف نکنید، ( که این خود جامع ترین دستور العمل برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های گوناگون می باشد).

کد (5)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   , واقعیت است

>>>   سلام
باتشکر
حضرت علی (ع) استاد سخن و اولین شاگرد مکتب وحی است. آن امام همام در عین حالی که استاد سخن و حکمت است، یک فیلسوف تمام عیار و یک عالم به تمام معناست. این امام همام در عین حال یک پهلوان بزرگ اسلامی است که در عین شجاعت و رشادت و امامت شبها توبره بر پشت میگذاشت و به نیازمندان کمک میکرد و بدون آنکه شناخته شود یتیمان را در آغوش میگرفت و غذا به دهان آنها میگذاشت. استاد شهریار در مورد مولا میفرماید:
علی ار همای رحمت تو چه آیتی خدارا
که به ما سوا فکندی همه سایه هما را
نه خدا توانمش گفت نه بشر توانمش خواند
متحیرم چه نامم شه ملک لافتی را
خدایا چقدر دنیای امروز نیازمند بزرگ مردانی چون علی (ع) است. خدایا در ظهور مولایمان اقا امام زمان تعجیل بفرما.

>>>   به واقعیت چنین است اگر به آن عمل شود.

>>>   ای به قربان قرآن شوم چه فرمول زیبای


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است