قرارداد بزرگترین شرکت نفتی سعودی با اسراییل
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۴۴    ۱۳۹۳/۲/۱۹ کد خبر: 71634 منبع: پرینت

روزنامه یدیعوت آحارانوت فاش کرد: شرکت یانر از بزرگترین شرکت‌های نفتی عربستان که مالکیت آن را شیخ عبدالعزیز فاید از شیوخ دینی میانه روی سعودی در اختیار دارد، قراردادی را با یک شرکت برنامه نویسی اسراییلی برای خرید یک برنامه حسابداری امضا کرد.

این روزنامه نوشت: این قرارداد به نوبه خود از وجود اعتماد دوجانبه‌ای بین دوطرف حکایت دارد و فراتر از آن، صحبت از مبالغ مالی زیادی است.
روزنامه یدیعوت آحارنوت تیتری تحریک آمیز با عنوان "نفت عربستان در دستان ما است" برای مطلب خود انتخاب کرد که در واقع، اشاره‌ای به اظهارات ژنرال‌های رژیم اسراییل است که وقتی در جنگ ژوئن سال 1967 میلادی اشغال قدس را کامل کردند، گفتند: قدس در دستان ما است.

این روزنامه صهونیست درباره جزئیات قرارداد یاد شده نوشت: شرکت یانر چندی پیش یک برنامه مدیریت کامپیوتری را از شرکت اسراییلی "دارونت" خریداری کرد که مقر اصلی این شرکت در شهر رمات گان در نزدیک تل آویو است.

به نوشته یدیعوت آحارنوت: شرکت نفت یانر سعودی اخیرا دو نماینده خود را برای مشارکت در نمایشگاه بین‌المللی ملبورن استرالیا اعزام کرد. شرکت‌های جهانی فناوری‌های پیشرفته در این نمایشگاه تولیدات و برنامه‌های کامپیوتری خود را ارایه کردند.

این روزنامه به نقل از منابع خود نوشت: شرکت یانر سعودی در پایان رایزنی‌های خود برنامه کامپیوتری " TMB" را از شرکت دارونت با مبلغ تقریبا 180 هزار دالر خریداری کرد که این برنامه برای مدیریت شرکت‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این روزنامه افزود: بعد از امضای قرارداد، جلسات آموزش کارکنان شرکت سعودی برای آشنایی و چگونگی استفاده از این برنامه با نظارت یک تیم 18 نفر اسراییلی در ملبورن برگزار شد.

این روزنامه نوشت: فضای و حال و هوای آموزش دوستانه و خوب بود و سعودی‌ها در جریان مذاکرات خود نه تنها برداشت خوب خود از اسراییل را پنهان نکردند بلکه فراتر از آن، اشاره کردند که از استفاده از فناوری‌های اسراییلی در آینده خرسند خواهند بود.

به نوشته یدیعوت آحارنوت، امضای قراردادهای اقتصادی با سعودی‌ها محدود به قرارداد یاد شده نخواهد بود و شرکت دارونت در سال 1999 میلادی تاسیس شد و اکنون 150 کارمند دارد که 50 نفر از آنها در شعب مختلف در سراسر جهان کار می‌کنند.
این روزنامه به نقل از الیک کوهین مدیر عامل شرکت دارونت افزود: شعبه ملبورن شرکت موضوع قرارداد را به اطلاع ما رساند و ما مساله مغایر نبودن امضای آن با قوانین را بررسی کرده و در نهایت اجازه امضای "توافقنامه" با سعودی‌ها را دادیم.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اســـــــرائيـــل مــا پــا كـــســـتــان است كه نيم ازخاك افغانستان درتصرفش هست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است