کرزی بار دیگر رکورد خواهد زد؟
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۳۳    ۱۳۹۳/۱/۲۸ کد خبر: 70324 منبع: پرینت

انتخابات سال 93 به خوبی برگزار شد. مردم حضور چشمگیری از خود به نمایش گذاشتند و نیروهای امنیتی نیز با هماهنگی کامل با یکدیگر فعالانه از امنیت مناطق رای گیری حفاظت کردند. کمیسیون انتخابات در حال شمارش رای های مردم است و نتایج ده درصدی آن را نیز اعلام کرده است. احتمال می رود که دو نامزد پیشتاز داکتر عبدالله و اشرف غنی احمدزی در این انتخابات به دور دوم بروند.

بلقیس روشن عضو مجلس سنا در برنامه ای از آریانا گفت: برگزاری انتخابات شفاف در کشوری که از لحاظ فساد اداری، مواد مخدر، تروریزم، حضور جنایتکاران جنگی مقام نخست در دنیا را دارد، بیشتر باعث خنده و مزاح می شود. در انتخاباتی که حتی بودجه ی برگزاری انتخابات توسط کشورهای دیگر پرداخت شده طبیعی است که نمی توان از آن انتخابات آزاد را انتظار داشت.

وی اعلام نهادها در تعداد شرکت کنندگان در انتخابات را غیرواقعی دانست و افزود: بر اساس گفته های ناظرین، کمیسیون و میزان مشارکت مردم و جداسازی رای های تقلبی در انتخابات، فقط 3 میلیون نفر در انتخابات شرکت کرده اند.

روشن در مورد ترکیب تیم های انتخابات ریاست جمهوری گفت: در اکثر تیم های انتخاباتی می بینیم که تلفیقی از رهبران قومیت های تاجیک، هزاره و پشتون انجام شده است. این نشان می دهد که تیم های انتخابات بر اساس مسایل تنظیمی، قومی، سمتی شکل گرفته است.
از سوی دیگر چون باور به شفافیت انتخابات وجود نداشته است از یک تنظیم سه نماینده شرکت کرده است. به طور مثال از حزب جمعیت سه نفر که دو معاون و یک نامزد ریاست جمهوری کاندید شده بودند. از حزب اسلامی یک نامزد ریاست جمهوری و یک معاونت به نمایندگی در انتخابات شرکت کردند ولی جالب این جا است که شوراهای حزب اسلامی از نامزدی زلمی رسول حمایت کردند. این مساله نشان می دهد که این تنظیم اطمینانی برای بدست آوردن رای مردم ندارد و بالاتر از آن انتخابات افغانستان را بر اساس رای مردم نمی داند بلکه بر اساس خواست تمویل کننده ی آنتخابات می داند.

عضو مجلس سنا اظهار داشت: مردم افغانستان لاف و گزاف هایی را که از سوی تیم های انتخاباتی اعلام شده که حکومت آینده ی افغانستان فساد را از بین می برد و یا کارهایی از این قبیل را باور نکنند و به یاد داشته باشند همان طور که حامد کرزی رکورد افغانستان را در کشت مواد مخدر و فساد اداری بالا برده است، این بار رکورد تقلب در انتخابات را در سطح جهان از خود به یادگار خواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: همان طور که کمیسیون ها از سوی حکومت به صورت انتصابی انتخاب شدند رییس جمهور آینده نیز از سوی حکومت، انتصاب خواهد شد.

بلقیس روشن نتیجه ی انتخابات ریاست جمهوری را منوط به خواست و منافع امریکا دانست و گفت: زد و بندها و مهمانی هایی که در ارگ صورت می گیرد و نامزدان ریاست جمهوری که در این مهمانی ها شرکت کرده اند بیانگر این مساله است که ایتلاف ها بر اساس رای اوباما و امریکا خواهد بود. همان طور که در انتخابات گذشته امریکا همه ی نامزدان را در سفارت خود گردهم آورد و جان کری نامزد مورد نظر خود را برای ریاست جمهوری افغانستان برگزید، این بار هم چنین کاری صورت خواهد گرفت.

سناتور روشن در پایان خاطرنشان ساخت: وقتی تمام نامزدان از یکدیگر برای امضای سند مزدوری که پیمان امنیتی امریکا است پیشی می گیرند مردم بدانند که انتخاب نهایی را نیز کسی انجام خواهد داد که بودجه ی آنان را تامین می کند. امریکا همان گونه که سلاطین قبلی انتخابات را محاکمه نکرد و به هر کدام در کشور مقام و منصبی داد این بار هم اعضا و مسوولین کمیسیون ها را چنین منصبی خواهند داد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   من که باورم نمیشه

>>>   دو کاندید پیشتاز داریم. هر کدام شان رئیس جمهور شود فرقی نمیکند.مردم توقع خدمت را از ایشان داردو بس!

>>>   یک نامزد برنده داریم که انهم اغای داکتر عبدالله است با بیشتر از 60درصد رای صادقانه.

>>>   حرف هاي اين وكيله صحت ندارد واكثرا درجلسات پارلمان هم غيرحاضر است درمهماني هاي ارگ شركت مي كند يا جاي ديگر ميرود در پارلمان غيرحاضر است

>>>   بلقیس جان من فکرنمیکنم.
نقوی

>>>   بلقیس جان... خودت یکی از مزدوران حزب راوای پاکستان هستی یا مرد باش یا نوکر مرد تو خودت یکی از بد دهن ترین آدم های این مملکت هستی آدم در قدم اول باید روی پای خودش باشه اگرم مزدوری کردی باید مزدور کسی باشی حداقل سرش بتن بیرزد نه دال خور پاکستانی که خودشان هم از نوکر بودن وغلام بودن از همه سر ترند دیگر نیازی به پارس کردن بلقیس روشن نیست این زن فقط به دنبال مطرح کردن خودش است وبس توانایی وفکر واندیشه متعالی ندارد اصلا فسا حت زبان نداره خودشه میکشه تا جمله بسازد حوصله آدم را میگیره همان بهتر که این خانم بره دنبال ملالی جویا
با احترام سمیع نظیری

>>>   بسیار ... شعار های آرمانی فقط آنهائی را فریب میدهند که همه چیز را سطحی و آرمانی میبینند و از واقعیت روز دور هستند۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است