عامل برکناری بندر بن سلطان چه بود؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۰۹    ۱۳۹۳/۱/۲۸ کد خبر: 70266 منبع: پرینت

یک معارض عربستانی با اشاره به اینکه دلیل برکناری بندر بن سلطان شکست وی در پرونده سوریه بوده است، تاکید کرد که جانشین بندر برای مدت کوتاهی در این سمت باقی می‌ماند و به زودی یکی از اعضای خانواده سلطنتی به این سمت گمارده خواهد شد.

حمزه حسن معارض عربستانی در پاسخ به سوالی دلیل برکناری بندر بن سلطان از ریاست دستگاه اطلاعاتی عربستان با اشاره به اینکه دلالی متعددی عامل برکناری بندر از این سمت بوده تاکید کرد که اصلی ترین دلیل برکناری بندر بن سلطان شکست در پرونده سوریه بوده است.

وی با اشاره به اینکه بندر بن سلطان با هدف پایان دادن به بحران سوریه به ریاست دستگاه اطلاعاتی عربستان در سال 2012 گمارده شد تاکید کرد که اقدامات بندر در سوریه باعث مشکلات متعددی برای عربستان سعودی در روابط خارجی شده است که نمونه آن در روابط عربستان با روسیه و ایران است.

این معارض عربستانی مقیم لندن در ادامه با بیان اینکه اقدامات بندر بن سلطان در درون خانواده حاکم عربستان هم منجر به ایجاد برخی مشکلات شد و باعث نگرانی جریان سدیری‌ها شده بود.

وی با بیان اینکه بندر بن سلطان به دنبال تقویت جایگاه سلمان بن عبدالعزیز به عنوان ولیعهد برای تقویت جایگاه خودش بود، تاکید کرد که تلاش‌های بندر به شکاف‌ها در داخل حکومت عربستان دامن زد.

همچنین حمزه حسن در ادامه درباره انتخاب سپهبد یوسف الادریسی هم گفت که وی به دلیل اینکه از خانواده حاکم نیست نخواهد توانست مدت زیادی در سمت دستگاه اطلعاتی عربستان باقی بماند و وی به طور موقتی در این سمت است.

وی افزود: در گذشته نیز زمانی که یکی خارج از خانواده حاکم، رئیس دستگاه اطلاعاتی می‌شد پس از مدت کوتاهی می شد بعد از زمان کوتاهی یکی از شاهزاده‌های بانفوذ این سمت را به دست می‌گرفت و انتظار می‌رود در زمان کوتاهی فرد دیگری جانشین الادریسی شود.

این معارض سعودی الادریسی را آشنا به محیط ادارای و سازمانی دستگاه اطلاعاتی عربستان عنوان کرد و تصریح کرد که وی در میان بدنه سازمان اطلاعات عربستان دارای نفوذ است هرچند وی از خانواده سلطنتی نیست.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بندر بن سلطان بیش از حد به پول هنگفت عربستان متکی بود و خیال می کرد همه چیز را با پول خرید حتی دولت ها را و اینکه با حربه تروریسم می توان همه را با خود همراهی کرد مثلا او به پوتین گفته بود از حمایت سوریه دست بردار تا تروریست های سلفی تحت امر ما در روسیه دست به اعمال تروریستی نزند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است