افتتاح دو کارخانه تولید روغن نباتی در ننگرهار و بلخ
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۶    ۱۳۹۳/۱/۲۷ کد خبر: 70218 منبع: پرینت

دو کارخانه بزرگ تولید روغن نباتی از طرف وزارت زراعت آبیاری و مالداری در ولایت های ننگرهار و بلخ به بهره برداری سپرده شد.

به گزارش وزارت زراعت، مسوولان وزارت زراعت می گویند: کارخانه های یاد شده هرکدام در یک شبانه روز ظرفیت تولید 15 متریک تن روغن خالص نباتی را دارا می باشد که با فعال شدن آن در تولید روغن نباتی از خارج کشور، تقریبا ده درصد کاهش ایجاد خواهد شد.

وزارت زراعت در نظر دارد که در جریان سال جاری برای استفاده بهتر از کارخانه های یاد شده در کنار اعمار ساختمان های ذخیره مواد، دستگاه های عصری تصفیه روغن را نیز خریداری نماید. همچنان درنظر است تا کارگران فنی این کارخانه ها دوره های آموزشی لازم برای چگونگی استفاده از این ماشین آلات را فرا گیرند تا بتوانند روغن با کیفیت را تولید و به مردم عرضه نمایند.

کارخانه های یاد شده به کمک مالی برنامه EAVS وزارت زراعت اعمار گردیده است.

احداث این کارخانه ها گام مهمی در راستای خودکفایی و بهبود اقتصاد کشور است. محصولات این کارخانه ها در کنار این که ضروریات مردم را به نحو بهتر مرفوع خواهد کرد زمینه های کار برای شماری از مردم را نیز فراهم می نماید.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   صرف راه حل فلاکت در افغانستان این قسم کارهاست.نه غلام و مستعمره بیگانه شدن یا گدایی از بیگانه.
دکاندار

>>>   ارامی مردم افغانستان رشد اقتصاد داخلی کشور است . بسازید هرنوع کارخانه در داخل کشور بسازید تا دست کفار از کشور ما کوتا شود

>>>   زمانیکه وزارت زراعت میتواند چنین کارخانه ای بسازد من تعجب میکنم که چرا در دوازده سال گذشته توجه لازم به تامین آذوقه مردم در داخل کشور صورت نگرفت ---نثار احمد کابل

>>>   چه خوب تصاویری نیز از این کارخانه به نمایش می گذاشتید.

>>>   نفس این کار بسیار خوب است اما بشرطی که از نظر بهداشتی و صحی زیر نظر باشند و اصول بهداشتی در آن رعایت شود
احمد محمود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است