جالبترین قوانین رانندگی در دنیا را بخوانید
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۱۱    ۱۳۹۳/۱/۲۶ کد خبر: 70194 منبع: پرینت

در این مطلب چند نمونه از قوانین رانندگی عجیبب دنیا را به نقل از صبحانه آنلاین، ذکر کرده‌ایم که برخی از آن‌ها براستی جالبند.

* در کشور فرانسه، قوانین راهنمایی و رانندگی همه راننده‌ها را مجبور می‌کند تا همیشه و در هر حالتی دستگاه دم‌سنج (دستگاهی که پولیس با آن میزان الکل خون راننده‌ها را اندازه می‌گیرد) به همراه داشته باشند. این دستگاه حدود 5 دالر آمریکا قیمت دارد و راننده‌هایی که آن را همراه ندارند 11 یورو یعنی حدود 15 دالر آمریکا جریمه می‌شوند.

* قانون رانندگی کشور روسیه از همه عجیب‌تر است. اگر ماشین شما بیش از اندازه کثیف باشد به طوری که بتوان روی آن نقاشی کشید یا چیزی نوشت، راننده دو هزار روبل (حدود 55 دالر آمریکا) جریمه خواهد شد. بعلاوه، شست‌وشوی اتومبیل با دست در ملا عام نیز غیرقانونی است زیرا برای محیط زیست می‌تواند ضرر داشته باشد. راننده‌های روسی باید ماشین خود را حتما به کارواش ببرند.

* در قبرس اگر راننده با دست و صورتش شکلک غیراخلاقی در بیاورد یا حتی اگر دست خود را از ماشین بیرون بیاورد، حدود 25 تا 35 یورو جریمه نقدی خواهد شد. این قانون برای این وضع شده است تا راننده‌ها به دلایل مختلف و با بهانه و بی‌بهانه دست خود را از روی فرمان برندارند.

* در آفریقای جنوبی این چوپان‌ها هستند که در جاده فرمانروایی می‌کنند. یعنی در جاده آسفالته به جای اینکه حق با راننده ماشین باشد، با چوپان و گله اوست. قانون این کشور می‌گوید اگر چوپان بخواهد، راننده باید ماشین را متوقف کند تا او گله‌اش را از میان جاده عبور دهد. اگر راننده از این قانون سرپیچی کند، 500 دالر آمریکا جریمه خواهد شد.

* ادب و احترام فقط در رفتار و فرهنگ مردم ژاپن اهمیت ندارد. حفظ ادب یکی از قوانین راهنمایی و رانندگی این کشور آسیایی است. اگر هنگام عبور با ماشین، آب موجود در جاده روی عابر پیاده پاشیده شود، راننده آن اتومبیل 60 دالر جریمه خواهد شد. اگر فردی در حال مستی رانندگی کند باید چندهزار دالر جریمه پرداخت کند.

* در انگلیس راننده‌ها در نتیجه خوردن ساندویچ یا سیب در حین رانندگی جریمه خواهند شد.

* در برخی از کشور‌ها همچون ایتالیا برخی از قوانین رانندگی به مناطق ویژه‌ای محدود می‌شود. به طور مثال، در مانیلا طرح زوج و فرد دارند و راننده‌ها می‌توانند بر اساس شماره آخر پلاک خودروی خود در این منطقه تردد کنند. در غیر این صورت مجبور به پرداخت جریمه هستند.

* در آمریکا نیز قانون‌های عجیب هست. در مونتانا حمل گوسفند در کامیون بدون حضور فردی به عنوان ناظر غیر قانونی است. در نوادا نیز حمل شتر در بزرگراه‌ها غیر قانونی است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   لطف نمائید بنویسید که مانیلا را در کجای ایتالیا پیدا کنیم؟

>>>   کاش ما در افغانستان هم قانون میداشتیم، که دیگر وضع قانون ان طوری که در این خبر عجیب و غریب توصیف شده ، عجیب نمیبود

>>>   در افغانستان اگر راننده اوباش و ولگرد نباشد ترافیک برایش جریمه میدهد در غیر آن هیچ. در کل باید گفت که در افغانستان راننده گی نیست شمشیر جنگی است...
ف.ب از کابل.

>>>   عجیب ترین فرهنگ راننده گی در افغانستان است. هرکس بیشتر قانون شکنی کرد و مارپیج از میان موتر ها عبور نمود راننده موفق است و همه به او میگویند. نوش جانت سلام است قروتک....

>>>   در آلمان در حالت رانندگی استفاده از موبایل ممنوع ست.
در سنگاپور پرتاب کردن سوخته سگرت و یا ساجق روی خیابان 500 دالر جریمه دارد.

>>>   به نظر دهنده عزیز اولی!
پشت گپ نگرد که از گپ گپ میخیزد. ما سالهاست که در ایتالیا دنبال مانیلا میگردیم ولی بالاخره مانیلا را در فیلیپین پیدا کردیم.
در مورد این قوانین عجیب:
هر قانون از خود دلایلی دارد. این مردم دیوانه نیستند که یک قانون را بخاطر عجیب بودنش نافذ کنند. قوانین 90 فیصد فقط برای نظم و تأمین ایمنی اتباع کشور و جلوگیری از هرج و مرج نافذ میشود.

>>>   در افغانستان هردرايوريكه فاش زيادندهد غير قانوني رفتار نكند قوانين جاده را درنظر بيگيرد جريمه ميشود .
اقبال

>>>   این قوانین به هیچ وجه عجیب و غریت نیست بلکه قوانینی است که برای حفظ نظم باید ان را رعایت کرد .این قوانین برای کسانی عجیب است که از نظم در جامعه و احترام به دیگران چیزی را درک نمیکند.
ابراهیم قربانی

>>>   فعلاً موتر هایی جورشده اند که اصلاً دریور کار ندارند. شما در موتر بالا میشوید و به موتر میگویید که به کجا میخواهید بروید. موتر خودش اتومات شما را به محل مطلوب میرساند. موتر خودش اتومات پارک میشود و اتومات از پار ک میبرآید. شاید در ظرف پنج سال آینده شروع به فروش شود و در ظرف ده تا پانزده سال دیگر در تمام دنیا مروج شود. شما فقط میتوانید در سیت پشت سر موتر استراحت کرده، صد ها و هزاران کیلومتر را بدون رانندگی طی نمایید.

>>>   درایور یک کلمه انگلیسی است، از میراث داران زبان دری انتظار نمیرود همچو هندی ها بی محابا از واژگان بیگانه و اجنبی استفاده کنند در حالی که معادل سلیس و زیبای دری دارد... درایور اشتباه است، راننده درست میباشد. با سپاس

>>>   قوانین رانندگی درافغانستان موقع رانندگی اگربه انتحاری احترام نزاری 1000 دلر ازطرف کرزی جریمه خوهدشد
(عبدالحکیم)

>>>   در پنجشیر اگر دریور درموبایل گپ بزند ویا سگرت بکشد مردم محل اورا توقف داده ونصیحت می کنندش تا دوباره مرتکب نشوند.
اجمل پنجشیری

>>>   اجمل پنجشیری بخدا شرم است مه از شمالی هستم لیکن با خواندن گفته ات از شمالی بودن خود شرمیدم.
کریم از بابه قچقار میربچه کوت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است