نان افغانستان به دهان آمریکا مزه کرده است
مقامات کاخ سفید از هم اکنون باید به فکر پرداخت معاش زحمات کرزی و دولتمردانش باشند که 12 سال تمام در راستای منافع غرب خدمت کردند. از طرف دیگر هم باید مقامات دولت آینده را گلچین نمایند و زمینه سازی های لازم برای تغییرات سیاسی دولت جدید افغانستان را مهیا سازند 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۵۲    ۱۳۹۳/۱/۲۶ کد خبر: 70182 منبع: پرینت

گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpapaer)،جان بوهنر رییس مجلس نمایندگان آمریکا که از طرفداران سرسخت حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان است، روز دوشنبه در سفری اعلام نشده در راس هیاتی از مجلس نمایندگان آمریکا وارد کابل شد.

نکته جالب این سفر با تمام سفرهای مقامات خارجی به افغانستان غیر منتظره بودن آن بود. این مقام آمریکایی نیز توجیه شده بود که افغانستان ملک پدری اش می باشد و هروقت خواست می تواند بدون اجازه و اطلاع قبلی وارد شود.

طی سالهای گذشته چندین بار مقامات وزارت خارجه افغانستان اینگونه سفرهای سرزده را نقض قوانین افغانستان و اصول بین المللی اعلام کرده و اظهار داشته اند: ما از مقامات کشورهای خارجی می خواهیم تا سفرهای مقامات خود را از طریق مجاری دیپلماتیک افغانستان هماهنگ کنند تا قوانین کشور پایمال نشود.

اما از آنجایی که آمریکاییها هر کاری را که بخواهند انجام می دهند چه ما بخواهیم و چه نخواهیم، مقامات دولتی ما هم مجبور هستند مطیع امر آنها باشند چه بخواهند و چه نخواهند. هرچند بدون هماهنگی با وزارت خارجه افغانستان به افغانستان سفر کردن، مغایر با عرف دیپلماتیک در تمام جهان می باشد.

درباره هدف سفر این هیات بلندپایه ی آمریکا به افغانستان نیز، آگاهان مسایل سیاسی براین باورند مهمترین هدف این سفر ترمیم روابط میان کابل و واشنگتن است هرچند که سفیر آمریکا مدعی است جان بوهنر و همراهانش برای تاکید بر ادامه حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان و نیز بررسی انتخابات اخیر ریاست جمهوری به کابل سفر کرده اند.

تجربه دوازده سال نشان داده است که آمریکاییها در ترمیم روابط سیاسی استاد هستند. قطعا و یقینا پشت پرده اینگونه سفرها زد و بندهای سیاسی با نامزدهای پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری می باشد تا از هم اکنون آنها را برای اطاعت پذیری آماده سازند.

روال کاری این مقامات آمریکایی نیز کاملا مشخص است. ابتدا به نمایندگی از دولت و ملت آمریکا به خاطر تلفات غیرنظامیان افغانستان در طول این سالها عذرخواهی می کنند. سپس شروع به تعریف می نمایند که شما بحرانی ترین زمان، را هدایت و سپری کردید. بعد از آن امید واهی می دهند که راه و مسیری که در پیش روی ما خواهد بود بسیار روشن و هموار است و آمریکا به همکاری مداوم با افغانستان تعهد دارد.

پس از آن به موضوعات امنیتی می پردازند که افغانستان اینک با انتقال سیاسی، اقتصادی و امنیتی مواجه است. ما براساس موافقتنامه همکاری استراتژیک در راه انتقال قدرت به شما کمک خواهیم کرد و طالبان هرگز قادر به متزلزل کردن تعهدات ما نخواهد شد. در پایان هم می گویند نیروهای امنیتی افغانستان روز به روز مقتدر می شوند که باعث خوشحالی ما است.

جان بوهنر که از اعضای حزب جمهوری‌خواه آمریکا است جزو کسانی می باشد که نان افغانستان به دهانش مزه کرده و با خروج نیروهای نظامی آمریکا از کشور ما مخالف است و می گوید حداقل باید ده هزار نیروی آمریکایی در افغانستان باقی بمانند تا دستآوردهای این 13 سال از بین نرود.

آنچه مسلم است مقامات کاخ سفید از هم اکنون باید به فکر پرداخت معاش زحمات کرزی و دولتمردانش باشند که 12 سال تمام در راستای منافع غرب خدمت کردند. از طرف دیگر هم باید مقامات دولت آینده را گلچین نمایند و زمینه سازی های لازم برای تغییرات سیاسی دولت جدید افغانستان را مهیا سازند.

که این موارد در همین سفرهای غیرمنتظره محقق می شود.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ... بر این امریکای خبیش . این امریکای خبیش چه حق دارد که بدون اجازه وارد خاک کشور ما میشود ؟؟ ... بر اشغالگران بیدین .کرزی و تیمش نباید فریب گفتار این کشافتهای امریکای را بخورد .

>>>   کشور بی در و دروازه . هر جنایتکار و دزد بدون اجازه وارد میشود .

>>>   کجا است ان غیرت افغانی کرزی که ... غربی را بدون اجازه به خانه نماند ؟؟
احمد

>>>   هر رییس جمهور اینده افغانستان که نوکر غرب باشد نابود میشود

>>>   نان كه افغانستان مي خورد از پول امريكا است اين آمدورفت پرستيژ افغانستان را در سطح بين المللي بلند ميبرد

>>>   سلام اگراین رفت وامد ها در جهت ایجاد منفعت برای ملت باشد هر چه بیشتر بهتر اما اگر منفعتی برای ملت نداشته باشد مایه سر شکسته گی هر افغانی است متاسفانه دولت هیچ برنامه ای برای نظارت وکنترل این سفرها ندارد وظاهرا هیچ برنامه ای جهت ایجاد ارزش افزوده از این راه ندارد با کمی سیاست مدبرانه که اکر از جانب دولت اتخاذ شود می توان از این مایه عذاب ثروتی جهت رفاه مردم تامین کرد به شرط انکه سیاست مداران ما کاردان وخبره باشند که بعید می دانم
سید علی گوهر محمودی

>>>   پرستیژ د سر اینا بخوره ،افغانستان به دنیا پرستیژ میدهد آمریکای نوجوان جای خود دارد، آمریکا تشریف ببرد بعد ببینید که ما بچه های افغانستان چطور همی مملکت را در عرض ده سال به ممالک مترقی تبدیل خواهیم کرد

>>>   مشکل نه امریکاست نه شوروی سابق و نه هیچکدام کشور دیگر مشکل افغانستان از خود مقامات و مردم این کشور است لا اقل در تاریخ معاصر افغانستان از سه چانس طلائی نتوانست استفادۀ لازم را ببرد اول در زمان امان الله خان که بچه سقاو بغاوت کرد دوم زمان شوروی که میخواست کمی خدمت کند به نام... مردم استعمال شدند و اکثر فرهنگ های زور گوئی تجمل گرائی وبادی گارد و تعقیبی میراث همین...است سوم فعلا که از بی کفایتی سیاست مدران هم استفادۀ لازم را نمیتوانند خود شان هم بدون خارجی ها هیچ کاری موثری بلد نیستند پس معلوم است که این کشور هیچ وقت جور نمیشود
کلک راستگوی

>>>   بلی نان که افغانستان میخورد از پول معادن افغانستان است که امریکاییها در طول 13 سال است که از افغانستان دزدی میکنند.

>>>   اگر نان افغانستان اميكايي ها را مزه داده مگر پول خود شان است انها را نان مزه داده شما راه پول امريكا مزه داده از خيرات امريكا افغانستان دوباره افغانستان شد

>>>   كدام غيرت افغاني افغان ها دولتمندان تان همه نوكري پاكستان را ميكند پاكستان بالاي ما تصميم ميگيرد غيرت افغاني ما يك وقتي بود و رفت در ان زمان شير ها بود حالا مرغ ها است

>>>   جنایتکاران غربی بلد هستند که چطور مردم افغانستان را نان بدهد .غربیهای جنایتکار میلیاردها دالر از پول معادن ما و از کشت تولید مواد مخدر درامد دارند .
احمد

>>>   اشغالگران کافر بیدین باید از افغانستان گم شوند

>>>   اگر این کشور نفرین شده نان می داشت هزاران جوان جویای کار جان شیرین خود را به خطر نمی انداخت. امریگایی ها نان خود را از کشور خود می آورند...
بهلول

>>>   حساسیت هارا امریکا خود درافغانستان کشت میکندوبالاخره درو خواهدکرد ولی زمان ازکف مامیرود وجبران ان هم نان میگیرد وهم جان.پای ودست ملت بسته است رهبران فروخته شده بادست باز منافع ملی واقتدار مار ا بمیل دل بیگانه میفروشند باز خرید ان شاید دراینده از توان ملت خارج باشد جز دردورنج چیزی بما نمیرسد خداوند بحال ما رحم کند.
م.ا.کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است