واکنش برخی اعضای مجلس به نتایج اولیه انتخابات
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۵    ۱۳۹۳/۱/۲۶ کد خبر: 70157 منبع: پرینت

نتایج 10 درصدی اولیه انتخابات با واکنش برخی از اعضای مجلس نمایندگان روبرو شد.

آنان معتقدند که در این شمارش شفافیت در نظر گرفته نشده است و باید کمیسیون انتخابات آرای مردم را به گونه درست شمارش کنند، در غیر این صورت کشور با مشکلاتی روبرو خواهد شد.

از سویی تعدادی از نمایندگان با انتقاد از عملی نشدن قانون ثبت احوال نفوس اظهار می کنند که اگر شناسنامه های الکترونیکی در وقت معین در اختیار مردم قرار می گرفت نتیجه انتخابات این گونه جنجالی نمی شد.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بلی اگر اشرف... در صدر میبود هیچ گپ نبود. بشتویش نباشید شما نیز چند وقت بعد گم شدنی هستید.

>>>   بزرگترین مسئله ای که تیم دکتر عبدالله دارد نبود چهره های مطرح وبارز از مردم ازبک و ترکمن ( ترکتبار ها) می باشد. معلوم نیست از این ملیت بزرگ چه کسانی در موقف های مهم دولتی آقای عبدالله راه خواهند یافت. به نظر ما، چه دکتر عبدالله برنده شود وچه اشرف غنی در مورد انتخاب شخصیت های ترکتبار دقت لازم به خرچ دهند. دیشب در مزار شریف در یک مجلس بزرگی متشکل از بزرگان اقوام مختلف شامل برادر ان ازبک و تاجیک وهزاره و ترکمن جمع شده و ضمن بررسی فرایند انتخابات بحث طولانی در مورد نتایج انتخابات راه انداخته بودند. این جمع می گفتند در زمان کرزی کسانی در کابینه از اقوام ترکتبار و حتی مشاورینش ازاین جمع در پهلوی سایر قوم ها انتخاب شده بودند که مورد تاکید بسیاری ها قرار نداشتند، وآن ها عبارت بودند نظیر نعمت الله شهرانی و اعظم داد فر و عبدالرحیم کریمی و قرقین و بتاش و امثال آن . از خلال صحبت های اعضای مجلس دیشب چنین بر می آمد که ترکتباران در محور چهره ها ی آتی قابل جمع هستند: دکتور نطیف الله شهرانی ( وزیر خارجه) قاضی عبدالباری تخاری رئیس ستره محکمه استاد بسم الله خان توردی میمنگی وزیر هوا نوردی وتوریزم، نجیب الله ضیارحمن، (.....) استاد رحیم بیگ خان تخاری وزیر تحصیلات عالی یا حد اقل معین اول ، عبدالقیوم ملک زاد، مولوی عبدالعزیز عزیزی مزازی، مولوی غلام ربانی ادیب بدخشانی، عبدالکریم خدام .
امید است در کابینه وهم چنان در مشاوریت رئیس جمهور بعدی کسانی که دارای تحصیلات عالی و نفوذ بیشتر و اشخاص خوش نام باشند برگزیده شوند. اعضای مجلس به اتفاق می گفتندباید دکتر عبدالله ( اگر برنده شود) دراین مورد جدی نزاکت ها را در نظر بگیرد زیرا در تیم او چهره های قابل حساب از ترکان افغانستان دیده نمی شوند همان قسمی که در تیم اقای اشرف غنی موجودیت تاجیکان مورد سوال قراد دارد. هرکس که میدان را برد باید از انتخاب سلیقه ای افراد خود داری کند . داشتن تیم قوی با عث پیشرفت و استحکام نظام آینده خواهد شد. موضوع انتخاب افرادی که دلسوزی شان به کشور ومردم زیرسوال باشد، کابینه ای ضعیف تر از کرزی به میان خواهد آورد.
سید امین الله به نمایندگی از تعدادی از چهره های مطرح جوزجان، سرپل ، مزار ومیمنه و سمنگان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است