حقوق بشر بدون آمریکا هیچ معنایی ندارد!
آمریکا که کشورهای دیگر را متهم به نقض حقوق بشر می کند، بزرگترین دستگاه محروم سازی مردم کشورهای مختلف از این حق اساسی، ابتدایی و ضروری برای زندگی است 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۲    ۱۳۹۳/۱/۲۶ کد خبر: 70145 منبع: تابناک پرینت

گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpapaer)، ظاهرا این حقوق بشر نمی خواهد دست از سر مردم مظلوم و ستمدیده کشور ما بردارد و آمریکاییها هر روز به بهانه های مختلف آن را مانند چماقی بر سر دولت و مردم افغانستان فرود می آورند و به بهانه اجرایی نشدن حقوق بشر به جنایات و غارتهای خود ادامه می دهند.

حمایت از حقوق ضروری و اساسی مردم سراسر جهان، صرف نظر از ملیت، سن، جنسیت، مذهب، رنگ، نژاد و محل اقامت و اعتراض به هر گونه تخلف در این حقوق، تفکری مهم و ارزشمند است. اما آنچه که نگران کننده می باشد این است که کسانی که معمولا صدای خود را در اعتراض به نقض حقوق بشر بالا می برند و دیگران را به نقض حقوق بشر متهم می کنند، همان کسانی هستند که این حقوق را نقض کرده و آشکارا به موافقت نامه و کنوانسیون های به رسمیت شناخته شده در سطح بین المللی که محافظت از حقوق، زندگی و حیثیت نوع بشر را تضمین می کنند، بی‌احترامی می‌کنند.

لذا باید روشن گردد این حقوق بشر که آمریکا و متحدانش در کشور ما دم از آن می زنند و به امری بحث انگیز و مشکل ساز تبدیل شده است چه چیزی هستند؟

سازمان های مختلف تعاریف متفاوتی از حقوق بشر ارایه می کنند. اما عناصر و مفاهیمی وجود دارند که می توان آنها را به اتفاق در تمام این تعاریف یافت. به عنوان مثال، بنا به گفته سازمان عفو بین الملل، "حقوق بشر شامل حقوق مدنی و سیاسی، مانند حق زندگی، آزادی و آزادی بیان و حقوق اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مانند حق مشارکت در فرهنگ، حق غذا و حق کار و آموزش (تحصیل) است. از حقوق بشر توسط قوانین و معاهدات بین المللی و ملی محافظت و پاسداری می‌شود. "

فقط اولین مثالی را که سازمان عفو بین الملل ارایه می کند در نظر بگیرید، یعنی " حقوق مدنی و سیاسی، مانند حق زندگی، " مطمئن می شوید که آمریکا که کشورهای دیگر را متهم به نقض حقوق بشر می کند، بزرگترین دستگاه محروم سازی مردم کشورهای مختلف از این حق اساسی، ابتدایی و ضروری برای زندگی است.

مردم آسیا، آفریقا و امریکای لاتین طعم حقوق بشر به سبک آمریکایی را تجربه کرده اند. کاخ سفید تصمیم می گیرد به یک کشور دوردست یک شبه حمله کند و در نتیجه این حمله امریکا، هزاران نفر جان خود را از دست می دهند و میلیون ها امید از بین می رود. آمریکا برای اردوکشی های نظامی بی پایان خود توجیهاتی ارایه می کند و هر سال بودجه نظامی عظیم خود را افزایش می دهد، اما برای کودکان بی گناه عراق و افغانستان که هنگام بمباران شدن شهرهایشان توسط ارتش امریکا باید گاز سارین و دیگر عامل اعصاب را استنشاق کنند، و یا برای نسل های پیاپی پدران و مادران هیروشیما و ناکازاکی که به دلیل قرار گرفتن در معرض مواد هسته ای که حدود 50 سال پیش بر سر پدر و مادر آنها افتاد، کودکان ناقص به دنیا می‌آورند، این توجیهات بی ربط و بی معنی است.

توجه به وضعیت حقوق بشر در جهان خوب است، اما نه وقتی که خود شما نمی‌توانید نیاز‌های مردم خود، اقلیت های نژادی و مذهبی که تحت حکومت شما زندگی می کنند و آن دسته از مردم آسیب پذیری را که به حمایت شما نیاز دارند را برآورده کنید.

یک مثال روشن، تبعیض علیه مسلمانان و مردم رنگین پوست در امریکا و اروپا است. اسلام‌هراسی پدیده ای رو به رشد در غرب است به طوری که مسلمانان با محدودیت فراوانی در انجام مراسم مذهبی خود، رعایت پوشش خاص خود و داشتن فرصت های شغلی و آموزشی برابر با شهروندان دیگر روبرو هستند. هنگامی که یک کشیش دیوانه تصمیم می گیرد کتاب مقدسی را که برای 1.5 میلیارد نفر مقدس است بسوزاند، دولت آمریکا در اعتراض به این اقدام او هیچ واکنشی نشان نمی دهد، بجز این که از کشیش خواست طرح خود را رها کند تنها به دلیل آن که ممکن است زندگی نظامیان آمریکایی را به مخاطره اندازد، نه به خاطر این که سوزاندن کتاب مقدس یک عمل شیطانی و نفرت انگیز است.

سیاهپوستان نیز به خاطر رنگ پوست خود تحت انواع فشارها هستند و اگر چه قوانین جیم کراو (Jim Crow) که تبعیض در مکان های عمومی در امریکا بر اساس نژاد و رنگ را تصریح می کرد در حدود 5 دهه پیش در سال 1965 لغو شد، هنوز هم آثار تبعیض نژادی، رجحان نژادی و پیش داوری منفی ضد سیاهان در آمریکا و دیگر جوامع غربی وجود دارد.

آمریکایی های آفریقایی تبار هنوز هم برای پیدا کردن شغل در امریکا با مشکلاتی رو به رو هستند، از حق رای خاص در ایالت هایی مثل آیوا محروم هستند و برای خدمات بهداشتی و درمانی باید هزینه های بیشتری بپردازند . این ها واقعیت هایی هستند که رسانه های جریان اصلی امریکا در مورد آنها زیاد صحبت نمی کنند، اما آنها وجود دارند.

همین وضعیت در مورد آزادی بیان هم صدق می کند. امریکا و متحدان اروپایی آن دیگر کشورهای غیر متعهد را به محدود کردن آزادی بیان متهم می کنند، در حالی که می دانند که پس از حملات 11 سپتامبر، یک سری قوانین ، اقدامات و مقرراتی که آزادی بیان، آزادی مطبوعات و آزادی های مدنی شهروندان عادی محدود می کنند توسط کنگره ارائه شد و با امضای جورج دبلیو بوش و پس از او باراک اوباما، به صورت قانون در آمد.

نمونه‌های ساده (نقض حقوق بشر) دیگر عبارتند از :" قانون میهن پرستی" سال 2001 و دیگرمقررات پیش بینی شده در "قانون اجازه دفاع ملی" سال های 2012، 2013 و 2014 شامل بازداشت های فراقضایی و نامحدود هر شهروند آمریکایی یا خارجی که تهدیدی برای امنیت ملی امریکا تلقی می شود. به استناد قانون میهن پرستی، دولت امریکا مجاز است تماس های تلفنی و مکاتبات ایمیلی هر شهروندی را که خطرناک و تهدید آمیز تلقی می کند، نظارت و استراق سمع کند.

همچنین ممکن است ما آزار و اذیت و شکنجه وحشیانه و وحشتناک روانی، جنسی و بدنی زندانیان زندانهای مخفی آمریکا در افغانستان، بازداشتگاه خلیج گوانتانامو و زندان ابوغریب در عراق را فراموش نکنیم. زندانیانی که بیش از 10 سال است بدون هیچ گونه محاکمه و یا اتهام خاصی در این زندان ها نگه داشته شده اند.

اگر بازداشت افراد بدون حکم دادگاه نقض حقوق بشر است، پس آمریکا و شرکای غربی آن ناقضان حقوق بشر هستند و باید پاسخگو باشند. اگر آزار و اذیت اقلیت های مذهبی و محروم کردن آنها از حقوق اساسی خود نقض حقوق بشر است، پس غرب مرتکب نقض جدی حقوق بشرشده است و باید جنایات خود را توجیه کند. اگر کشتن غیر نظامیان بی گناه کلا نقض حقوق بشر است، پس مجتمع صنایع نظامی آمریکا، بزرگترین مجرم است و باید محاکمه شود.

اگر محدود کردن آزادی بیان شهروندان و رسانه های جمعی جرم است ، پس دولت امریکا باید به همان اندازه مسوول محدود کردن رسانه های جایگزین، مترقی و خاموش کردن منتقدان باشد.

اینها تنها نمونه های ساده از نقض حقوق توسط کسانی است که ادعا می کنند منادی آزادی و حقوق بشرهستند. این فقط یک تحقیق منصفانه و متعادل از جنایات آنها است که حفاظت جامع و فراگیر حقوق بشر در سراسر جهان و وارد نساختن اتهامات بی اساس علیه رقبای سیاسی و کسانی که می خواهند از بهانه حقوق بشر به عنوان ابزار اعمال زور برای تحت فشار قرار دادن آنها استفاده کنند، را تضمین خواهد کرد.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بستگی حقوق بشر مربوط خود ما میشود و هیچ ربطی به خارجی ها ندارد
اجمل(پنجشیری)

>>>   پیام برای خوانندکان عزیز
بزگترین ناقض حقوق بشر در جهان کیست
مدعیان دمکراسی است
در فلسطین چه میگزرد
در لیبی حه میگزرد
گجا هستن مدافعان کاذب حقوق بشر
نفرین بر جنایت کاران
نفرین بر ناقضین حقوق بشر
حنیف از کابل

>>>   سلام حقوق بشر دموکراسی wtoو... اینها ابزاری جهت پیشبرد اهداف حکام غربی در کشور های جهان سوم یا هر کشوری که در سایه قدرت هژمون انها قرار نداشته باشد
سید علی گوهر محمودی

>>>   در افغانستان ازحقوق بشر طوریکه ادعا میشود دفاع صورت نگرفته اما حوصله کنیدتا موافتنامه امنیتی امضا شود بعد خواهید دید که بااقسام واشکال مختلف درهرگوشه وکنار کشور بدون رعایت زمان ومکان توسط نیروهای امریکایی دفاع خواهدشد گرچه من ارزو ندارم چنین حالتی را ببینم چراکه نمتوانم فریاد بزنم وبگویم که خدا کفن کش سابق را بیامورزد
.م.ا.کابل

>>>   حقوق بشر. حقوق زن . دموکراسی . اینها شعارهای فریبکارانه غربیهای... جنایتکار دزد اشغالگر هست برای چورچپاول کشورهای اسلامی ... بر غربیها

>>>   ... بر غربیها با حقوق بشرشان

>>>   امریکا بهترین و مردمی ترین و دموکرات ترین حکومت دنیاست که به همه مردم دنیا گل و شیرینی میده! بعد از امریکا بهترین کشور انگلیسه بعد هم اسرائیل!!
گیلگمش

>>>   بلی ربط به پنچشیری ها دارد که هم قدرت از ایشان و هم گپ از ایشان.

>>>   در همه جای دنیا مورد تبعیض قرار گرفته ام.
در افغانستان بنام پشتون و غیر پشتون و یا برادر بزرگ و کوچک. در آلمان بنام (بلوند) یعنی موی زرد و موی سیاه، که حتی اگر یک موی زرد مرتکب جرم و یا جنایتی شود، یا عکس سیاه و سفید اورا در مطبوعات نشر میکنند و یا هم در محمکه موهای اورا سیاه رنگ کرده می آورند. اگر کمیسیون بین المللی حقوق بشر باور ندارد، آرشیف جنایات نشر شده در تلویزیون های آلمانی راطی ده سال اخیر تحقیق کنند.میترسم که اگر به امریکا مهاجرت کنم، در آنجا نیز رنگ پوستم سیاه خواهد شد و در آنجا نیز مورد تبعیض قرار خواهم گرفت.

>>>   در کشورهای غربی انقدر تبعیض است که حد ندارد .... به کشورهای غربی

>>>   کسانکه به شعارهای دروغین حقوق بشر امریکاییها فریب میخورند . حتما او شخص...است

>>>   سازمان یهود ملل ( سازمان ملل) جنایتکارترین سازمان است که تا بحال چندین مجوز حمله خونخواران غربی را بالای کشورهای اسلامی صادر کرده .
پس حقوق بشر جنایتکاران امریکای و غربی فریب و نیرنگ است . من به شما مردم تاکید میکنم که تا دیر نشده چهره اصلی جنایتکاران غربی را بشناسید . چهره اصلی انها فریب نیرنگ دروغ قتل دزدی است .

>>>   اصلا در حقيقت جهان بدون امريكا مفهومي ندارد همه دست آورد هاي علمي مربوط مردم امريكا است از بركت امريكا است كه عرب ها هم به زنان خود اجازه ميدهند تا بتوانند صحبت كنند مكتب بخوانند راي بدهند

>>>   5 سال در ایران بودم . باور بخدا کنید که یک روز هم مورد ازار و اذیت قرار نگرفته ام . حالا 20 سال میشه که در اروپا هستم . بخدا قسم انقدر تبعیض علیه مهاجر و مخصوصا مسلمان است که هیچ پرسان نکو .در کشور یونان مسلمانان مورد حمله گروهی قرا میگره . در کشور المان بالای مسلمانان توف میکنن . در هر جای اروپا مسلمانان مورد تبعیض قرار میگیره .

>>>   ها ها ها حقوق بشر ؟؟؟؟
عجب خنده دار است .
... بر امریکا

>>>   سلام :- حقوق بشر یعنی تضمین کننده جان ومال قاتلین مردم بی دفاع ...یعنی مدافع جنایت کاران...یعنی مدافع ستمگران یعنی مجری برنامه های غرب و دررأس امریکا یعنی ... رحیمی در هرات گفت که ما مطابق قانون عمل میکنیم من نمیدانم ایشان از کدام قانون حرف زدند در حالیکه ما در کشور اسلامی زندگی مینمایم وکسانیکه محکوم به اعدام شده اند به مخالفت شما تا فعلا حکم تطبیق نگردیده مطمئین باشید که خشم مردم این حکم را بالای شما عملی خواهند کرد ...
هرات

>>>   مــــن طــرفدار امـــريكا هســـتم امريكا براي ما زياد كمك كرد
خـــــــالـــــو


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است