در پاسخ به حرف های علی احمد جلالی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۶    ۱۳۹۳/۱/۲۳ کد خبر: 69979 منبع: پرینت

وقتی زیر پرچم سه رنگ افغانستان دستان خویش را روی قلب خود گذاشته به سرود ملی حرمت می گذاریم، صف ما یکی است.

آنگاه که گلوله های دشمن قلب جوانان این میهن را نشانه می گیرد، بحث قومیت مطرح نیست.

با آن که شاید یک پامیری تا آخر عمر قندهار را ندیده باشد و نبیند و یک نیمروزی هیچگاه سری به تخار نزند اما همه خود را متعلق به نقشه مشت گونه افغانستان، وطن یگانه می دانیم، حرفی از تو و من در میان نیست.

وقتی انار قندهار به کابل می آید و توت خنجان به غزنی می رسد و ارگ با لعل بدخشان مزین است نه اسم میوه قومی است و نه اسم معادن و داشته های زیرزمینی ما و وقتی از خط لوله گاز جوزجان حرف می زنیم آن را همیشه داشته افغانستان می دانیم.

در آرامگاه جهانگشای کیبر احمد شاه بابا و در مزار سپاهدار جوان احمد شاه مسعود ذکر قومیت نه بلکه آیات قران و صلابت شخصیت شان نوشته است، ایرادی نیست.

وقتی رود هیرمند از قله های بابا دشت های خشک مارجه را سیراب می کند و دریا پنجشیر به ننگرهار صفت همیشه بهار را می بخشد نمی پرسد اسم و قومیت دهقان چیست اما اگر به چند تا مامورین سابق حکومت خارجی که بعد از تقاعد و بازنشستگی اینجا به خیال قدرت آمده اند جایی نبود همه این بافت های محکم به استواری هندوکش و بابا به هم می خورد و از دید آقای جلالی کشور می رود به بحران و پرتگاه.

من نمی دانم در آمریکا برای افغانستانی ها چه تدریس می کنند؟


امرالله صالح


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حرف امرالله صالح حقیت دارد که این داکتران بی مغز اشرف غنی و علی احمد جلالی در امریکا با تاءسف درس نفاق قومی را خوانده اند.

>>>   راست میگی صالح صاحب احمد جلالی... این ملت را چی فکر کرده ،وقتی ملت در بحران میباشد این جاسوس در آمریکا عیش و نوش خود را میکند،باز وقتی انتخابات نزدیک شد عاجل خود را در خراسان زمین رسانده با دو سه چوکره اش اعلام حمایت را از یک چوچه یهود میکند،مچم که این جاسوس ... خود را چه فکر کرده،ولا اگر از پیش ما خلاص شوی،...دوباره در آمریکا پرتابت خواهیم کرد،اینجا جای عیاش ها ...نیست که تو واری انسان ... را در خود جا دهد
اجمل(پنجشیری)

>>>   خیر ببینی امرالله صالح که بالاخره یک گپ مزه دار و خوب و کاملاً حقیقت را گفتی. زنده باد تمام جوانان سبز و سرخ و سیاه که در راه آبادی و آزادی می کوشند.

>>>   آقای صالح شایدشمادوباره بربی گردید درکابینه آقای عبدلله.
نقوی

>>>   نمیدانم جلالی تاریخ ونسب خود را میداند ویا خیر ؟او که اصلا از نژاد اوزبک واز بخاری الاصل های افغانستان است او در سوانح خود در امریکا یک مرتبه اشتباها خودرا اوزبک معرفی نموده وواقعیت را نوشته وبعد هر قدر کوشیده نتوانسته ان را تغییر دهد بهر صورت انچه اقای نوشته اند زیبنده ای هر افغان است وقتی روسها پیش نهاد کرده بود که اجازه دهید ما پایگاه های طالب هارا درقندهار بمباردمان نمایم احمد شاه مسعود در جوای میگوید در نزد ما زمرد پنجشیر وریگهای قندهار هردویکی است ووقتی امریکای ها پیشنهاد نمودند که اجازه دهید ما علیه القاعده وبن لادن در افغانستان{حال راست ویا دروغ} عملیات انجام میدهیم مسعود میگوید من نمیخواهم شاه شجاع وببرک کارمل باشم شاید عین حرف ها را از برادران قندهاری وهلمندی هم باستثنای انهای که مزدور شده اند بشنویم واین بیانات همه باعث افتخار هر افغان ازاد وخرد مند خواهدبود
تبنگ چی

>>>   زنده باد امرالله صالح فرزند دلیر و وفادار کشور.... بر دیسانت شدگی های فرصت طلب نوکران معلوم الحال اجنبی ها۰
آهنگر

>>>   زنده باد جوان غیور و با فرهنگ تاجک تبار ما
.ف.ب از کابل

>>>   زنده باد آقای صالح که این بی مغز های متفکر را خوب شناخته است
بلخی

>>>   اول يهود وه آمريكا راشمانقشه كذاري كردن .و شورويهاراشماجاي دادن.امرالله ...صدهاافغان بي كناه كه درعمليات شبانه شهيد ميكرد.

>>>   آفرین امرالا صالح باید این کوردلان جاهلان را آگاه کرد یک رقم

>>>   حرفای امرالله صالح صاحب خوب و بجا است .خداکند همه تعصبات بین اقوام افغانستان برداشته شود و کسانیکه عامل این تفرقه اندازی هستند خدا نابودش کند و مردم بیگناه افغانستان از شر اینا خلاص کند.بعضی از دوستان در گامنیت تعصب خود را نشان داده .و هر مثله را به داکتر صاحب اشرف غنی ربط میدهد درصورتکه داکتر صاحب احمدزی بهترین کسی برای ریاست جمهوری و وحدت ملی میباشد .
حمیدبغلانی

>>>   ۱۳ سال پیش وقتی یهود و نصارا درین کشور سرازیر شدند همین کرزی، علی احمد جلالی، اشرف غنی، ذاخیلوال، احدی خلیلزی و امثال بودند که با هلیکوپتر های آنها بهر سو و به هر پُست مهم بنام تکنوکرات های تعلیم یافته جابجا میشدند۰ اینها بجز خدمت جیب هایشان و خدمت غرب چیزی دیگری نکردند۰ مجاهدین را جنگسالار نامیدند و بکمک غرب از صحنه راندند۰ اگر مقاومت مجاهدین و مردم نمیبود تا حال کشور را دو دسته یا تسلیم غرب میکردند ویا هم تسلیم همان جنایتکاران طالب که در حقیت نوکران فرزند انگیس یعنی پاکستان هستند۰ آزموده را آزمودن خطا است۰ زنده باد فرزندان اصیل این کشور که همیش در پهلوی مردم کشور در هر حال باقی مانده اند۰ زنده باد محترم امرالله صالح فرزند شجاع کشور۰
آسمائی

>>>   واقعآ / باید از امریکاییها سوال شود که - درس و تعلیم شما امریکاییها برای این جواسیس ... که یکی را مغزمتفکر؟؟؟ دیگری را سیاستمدار؟؟؟(خلیلزاد) و دیگرش را نظامی؟؟؟؟(جلالی) و پروفیسور و دانشمند وغیره - به این کشور ارسال نمودید- چه بوده؟؟؟؟اگر تعلیم و دستور شما امریکاییها چنین باشد- وا به حال دنیایی به اصطلاح متمدنی ؟؟؟؟که شما از آن نام میبرید.
کابلی

>>>   این مغزهای گندیده همه در امریکا و غرب بازنشسته شده و دیگر بدرد بخور آنها نیستند- همه را به اوغانستان فرستاده اند- تا ... از امریکا و غرب بیرون شده و افغانستانرا ملوث سازند.
فیضی از هلمند

>>>   برادرم آغای امرالله صالح !
قلمت مبارک است و نیک مینویسید ولی و اما کاش در زمان مسئولیت داری خود در کرسی دولتی - با ترس از خدا و با مسئولیت وظیفوی ملی - از خوب زمام دارارن دوران خود خوب و از بد شان حد اقل علنآ بد گفته و مبارزهٔ نیک را سربلندانه براه میانداختید ما همه مجاهدات جهادیون خود و حتی گلگون کفنان گم نام مردمی خودرا تکریم میکنیم ولی شا یسته نیست که هر خوب و بد و اعما ل غیر ملی و مردمی و غیرافغانی... را بشمول قتل عام ها و تباهی های ملی و مردمی و سرزمین خاکدان شدهٔ ثمر اعمال نا شایستهٔ آنهارا نا دیده گرفته فقط تاپهٔ صداقت بر پیشانی شان بزنیم .
روس ِ بظاهر دوست جنایتی را در افغانستان کرد که کمتر از انگلیس نبود ولی و اما شما بگو ئید که وطن چه وقت خاکدان شد ؟ - مگر و آیا گورهای دستجمعی دشت لیلی و تباهی افشار و ۶۵ هزار قتل عام شدهٔ شهر کابل وو قصر دارالامان همیشه اشکریز ووقصر چهل ستون بخاک نشسته و های دیگر مربوط به تجاوز روس بود؟برادر گرامی!گذشتهٔ تا ن گذشت !! مگر هرچه کردید و حال مینویسید - لطفآ و لطفآ به چشم ما ملت بینوای حق بین خاک نزنید - اگر غریب هستیم و بی سواد مگر همین قدر می فهمیم که شیر سفید است و ذوغال سیاه --حرف ما این است که نه کل بماند نه کدُو... بر سر هردو حقگوی

>>>   تــــو هــــم زمانيكــه صاحـــب چـــوكي بودي ميگفتــــتي اگــــــر كــرزي را چــيــزي شـــود افغانستان تباه ميشود !حــالا كه چوكي نيست مفكوره ونظر هم تغيركرده سوال اصلي اينكه :‌در بعضي رسانه ها نشر ميشود كه به كمك بنياد روند سبز اين پول را ازكجا دريافت كردي كه به ديگران كمك ميكني ؟؟ اگر از بايت معاش است معاش تو ماهانه از بيست هزار زياده تر نبود پس اين پـــــول را ازكجـــا بدست آوردي ؟

>>>   به برادریکه نوشته کردی گفتی از 65هزار نفر افشاروازدشت لیلی ازدارال امان گفتی تومثل که یادت
نیست که در افعانستان بیش از 2000000 دو ملیون انسان قربانی شد پس مقصرین آن چه کسی
هست پس دیگرانم بگویند مردم آفشار بودن پس چرا از اونا نمیگی...
چرانمیگی چرا از خود فروختگی های اونا نمیگی... همون هابودن که
ضمینه ساز شدن که طالب بوجود آمد همیشه یک طر فه قضاوت نکنید مکر امرالا صالح خودش استعفا نداد
تو مثلیکه در جریان واقعیت های افعانستان نیستی دلیل استعفایش این بو گفت انتحاری را دست گیر میکنیم
کرزای آزاد میکنه کرزای اخراج نکرد خودش استعفا داد...
با احترام سمیع


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است