تولد دوباره ملت بزرگ ما
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۱۹    ۱۳۹۳/۱/۲۲ کد خبر: 69929 منبع: پرینت

به تاریخ 16 حمل 1393 ملت ما با تولد دوباره حماسه جاویدانه آفرید و دنیا را حیرت زده ساخت.
در این روز با وجود تحدیدات امنیتی از قبل اعلان شده توسط طالیبان و باران های سرد بهاری در بخش های زیاد کشور، مردم (زن و مرد) از صبح بسیار زود از کوچه ها و پس کوچه ها ، از دشت ها و کوه پایه ها برای تعین سرنوشت، تغییر اوضاع و انتقال قدرت سیاسی سیل آسا به سوی محل های رای دهی شتآفتند و در صف های بسیار طولانی که نظیر آن را تاریخ افغانستان تا کنون به خود ندیده بود و در زیر باران ساعت های طولانی برای دادن رائ انتظار کشیدند.

با این حرکت ملت بزرگ افغانستان شعور جمعی، اراده ملی و بلوغ سیاسی خود را به نمایش گذاشت با این حرکت ملت ما نشان داد که هم از سیاست سازان و سیاست بازان ارگ نشین و چوکی نشین و هم از سیاست پیشگان کم تعهد و معامله گر و احزاب سیاسی آگاه تر و پخته تر هستند.

ملت با این حرکت طلسم طالبانیزم را شکسته به انحصار گری های سیاسی، افراطی گری، توطئه سالاری، باند بازی درون دولت، سیاست های تقابل اقوام جواب رد داد.
با این خیزش عظیم مدنی، افغانستانی ها ،آگاهانه به انتقال صلح آمیز قدرت دست زده ، مانع سقوط کشور در سراشیبی زوال به نفع طالیبانیزم و افراطیت گردید.

این جنبش مدنی سیاسی توده های میلیونی در 16 حمل 1393 محصول کار کدام حزب، گروه، تیکه داران قومی و یا دلالان سیاسی نیست بلکه نتیجه رشد و بلوغ سیاسی ملت رنج دیده و عذاب کشیده ای است که برای نفی هر نوع انحصار گری حذبی، سیاسی، قومی و... چون سیل خروشان روانه محلآت رای دهی شدند.

نامزد محترم پیشتاز در این پیروزی برای موفقیت نیاز دارد تا جنبش عظیم مدنی سیاسی ملت را شناسایی کرده هم جهت به خواست و حرکت توده های میلیونی وطن کشور را در پنج سال آینده به سوی ترقی، پیشرفت و رفآه همگانی رهبری کند.
هرگونه کج روی از مسیر حرکت ملت هم برای تیم پیروز و هم برای ملت بزرگ ما تبعات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت. (به کارگیری همه ظرفیت های کشور برای رشد کشور)

سمونیار امین الله میهن یار


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   برادر گلم سمونیار صاحب -
لطفآ قالب دست و قلم و هم زبان تانرا اندازه کرده بنویسید - شما از یک ملت غریب گشنه گدا که قرار شواهد غینی ما رآی خود را به پنج سیر گندم خشک ِ بخور و نمیر فامیل خود میفرشیم که تا... راضی بوده و از ما نمایندگی کند ! پس شما همین را از ما میخواهید ؟این حرکت ملت بزرگ افغانستان شعور جمعی، اراده ملی و بلوغ سیاسی خود را به نمایش گذاشت و... ماکه نان نداریم و لباس ستر عورت! شعور ما کجاست مگر رآی خود را به یک شکم نا ن نفروختیم ؟؟؟؟
برادرم! نه ماست مالی کنید و نه ... !! بلحا ظ خدا ما را آرام بگذارید - ما را ز خیرشما امید نیست - شرمرسان !!
حقگوی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است