صف آرایی های انتخاباتی برای دور دوم انتخابات
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۰    ۱۳۹۳/۱/۱۹ کد خبر: 69753 منبع: پرینت

نخست اینکه امید دارم در دور اول یکی از نامزدهای ریاست جمهوری بتواند رای بالای 50 درسد را بدست آورد و رییس جمهور کشور شود. اما اگر در دور نخست هیچ یک از نامزدها نتوانند رای لازم را بدست آورند و انتخابات به دور دوم برود صف آرایی های جدیدی بوجود خواهد آمد.

در این صف آرایی ها افرادی از تیم های بازنده می توانند نقش تعیین کننده داشته باشند.
اگر زلمی رسول با داکتر عبدالله به دور دوم برود، دوستم از تیم اشرف غنی و سیاف و معاونش اسماعیل خان می توانند نقش تعیین کننده ای در نتیجه دور دوم انتخابات داشته باشند و حتا دوستم می تواند حرف خود را که گفته بود پادشاه ساز است (هرچند در دور اول این حرف صدق نمی کند) به چوکی بنشاند.

اما اگر اشرف غنی همراه عبدالله به دور دوم برود (چیزی که احتمالش کمتر است) از یک سو موقف ارگ، از سوی دیگر قرار گرفتن سیاف و معاونش اسماعیل خان به کنار هر یک از نامزدها می توانند تعیین کننده باشند.

بنابراین هر یک از نامزدها که بتوانند این افراد را در کنار خود داشته باشندف می توانند پیروز انتخابات دور دوم ریاست جمهوری باشند.
به امید پیروزی شهروندان افغانستان

سلطان احمد


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   گرچند متیقن هستم که انتخابات به دور دوم نمیرود وتیم اصلاحات وهمگرایی موفق میشود باز هم اگر انتخابات به دور دوم برود مردم افغانستان به دودسته تقسیم میشوند دسته مسلمان ها ودسته یهودی ها ومسیحی ها که درین چند سال زیاد درافغانستان کار کرده اند که متیقن هستم مردم افغانستان اکثرا مسلمان هستند ومسلمانان برنده حتمی انتخابات میگردند انشاءالله

>>>   آقای سلطان احمدبهین:
شماراست گفته ایداما به امیدخدا(ج) که در دور اول رئیس دولت هرکی باشدانتخاب خواهندشد اگر به دور دوم بردو مشکلات هازیادمیشود ازیک سو تحدیدات امنیتی وازسوی دیگر بودجه ملی.
نقـــــوی

>>>   انتخابات به دور دوم نمیرود، زیرا:
بعد از اعلام نتایج انتخابات، کاندید ها هر کدام یکدیگر را متهم به تقلب میکنند و در نتیجه با مشت و لغت به یکدیگر میکوبند و یکدیگر را زخمی میکنند و در نتیجه پولیس مداخله میکند و متهمین به زندان میروند و درین حالت هیچ چاره دیگری نیست، به جزُ آن که یا لویه جرگه دایر شود و یا هم جلسه مشترک شورای ملی دایر شود واز کرزی تقاضاُ کنند که به دولت خویش ادامه بدهد. در آغاز کرزی ازین مسُولیت بزرگ اباُ میورزد، اما بعداً نظر به خواهش حضرت سبغت الله مجددی،این مسُولیت بزرگ را دوباره به دوش میگیرد. اما باتدویر لویه جرگه جدید قانون اساسی تغیر میکند و معیاد ریاست جمهوری الی مرگ رییس جمهور تمدید مییابد.

>>>   سلام سلطان احمد جان خودت که ماشا الله صاحب نظر هستین اما مه از انگاه ادبیات فارسی خدمت تان عرض کنم که (رای بالای 50 در سد نیست) بلکه 50 در (صد ) خواهد بود

>>>   انتخابات را به دور دوم نميبرند بيغم باشيد چون اگر اين كار را بكنند بيشتر از پيش خود را رسوا ميكنند و اينرا مغز منفر جهان ميداند. بهترين راه برايش تسليمي و تبريكي است. تيم داكتر صاحب به نظر مين بهتر است بالاي ساختن كابينه و تطبيق وعده هاي داده شده به مردم فكر كنيد و پيشبين باشند تا از وقت استفاده خوب شده باشد.
حركت جوانان بيدار افغانستان

>>>   پیروزی از آن داکتر اشرف غنی احمد زی و تیم اش است به امید خدا.
هزاره

>>>   در دور دوم زلمي رسول وگل آقا شيرزوي امين ارسلا سلطان زوي وبه تاكيد كرزي استاد سياف وارگ از اشرف غني پشتباني ميكنند اسمعيل خان شايد از داكتر عبدالله

>>>   به نظر من در در اول داکتر اشرف غنی پیروز است و اگر احتمالا به در دوم برود باز هم اشرف غنی پیروز به در خواهد آمد چرا که اکثر کاندیدان بازنده از اشرف غنی حمایت مینماید و همچنان تمام پشتون ها ازبگ ها و تعدادی زیادی از هزاره ها به اشرف غنی رای میدهد.

>>>   پروزی از عبدالله عبدالله است بخواهی نخواهی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است