آخرین خبر از هواپیمای ناپدید شده مالزی
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۳۱    ۱۳۹۲/۱۲/۲۵ کد خبر: 68265 منبع: پرینت

نخست‌وزیر مالزی امروز در اولین کنفرانس خبری خود از زمان ناپدید شدن هواپیمای خطوط هوایی این کشور با اشاره به تغییر مسیر عمدی این پرواز، از احتمال ربوده شدن آن خبر داد.

نجیب رزاق نخست‌وزیر مالزی امروز با حضور در کنفرانس خبری، گفت محدوده عملیات جست‌وجو برای یافتن بقایای هواپیمای خطوط هوایی این کشور گسترش می‌یابد.

وی همچنین گفت به مقامات نظامی دستور داده است که از تمام اطلاعات و امکانات موجود برای جست‌وجو استفاده شده و منطقه عملیات هم بزرگتر شود. به گفته رزاق در حال حاضر 43 کشتی و 53 هواپیما از 14 کشور در عملیات جست‌وجو شرکت دارند. رزاق در ادامه گفت تیم جست‌وجو تمام نشانه‌هایی را که ممکن است به یافتن هواپیما منجر شود، مورد بررسی قرار شده و پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه اطلاعات جدیدی در مورد وضعیت هواپیما بعد از محو شدن از صفحه رادار به دست آمده، گفت به نظر می‌رسد که «ترنسپوندر» و سیستم‌های مکان‌نمای هواپیما عمدا خاموش شده است. به گفته وی بر اساس اطلاعات به دست آمده از ماهواره‌ها، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که هواپیما توسط شخصی به صورتی عمدی از مسیر اصلی خود منحرف شده و به سمت غرب حرکت کرده است. نخست‌وزیر مالزی می‌گوید بر همین اساس تمرکز عملیات جست‌وجو اکنون متوجه اقیانوس هند است.

رزاق تائید کرد که احتمال ربوده شدن هواپیما یکی از گزینه‌های احتمالی است و گفت مقامات مالزیایی و تیم تحقیق تمام گزینه‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. به گفته رزاق، تحقیقات در مورد دلیل تغییر مسیر هواپیما همچنین در جریان است.

بنا بر اعلام دفتر نخست‌وزیری مالزی، رزاق پیش از این کنفرانس خبری تلفنی با خانواده‌های برخی از مسافران هواپیمای ناپدیدشده گفت‌وگو کرده است.

یک فروند هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی هفته قبل با 239 مسافر ساعتی بعد از خروج از فرودگاه «کوالالامپور» از صفحه رادارها محو شد. با گذشت یک هفته از این حادثه و با وجود مشارکت ده‌ها تیم امداد و جست‌وجو، هنوز هیچ نشانه‌ای از این هواپیما پیدا نشده است.

یک مقام مالزیایی امروز به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است که جمع‌بندی تحقیقات نشان می‌دهد که هواپیما احتمالا از سوی خلبان یا افراد آشنا به خلبانی ربوده شده و مسیر آن تعمدا تغییر کرده است. این گزینه پس از آن مطرح شد که اطلاعات ارسالی از موتورهای هواپیما و همچنین اطلاعات یک رادار نظامی نشان داد که هواپیما 4 ساعت بدون آنکه رادارهای غیرنظامی ردی از آن نشان دهند، در حال پرواز بوده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   با سلام بنظر من نیروهای ماوراءالطبيعه باعث ناپدید شدن هواپیمای مالزیایی شده است.
نوشین از لاهیجان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است