آیا داکتر اشرف غنی احمدزی فاشیست است؟
بسیاری ها می گویند که داکتر اشرف غنی احمدزی فاشیست است و دلیل می آورند که او در زمان مسوولیتش در پست های مختلف دولتی چنین کرد و چنان کرد! و خصوصاً در زمانیکه منحیث رییس دانشگاه کابل ایفای وظیفه می کرد 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۲۱    ۱۳۹۲/۱۲/۴ کد خبر: 66920 منبع: پرینت

هرچند قضاوت ها و خوشبینی ها پیرامون شخصیت ها اکثراً سلیقه ای و بر اساس تمایلات شخصی انعکاس می یابند و به همین دلیل نمی توان تصویر درست، همگانی و قابل قبول همه را از یگان شخصیتی به نمایش گذاشت، با طرز تفکری که اینک بر افکار عمومی مردم افغانستان مسلط شده است، نمی توان حقایق را طوری که اند به قضاوت گرفت زیرا این مردم خصوصاً قشر روشنفکرش همیشه به اصطلاح عامیانه (در درون خمیر موی می پالند) و همینجا است که نمی توان شخصیتی را به همه خوبی هایش قابل قبول همه ساخت اما با این همه نمی توان از گفتن حقایق سر باز زد و نا انصافی ای بر نا انصافی ها افزود.

بسیاری ها می گویند که داکتر اشرف غنی احمد زی فاشیست است و دلیل می آورند که او در زمان مسوولیتش در پست های مختلف دولتی چنین کرد و چنان کرد! و خصوصاً در زمانیکه منحیث رییس دانشگاه کابل ایفای وظیفه می کرد بسیار فاشیست بود! نمی دانم که او چگونه فاشیست بود؟ فاشیست اصلاٌ دارای چه مفهومی است؟ چرا عدۀ ای از دوستان برای شخصیت کشی شخصیت ها اکثراً از این واژه استفاده می کنند؟ دوستانی که با کار برد این واژه شخیت ها را فاشیست می گویند، معلوم نیست خود شان چیستند؟

بهر صورت، در این مورد بسیار نمی پیچم فقط می خواهم نکاتی را از خاطرات یک داکتر که در زمان ریاست داکتر اشرف غنی احمدزی در دانشگاه کابل دورۀ تحصیلش را سپری می نموده در این صفحه درج نمایم و آنگاه قضاوت را می مانم به خوانندگان این صفحه که آیا داکتر اشرف غنی احمد زی براستی فاشیست است؟

این داکتر صاحب محترم می گوید:
1-« در فاکولتۀ طب استادی بود که گاهی هم نمی توانست محصلین را در امور تدریس قناعت دهد، نه خودش افهام داشت و نه به محصلین تفهیم می نمود، محصلین بار ها بر شیوۀ تدریس این استاد انتقاد می نمودند و ضمن پیشنهاد برایش می گفتند که استاد محترم یک کمی بر کیفیت تدریست توجه نما ولی آن استاد هرگز اعتنایی به این امر نداشت، محصلین بیچاره بار ها با مراجعه به ریاست فاکولتۀ طب شکایت شانرا ارایه نمودند ولی کسی نبود که حرف شانرا بشنود و استاد متذکره به همان قسمی که بود به تدریسش ادامه می داد، سر انجام عدۀ از محصلین به نزد داکتر اشرف غنی رفتند و این حالت را بعرضش رساندند. داکتر اشرف غنی بعد اخذ گزارش مکمل از محصلین، ساعت تدریس استاد متذکره از ایشان گرفت و گفت شما رخصت هستید، فردا در صنف می بینیم! فردای آنروز، قبل از اینکه استاد متذکره به صنف حاضر شود، داکتر اشرف غنی به آن صنف رفته و بصورت مخفیانه در میان محصلین قرار گرفت و از محصلین خواهش نمود که بحالت عادی به درسهای استاد گوش فرا دهند البته محصلین چنین کردند! بعد دقایقی استاد داخل صنف درسی گردیده و لکچرهایش را آغاز می نماید، اکتر اشرف غنی در لابلای لکچر آن استاد سوالاتی را مرتبط به آن لکچر ترتیب و در میان محصلین توزیع می نماید تا بعد ختم لکچر از آن استاد پرسان نمایند! در ختم لکچر هریک از محصلین که سوالات متذکره را با خود داشتند بالنوبه از استاد پرسش بعمل آوردند و استاد مذکور بالمقابل قصه های موش و پشک بجای سوال به محصلین می گفت یعنی هیچیک از سوالات را بطور لازم جواب نداد تا اینکه داکتر اشرف غنی احمدزی از جا بلند شده و به استاد مذکور می گوید: (برو اول بدرستی استاد شو بعد بیا و به تدریست ادامه بده، سر از فردا در صحن دانشگاه نبینمیت)»

2-«محصلین یکی از فاکولته ها که باشندگان ولایت لوگر بودند در امتحان بعد چندین بار چانس خوردن بالآخره ناکام می مانند و امیدوارانه نزد داکتر اشرف غنی می روند و عرض حال می کنند، داکتر از ایشان پرسید که آیا درس خوانده اند؟ آیا استادان با ایشان کدام مشکلی دارند ... و غیره پرسشهای دیگر! طبعاً محصلین متذکره هر یک دلیل غیر معقول خود را داشتند اما سرانجام برایش گفتن که ما از ولایت لوگر هستیم و به میان امید نزد شما آمدیم تا با ما همکاری نمایید! داکتر اشرف غنی در مقابل برایشان گفت: خوب یعنی از اینکه وطنداران من هستید باید با شما همکاری نمایم، درست است؟ گفتند بلی صاحب! داکتر گفت: من در این دانشگاه کدام وطندار خاص ندارم، وطندار من زحمت، لیاقت و شایستگی است! بروید خوب زحمت بکشید و خوب درس بخوانید تا اینه شما هم وطندار اصلی من شده و کامیابی را نصیب شوید»

3-« در یکی از روزها داکتر اشرفغنی احمد زی به ریاست فاکولتۀ وترنری دانشگاه می رود، بدون اینکه به دروازۀ دفتر رییس فاکولته تک تک نماید داخل دفتر می گردد، رییس فاکولته در همین زمان در حال صحبت با تعدادی از محصلین بوده است و ورود بدون تک تک داکتر موصوف را ناراحت می سازد، داکتر اشرف غنی به عنوان احوال پرسی برایش دست پیش می کند اما رییس فاکولته می گوید: (داکتر صاحب درست است که شما رییس دانشگاه هستید ولی من هم در جایگاه خود یک رییس هستم، آیا من گاهی بهمبن قسم به دفتر شما وارد شده ام؟ دقیقاً که نشده ام! پس دوباره عقب رفته بعد تک تک و کسب اجازه وارد دفتر شوید، آنگاه با شما احوالپرسی خواهم نمود. داکتر اشرف غنی می بیند که براستی اشتباه نموده است، عل الفور از دفتر بیرون شده بعد تک تک و کسب اجازه داخل دفتر می گردد و ضمن معذرتخواهی مجدد بر یک کرسی می نشیند...»

حال اگر اینهمه راست باشد و یا دروغ، به اصطلاح عامیانه، گور گردن کسی که شاهد این همه بوده و برای من گفته است، چیزهایی که من از این خاطره برداشت نموده ام این است که داکتر اشرف غنی احمدزی کان شرافت، صداقت، حوصله مندی، بردباری و نمونه ای از انتقاد پذیری بوده است و اگر فاشیست همچنین شخصی را گویند، پس اینچنین فاشیست هزارها بار بر آنانیکه چون بتهای منجمد در یکجایگاه قرار گرفته و فایده ای از آنان برای ملت نیست، شرف دارد.
من فاشیستی با این خصوصیات را دوست دارم، بگذار عناصری که مفهوم واقعی فاشیزم را نمی دانند و از روی کدورت این واژه طبق دلخواه بر این و آن نسبت می دهند، مرا نیز به همین نام مسمی سازند، برای من باکی نیست! برای من فاشیزم تاجک و پشتون دو روی یک سکه اند! سکه ای که در بازار مردمی و اجتماعی به یک پول نمی ارزد.

با رسانه ای ساختن این نوشته بصورت کلی و بدون کدام تشویش آمادۀ پذیرفتن پرتاب هرگونه اراجیف که قویاً انتظارش دارم، می باشم، در نزد بنده مغرضین هم حق دارند که اغراض شان را بگونه ای از دل بیرون کنند! آنان مریض اند و تداوی شان مسوولیت ما است، برای همین به اوشان حق می دهم که اغراض شان را از دل بیرون نموده حد اقل نیمی اتداوی شان صورت گیرد.

چیزیکه مشخصاً از جانب خود قابل یادآوری می دانم این است که، شاید بعضی ها با خواندن این نوشته (اگر اقبال نشر یافت) مرا بگونه های مختلف با همان واژه های کلاسیک فاشیست و نشنلست...وغیره مورد علاقه شان زیر سرزنش بگیرند، شاید مرا به آی، اس، آی و CIA وغیره ارتباط دهند اما بوضاحت میگویم که با ISI و CIA و متحدین شان در داخل کشور آشتی ناپذیرم، فاشیزم را از بنیاد دشمنم و جناب اشرف غنی را اصلاً نمی شناسم، اما راه نظر دهی هموطنانم باز است قضاوت کنید که اشرف غنی فاشیست است یا نی؟

حرمت
میهن زرغون


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   داکترغنی رییس دانشگاه کابل بود ، هیج نوع مسوولیتی درقبال دانشگاه طبی کابل نداشت چون دانشگاه طب مدت ها است که مستقل است و ازخود رییس مستقل دارد. از این که دردانشگاه طب کابل استادان بی سویه وجود دارند نمیتوان انکارکرد. ولی داستان اشرف غنی ساخته گی است بنابردلیلی که فوقاً تذکر رفت.
درمورد فاشیست بودن اشرف غنی هم شک و شبه یی ندارم چون ازجمله طالبان نکتایی پوش است وتمام تلاش این های درسال های گذشته بنا به بربادی افغانستان بوده است. کسی که حملات راکتی مجاهدین را بالای شهرکابل دراواخر دهه هشتاد واوایل دهه نود میلادی توجیه میکرد جز اشرف غنی واحدی کسی دیگری نبود. بروید آرشیف مصاحبه های غنی وامثال او را درصدای امریکا وبی بی سی بگردید ، حتماً این حقایق را پیدا میکنید. زمانی که روس از وطن خارج شد من پسربچه یی بیش نبودم اما تلخی های جنگ را تا اندازه چشیده بودم ، فکرمیکردم بعد ازخروج روس دیگر دلیلی ندارد که خون ریخته شود ، توقع داشتم که تحصیل یافته های غرب و متوطن در اروپا و امریکا منحیث یک مصلح و دلسوز به برقراری صلح کمک خواهند کرد اما افسوس وصد افسوس که اشرف غنی ها آتش بیارمعرکه شدند و مجاهد نماهای مزدور را ( با مجاهدین واقعی نباید خلط شوند) تشویق کردند تا شهرهای بزرگ را با خمپاره و راکت سکر 60 درهم بکوبند. رژیم کمونیست هم که کوتاه نیامد و جواب ایشان را با راکت های اسکاد میداد و در نتیجه موج جدیدی از وجشت شروع گردید. به این ترتیب اشرف غنی ها درقتل مردم بیگناه مقصر اند زیرا تاریخ مانند ما انسان ها نسیان کار نیست و همه حوادث را درحافظه خود دارد.

>>>   اشرف غنی کوچی یک فاشیست و طالب نکتائی پوش است که دستهای کرزی را از پشت بسته است. این فاشیست کوچی حتی فکر میکند که اگر گوینده یک قوم خاص قتل، انتهاری، وحشت و دهشت میکند و به زندان میرود باید گوینده گان سایر زبانها نیز به زندان بروند و خانه های سایر گوینده گان نیز تلاشی شود تا باشد که وحدت ملی به میان آید، در عین زمان این کوچی زاده بی دین نیروهای مسلح افغانستان رای غیر اسلامی میداند چیزی که طالبان بی دین به آن باور دارند و این سخنان نا بخشودنی ایشان همنوا شدن با دشمنان مردم افغانستان است. حالا شما بگوید که اشرف غنی کوچی یا فاشیست بزرگ و دومین مغز... جهان است یا خیر؟؟ شخص اشرف غنی کوچی و اسماعیل یون بی هویت از بدترین فاشیست های پلید در جامعه امروزی افغانستان هستند.
کابلی

>>>   واي به حال مردم بدبخت افغانستان !
نمي دانم اين ملت...چي وقت به عقل خواهند آمد؟
پاكستان - ظاهرآ شعار ميدهد كه بجز از پشتون كسي ديگر را قبول نداشته، در حاليكه پشتون را به خاك و خون كشانده است.
روسيه - خيلي به دنبال مساله پشتونستان است.
انگليس - هميش ارقام اقوام باهم برادر كشور را تحت بحث قرار ميدهد. اي ملت بيچاره!
آيا قبلآ در كشورتان تروريزم، انتحاري، مواد مخدر و موضوع اقوام مطرح بود؟
از صد سال بدين سو در تذكره ها قوم ذگر ميگرديد و ده سال آخر ذكر نمي گرديد، آيا با كدام مشكل كسي روبرو گرديد، آيا كدام فرق نزد مردم وجود داشت؟
آيا ميدانيد كه امروز پاكستان تمام قوماندانان طالب را زنداني و تحت نام شان كشور ما تباه و برباد ميكند؟
خيلي جاي شرم و تاسف است كه ملت غيور ما چنين كم ظرف گرديده است.
سهيلا فراهي

>>>   هرکسی که داکتر صاحب اشرف غنی را فاشست و متعصب میداند اون خودش فاشست و متعصب هست.پنچرمین ها سقاوی ها که همیشه در معمله با خارجی ها هستند و همیشه کشور را به خاک و خون کشیدن .چشم دیدین یک شخصیت مهم و وطن پرست را ندارد .انشاالله با پیروزی داکتر صاحب همه اینها... و نوکران اجنبی دستگیر و به دست قانون خواهد سپرد.زنده باد داکتر صاحب اشرف غنی احمدزی افتخار افغانستان.
حمیدبغلانی

>>>   بله، این کوچی و پرچمی پرور یک فاشیست و قدرت طلب است. برای رسیدن به کرسی با پرچمی ها و خلقی ایتلاف کرده است. او خود از قوم احمدزی بوده و در قومیت با نجیب کمونیست رفت و آمد های خانوادگی داشت و دارد. جای زاد گاه این فاشیست در ولایت لوگر بنام سرخ آب میباشد که طایفه هستند که در جهاد علیه شوروی خاموشی اختیار کرده بودند به خاطر نجیب. بیشتر زمین های اطراف سرخ آب را مانند ده نو، زرغونشهر و غیره را چور کرده و اسناد جعلی ساخته اند، در همین قریه سرخ آب چندین نفر به جرم اینکه آنها پشتو حرف زدن بلد نبودند کافر تلقی شده و ازبین رفته اند، البه در دوران جهاد. در بسیاری مناطق چهار طرف سرخ آب بنام جهاد خانه مردم را چور کرده اند. فاشیست های همچون جنرال طاقت، یون، لالی و غیره همراهان این فایشست می باشد.
با احترام سردار لوگری

>>>   زرغون جان در نوشته تان میگوید که من اشرف غنی را شناخت ندارم وقضاوت خود را عادلانه ومنصفانه وانمود میکنید در حالیکه در جندین سایت شما از اشرف غنی بصورت واضح واشکار دفاع کرده اید دروغگو حافظه ندارد اینکه اشرف غنی کی است وچی است کار ندارم اما باید از واقعیت های چشم پوشی نشود که اقای اشرف غنی نسبت سرطان معده بر فکر ودماغ ان تاثیر بجا گذاشته خیلی زود زود عصبی میشود همیشه در محل کارش خود ماجرا خلق میکند حرکات نامنظم در صحبت هایش دیده میشود کمی مغرور هم است با زیر دستان روابط خوب برقرار کرده نمیتواند گناه اش نیست مریض است به تداوی و استراحت اشد نیاز دارد به صداقت میگویم که من با داکتر اشرف غنی کدام خصومت سمتی و منطقه ای و لسان وغره وغیره نداشتم و ندارم صرفاً انچه واقیعیت بود بیان کردم.
ده نشین کابلی

>>>   نــــــــــي نـيـســـــت مــغـــز متفـكـر جـهــان اسـت

>>>   اگر اشرف غنی احمد زی کوچی است از مارشال فهیم بی سواد ... بسیار بهتر است و خداوند او راکامیاب داشته باشد.
علی رضا کابل

>>>   آقای زرغون این تحلیل شخصیتی را هرگز در رابطه به سایر اقوام نکرده و نخواهید کرد زیرا ایشان از قوم شما اند اگر گناه نباشد شاید ایشانرا پیامبر هم بگوید حالانکه او ریشه ای یک آدم مریض و عقده ای است. با نجیب، طالب، کرزی، دوستم و غیره با 180 درجه تفاوت بخاطر به قدرت رسیدن ائتلاف نموده و استقرار فکری ندارند ضمنآ بخاطر به قدرت رسیدن مانند گلبدین حاضر به هرگونه معامله ای هستند. با احترام

>>>   اشرف غنی متعصب و فاشیست ماند اسماعیل یون افغان منل وطاقت است و هم غنی مسلمان نیست مسلمان انسان رحم دل و مهربان می باشد قریب 3 ملیارد دالر جامعه جهانی در سال 2001 و2002 به افغانستان کمک بخاطر رفاه مردم افغانستان به وزارت مالیه نقد تقدیم کرد ولی اشرف غنی این پول را برای زنده گردن دوباره طالب ها به طالبان تسلیم کرد و خود اش از ترس از سمت وزارت مالیه استعفاد داد. طالب از یک قبیله آدم کش است مانند زن اشرف غنی یهود و نصارا . این طالبان فقد بگوی که زاد شان یا نسل و ریشه شان یا نژاده شان از قوم اسراییل یا نصارای اشغال گر باشند. بخاطریکه به کودک به زن به پیر و جوان در نواحی افغانستان رحم انسانی ندارند.

>>>   داکتر اشرف غنی احمدزی هیچگاه فاشیست نبوده و نیست. او از جانب حمایتگران داکتر عبدالله عبدالله که فکر میکنند او را بنفع داکتر صاحب عبدالله تخریب میکنند. در حالیکه با این نوع اتهامات شخصیت او را بالا میبرند چون همه میدانند که این اتهامات از زبان کی برون میاید!!! اگر داکتر عبدالله واقعا به مبارزه و رقابت مدنی در انتخابات عقیده دارد باید به پیروان خود بگوید که ازین نوع اتهامات احتراز کنند چون شایسته ادمهای متمدن نیست!!! هر پشتون را فاشیست گفتن و هر تاجیک را سکتاریست گفتن نشانه بیخردیست!!!
میر احمد

>>>   بلي يك متعصب فاشيست است باعث نفاق اقوام
باهم برادر گرديده كه كشور را بطرف تجزيه سياسي
و قبيلوي مي كشاند.

>>>   نویسنده این متن خواسته است تا به استمداد از قصه های جعلی برای اشرف غنی شخصیت سازی کند برای اثبات فاشیست بودن اشرف خان کافیست تا به تصاویر این شخص با اسماعیل یون نگاه کرده و مصاحبه اش با یکی از رسانه ها را شنید که میگوید اگر جنوب افغانستان بمباران میشود بخاطر رعایت مساوات باید شمال هم بمباران شود و اگر زندانی های بگرام اقوام جنوب کشور هستند باز هم عدالت لحاظ نشده است باید به همین تعداد از دیگر اقوام هم در بگرام زندانی شوند.....
عطاالله از تخار

>>>   فاشیست، بی دین و...ست. این را ما مردم افغانستان می دانیم.

>>>   ﻳﻚ ﺁﺩﻡ ﺧﻮﺏ ﭘﻴﺪا ﺷﺪﻩ .ﺷﻤﺎ ﻣﻴﺨﻮاﻫﻴﺪ اﻭ ﺭا ﺑﺪ ﻧﺎﻡ ﺑﺴﺎﺯﻳﺪاﻭ ﻳﮕﺎﻧﻪ ﻛﺎﻧﺪﻳﺪي اﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺳﺘﺎﺵ ﺑﻪ ﺧﻮﻥ ﻣﺮﺩﻡ ﺁﻟﻮﺩﻩ ﻧﻴﺴﺖ. ﺑﺮاﻳﺶ ﺭاﻱ ﻣﻴﺪﻡ
ﺯﻣﺎﻥ اﻟﺪﻳﻦ ﻫﺮاﺕ

>>>   آقای میهن زرغون زمانیکه در وقت حکومت طالبان به حیث نمایندهء طالبان در تاجکستان ایفای وظیفه مینمود. در عین زمان آقای اشرف غنی احمد زی در غرب حیثیت سخن گوی این رژیم را بازی می کرد. در مجامع بین امللی از ین گروهء جنایت پیشه حمایت وجانبداری به عمل می آورد. اومی کوشید تا برای طالبان در جهان وجههء قانونی پیدا کند. حال آقای اشرف غنی احمد زی خود را، کاندید پست ریاست جمهوری نموده و به این ترتیب آقای میهن زرغون می خواهد به چشم مردم خاک بپاشد و برای آقای اشرف غنی احمد زی کمپاین انتخاباتی نماید. جناب اقای میهن رزغون ، طالبان، اسماعیل یون نویسندهء کتاب دویمه سقوی و جنرال طاقت که اقوام غیر پشتون را علناٌ در تیلویزیون ژوندون دشنام داد ، افغان مل و امثال این ها که همه گی شوونیست هستند . این ها در محور جناب آقای اشرف غنی احمد زی جمع شده اند واز جملهء افراد کلیدی تیم وی به شما می روند. اگر آقای اشرف غنی احمدزی که شوونیست نیست پس چه گونه این همه افراد که ضد منافع ملی افغانستان حرف میزنند در تیم وی جایی داشته باشند.

>>>   در فاشیست بودن اشرف غنی واسمعیل یون هیچ شک نکنید .البته مردم ما اینرا خوب میدانند.

>>>   کلاسی که احمد زی به صورت مخفیانه در آن شرکت نموده و استاد او را ندیده و نشناخته؛ حتما یک کلاس هزار نفری بوده.
هراتی

>>>   او چه رقم استاد بوده که کلان آدم مثل اشرف غنی احمدزی را داخل صنف ندیده باز داکتر اشرف غنی احمد زی چی چیزی از داکتری انسان می فهمیده که همو تو سوال پرسان کده داکتر آدم نتانسته جواب بده...

>>>   امروز درباره تار و سوزن و بريدن پنجه و دست گپ ميزد فاميدم كه نه فاشيست است نه راسيست است و نه نابغه و متفكر چوچ ديوانه است مفزش كار نميكند بايد تداوي شود ولي فايده ندارد جون سنش بزرك است دواي معده حتماٌ مغزش را خراب كرده و ديمت شده
نگار كابلي

>>>   صد درصد!!!!
کوهستانی

>>>   دکتر غنی، تحصيلکرده دانشکده علوم سياسی از دانشگاه آمريکايی در بيروت است. او از دانشگاه کلمبيای آمريکا دکترا دارد. آقای غنی در بانک جهانی سابقه کاری دارد و در دانشگاه های کابل، اروز دانمارک و جان هاپکينز ايالات متحده آمريکا به عنوان استاد کار کرده است. وي قبلا يكي از كانديداهاي دبيركلي سازمان ملل متحد بود كه از سوي افغانستان نامزد شده بود. دکتر غنی در جريان جنگ خليج فارس و جنگهای داخلی افغانستان به عنوان يک تحليلگر معتبر در مطبوعات بين الملل مطرح بود اما رابطه آقای غنی با افغانستان هنگامی محکمتر شد که در پی سرنگونی رژيم طالبان و در جريان توافقات بن، او به عنوان مشاور اخضر ابراهيمی، نماينده سابق سازمان ملل متحد در امور افغانستان کار می کرد. پس از آن، اشرف غنی با ارايه نظريات و پيشنهادهايش توجه دولت افغانستان، جامعه جهانی و مردم اين کشور را به خود جلب کرد. آقای غنی از بانک جهانی و سازمان ملل متحد رسما کناره گيری کرد و به عنوان مشاور ارشد رييس جمهور افغانستان وارد دولت حامد کرزی شد و سپس به او مسئوليت وزارت ماليه افغانستان سپرده شد. دکتر غنی به حيث وزير ماليه در اجلاس کابينه، برنامه بزرگ اصلاحات مالی را پيش گرفت. بوسيله اين برنامه بود که در عرصه بازاريابی، وی به عنوان بهترين وزير ماليه سال در منطقه انتخاب شد. اما از جانب ديگر، برنامه های وسيع اصلاحات مالی که وی مطرح کرد موجب افزايش انتقادهای مخالفان شد و در نتيجه باعث شد که وی در کابينه جديد شامل نشود.

>>>   عبدالله عبدالله هلمندی ولد غلام محی الدین زمریالی سناتور انتصابی از ولايت هلمند دور اخیر شورای شهر کابل به تاریخ پانزدهم میزان 1339 هه – ش مطابق سال 1960 میلادی در یک خانواده متدین متولد گردیده است. تحصیلات ابتدایی خود را در مکتب غازی محمد ایوب خان تکمیل نموده و درسال 1355 مطابق سال 1976 میلادی از لیسه نادریه کابل فارغ گردیده است. درسال 1356 شامل فاکولته طب دانشگاه کابل گردیده که در سال 1362 تحصیلات خود را به اتمام رسانیده و تا سال 1363 در شفاخانه نور به حیث داکتر چشم مشغول خدمت بوده در سال 1363 به پاکستان هجرت نموده و تا سال 1364 در شفاخانه سید جمال الدین مشغول خدمت به مهاجرین افغانستان گردید. در سال 1364 داخل جبهات جهاد گردیده و منحیث سرپرست صحی جبهه پنجشیر و بعدا بحیث مشاور و همکار احمد شاه مسعود تا ازادی کابل مصروف خدمت بوده از سال 1992 الی 1996 در کابل بحیث رئیس دفتر و سخنگوی وزارت دفاع ملی و در سال 1997 بحیث معاون وزارت خارجه تقرر حاصل نمود. همچنان در سال 1999 سرپرستی وزارت خارجه دولت اسلامی افغانستان را بعهده داشت. بعد از سقوط طالبان در سال 2001 در اداره موقت و بعدا در دوره انتقالی مسوولیت وزارت خارجه را بعهده داشت. داکتر عبدالله متاهل بوده، دارای سه دختر و یک پسر میباشد. به لسانهای پشتو، دری و انگلیسی تسلط دارد و همچنان به لسانهای عربی و فرانسوی نیز بلدیت دارد.
جاويد

>>>   آیا اشرف غنی احمدزی یک فاشیست است؟ اشرف غنی احمدزی یک فاشیست نیست زیرا فاشیست ها و فاشیزم در آلمان نازی رسالت خویش را اداء کردند. اشرف غنی احمدزی را می توان یک پیرو سیاست فاشیستی یا چوچه فاشیست دانست زیرا احترام و پابندی اشرف غنی احمدزی به اصول افغان و افغانستان راسخ است، افغانستانیکه در آن رئیس جمهور باید از قوم پشتون باشد و در راستای همین سیاست فاشیستی است که امروز کلیه نامزدان ریاست جمهوری افغانستان از قوم برادر بزرگ است و جناب داکتر اشرف غنی احمدزی در زمره همین نامزدان است. اگر براستی هم وی از سیاست فاشیستی که بر برتری قومی یک قوم خاص برای اداره کشور استوار است، بنفغ یک شخصیت ملی غیر پشتون برای کسب مقام ریاست جمهوری کنار می رفت و بحیث معاون آن شخصیت ملی اکتفا می کرد، در آنصورت ما اشرف غنی را یک شخص مبری از تعصب و سیاست فاشیستی قملداد می توانستیم. بر اساس سیاست های فاشیستی یک قوم خاص اهلیت و کفایت رهبری در یک مملکت را دارد و سائر اقوام بحیث پیرو این قوم بخصوص باید زیست نمایند. مثال هائی را که نویسنده محترم در مورد خصوصیات شخصی غنی احمدزی برای تائید شخصیت او داده است، هیچ ربطی به بحث فاشیستی یا برتری جوئی قومی ندارد.

>>>   یک بار باز میګم که این همه تبلیغات شورای نظار هستند زنده باد اشرف غنی احمدزی با لیاقت اش
شهروند

>>>   نه تنها اشرفغنی یک فاشیست است بلکه همه اطرافیانش ومشاورانش از بدنام ترین فاشیستان مانند اسمعیل یون و... هستند با بقدرت رسیدن اشرفغنی افغانستان پارچه پارچه خواهد شد زیرا اشرفغنی نه به اسلام عقیده دارد ونه به افغانستان تعهد اشرفغنی درافغانستان صرف بخاطر چور وچپاول وغارت آمده ودرزمانی که کشور ما توسط شوروی اشغال شده بود این آدم کجا بود ودرزمان اشغال کشور ما توسط پاکستان القاعده وتروریست ها این شخص سخنگوی آنها بود

>>>   یک تعداد انسان های به خرد و بی دانش هرچه که خواهند به ادرس شخصیتهای مطرح کشور...خود بیرون میکنند، فاشیست کسی را گویند که به قوم ها ملیت ها و نژادهای دیگر توهین کنند ،قوم نژاد و زبان خودرا برتر بدانند. حال بیایدکی فاشیست است.
فاطمه

>>>   وقتی آقای غنی اعتراض می کند که چرا زندانی های زندان پل چرخی چرا همه گویندگان یک زبان (یعنی پشتون) هستند، آیا این فاشیست بودن اش را نشان نمی دهد؟ !جرم موضوع فردی است و هر کس جرم کند باید به زندان انداخته شود، این چه ربطی به گوینده این زبان و آن زبان دارد! دل اقای اشرف غنی است که به تعداد طالبان که زندانی هستند باید به همان تعداد هم از مردم ملیت های دیگر به زندان انداخته شوند تا تعادل بوجود آید، این شخص اینقدر فکر نمی کند و یا تعصب جلو عقل و چشم اش را گرفته است که اینها جرم کرده اند و بخاطر زبان شان زندانی نشده اند.و دیگر اینکه این آقای اشرف غنی در زمان که رئیس دانشگاه کابل شده بود، در محفلی گفته بود باید جلو رشد مردم هزاره را بگیریم، این تعصب و فاشیست نیست پس چیست؟!!مردم هزاره ما، مردم صلح دوست و آرام هستند، به فکر تحصیل و کسب و کار هستند ولی چنین اشخاصی از خدا بیخبر می خواهند جلو رشد قانونی و مشروع شان را بگیرند.
شهروند مریخ...

>>>   خود ایدیالوژی فاشیزم :دیگر معنی دارد و هیچ وقت به مهن ما رابطه نخواهد یافت.زیرا صرف کشور های ابر قدرت جهانی با اقتصاد پیشرفته توان ساختن یا دولت با قدرت جهانی را دارند هتلر المانی با تقسیم مرز های جهانی انسان کامل که بر تمام مردم جهان بهتر کامل عاقل تر باشد.
دولت اتحاد شوروی و ساختن انسان مکمل (انسان شوروی)
ایالات متحده امریکا با ساختن جامعه (ارزو امریکایی).
دولت اتالیا با کوشش تمام تبلیغاتش یک دولت فاشیستی را صرف به یک مدت کم ساخته توانست و با کوچکترین عکس العمل قدرت های دیگر از هم پاشید.
حتا انگلستان با تمام قدرت بزرگش توان ساختن دولت فاشیست را ندارد. برادران عزیز و گرامی بیاید از گپ های که جز اوردن بدبختی اوان دیگر ندارد خود کشی کنیم و با گپ که رابطه به حقیقت ندارد صرف نظر کنیم.

>>>   نخست باید گفت که دانشگاه طبی کاملاً از دانشگاه کابل متفاوت بوده وهیچ یک از مسئولین ، چنین کار خلاف پرنسیپ های اکادمیک را که مداخلهٔ آشکار در امور یکدیگر وتوهین به رهبری دانشگاه دیگر میباشد نمی کنند و کرده هم نمیتوانند ، این خود نشان دهندهٔ اینست که نویسندهٔ مضمون ، جانبدارانه و دور از واقعیت های علمی واکادمیک چیزی نوشته اند ، در حالیکه طب کابل از لحاظ کیفی نه تنها بعد از دانشگاه شدن بلکه قبل از آن نیز منحیث پیشتاز ترین موسسهٔ تحصیلی کشور بوده ، هست وخواهد بود که ثبوت گفتارم ، در انتخاب کانکور شمولیت دانشگاه واضح وروشن است ۰ موضوع سوم که عکس العمل رئیس دانشکدهٔ و ترنری در مقابل رئیس دانشگاه خودش واضح میسازد که آقای اشرف غنی احمدزی در دایرهٔ مسؤولیت خودش نمی توانست که بالای یک رئيس دانشکده ، اعمال ـ کردار و توقعاتش را بقولاند ، چطور میتواند بالای یک دانشگاه مستقل و پر کیفیت چنین کار احمقانه را اجرا کند ، درحالیکه در هر دانشگاه و دانشکده ، بخش کاری و حل مشکلات امور علمی معاونیت امور علمی ، مدیریت استادان ، مدیریت تدریسی وآمریت دپارتمنت ها موجود بوده که در رأس این دفاتر دانشمندان کارکشته و با تجربه قرار دارند ؛ متوجه باید بود که دردانشگاه ها ده ها فرد هوائی مثل اشرف غنی آمده ورفته اند ، اما اساتید ومسؤولین باتجربه ووطن پرست باقی مانده اند۰اگر اشرف غنی احمد زی یک دانشمند مطابق حال دانشگاه میبود ، چرا وظیفهٔ خود را به حیث استاد دانشگاه ادامه نداد تا جوانان تشنهٔ علم افغان از تجارب ودانش علمی ایشان استفاده میکردند؛
بخش دوم مضمون سمت کاری معاونیت امور محصلان و مدیریت امور محصلان میباشد که جناب اکبرجان از کار کشته های سابق در رأس آن قرار دارد و چنین مسایل خورد وریزه درسطوح پائین قابل حل بوده واصلاُ به رئیس دانشگاه شاید نرسد وارتباطی نداشته باشد
جناب اکبر پوپل یک رئیس موفق و عالم ودانشمند شناخته شدهٔ دانشگاهی است که دانشگاه کابل در زمان ریاست ایشان افتخارات بزرگ پیشرفت علمی واکادمیک را نصیب شد
یکتن از استادان اسبق دانشگاه کابل در دیار هجرت

>>>   وقتی در اجتماع یکعده از مردم در جلال آباد بطرفداری از کوچی غنی - کرنیل طاقت را مشاهده نمودم- افسوس به آن دسته خود فروشهای از اقوام بومی غیر پشتون مانند دوستم وخلیلی و سروردانش ودیگرانشان نمودم که اینها با چنین افرادی و طرز تفکری مانند واحد طاقت که دیگر اقوام را... خطاب نموده- چطور اینها یکجا میشوند؟؟؟آیا... با کرنیل طاقت میتواند سازش نماید؟؟؟؟
کابلی

>>>   با کمال احترام به نویسندهٔ محترم، ما نقل قول ها را از مردم و آنهم همه را از زبان یک شخص را بکنار میگزاریم و از زبان خود موصوف که ثبت سایتها و یو تیوب است نقل قول میکنیم ، ایشان روی غصه و قهر میگویند اکثریت محبوسین گویندهٔ یک زبان اند وقتی که ایشان تا این حد حساسیت دارند و میخواهند بخاطر تامین عدالت قومی شان در پهلوی هر محبوس جنایتکار طالب که از قوم پشتون است باید یک انسان بیگناه دیگر بجرم ناکرده بخاطر تامین عدالت احمدزی ها در محبس انداخته شود این به چه مفهوم است ، هچنان از گفته های ایشان که فرهنگ های کوچک در فرهنگ بزرگ باید مدغم گردد ، ارتباطش با اسماعیل یون و حلقه فاشیستی وی و تمجیدش از تلویزیونهای فاشیستی شمشاد و ژوندون و دها مطالب دیگر خود وضاحت دهنده دید و فکر فاشیستی وی است
وحید

>>>   هههه دانشگاه طبی کابل که از دانشگاه مرکزی کابل کاملأ جدا است و همان زمان هم جدا بوده ...می گویند دروغگو حافظه ندارد.چی حقیقت فرموده ای است.
بهروز از پروان

>>>   مصاحبه اشرف غنی کوچی در صدای آزادی ثبت است دوستان میتوانندبشنوند ایشان میگوید که من فلان قوم را منحیث جارو کش در راه روهای دانشگاه ها قبول نداشتم ولی الان این ها امده خواهان استادی در دانشگاه است برای من کی قابل قبول است باید چنین صداهارا برایش فکری اساسی کرداین ادعا حق شما نیست ویا مصاحبه شنبه شب شان را باتلویزیون یک بشنوید ایشان میگوید این بی عدالتی کی قابل قبول است که از یک قوم خاص وزبان خاص در بکرامی زندانی شوند و خانه های یک قوم خاص چرا بمب باردمان شود یا تلاشی شود و هر چه دراین کشور صورت میگیرند باید از همه ی اقوام باید باشنداین دیدگاه راخودتان فکر کنید و قضاوت نمایدکه ایشان دارای چه فکر واندیشه است .من فکر میکنم که یک بیسواد که برای ملت ما خیانت نمیکنند بهتر ازان باسواد است که خاین است ونظر دوستان را هم میبینم
نثاری

>>>   درین شکی نیست که اشرف غنی همتراز کاکا گل بی دین و ملا صاحب امیر المومنین است منتها فقط لباسش فرق دارد چند شب پیش از تلویزیون یک نظریاتش را شندیم واقعا برای این قسم ادم ها متاسفم که مثلا با داشتن دانش طرز دید نهایت قومی و افراطی دارند میگوند نود فیصد از یک قوم در زندان است ولی از خود نمیپرسد که چرا صد فیصد مخالفان ازادی و ترقی کشور از یک قوم اند ..... یا مثلا ارتش را اسلامی میسازم ... و غیره ... و حاضر است با هر کس برای رسیدن به قدرت معامله کند و چند ویدیو در یوتیبوب وجود دارد که به پشتون بودن خود فخر میکند در حالیکه باید به عالم بودن خود فخر میکرد ...
اسماعیل یون

>>>   اشرف غنی مفکر اول جهان است در جنګهای کابل... دخیل نبود، از فساد پاک است فاشیستها کسان است که کابل را ویران کرد...تجارت کرد با روسها معاهدات داشت، امریکا را به افغانستان وارد کرد...
عباس خان از پوهنتون کابل

>>>   احمدزی انسان صلح دوست ، صادق، حوصله مند برده بار دانشمند بزرگ جهانی، است. دوعا می کنیم که خداوند در سرزمین ما چنین انسان ها را به ملیون ها برساند تا که فساد و فساد پیشه ها نابود وبرجایش علمیت رونق پیداکند.
سالم هزاره

>>>   براداری محترم اشرف غنی احمدزی یک سرمایه بزرګ افغانستان است درطول تاریخ افغانستان مثل اشرف غنی احمدزی شخصیت ملی وبین المللی رانداشتیم کوچی باشد یا ده شین باشد مهم نیست ادم بامفکوره وبادانش است حلا دراین شرایط که افغانستان فراردارد ماشما باید ازاین قسم افراد واشخاص حمایت وتوصیف کنیم کسانیکه به ضد احمدزی نوشتها میکند اینها برایم مثل غنی یک فرد نشان بدهد به هرصورت کسانیکه حالا درقدرت است از همه کرده به مراتب به هرلحاظ خوب است وان محصل که درمورداحمدزی چیزی رانوشته کرده است دروغ است مطلق
(شینواری )

>>>   اشرف غنی برعلاوه که فاشیست است یک متعصب نیز میباشد چون از تخصلش معلوم است
احمدشکیب "احمدی"

>>>   ابعاد شخصیتی جناب اشرف غنی احمدزی از زبان همکار، یار و یاور اش آقای رومان از جریان کار و فعالیت با وی...
انگيزه قدرت: انگيزه قدرت خواهي در داكتر اشرف غني احمدزي به صورت واضح مشاهده مي شود. (قدرت طلبی آقای غنی احمدزی حتی به این حد رسید که او حاضر شد جنرال دوستم، کسی را که او در سال 2009 بحیث یک... شناخته شده" عنوان کرده بود، بحیث نامزد اول خود در انتخابات پیش‌رو برگیزند)
تجربه و دانش: اشرف غنی احمدزی از تجربه طولاني كار در افغانستان محروم است. ضريب ها و معيار هاي مشخص بيروني اشرف غنی او را به يكبارگي به مقامات بلند رسانيد. لذا شناخت تجربي از اوضاع دگرگون شده افغانستان در موفقيت او نقش مهمي مي توان داشته باشد. مهمترين چيزي كه موفقيت آينده را تضمين مي كند گزينش همكاران خوب، اهل كار و با تجربه است. تقسيم كار به اهل تجربه و تلقين تعهد به كاميابي در اداره نقش مهم دارد. آقاي احمدزي بر گروه رفقا، دوستان و اعضاي افغان ملت بسنده كرد. عنصر عمده تخصص، ارتقا و انتخاب كادرهاي وطندوست خارج دايره روابط در اشرغ غنی فراموش شده بود.
مزاج و طبيعت:آقاي داكتر متأسفانه چنانكه اشاره شد، تند مزاج، متعرض، معترض و خشن است، بر علاوه بيماري آزار دهنده مانع او در اجراي كار هاي مشكل است. صحت و برخورداري از سالميت روحي و رواني به شخصيت هاي مطرح تعادل مي بخشد.
شجاعت:آقاي احمدزي با شجاعت تصميم مي گيرد و عملي مي كند. نقص كار در اين است كه هرگز مشوره نمي كند. گاه اين تصاميم مضر نيز از آب بدر مي شوند.
اعتماد:آقاي داكتر تا حد زيادي بنابر تندي و خشونت از اين خصيصه برخوردار نيست. در هر حال او همواره در صدد این است تا اعتماد خارجيان، به خصوص دستگاه هاي اثر گذار در ايالات متحده امريكا را جلب كند. اين كه از اعتماد مردم براي انتخابات رياست جمهوري استفاده ابزاري شده و متعاقباً خواسته و نيازمندي هاي معقول آنان فراموش گرديده است، به شدت نگران كننده مي باشد.
ابتكار و ترقي خواهي:آقاي احمدزي به نوآوري هاي تقليدي و كاپي شده، خودنمايي و تبارز غرور بي جا اهميت مي دهد. او در امور تخصصي و تخنيكي مهارت زياد به خرج مي دهد اما به شدت فاقد كرزماي رهبري هاي بزرگ است.
گوش شنوا: آقاي داكتر احمدزي هرگز گوش شنواي خويش را به كار نمي اندازد.

>>>   زمانی که سرک کابل مزار شریف اندازه گیری میشد برای قیر شدن از اشرف غنی کسی از دوستانش پرسید برادر این سرک بسیار کم عرض است شما باید که یک بودجه مناسب برای بیشتر شدن عرض این سرک منظور میکردین که از حادثات ترافیکی جلوگیری گردد میدانید که همین اشرف غنی در جواب دوست خود گفته که برادر این خود یک خدمت به دیگر سمت های کشور است که ما بتوانیم از این طریق نفوس این مردم را با ایجاد حادثات ترافیکی کم نماییم شاید بگویید که اشرف غنی خو وزیر فواید عامه خو نبود ولی این را همه میدانند که تمام مصارف کشور در دست وزارت مالیه بود و همین اشرف غنی سرک کابل لوگر را بروید ببینید که عرض اش به چند است و سرک کابل مزار را در سرک کابل مزار چند ولایت رفت و امد دارد و در سرک لوگر کابل چند ولایت دیگر فضاوت را خود زرغون جان کند
نور پنجشیر از کابل

>>>   جناب بغلانی پنچر مین وسقاو ی خوب است از کسی خو گدائی ویا ... نمیکنند این کوچی ها خو خودرا به دالخور ها فروخته اند وبازهم میفروشند ما افتخار میکنیم که افغان هستیم نه نوکر دالخوران پاکسانی این اشرف بی غنی خوش درزمان حکومت طالبان نوکری دالخورا رامیکرد حالا آمده که من مغز متفکر دنیا هستم اگر واقعا این چنین بود این دوستم...را معاون خود انتخاب نمیکرد خودش هم میفهمد که دربین مردم دیگر کسی نیست که به اورای دهند مثال شما ها شاید باشد
( هلمندی)

>>>   جناب سردار لوگری: نام داکتر صاحب نجیب الله را بد نام نکو اوکجا واین اشرف بی غنی کجا این بی غنی یک... وطن فروش است داکتر صاحب کسی بود به خاطر حفظ خط دیورن توسط همین اشرف بی غنی ها که درچهارراهی اریانا علیه دالخوران اعلان جنگ نمود به شهادت رسید اگر نمیدانید بدانید
(کابلی001)

>>>   برای اثبات ، فاشیست بودن اشرف غنی احمد زی همین یک نکته بسنده خواهد بود که در وسایل ارتباط جمعی فریاد زد که امریکا در زندان بگرام فقط پشتونها را زندانی ساخته و دیگر ملیت های غیر پشتون را چیزی نمیگوید! این فاشیست که ادعا میکند پوچترین مغز متفکر !جهان را داراست ، چشم های خود را بر روی حقایق می بنددو از انتحار و انفجار برادران ناراضی اش علنا اغماض میکند او در یکی از بیانیه هایش گفت: اگر طالب پشتونی خواهر کوچکش را برای انتحار و انفجار میفرستد و شما آن کودک معصوم را دستگیر میکنید باید یک دخترک تاجک یا هزاره را هم دستگیر کنید تا تعادل قومی در زندان بگرام و دیگر زندانهای افغانستان عملی گردد! حالا شما خود قضاوت کنید که اوفاشیست نیست؟
هما سیف

>>>   داکتر اشرف غنی احمد زی درمعاده بن امضا نکرده است اما چرا داکتر عبدالله در معاهد بن امضا کرد

>>>   اشرف غنی احمدزی یک شخصیت ملی وبین االملی میباشد که در کشتار مردم دست ندارد احمد زی صاحب از افغانستان است وملت افغانستان از احمدزی است .
باید کفت که احمدزی صاحب یک شخصیت ملی است که به زبان های دری وپشتو درمناظر ه های اش صحبت می نماید که خود نشاندهنده ملی بودن اش را نشان می دهد پس باید کفت که ای کاش درافغانستان همچو اشخص که دانشمند وکادر می باشد مردم به ان احترام می کر د .برای مامهم نیست که کی از کجا است به کدام قوم وبه کدام مذهب است مابا ید به دانشمند بودن وعالم بودن انها احترام قایل باشیم
اریای

>>>   به آگاهی هموطنان!
اشرف غنی اصلا از قوم قوال است و خانمش از قوم یهود آیا این دو قوم اندیشه ملیت ګرایی را دارند.در حالیکه یهودیها در صدد از بین بردن مسلمانان اند.تا اینکه چګونه بتوانند از طریق چنین اشخاص ... سو استفاده نمایند و اسلام را تضعیف نمایند.تا به مقاصد شوم شان برسند.و از وی به اصطلاح مرد متفکر جهان نام میبرند.تا در کشور ما به فدرت برسند و بواسطه این یهودی فاشیست به ارمانهای دیرنه شان نایل آ یند.مردم بلا کشیده افغانستان تاکی از دست این ...مزدوران دالر و کلدار مانند کرزی و اشرف غنی٬ ملا کور و گلبیدین این وطن فروشان هیچگاه وجدان ایمان و قول زبان صداقت راستکاری نه بخود و نه بمردم عذاب کشیده رحم نکردن و نمیکنند اقای ... اشرف غنی چندین بار امتحان داده ازمایش شده باری دیگر اعتماد کردن خطا است اقای اشرف غنی خود نوکر و مزدور امریکا و سر سپرده اسرائیل میباشد. اقای اشرف غنی ادم متعصب جا طلب تندرو خشونت افرین٬ از طرف دیگر شاه شجاع کرزی یا ساخت بافت امریکا احتمال میرود آینده افغانستان خونین باشد. بخاطریکه دشمنان انسانیت و اسلامیت مانند شاه شجاع فعلی٬ اشرف غنی٬ اقای گلبدین و شرکای انها را ترس وحشت هراس سرا پای شان را گرفته به مذاکره و اعلامیه حاضر شدند‌٬ درین زمان پر خطیر تصمیم گرنده مردم افغانستان است شرایط بنفع مردم ماست استفاده عظمی بنفع افغانستان عزیز نمایم نگذاریم شاه شجاع و یا کسی دیگر بنفع اشرف غنی متعصب و منافق رای مردم را در انتخابات سال آینده با جعل و تذویر تمام نماید. اقای اشرف غنی امتحان خود را داده. باری دیگر اعتماد کردن به اقای اشرف غنی خطا است٬ چونکه خود نوکر ...امریکا و سر سپرده اسرائیل میباشد٫ مردم غیور وطن پرست افغانستان رای خود را هیچ گاهی به این وطفروش چاپلوس نه داده...

>>>   اقای زرغون از تو کرده فاشیست کسی نخواهد بود تو هم از طرف دشمنان این سر زمین استی یا اینکه غلام کدام کاندید استی که با این تبلیغ ذهن مردم را مغشوش میسازی ولی شما و بادارنت اگاه باشند که این شخص برنده است زیرا توسط شما غلامان هرچه بخواهید نمی توانید که مردم را فریب بدهید
شغنانی کابل

>>>   آقای کابلی:از لابلای گفته های شما استنتاج میشود که در واقع شما خود فاشیست هستید,استفاده کلمه کوچی به داکتر صاحب ثابت میسازد که کوچی های این کشور دارای لیاقت و شایستگی میباشد.متعصب و فاشیست مردم پشتون هستند یا شما؟بیبینید اگر ما پشتون هم هستیم با زبان دری هم صحبت و هم تحریر کرده میتوانیم ولی شما این کار را کرده نمیتوانید چون چشمایتان را تعصب کور کرده.اگر شما به جای قوم پشتون چندین صد سال متوالی به قدرت میبودید شاید حالان اصلا به اقوام دیگر اجازه مشراکت در قدرت سیاسی را نمیدادید.

>>>   بلی هما سیف راست گفتی این است واقعیت
( بابهکلکی)

>>>   یکباهم نمیگویم صد بار میگویم اشرف غنی یک شخصی فاشیست است ....
بدخشانی

>>>   آقای جاوید شما یک بار تحصیلات و تجربه کاری داکتر صاحب اشرف غنی را با داکتر صاحب عبدالله مقایسه نمائید بعدا قضاوت نمائید که کدام یکی از جنابان دراید و شایستگی مقام ریاست جمهوری را دارند.جالب این است وقتی انتخابات نزدیک میشود داکتر صاحب عبدالله پشتون میشود وقتی انتخابات خاتمه میابد دوباره تاجک میشود.به هر حال اگر پشتون هم باشد پشتون ها الحمدالله متفکرین و دانشمندان زیاد دارد ضرورت به این رقم ابن الوقت ها ندارند.
(ابراهیم خیل)

>>>   افسوس به تو هما سیف:تهمت کردن کار منافق است وقتی کسی به زبان خود صحبت میکند یا کوشش به حفظ زبان خود میکند آیا این فاشستی است؟وقتی کسی از یک عضو فامیل خود که حقوق اش پامال شده دفاع میکند آیا این فاشیزم است؟
(ابراهیم خیل)

>>>   اقای اشرف غنی احمد زی هرعقیده وآیده دارد ویا اگرفاشست است برای خودش است تنها مطالعات که درجریان چند سال اخیرشده این شخص مناسب نیست برای ریاست جمهوری ودرضمن باید گفت مقاله که بالا دررابطه به کارکرد افای غنی دردورانی رئس دانشگاه نوشته کاملا یک نقل قول تصرف شده وخودسازی هستند .. چنین رویه ازسیمای غنی بسیار دوراست ...

>>>   داکتر اشرف غنی میتواند یک رهبری خوب به ملت افغانستان باشد .
زلمی

>>>   شک دارید از فاشیست بودنش؟ این که مشکل نیست در پای تلویزیون هایتان بنشیید و فقط یک سخنرانی او را به دقت تا آخر گوش کیند؛باز خواهید فهمید که این فاشیست چقدر غدار و نا بکار است برای وحدت ملی کشور.
بلخی

>>>   یکی از دروغهای این مغز متفکر قرن ما اینست که بخاطر بیماری سرطان ، 95 درصد معده اورا به بوسیله عملیه جراحی قطع کرده اند-اما او در یکی از مصاحبه هایش با تلویزیون طلوع گفت که بخاطر حساسیت به گندم همیشه درد جانکاه در معده اش احساس میکرد و بگونه خم شده و کپ شده راه میرفت و این حساسیت در مقابل گندم ناشی از اوغان بودن او بود!! آری شما میتواند مصاحبه های اورا با تلویزیون طلوع در یو-تیوب ببینید.
سنقربیگ

>>>   جناب ابراهیم خیل:...این اشرف بی غنی نه قیافه ،نه صدا،نه استعداد ،نه کرکتر ریاست جمهوری را دارد اگر دریک کشوری برود وقتی حرف بزند آنها فکر میکنند که تمام مرد این سرزمین خنسی هستن با صدای که دارد.
( بابه گلکی)

>>>   اشرفغنی بواسطه نقل وواسطه درمکتب هم کامیاب شده بخاطریکه یک شاگرد صنف اول افغانستان قرآن را میتواند بخواند اما این کاندید محترم که از آسمان ها گز وپل میکند حتی قرآن را نمیتواند بخواند چگونه درمکتب کامیب شده؟

>>>   اشرفغنی از خود هیچ نفوذ ندارد درهر جا دست دوستم پاچارا بلند میکند اگر دوستم نباشد اشرفغنی دورای هم نمیگیرد یک کاندید خودش از معاونینش کرده باید نفوذ داشته باشد

>>>   تا وقتیکه اسمعیل یون بدنام ترین فاشیست درکنار اشرفغنی باشد نه رای گرفته میتواند ونه درین کشور حکومت کرده میتواند زیرا اسمعیل یون تمام اقوام محترم افغانستان را دشنام داده ویک شخص خیلی ... است

>>>   کسی که زن واولاد هایش نه افغان باشد ونه مسلمان مردم افغانستان به آن رای نمیدهند زیرا مردم افغانستان هم مسلمانند وهم غیرتی اگر مادر معنوی ملت افغانستان درهر کشور با شوهر محترم اش سفر کند با همه مردم رو بوسی کند خو غیرت افغانی مارا به صفر ضرب میزند اگر ملکه افغانستان با هرمرد ومهمان روبوسی کند خو بینی ما بریده میشود برای ملکه صاحب خو عادی کار است بخاطریکه نه افغان است ونه مسلمان اما برای ما افغان ها بسیار مشکل است که ملکه افغانستان را درچنین یک حالت ببینیم امیدوارم افغان های مسلمان وغیرتی از همین حالا این موضوع را درک کنند وبه اشرفغنی رای ندهند وگرنه سخت پشیمان خواهند شد

>>>   نمی دانم که این نوشته من نشر میشه یانه ولی آن ادم که فاشست نیست کدام یک از کاندیدا است؟؟؟ عبدالله در زمان وزارتش یک نفر هزاره را هم استخدام نکرد غیر از پنچ شیری وقت رئیس جمهور شود همین رامی کند. زلمی رسول چه به حق ملت کرده است که ما به او فاشست نگوییم؟؟ دیگران که اصلا قابل نام گرفتن نیست و تمام عمر خود را کاری فاشستی کرده است. بیایید هرکی مرد است غیر فاشست به من نشان بدهد. من می گم که ازهمگی شان همین کوچی خوب است. دشمن دانا بهتر از دوست نادان است.

>>>   اشرف غنی کوچی زاده و اسماعیل یون از جمله ...و فاشسیت های قرن 21 در افغانستان هستند که هیچ چیز را بالاتر از خود نمی بینند و قبول ندارند...
وطندار

>>>   من یک طفل 9 ساله دارم وحاضر است با اشرفغنی درعلوم اسلامی ادبیات وکمپیوتر امتحان بدهد
وقتی اشرفغنی را دید که قرآن را خوانده نتوانست بسیار خندید وگفت پدر اگر این آدم که قرآن را خوانده نمیتواند خودرا کاندید کرده من هم میخواهم که خودرا کاندید کنم بخاطریکه نسبت به این کاندید مه خوب قرآن شریف را خوانده میتوانم
وقتی دید که سخنان... وپراگنده وبی مفهوم وبی مطلب میگوید گفت من حاضر هستم تا در ادبیات هم با این کاندید امتحان بدهم
دوستان نظر شما چه است یک طفل صنف پنج افغانستان خوب میداند یا اشرفغنی
اشرفغنی دربین کوچی ها باسواد گفته میشود پیش ما مردم کابل زمین یک بیسواد است وتاهنوز گپ زدن ونان خوردن خودرا یاد ندارد

>>>   یک نفر گفت من ده متر خیز میزنم کسی دیگر گفت من بیست متر خیز میزنم یک برادر پشتون بود گفت داگز دامیدان
حالا اشرفغنی اگر ایقدر دانشمند است فقط برای یک بار حاضر شود واز هرجای قرآن که ما گفتیم یک چند آیت را بخواند اگر خوانده توانست درست اگر نتوانست بلحاظ خدا پشت این بیسواد نگردید ومن میخواهم تادر یک کمپاین اشرفغنی بیایم البته با قرآن مجید ودرمحضر همه تلویزیون ها ومطبوعات ازش خواهش کنم که چند آیت از قرآن را بخواند اگر توانست خو خوب اگر نتوانست از کاندید شدن خود صرف نظر کند بخاطریکه یک رییس جمهور یک کشور 100 فیقد اسلامی باید وحتمی قرآن را بسیار خوب بخواند واز دین اسلام معلومات کافی داشته باشد

>>>   اشرف غنی با پرچمی ها دست را یکی کرده و از دوستا فاشیستها میباشد، لالی فاشیست، جنرال طاقت فایشست، اتمر و غیره. ایتلاف اشرف غنی همرای خلقی ها و پرچمی ها نشان داد که به هر قیمتی خواها چوکی کشور میباشد اما هرگز

>>>   آقای ابراهیم خیل ، افسوس به شما که هنوز هم نتوانستی درک کنی که آقای غنی احمد زی دومین مغز پوپنک زده جهان، با آن سخنان دور از شان یک انسان تحصیلکرده، مساله قومیت و زبان و نشنلیستی را دامن میزند و همانند اسماعیل یون فاشسیت تصور میکند که که همه جهان بدون هیچ اسنادی فقط با قوم و زبان و نژاد او دشمنی می ورزند، او در مورد زندانیان تروریست بگرام که همگی انتحاری و انفجاری ها و جواسیس بیگانه ها هستند اذعان میکند که امریکا از روی دشمنی آنها را زندانی کرده ومتاسف است که چرا قومیت های دیگر غیر از پشتون در آنجا زندانی نشده اند- این عنصر بیگانه فکر میکند که برادران ناراضی او حق دارند مردم را بکشند، انفجار بدهند، ترورکنند و انتحار کنند و از کشته ها پشته ها بسازند- بهمین جهت این مغز پوپنک زده همراه با کرزی طالب پرست دشمن مردم افغانستان دستهای گنهکار شان را یکی کردند و آن تروریستهای وطنفروش را رهایی بخشیدند و به باداران آی اس ای خود چراغ سبز نشان دادند، کرزی همراه با غنی احمد زی و اسماعیل یون و دیگر تیم تروریستش مانع از همکاری هوایی ارتش ناتو بر طالبان تروریست و خونریز شده که حالا می بینید در کنر 26 نفر فرزندان عزیز سرباز ما را بیرحمانه بشهادت رساندند- حالا خود بگوئید که اینها تروریست و فاشیست نیستند- قابل تاسف است اگر این عنصر فاسد فاشیست خدای ناکرده بر سریر قدرت تکیه بزند جه دشمنی های صعبی با مردم غیر پشتون روا خواهد داشت . اگر شما آگاه نمیشود خداوند انتقام بزرگ ازشما بگیرد.
هما سیف

>>>   داكتر صاحب اشرف غني افتخار افغانستان است

>>>   همین سخنگوی طالبان اگر رییس جمهور ما شود یکنفر از امنیت ملی پولیس ملی واردوی ملی مارا زنده نمی ماند کرزی باز هم خوب است تنها تروریست هارا ازبند رها میکند از بد بدترش توبه اشرفغنی خو چوچ طالب وتروریست است ازبک ها وهزاره ها سخت فریب خوردند مگر مصاحبه ها وبیانات این سخنگوی طالب ها پاکستان وتروریستها را فرموش کردند ؟ غیر از اشرفغنی هیچ افغانی طالبان را به کشتن مردم وقتل های دسته جمعی تشویق نمیکرد بت های بامیان به اثر تشوق اشرفغنی انفجار داده شدند اشرفغنی خو ملاعمر است چرا نمیدانید ؟ اگر اشرفغنی رییس جمهور ما شود خو افغانستان را به طالبان وپاکستان تسلیم میکند این پلانش هست مردم ما باید کمی هوشیار شوند بلخصوص قوم قهرمان ازبک و هزاره ما که سالها با تروریستها ودشمنان افغانستان جنگیدند وهزاران نفر شان را اشرفغنی به کمک طالبان قتل عام کرد چه ظلمی نبود که طالبان بالای مردم هزاره وازبک ما نکردند 40 روز وقت دارید خوب فکر کنید که اشرفغنی ملاعمر است یانه من خو 100 فیصد متیقن هستم که اصلا هیچ ملاعمری وجود ندارد واشرفغنی همان ملاعمر پت شده است

>>>   بردار جان اگر واقعیت باشه خو داکتر عبداللع غلط خواند و غلط ترجمه کرد

>>>   هدف ماه مردم خدمت است داکتر انارکلی بیایه خو خدمت کنه فعلا در جمله ای کاندیدها داکتر صاحت غنی بهترین است ماه مردم ازش حمایت میکنیم
علی جان

>>>   سلام دوستان شما غافل هستید آیا راکت باری عبدالله فهیم و سایر...فراموش کردین زنده باد داکتر اشرف غنی

>>>   ماه صرف داکتر صاحب اشرف غنی ره دوست داریم نه ویرانگرهای افغانستان چورگرها ره

>>>   ماه صلح خواهان هستم نه چور نه چپاول غارت معادن صلح صرف در وجود داکتر اشرف جان تامین میشه انشاالله

>>>   این غنی یک غلام یهودی و فاشیست است این اشرف غنی احمد زی نیست منفور شده مردم افغانستان است. از چهره ای خبیث تعصب آشکاراه دیده میشود و این فرد... به ملت و مردم افغانستان است. به این آقا دیوانه هیچ فردی از ملت افغانستان چه پشتون چه تاجک و چه هزاره و ازبک گوش زد شود به چنین انسان هیچگاه همیاری نکنید و به او هیچ ری ندید ولی یهود جنایتکار می خواهد این غنی گگ عقده مند را به افغانستان تحمیل میکند. ولی مردم بیدار شده اند دیگر فریب و نیرنگ ...پاکستانی را نخورده آرمانی یهودیت خود ره همرای خود به قبر ببرند.ملت افغانستان میدانند که این ادم اشرف غنی نیست این ادمک کافر غنی است. مردم شعار دروغین و جعل این ادم ...متعصب را دانسته هیچ فرد وطن پرست به این... ری نمی دهند.
کریم لوگری

>>>   زنده باشید ابراهیم خیل صاحب ،و شخصی که گفته پسرش در تلاوت با اشرف غنی مسابقه مدهد این مسابقه را با قاریان به عمل مانند عبدالله و محقق و غیره بدهد، و طفل تان حتمی در خرابی با دبل عبدالله و گروه ... شورای نظار مسابقه بدهد در غصب بیت المال و مردم و تحدید مردم با گروه بدنام بنام گویا اتحاد شمال مسابقه بدهد چطور است؟
مراد

>>>   اویک عالم دانشمند درعرصه اکادمیک کشور خدمات بی نظیر کرده است. ولی بعد از به قدرت رسیدن اگر اطرافیان... داخل ارگ
وبرادر متعصب (هشمت غنی جان چرسی) اورا آرم بگذارد. آدم بی نظیر است.
قیس از کابل

>>>   اشرف غنی در نزد کوچیان خود یک مرد متفکر و یا هم ګفت که با سواداست اما در افغانستان با یک طفل پنج ساله هم بحث سیاسی دینی ادبی کرده نمیتواند.اشرف غنی چندین تکلیف دارد که این تکالیف همواره ایشان را آزارمیدهد.باوحود اینکه نمیخواهد که چهره فاشیستی اش را نشان دهد.که ګاهی از بزکشی ګاهی از تعادل و ګاهی هم از ګاو شیری ګاهی از خنده های بی معنی و حرکاتیکه چهره فاشیستی اش را کاملا در وقت سخنرانی برملا میسازدچیزهای است که برای یک روان شناس چانس میدهد تا در مورد شخص معلومات دریافت نموده و قضاوت نماید.پس معلوم است.چیزی که در دیګ است در چمچه خواهد آمد.باید چیزی دیګری را در بین دیګ توقع نداشته باشیم چون هر چیزی که هست همان است.حالا این همان شخصی است که چندی قبل دوستم را ... خواند.و امروز بخاطر ګرفتن رای مردم شریف ترکمن و اوبک او را بصفت معاون اول پذیرفت در حالیکه دوستم برای دریافت پول و قدرت بجز تجربه جنګ و ایجاد نفاق از هیچ چیز دیګر قابل استفاده نیست.پس معلوم است که این مرد متفکر کمر را برای نابودی کشور و بروز جنګ های داخلی بسته است.و میدان بز کشی را هموار مینماید.تا اینکه در زندانها تعادل قومی را بتواند برقرار نماید.و با استفاده از ګاوهای شیری به اهداف پلیدی که از طرف بادارش(اسرایل)برایش داده شده به وجه احسن ایفا نماید تا به جهانیان به اثبات برساند که او یک مرد دوم متفکر در عرصه فاشیستی میباشد.به اطمینان کامل ګفته میتوانم که این شخص مسلمان نبوده و هیچ آګاهی از دین اسلام ندارد.زمانیکه وزیر مالیه بود تمام پول های که به افغانستان از طرف جامه جهانی کمک شده بود.دزدیده شد.کمپاینی که به راه انداخته است همین پولها یست که از خون ملت بدست اورده است.که نسبت به دیګر کاندیان مصرف میکند.آیا کسی تا بحال از این پول ها پرسیده است.زمانکه شخص غنی سخن ګوی طالبان بود.هیچ پول نداشت بجز چهار دانه شتر یا ګوسفند.

>>>   سلام و احترام به عزیزان!
دوستان نیز بدون در نظرداشت تعصب و تبعیض میگویم که عزیزانم من با مطالعات فراوان از ابعاد شخصیتی کاندیدان محترم دریافتم که همگی شان با برخی از نواقص بر چسپ زده میشوند ولی باورد داشته باشید دوستان گرامی ام که پشتبانی از فرد مثلی داکتر صاحب اشرف غنی احمدزی عواقب و پشیمانی های فراوان را در پی خواهد داشت.این را با اکمال ادب، احترام و اخلاص به اسلامیت، افغان و افغانیت به کرات عرض میکنم دوستان نهایت عزیز و ورجاوندم که لطفاً غیر آگاهانه از فرد مثلی اشرف غنی حمایت نکنید که فردا در دنیا و آخرت مسوول خواهید بود. ممنونم از همۀ شما عزیزانم.
جمیل قندهاری

>>>   او کسی متعصب است کی پشتو صحبت کرده نمیتواند داکتر اشرف غنی احمدزی پشتون است بالای پشتو و دری و سایر زبانهای کشور افتخار میکند و به زبان دری روان صحبت میکند اما میدیک عبدالله عبدالله ...که اصلآ پشتون هست اما وقت اش با متعصبا سپری کرده او هم متعصب شده مثلی شورای نظار و جمعیت اسلام یک بار باز میګم که زنده باد اشرف غنی احمدزی
شهروند

>>>   من نمخواهم در باره شخصیت کسی سخن بگویم اما آن رئیس وترنری را که شما میگوید شما میتوانید که از شاگردان همان وقت بپرسید که آن شخص مجبور به استعفا گردید

>>>   اردوی ملی وپولیس وامنیت ملی خوب میدانند که ششرفغنی احمدزی سخنگوی طالبان بود اگر رییس جمهور شود همه ای شان را بالای پاکستانی ها وطالب ها شهید میسازد

>>>   دوستان عزیزسلام درباره اشراف غنی خو بسیار زیاد تعریف وشکایات صورت گرفته است .خیر است . میایم سر مساله دبل عبدالله برادر جنرال لطیف ریس سازماندهی ریاست سیاسی وزارت دفاع ملی در حکومت داکتر نجیب الله دبل عبد الله نه از هلمند ، کندهار ، ارزگان وزابل نیست اگر واقعا است قوم وقریه ولسوالی وهفت پشت خود بگویئد وبس بااحترام

>>>   داکتر عبدالله عبدالله از هر جایی که است ، مهم نیست او شخصیت افغانستان شمول است ودربین اکثریت مردم افغانستان از محبوبیت زیادی برخوردار است. او متعلق به همهء مردم افغانستان است ، به خاطریکه مانند احمد زی و دیگران که تخلص هایی قومی دارند، او به کدام قوم خاص خودرا منسوب نه میداند.

>>>   تعدادی از دوستان مرا به جهادیها نسبت میدهند و خنده آورتر اینکه عده ای دیگر مرا نمایندۀ طالبان در تاجکستان میدانند، تشکر از این دوستان ولی کوتاه اما واضح بعرض این عده دوستان باید برسانم که شاید من در زندگی گناه هان بزرگی را نموده باشم ولی افتخار من این است نه جهاد نموده ام و نه طالب استم،... بر همه کسانیکه بنام جهاد نامنهاد شان افغانستان را در گودالی غرق نموده اند که گاهی هم بیرون نخواهد آمد و نفرین خداوند به طالبان نامنهادی که بنام طالب اصل و حیثیت اسلام را به صفر ضرب نموده اند، من از ...و طالب که نام دومی همان مجاهد است نفرت دارم
میهن زرغون

>>>   حقيقت اينست كه تمام ...عاملين قتل هاي 1992 مثل جنرال دوستم ، جبار قهرمان، خدايداد هزاره كه بايد به محكمه سپرده مي شدند بدور اشرفغني جمع شده اند اين سه نفر عامل اصلي جنگهاي كابل بودند و به دستور باداران خود و طبق نقشه كا جي بي به گروپهاي مختلف ... پيوستند و باعث در دادن شعله ورتر شدن جنگ ها شدند ولي افسوسم اينست كه به اين حقيقت هيجكس توجه نميكند جنگ هاي حزب اسلامي را در جهار اسياب همين جبار قهرمان رهبري ميگرد خدايداد هزاره در غرب كابل قومندان جنگ بود و دوست در داخل كابل تا يك زماني با مسعود بود و حزب اسلامي را ميزد و بعدا با حكمتيار شد و جمعيت را ميزد. خدايداد هزاره را خودم به چشم خود ديده بودم كه قومانده تمام جنگ را بدست داشت و حتي فرمان ميداد كه هر جنبنده اي را به گلوله ببنديد!!!! يك خبر تازه هم شنيدم كه خانم نغمه هم با دريافت وعده وزارت با حزب حركت طالباني محمد نبي به اشرفغني پيوست
صافي از كابل

>>>   اشرف غنی در زمان جنایت طالبان، از طریق رادیو بی بی سی و صدای آمریکا و رادیو آزادی عملا از جنایات طالب های حمایت می کرد، خوب یادم است که طالبان در سمت شمال خانه های مردم را خراب می کردند ، در بامیان مردم هزاره را قتل عام کردند، همین احدی، اشرف غنی احمدزی و چند طالب نکتائی دار غربی از طریق رسانه های غربی به نفع طالبان تبلیغ می کردند و در داخل آمریکا به نفع طالب ها لابی گری می کردند.آقای زرغون، خود را زیاد زحمت نده، مردم فریب حرف های جانبدارانه تو را نمی خورند، ناگفته نماند که مردم وقتی فاشیست می گویند ، منظور شان قومپرست و متعصب است.
شهروند مریخ...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است