نوشیدن شراب حلال اعلام شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۸    ۱۳۹۲/۱۰/۲۰ کد خبر: 64324 منبع: پرینت

خبرگزاری براثا نوشت: سعدالدین هلالی یکی از اساتید فقه و ادیان دانشگاه الازهر، نوشیدن و خرید و فروش شراب را حلال اعلام کرد و اذعان داشت: که منافع شراب از مضرات آن بیشتر است زیرا که من استفاده می کنم!

وی در این ادعای مضحک که در برنامه ای زنده صورت می گرفت، گفت: امام ما ابوحنیفه به این مساله شک داشت ولی اکنون فرزندان ابوحنیفه این شک را برطرف کردند.

در بخشی از این برنامه زنده، مجری برنامه در خصوص مشکلات احتمالی مطرح کردن رسمی و رسانه ای این موضوع پرسید: شاید این اعلان رسمی، مشکلاتی به دنبال داشته باشد، چه راه حل پیشنهاد می کنید؟ این استاد الازهر گفت: راه حل قرآن است، قرآن گفته از اهل ذکر سوال کنید، ابوحنیفه یکی از آنهاست، ما هم فرزندان ابوحنیفه هستیم و همانند پدر ما شامل این آیه خواهیم شد.

وی در پایان بعد از این ادعای وقیحانه گفت: اگر کسی بخواهد بداند سالم است شراب بنوشد، اگر شراب او را مست کند بدن او بیمار است و باید معالجه شود، ولی اگر مست نشود بدن او سالم است!

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   شراب نوشیدن حرام است حتی یک قطره اش
حبیب الله یوسفزی

>>>   این نظر بدعت است زیرا که برخلاف دستور صریح قرآن است, اجتهاد در جای معنا دارد که حکمی در قرآن تصریح نشده باشد در حال که حرمت خمر در قرآن تصریح شده یعنی به روشنی بیان شده.
احمدی از غزنی

>>>   ازينكه خودش استفاده ميكند بنا" نوشيدن شراب را حلال اعلام مينمايد با اين كار خود ميخواهد كه تمام مردم جهان خاصتا" مسلمانان را به گمراهي دعوت كند .
وقتي كه حضرت محمد نبي خدا نوشيدن مسكرات را حرام اعلام مينمايد آيا مقام تو از مقام حضرت محمد بالاتر است ؟
وهمچنان درقران كريم فرموده كه استفاده نمودن از هرنوع مسكرات ومواد نشه آور حرام است.
ضيا" عزيزي"

>>>   امکان دارد نظر این عالم دینی بعداز تحلیل وتجزیه مورد تدقیق قرار گرفته درست ثابت گردد.
والله یعلم. شیخ فضل. نجرابی.

>>>   کاری خوبی کرده با حلال کردن شراب و نکاح می تواند غرب را همان گونه که بر اسپانیا مسلط کرد بر مصر هم مسلط نمایید. و در قضیه اسپانیا ما دو نکته را مشاهده می کنیم یکی پادشاهی زنکه باز و دیگری تجارت آزاد شراب.
که زنکه بازی غیرت جوانان را می گیری و شراب خواری هم عزت را از جوانا می گیرد و سست می کند.
پس در نتیجه بدون هیچ نیروی می تواند کشورهای اسلامی را تصرف نمایید.
ظاهرا این مفتی یا دلار زیاد گرفته و در عشق دلار هیچی نفهمیده که گفته است و یا فهم او از خداوند بشتر شده و یا حکم خدا نسخ شده است چون خداوند با صراحت شراب را حرام دانسته است.
راستی یک کلمه می نویسم که اگر کسی خواست تصرف در مسائل دینی کند به صورت تباین کلی تصرف نمی کند چون هیچ کس قبول نمی کند و آبرویش می رود.
ارزگانی

>>>   میگویند : کفر از کعبه خیزد کجا ماند مسلمانی .
مورچه که زوالیش فرا میرسد ، بال میکشد . عالم طاغوتی
همچنان .
عبدالله نیازی
ازجرمنی

>>>   این آقا نیمچه ملا بوده نیمچه ملا کافر است . درحالیکه از سالها به اینطرف شراب حرام بوده ولی هیرویین ، قره نشه ، بنگاو ، چرس همه حلال است که همه مسلمانان کشور و جهان ازآن استفاده میکنند . اکنون امریکاآنر ازطریق طالبان کرام به حریفان جهانی صادر میکند که سرمایه گذاران بزرگ آن عرب ها دوشادوش با امریکایی پول درمیآرند .
پتلاق

>>>   شراب عبارت از الکول است که خاصیت ضد مکروبی دارد و اکثراً شربت هایی که برای مریضان داده میشود، حاوی مقداری الکهول است.
اگر به اندازه یی نوشیده میشود که سبب مسرت انسان میشود و مزاحمت برای دیگران ایجاد نمیشود و بصورت دوامدار که شکل اعتیاد را به خود بگیرد، نوشیده نشود، کدام عیبی ندارد.
در آغاز دوران پیغمبری حضرت محمد از وی پرسیده شد که آیا ما شراب بنوشیم؟
پیغمبر جواب داد: اختیار دارید که مینوشید و یا نه. اما بعداً زمانی که دید شراب باعث مزاحمت به دیگران و سبب اعتیاد شد، امر کرد که شراب حرام است.

>>>   قال الله تعالى: {يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالأَنصَابُ وَالأَزْلاَمُ رِجْسٌ مِّنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ.
این بی ...خلاف قرآن دستور میدهد.

>>>   این مفتی شرابخوروامثال ان دین نیست که ما پیروی از ان کنیم هرچیز دو جنبه دارد مثبت ومنفی واز نگاه عقاید اسلامی هلال وحرام میباشد البته مربوط میشود به اجراکننده این مفتی که شراب را هلال دانسته چون مینوشد وبخود هلال دانسته ولی به مردم اهل خرد و مسلمین حرام است حساب هرکدام جدا محاسبه میگردد بز بپای خود وگوسفند بپای خود آویزان میشود امروز مردم جهان درک کرده اند که شراب برعلاوه اضرار جسمی وروحی ضرر اقتصادی ههم دارد و کوشش میکنند که از ان دوری کنند فکر میشود که اقای هلالی کدام فابریکه شراب سازی دارد .
سید کابلی

>>>   در حرمت شراب بحثی در بین مسلمانان نیست و همه مذاهب آنرا حرام میدانند چون نص قرآن و روایات ماست.در واقع بايد گفت كه شراب، در همه اديان الهي حرام بوده، و هيچ آيينی كه از تحريف بشر مصون مانده باشد، شرب خمر را جايز نمي‌داند چون مضرات خطرناک شراب در جسم و روح و پیامدهای ناگوار پس از مستی آن بسیار است.
در مورد مذمت شراب خواری در قرآن کریم هم چند آیه آمده که یکی از آنها این آیه شریفه است:
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالأَنصَابُ وَالأَزْلاَمُ رِجْسٌ مِّنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد، شراب و قمار و بتها و تيرهاى قرعه پليدند و از عمل شيطانند. پس، از آنها دورى کنید، شاید كه رستگار شويد./مائدة آیه 90/.
جالب اینکه خطر نوشیدن شراب آن قدر زیاد است که در این آیه خداوند نمی فرماید شراب ننوشید بلکه بالاتر از آن می فرماید.میفرماید از شراب دوری و اجتناب کنید(فاجتنبوه) و حتی نزدیکش هم نشوید.مثل آیه ای در مورد زنا که خدا در آنجا هم نمیگوید زنا نکنید بلکه بالاتر و شدیدتر از آن میفرماید:و لا تقربوا الزنا /آیه 32 اسرا/یعنی حتی به زنا نزدیک هم نشوید(فکرش را هم نکنید)!
پسر افغان

>>>   این ... باید به دار آویخته شود و یا درمحضر عام به ... تا عبرتی برای دیگر مفسدان خدا نا ترس شود.

>>>   یگانه وسیله عایشی برای شان همین مانده که حرام را حلال فتوا دهند لعنت الله برشان باد. جناب امام حنیفه (رح) زندان و مر گ را ترجیح داد اما چوکی قضا دولت انزمان را نه پس چطور ایشان در شک بودند در خوردن حرام. و ایت شریق که برادر ذکر کرده هم سوال را حل می کند.
سرگردان از کابل

>>>   این جاهل است که در برابر فرمان صریح کتاب الهی ابراز نظر نموده است
فاروقی

>>>   قال الله تعالى: {يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالأَنصَابُ وَالأَزْلاَمُ رِجْسٌ مِّنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ.

>>>   بد کرده است

>>>   شراب را اګر به اندازه بنوشیم هیچ ضرری ندارد بلکه فایده هم دارد...اګر بیش از اندازه بنوشیم حتی آب خالص هم مضر است.
زلمی از هرات

>>>   شما میفهمید یا استاد الازهر، او که یک استاد است.

>>>   یوسفزی صاحب سلام!
به گب ات صد فیصد موافق هستم .
فرشاد 1

>>>   تو غره بدان مشو که می می نخوری
صد لقمه خوری که می غلامست انرا
شراب حرام ومرتکب ان گنه کار گردیده وهرکه ان را حلال میگوید کافر میشود حرمت شراب در سه مرحله ثابت گردیده در اول گفته شده که دران مفاد است وضررش بیشتر میباشد با این اشاره ای دوستانه وکلمات نرم ومهربانانه به مسلمان ارشاد میگردد که چیزی ضررش از نفع ان بیشتر باشد باید ان را ترک نمود وبه دنبال ان نرفت بار دیگر ایه ای کریموه نازل میشود که لا تقربو ا الصلاة وانتم سکارا وقتی شما نشه ومست بودید به نماز نزدیک نشوید تا بفهمید که چه میگوئیدازین ایه کریمه اکثرا انتباه گرفتند که کسی شراب مینوشد نمیداند که چه بگوید یعنی عفلش زائیل واعصابش خراب میشود یک اکثریت قاطع با شنیدن این ایت از نوشیده ان ام الخبائیث{مادر بدی ها }اجتناب کردند در مرحله ای سوم بصورت قاطع گفته شد که انما الخمر والمیسر و... رجس من عمل الشیطان فاجتنبوه قمار وشراب وازلام از عمل شیطان است ازان بپرهیزید وبان نزدیک نشوید
در حرمت شراب نه ابوحنیفه ونه هیچ ائیمه فقه اشتباه نداشته و کسیکه این سخنان بی مورد را استعمال نموده اگر راست باشد مسلمان نبوده به اسلام توهین نموده است این شخص هرکه باشددرزمره ای... بی دین ها ولا مذهب ها بحساب می اید...
ولی افسوس این است که در پهلوی حرمت شراب ریختاندن خون مسلمان وخوردن مال غیر ورشوت و... نیز حرام است که این همه را با جرئت انجام میدهند وجزئی ترین گناه هم محسوس نمی نمایند وهمچنان تهمت وغیبت و و...نیز از گناهان کبیره محسوب میشود همه روزه در ارتکاب ان غرق هستیم ولی چرا فقط شراب ؟
امید واریم که همه ای ما به اوام خداوندی پابند واز نواهی وهمه نواهی ان ذات اقدس الهی پرهیز نمایم
تبنگ چی

>>>   فتوای این عالِم درباری و فرزند خلف آمریکا و اسرائیل خلاف صریح قرآن کریم است که می فرماید:
«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالأَنصَابُ وَالأَزْلاَمُ رِجْسٌ مِّنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ.»
خداوند عاقبت مسلمانان را بخیر کند.
هرچه بگندد نمکش می زنند وای از آن روزی که بگندد نمک
این آدم با این اظهارات سخیف خود نه تنها موجب خشم خدا و پیامبر شده است بلکه رئیس مذهبش ابوحنیفه را نیز به تمسحر گرده است.
حقیقت از قم

>>>   نوشیدن شراب حرام مطلق است.
کابلی

>>>   آی اس آیزی!!!
بلی شراب حرام است اما چرس، هیروئین، کوکائین، کوکنار، موروفین و غیره... به زعم تان حلال است.

>>>   آري براي وهابي ها همه چيز حلال است زيرا آنها انسان نيستند.

>>>   سلام به خواننده .
آدم کشتن چطور حلال است یا حرام. حال پشت شراب را گرفتیم. شما آیا ترکیبات که از آن شراب بدست می آید میدانید. در شمالی آنگور را جوش میدهند زمانی که غلیظ شد آنرا برای زمستان نگاه داری میکنند. اکثریت ادویجات از مرکبات الکول جور میشود بنآ در هرچیزی که افراط شود مضر و برای انسان خوب نیست مثل قتل انسان های بیگناه انتحار وغیره.
مولوی حق بین.

>>>   وهابی ها هرچه که در دهن شان امد میگه آنها همرای همشیره خود نکاه را جایز میگوید.
کابلی سادات

>>>   افسوس به حال این چنین استاد که با قانون خداوند (ج) مخالفت می کند استاد بزرگوار لطف نموده یک بار به قرآن رجوع کن اینکه خودت میخوری گناه کبیره را مر تکب میشوی وگناه بزرگ دیگر اینکه مخالف دین اسلام قدم بر داشتی اصلآ تو یا مسلمان نیستی مثل بعضی ها به نام مسلمان هستی که دین پاک اسلام هم لطمه دار می سازین وعاقبت شما هم معلوم است تا کی اجازه میتین که از شما به این حد استفاده غلط نمایند آمه درک کدم که پیش چشم استاد هم د ا لر گرفته که درست دیده نمیتواند
مژگان "حنیفی"

>>>   همه حرام های شرعی در مذهب وهابیت حلال است
حتی آدم کشی
خودتان میدانید نیاز به توضیح ندارد
شرف الدین مزارشریف

>>>   برادران محترم با عرض معذرت من آنقدر که شما میدانید نمیدانم ولی نظر شخصی بنده این است که این فرد بی مسوولیت و بی معنی هر کجائی که باشد. به حکومت و مردمش آفرین ولی صد هزار نفرین آیا آنها از کتاب الله بیخبر اند .ویا هر کس که دلش خواست هرچه بکویند بگویند..حکمت های شان مکلفیت ومسولیت ندارند..اما بدیگران یاد میدهند مارا تعنه سار کفار میکند.خوب تو بعد از یکهزار چهار صد سال فهمیدی این فهمیده گی نیست این منافقت است این ریختن آب به آسیاب دشمنان دینت و متابیعین آن است تو خودرا عالم ودانشمند میگویی..اما بنظر من این حرفهایت معنی دیگری داشته باشد.تو در نو جوانی ممکن خیلی خلاف کاری های ( غیر اخلاقی ) کرده باشی ..اما به معلمان واقعی به استادان حقیقی وبه مولویان دین شمارا بخدا قسم چرا ؟این قدر خوار وزبون هستید چرا ووفتا وای این نا بکاران ومرتدین را در مظاهرات وگرد هماید های جمعی رد نمی کنید..چرا صدای خویشرا بلند نمیکنید..توبه توبه ..

>>>   به تبنگچی!
در غرب مردم شاید هفته یکبار و یا دوبار به خاطر رفع کسالت و خستگی و خرسندی شراب بنوشند، اما این کار در اوقات فراغت از کار است.
از نگاه صحت اگر مطالعه کنی هرکدام شان زیادتر از هشتاد سال عمر میکنند. حد متوسط عمر در افغانستان پنجاه سال است.
از نگاه نظافت اگر ببینی همه سر و روی شان پاک و منزه است. اما پودری های افغانستان را ببین در زیر پل ها که از سر و روی شان چرک و کثافت میریزد.
بناُ عوض شراب که در افغانستان چندان معمول نیست، اگر مسلمان و مرد هستی همراه ملا ها و ...خویش یکجا شده بروید در قندهار و هلمند و اروزگان بر علیه کشت کوکنار جهاد کرده و تمام کشت آنها را حریق کنید تا مردم از شر آن رهایی یابند. وا گر مسلمان و مرد نیستی، چپ خود را بگیر و در یک کنج بشی و بسیار سفسته نگو که مسلمان ومرد باید مرد عمل باشد، نه ترسو وجبین.
امید وارم نشر شود.

>>>   سلام عليكم ورحمة الله وبركاته !
برادران تحليل شراب از جانب استاد الازهر مصر بد تر از هم جنس بازي در مدارس پاكستان و جهاد نكاح مولوي ها وآخوند هاي سعودي، قطر وتونس اردن نيست.
حقيقت اين است كه كنار زدن اهل بيت رسول خدا «ص» از مرجعيت دين ثمري جز اين ندارد . زيرا در آن صورت دين قالب اصلي خود را از دست مي دهد هركس ريش بلند گذاشت مي شود صاحب شريعت در حال كه شريعت كجا واين بيچاره كجا. اهل بيت پيامبر كجا ومفتي مصر ، اردن وقطر ؛ سعودي طاهر اشرفي پاكستان كجا ؟؟ ؟. والسلام عليكم .

>>>   این ملا در حال مستی این فتوا را صادر کرده است

>>>   این خود یکی ازمنافقین و چوچه یهود است موضوع که درقران به ضراحت حرام قرارداده شده است چطور حلال بودن انرا به ابوحنیفه ارتباط میدهند ازین معلوم میشود که این شخص درپی تخریب حضرت امام ابو حنیفه برامده است پیروهای امام ابو حنیفه درمورد هوشیار باشد ازین طریق لعنت خود را دزصوریتکه موضوع حقیفت داشته به این شخص میفرستم
حیران

>>>   نظربه آیه مقدس قرآنکریم هراینه شراب قماربازی وبرستش بت ها حرام است وازاعمال شیطانی است هرکس که به آیه مقدس ایمان نداشته باشد ومنکر ان باشد کافر شمرده می شود برای کفار مشکل ندارد وبرای مسلمانان حرام است
محبوب الله هرات باستان

>>>   بـــــه تبنگچـــــي !
چيز هاي كه تو ميگوئي همان استاد الازهــــــر صد برابراز تو بهتر مي فهمد اول بدليل اينكه لسان خودش عربي است دوم بدليل اينكه اگر اوبا دانش نميبود استاد گماشته نميشد سوم اينكه اگر او دليل مستدل نميداشت هيچگاهي اين حرف را بيان نميكرد
ما از طالب وترورست شكايت داريم هر افغان ما عاجل فرمان قتل وداربستن و سنگسار صادر ميكند جنايتكارانيكه تمام بيت المال را چور كردند فرصت هاي پيشرفت كشور را بباد دادند دارائي هاي عامه را غصب كردند هيچ كس نميگويد اعدام شود يا بدار زده شود
اما براي ابراز كننده يك نظر كه فقط حرفي گفته همه فرمان قتل صادر ميكنند به نظر افغان ها راه حل تمام مشكلات فقط كشتن است
او صدبار نظر بدهد نه من شراب مي خورم نه شما چه ضرورت به فرمان قتلش ؟

>>>   ملاعمر که روز 6 بوتل الکهول را نوش جان میکند وهمرایش 12 بار هیریین و12 بار هم تریاک میزند هنوز هم نشه نمیشود.
فقط همینقدر نشه میشود که گپ خوده کنترول کرده نمیتواند هرچی از دهنش آمد میگوید وبس وبه همین خاطر نزدیکانش اورا اجازه نمیدهند که مردم اورا ببینند ویا باکسی گپ بزند واز مردم پتش کرده اند 21 سال هم شده که نماز نخوانده نه ریش خوده اصلاح میکند نه سر وجانش را میشوید.
الکهول آنقدر قوی نیست اگر زور هیرویین وتریاک نباشد ملا صاحب عمر سر چرس والکهول خبر هم نیست اگر جوی شراب هم باشد ملا صاحب نوش جان میکند ای شراب مراب رهبر مارا نشه کرده نمیتواند بیغم باشید.

>>>   همه باید بدانند که این شخص که چنین فتوارا خلاف دستورات الله صادر نموده خدای بزرگ بزودی جزای از جنس کفتار ش خواهد داد الله حا فظ دین است .

>>>   اگر این وهابیون بود اهسته اهسته به نبوت بیغمبر (ص) هم شک خواهند نمود
فرشاد

>>>   با تأیید نوشته برادر محترم تبنگچی، نوشیدن مشروبهای الکهولی در اسلام بر اساس آیات قرانکریم منحیث کلام الهی که معتبرترین مرجع عقاید اسلامی است، حرام است. پس آنچه خلاف قرانکریم است غیر قابل قبول است ولو که نعوذ بالله این ادعا از یک پیغمبر هم باشد.
علم امروزی هم مضر بودن شراب را تأیید میکند. داکتران طب اعلام میکنند که الکهول برای بدن زهر (توکسین) است که باعث صدمه به حجرات عصبی، مغز، جگر، گرده، معده، سیستم دوران خون، سیستم تناسلی و...و...میشود. جگر انسان که مواد زهری را از خون انسان تصفیه میکند میتواند مقدار بسیار کمی از شراب را از خون تصفیه کند اما از آنجاییکه شراب معتاد میسازد انسان خود را کنترول کرده نمیتوانند و به مقدار کم اکتفا نمیکند.
روی دروغگویان و تفرقه اندازان میان مسلمانان و اقوام مختلف افغانستان هم همیشه سیاه است و خداوند پاک که همه چیز را
میبیند و میداند آنها را و خانواده های شان را به قهر و غضب خود گرفتار میسازد.
با دعای صلح و آرامی در افغانستان و اتحاد مسلمانان آمین یا رب العالمین

>>>   هرکه گفته حلال است مسلمان نیست کافر است
سید حمیداله

>>>   اینکه فتوای بالا چقدر احمقانه است هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد، ولی بیائید بعنوان یک مسلمان که باید از دروغ و مانانریا دور باشد بیائید یک اعتراف صادقانه کنیم که در تمام کشورهای..." چنان با افتخار مصروف نوشیدن خون "مسلمانان" همکیش خود هستند که شراب خوردن هزاران مرتبه نسبت به ان شرف دارد!!!!!!! و بدتر از همه اینکه... هیچکدام انرا ضد اسلام نمیدانند!!!! و نزدیک است برای "حلال دانستن" ان عیاذو بالله آیات و احادیث " کشف"!!!! کنند!!!!!
گوشه نشین از غزنی

>>>   برادران! این قدر زود احساساتی نشوید و ادم را به داد بگزارید

>>>   بــــه نظر دهنده ( با تأیید نوشته برادر محترم تبنگچی، نوشیدن مشروبهای الکهولی )
اين صفحه دوروز ميشود كه نشر شده اما ملت مسلمان كه تو آرزئي وحدتش را داريد دوصد سال ميشود كه گوشت يكديكر را مي خورند مخصوصا در طي سي سال آخر اين چگونه ملتي هست كه با يك نوشته آنها بجان يكديگر مي افتند؟ فتواي آن عرب به وحدت ملي چه ارتباط دارد ؟در جهان كدام كشور اسلامي است كه مردم از حكومتش راضي باشند ومشروع باشد ؟ اروپائي ها مرز هارا محو ميكنند اما مسلمانان هر روز بين خود دشمني جديدي ايجاد ميكنند

>>>   این انسان بی ... که این گپ را گفته است کاملآ اشتباه است ....
این انسان... از عقل خود یعنی علقی گفته است در حالیکه قران شریف خوردن شراب را حرام کرده است.
شراب را عربی (خمر) میگویند خمر یعنی (پوشانیده پوش کرده شده) یعنی شراب عقل انسان را می پوشاند و عقل انسان که پوشانیده شد خودرا کنترول کرده نمی تواند انسانیکه خودرا اداره و کنترول کرده نتواند چه نوع انسان است.....
این نوع انسان نه در فکر ناموس خود است و نه در فکر ناموس دیگران.
(نظامی)


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است